Zelf ga ik niet zo vaak met mijn ouders oid uit eten en ik werk ook niet in de horeca dus ik heb niet zoveel ervaringen wat dat betreft. De keren dat ik uit eten ben geweest waren prima, alleen herinner ik me wel 1 restaurant met een lopend buffet. Mijn oma mocht nooit gluten en we vierden daar altijd haar verjaardag. Standaard werd van te voren haar allergie gemeld, standaard was er weinig glutenvrij, standaard zeiden wij daar wat van, standaard was het de volgende keer precies hetzelfde.

tiwi1969 schreef:Tieners kan je wel vragen, als je eerst even oogcontact met de ouders maakt. Die blijven de gene die de rekening betaald en aan wie je "je waar verkoopt".
Een puber denkt niet na, vindt het geweldig om onbeperkt bedient te worden, en schrikt van de rekening achteraf.
Ik denk dat ik mezelf wel tot de categorie 'puber' kan rekenen, maar ik denk wel na over geld hoor, ik snap ook best dat 10 drankjes op 1 avond niet de bedoeling is. Maar goed, dan spreek ik natuurlijk alleen voor mezelf, ik weet niet hoe mijn leeftijdsgenoten, om het zo even te zeggen, daarmee omgaan.
Zelf heb ik ook een tijd in de horeca gewerkt 
Had mijn hoofdgerecht besteld en hiernaast had ik nog patat besteld. Toen het eten werd gebracht, had ik als enige geen patat, dus ik vroeg hier nogmaals om. De bakjes met sauzen hadden ze wel voor mijn neus gezet, de rest had sauzen in bakjes op het bord staan
Nadat hij dit aangaf, kreeg hij een tientje korting wegens het ongemak
)