Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annemiek80 schreef:Algemene kennisvragen:
- Wat is de Hollandse waterlinie en waarvoor werd deze gebruikt/waar was hij voor bedoelt
- Waar staat de plaats Oudewater historisch om bekend?
- Hoe ziet een kiwi eruit?
- Wie was de ontdekker van Amerika?
- Waar ligt de Bermuda driehoek?
Oh en 1 waar ik zelf het antwoord niet op weet:
Kan iemand me uitleggen waarom Amerikanen voetbal soccer noemen terwijl football een sport is die grotendeels met de handen gespeeld wordt?
muntdrop schreef:Annemiek80 schreef:Algemene kennisvragen:
- Wat is de Hollandse waterlinie en waarvoor werd deze gebruikt/waar was hij voor bedoelt
- Waar staat de plaats Oudewater historisch om bekend?
- Hoe ziet een kiwi eruit?
- Wie was de ontdekker van Amerika?
- Waar ligt de Bermuda driehoek?
Oh en 1 waar ik zelf het antwoord niet op weet:
Kan iemand me uitleggen waarom Amerikanen voetbal soccer noemen terwijl football een sport is die grotendeels met de handen gespeeld wordt?
Bedoel je met kiwi een vogel of dat fruit?
Citaat:De naam van American football komt, net als bij association football, uit het verleden, en stamt af van simpelere spellen waarbij mensen tegen een bal schoppen met de voet. In american football mag je de bal naast met de voet trappen, ook oppakken, maar daarbij hebben ze de naam niet veranderd.
(Volgens sommigen heet het football omdat de typisch gevormde bal een foot lang is.)
Arianne1993 schreef:muntdrop schreef:Bedoel je met kiwi een vogel of dat fruit?
Bedoel jij niet de vogel Kievit?
De kiwi vogel bestaat ook hoor, daar niet van
muntdrop schreef:muntdrop schreef:Bedoel je met kiwi een vogel of dat fruit?
De naam is afgeleid van de kreet van het mannetje tijdens het paarseizoen dus de kiwi vogel is niet vernoemd naar de kiwi vrucht
Annemiek80 schreef:muntdrop schreef:
De naam is afgeleid van de kreet van het mannetje tijdens het paarseizoen dus de kiwi vogel is niet vernoemd naar de kiwi vrucht
Andersom zelfs
Ik 'bedoelde' geen van beiden danwel alletwee met mijn vraag, was benieuwd hoeveel mensen met de vogel aan zouden komen en hoeveel met het fruit