[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:14

Ik heb ook nooit mijn verwarming aan op mijn slaapkamer, wel altijd het raam wat open. Heerlijk :D
Raam gaat alleen dicht als er echt een ijskoude harde wind op die kant staat want anders moet ik vreselijk hoesten; ventilatieroosters blijven wel altijd open.

Ik lig nu nog onder mijn hele dunne zomerdekbed, die vervang ik binnenkort wel voor de herfst variant :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:16

mlc schreef:
Verwarming slaat hier altijd af overdag, omdat het zonde is het huis te verwarmen als iedereen op school of op het werk zit. Logisch, maar het is dus altijd bere koud als ik vroeg thuis kom van school. De verwarming slaat pas aan om 4 uur en rond 5 uur is het pas echt lekker warm. Balen :')

Heeeeeeel herkenbaar ja...
Vorig jaar deed ik de verwarming gewoon tijdelijk 1 of 2 graden omhoog, maar dat schopte alles in de war en toen was moeders boos... Dus dat doe ik ook maar niet meer. :')

secricible schreef:
Ik heb idd ook noot de verwarming aan op de slaapkamer, wel altijd een luchtkiertje en als het even kan de raam open. Gevolg is dat het er altijd steenkoud is en dat maakt opstaan echt tot een drama....

's Nachts heb ik m'n raam wel dicht, maar dat maakt het opstaan niet veel gemakkelijker nee :D
Ochtendjas bij je bed, evenals pantoffels en snel naar beneden 'vluchten' is mijn oplossing.

Rond de tijd dat ik naar beneden ga brand de verwarming volop en dan is het erg aangenaam, met name in de badkamer!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:23

Nee, verwarming hoger zetten doe ik ook maar niet om diezelfde reden. Ze hebben vorig jaar wel gezorgd dat hij op dinsdag eerder aansloeg omdat ik de hele winter vroeg thuis was op dinsdag. (Ondanks dat 'dat geld kost' en mijn stiefvader het dus eigenlijk niet wilde, ja hij heeft makkelijk praten hij komt thuis van een warme werkplek, in een warme auto en komt in een warm huis thuis. Mijn schoolgebouw is altijd steenkoud, de rit terug is ijskoud en dan kom ik ook nog eens thuis in een koud huis)

Mijn ramen staan áltijd minstens op een kier, ik heb altijd geleerd dat dit moet voor de nodige ventilatie en hoe koud het ook is, minstens een klein mini kiertje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:31

mlc schreef:
Nee, verwarming hoger zetten doe ik ook maar niet om diezelfde reden. Ze hebben vorig jaar wel gezorgd dat hij op dinsdag eerder aansloeg omdat ik de hele winter vroeg thuis was op dinsdag. (Ondanks dat 'dat geld kost' en mijn stiefvader het dus eigenlijk niet wilde, ja hij heeft makkelijk praten hij komt thuis van een warme werkplek, in een warme auto en komt in een warm huis thuis. Mijn schoolgebouw is altijd steenkoud, de rit terug is ijskoud en dan kom ik ook nog eens thuis in een koud huis)

Mijn ramen staan áltijd minstens op een kier, ik heb altijd geleerd dat dit moet voor de nodige ventilatie en hoe koud het ook is, minstens een klein mini kiertje.

Dat geld gaat het mijn ouders niet zo om, die vinden dat als ik het koud heb, ik maar van m'n luie gat moet komen :')
Ach, kan ze ook niet altijd ongelijk geven daarin :P

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:32

Oh ik meld me ook! Vind vooral de weken voor kerst echt heeeerlijk.

mlc

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:38

Mijn stiefvader vind dat ik maar een trui aan moet trekken, tsja, op een gegeven moment past het allemaal niet meer over elkaar heen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:40

mlc schreef:
Mijn stiefvader vind dat ik maar een trui aan moet trekken, tsja, op een gegeven moment past het allemaal niet meer over elkaar heen :')

Ja, die heb ik ook regelmatig gehoord ja :')

Veel thee drinken helpt ook!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:41

Roep ik thuis ook;gewoon warm aankleden. Met goed thermo ondergoed kom je al een heel eind :)
En fleecedekens op de bank *\o/*

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:45

Helaas heb ik het vaak al de hele dag koud voor ik thuis kom (school zelf is ijskoud, en hoe warm je je ook aankleed, van uren stilzitten krijgt niemand het warm). Als ik na zo'n dag enkel wat extra kleding aan doe in een koud huis, krijg ik het helaas niet veel warmer.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 06:48

brrr altijd opstaan dat vind ik zoo kouuddd dan word er eerst nog een warme badjas overaan getrokken :') dit jaar ga ik ook met thermo legging rijden - naar de paarden . Dat is veel warmer ben ik achter gekomen :')

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:16

magda_90 schreef:
Ik luister alweer lekker kerstmuziek

Mijn kerstmenu mislukte vorig jaar bij het nagerecht, het was iets met 5 ml rum wat we nodig hadden en door een rekenfout 50 ml gebruikten. O:) Dit jaar maar herkansen. :')

Gezellige kerst. :D

mlc schreef:
Ik heb trouwens bij de V&D vorig jaar fleece leggings gekocht. héérlijk om onder je broek te dragen als je voor lange tijd naar buiten gaat (bijvoorbeeld voor naar de paarden). Heb geen koude benen gehad de hele winter, ook niet als het hard waaide. Ja, top dingen!

