En nu ga ik mijn slimme kinderen van school halen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xMarloes schreef:Nee heb dat nooit gevraagd, niet aan hem. Had geen contact met hem. Maar hoe ik hem zag, was nooit echt hoe ik de rest van mijn klasgenootjes zag.
Zal zeggen dat wij vaak aan het lachen waren in de klas.
Zo moest hij een keer voor de klas op het bord woorden schrijven (was groep 6)
Hij was daar heel serieus in, zo moest hij; ''het bed'' opschrijven in een zin.
Heel de klas lag dubbel, want die dachten door; ''ja het bed hahahahahah zo worden kinderen gemaakt hahahahaha''
en hij stond dan maar serieus voor het bord van![]()
terwijl heel de klaswas
Zo is het ook hoe het kan.
WolinLotte schreef:Over die ouders, oftewel mijn buren: als het 00.05 uur is met oud & nieuw, komen ze naar buiten, al schreeuwend, wanneer het nou eens afgelopen is met al dat vuurwerk.. Heel de straat vol met alle buren.. keken nogal verdwaasd om. Op een´gelukkig nieuwjaar´wens van een buurman kon ze niks anders zeggen dan ´Houd je kop!´ en schopte kwaad aan bierflesje omver. Zoon keek vanuit slaapkamerraam naar het vuurwerk, maar zocht geen vriendje op. Ze hebben het hart op de goede plek hoor, maar óf we verschillen extreem van mening over het gegeven of het wel kan op deze manier oud en nieuw vieren óf er zit een gigantische kloof tussen hun sociaal gedrag en die van ons.. Laten we wel zijn: we gaan respectvol met elkaar om, we hebben regelmatig de zorg voor hun kat.. Maar ik heb ook wel gemerkt dat er weinig ruimte is voor lol des levens.. Maargoed, dit is dan ook mijn enige ervaring met ouders van een hoogbegaafd kind, niet bepaald een goede indruk ben ik bang.
Blue_Eyes schreef:Marloes, je geeft geen antwoord op deze vraag, die ik toch wel belangrijk vind:Citaat:In dit topic zijn iig diverse mensen voor wie jouw gevoel of aarzeling niet opgaat. Maakt dat je beeld wat anders? Dat hoeft niet, maar ik ben gewoon benieuwd.
Ik moet overigens zeggen, in groep 6 al lachen om het woord het bed, want daarin worden kinderen gemaakt? Vind ik ook wel vrij absurd...
waar zijn broer even vlug een hand geeft en vooral snel doorloopt! xMarloes schreef:lielle; ja, ik denk dat hij de humor er ook niet van inzag en zich misschien ook uitgelache voelde!? ik heb geen idee maar hij lachte toen zelf maar ook een beetje mee, maar denk indd dat hij het niet zo snapte.
Citaat:ieder ook zo ze eigen humor natuurlijk maar denk meer omdat hij er zo serieus mee bezig was en de rest meer dan ''anders'' denkt.... zoals oh bed, dit kan je er op doen..( en ja in groep 6 enz. zijn dat echt onderwerpen om hard over te lachen.... teminste zo heb ik het ervaren in mijn klassen, zelfs op de middelbare school was het nog nieet altijd zo serieus en nogal lachwekkend.. ) terwijl de ander wilt luisteren en maar ''ssssst'' roept
, posten en grapte er zelf ook op los! En konden op één lijn kletsen
, jup!