Fijne tip!
Ik deed altijd thermo ondergoed aan onder mijn kleding naar stal.

SuSem schreef:

Mmmm <3

Hier ook een enorme koukleum. Koude voeten in de winter (is vriendlief blij mee als ik mijn, ik citeer:, 'ijsklompjes' tegen hem aanduw) dus dikke sokken aan, pantoffels, liefst mijn badjas over mijn kleding, kachel hoog..

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:18

:') Ik begon gister over dat de houtkachel weer aan mocht tegen vriendlief....
Hij keek me aan of ik niet goed geworden was.... :+ Toch maar mn fleece dekentje weer voor de dag toveren....

Hebben jullie dat nou ook, nu het zo snel donker wordt, dat het veel later lijkt dan het daadwerkelijk is?
Als het 21.00 uur is, dan lijkt het net al 22.30 uur..... bedtijd...... :Z

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:24

Ik ga morgen weer voor t eerst met lampjes, fluordeken, hesje aan naar de clubles met mn paard.... Op de heenweg is t nog wel licht, terugweg niet meer....
Heeft wel weer iets....

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:48

Volgensmij heerst het eerste griepje ook. :=
Ik ben in ieder geval aangestoken. :')

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:23

michelle___ schreef:
Volgensmij heerst het eerste griepje ook. :=
Ik ben in ieder geval aangestoken. :')

Ik ben ook aangestoken! Heerst inderdaad.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:59

Ik heb het ook... Het griepje. Milde vorm nog, gelukkig, ik heb het veel te druk op mijn werk (niet druk, maar wel belangrijke dingen te doen) om nu ziek te zijn! Over 2 weken mag het... :j (nou ja, liever niet, want dan ben ik vrij en heb ik wel andere dingen te doen...)

Ik las ergens iets over kachel aan of uit in de slaapkamer. Bij mij is hij uit... sterker nog, ik heb het raam nog steeds wagewijd open staan! Lekker koud en dan onder de warme deken kruipen. Héérlijk!!!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:06

Wij slapen altijd met de ramen wagenwijd open.
Ik heb voort snachts ook een een kruik in bed voor de katten en een kruik in de bench voor de hond :D
Ja ik ben heel erg :o ,maar die beesten houden mij weer in ruil warm :')
Volgende week ga ik even na Ikea en benieuwd wanneer hun de kerstspullen gaan opzetten.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:16

Wij slapen ook nog met het raam open, maar ik vind het wel koud smorgens!! Gisteravond op de bank had ik t ook koud, maar vriendje heeft het altijd warm, dus ik trek maar een fleecedekentje over me heen ipv dat ik de verwarming aan zet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:28

Ik zet bij mooi weer het raam gewoon overdag open en als ik thuis ben van werk (of school binnenkort) of vlak voor ik ga slapen, dan gaat het dicht. ventilatie is gebeurd en je rilt niet onder je dekens vandaan.
Ik hou hier overdag, als er niemand thuis is, ge gordijnen altijd dicht. In de zomer blijft het zo lekker koel en inde winter toch ietsje warmer, verwarming gaat hier ook niet aan overdag.

Vorige winter is de verwarming in mijn auto stukgegaan, dan leer je je wel behelpen! Bij de Action heb ik erg leuke en heerlijk warme thermische leggings gekocht en een truitje. Het truitje is na 1x koude was gelijk gekrompen, vind ik wel zonde maar de leggings doen het erg goed. Ze zijn alleen nogal dik en dat levert wel eens een gevecht op met de rits van mijn thermische laarzen als ik ook rijsokken aan heb. Dus mijn tip: ga je thermische laarzen passen, doe dan gelijk onder je rijbroek ook je legging al aan + sokken. Zo krijg je geen verrassingen...

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:07

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:35

Ik hou van de herfst/winter heerlijk. Alleen de feestdagen hoeft niet van mij, kerst gaat nog maar oud en nieuw nee dank je. Kan ook niet weg vanwege de hond of hij moet mee kunnen maar de afgelopen jaren waren niet echt een succes dus van mij mag dat snel voorbij zijn.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:44

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:18

hier ook geen verwarming aan boven... en raam op een kiertje ...

ga binnen kort ook maar een termolegging enz in slaan :P

hier gelukkig (nog) geen griep _/-\o_

miep leuke foto :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:32

Ik kom me hier ook melden..

IK hou zowel van de zomer als de winter, maar swinters weg gezelliger.. Heerlijk de kerstboom opzetten op 6 december, gezellige lichtjes, kaarsjes aan, lekker in bad, warme chocomel en thuis opwarmen nadat je verkleumd bent op stal.. Sneeuw vind ik super mooi, paardjes kunnen evengoed in de wei...

Nee als ik er zo over denk, geef mij toch de winter maar, maar dan wel zonder regen en met sneeuw