Hier nog wel groom en ga her en der mee naar toe en rij regelmatig paarden voor vriendinnen. Hier kwamen ook andere interesses om de hoek kijken in de zin van endurance, dagtochten/trektochten etc en je kijkt toch naar de mogelijkheden die binnen de grenzen van je paard ligt en je kent me
; Wolin gaat niet weg, maar met de blessure die ze heeft gehad denk ik niet dat ze nog kan crossen.. Maar dat is helemaal prima! Ze kan nog tientallen dingen wél doen die ik ook erg leuk vind
.Ik geniet van de SGW´s waar ik rondloop
, en doe verder lekker mijn eigen ding, zowel met Wo als op privé gebied. Lielle schreef:xMarloes schreef:lielle; ja, ik denk dat hij de humor er ook niet van inzag en zich misschien ook uitgelache voelde!? ik heb geen idee maar hij lachte toen zelf maar ook een beetje mee, maar denk indd dat hij het niet zo snapte.
niet snapte of gewoon niet grappig (kinderachtig?) vond.Citaat:ieder ook zo ze eigen humor natuurlijk maar denk meer omdat hij er zo serieus mee bezig was en de rest meer dan ''anders'' denkt.... zoals oh bed, dit kan je er op doen..( en ja in groep 6 enz. zijn dat echt onderwerpen om hard over te lachen.... teminste zo heb ik het ervaren in mijn klassen, zelfs op de middelbare school was het nog nieet altijd zo serieus en nogal lachwekkend.. ) terwijl de ander wilt luisteren en maar ''ssssst'' roept
bedankt voor je toelichting, ik denk dat het gewoon om twee totaal verschillende werelden gaat, en ik snap nu je eerste reacties wat beter. Ik hoop ook dat je wat nuance erin wilt zien, niet iedereen is gelukkig door te lachen om het woord 'bed' in groep 6.
/edit
zie net je reactie. En daar sluit ik me dan gewoon bij aan.

NynckeL schreef:Weer zo'n topic waar mensen met een afwijkende meningen in een stramien moeten worden gepropt.
Het topic heet: hoe kijk jij tegen hoogbegaafde kinderen aan ?
Er staat jij, niet jullie....er wordt geen eenheidsworst gevraagd.
Er worden geen wetenschappelijke studies, veel ervaring of iets anders gevraagd.
Laat mensen in hun waarde en vertellen hoe ze er tegenaan kijken, zonder met een stok klaar te staan.
FirebirdM schreef:Mijn reden om dit topic aan te maken is om te kijken hoe mensen tegen hoogbegaafde kinderen aan kijken en waarom dat zo is, of iemand zich daarbij zich baseert op één persoon of op 300 wetenschappelijke studies is me om het even.
Zal wel per PB verder gaan anders is het wel erg off topic. Shadow0 schreef:FirebirdM schreef:Mijn reden om dit topic aan te maken is om te kijken hoe mensen tegen hoogbegaafde kinderen aan kijken en waarom dat zo is, of iemand zich daarbij zich baseert op één persoon of op 300 wetenschappelijke studies is me om het even.
Meer als een soort onderzoek ofzo?
Ik vind het nogal uitmaken waar iemand zich op baseert - en ik vind het vooral erg uitmaken als mensen het hebben over 'altijd' terwijl hun mening gebaseerd is op een of twee ervaringen.
Ik vind meer nog dat meningen niet alleen maar voortdurend geuit moeten worden, maar dat je daar ook over moet kunnen praten, elkaar kunt aanspreken op het waarom van die meningen. Het is niet zomaar de leegte in roepen, gewoon omdat het kan, maar dialoog, interactie. IK vind dat mensen best gewezen mogen worden op de beperkingen van hun meningen, en de vooroordelen die erin verscholen zitten.
dus dat ga ik eerst doen.xMarloes schreef:Nee heb dat nooit gevraagd, niet aan hem. Had geen contact met hem. Maar hoe ik hem zag, was nooit echt hoe ik de rest van mijn klasgenootjes zag.
Zal zeggen dat wij vaak aan het lachen waren in de klas.
Zo moest hij een keer voor de klas op het bord woorden schrijven (was groep 6)
Hij was daar heel serieus in, zo moest hij; ''het bed'' opschrijven in een zin.
Heel de klas lag dubbel, want die dachten door; ''ja het bed hahahahahah zo worden kinderen gemaakt hahahahaha''
en hij stond dan maar serieus voor het bord van![]()
terwijl heel de klaswas