Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:57

Leruk om al jullie ervaringen te lezen :D

Ik had 2 geitjes die ik naar een goed tehuis weg wilde doen. Ik had ze op MP gezet met bieden vanaf 10 euro. Helemaal gratis wilde ik ze niet weg doen omdat ze anders misschien ergens op een bord zouden belanden .

Ik kreeg het bod van een appeltaart van een zorgboederij 150 km verderop.

Toevallig moest ik een maand later redelijk daar in de buurt zijn dus hebben we halverweg geruild. Appeltaart voor 2 geitjes.

Zelf doe ik het ook wel. Toch wat proberen onder de prijs te zitten. Sommige mensen zeggen gewoon nee. Anderen zeggen ja. En weer bij anderen kun je toch iets van de prijs afkrijgen. je weet maar nooit

Michelle_96

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:29

Over dat van het geld van ene naar andere bank overmaken bij mij heeft het 5 werkdagen geduurd tot het erop stond! Dus het gaat niet altijd zo snel ligt er maar net aan hoe druk het is enzo

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:08

Nimber, da's ook een leuke ruil! En je weet dan in ieder geval dat het niet met verkeerde bedoelingen aangeschaft wordt.

Michelle, dat schreef ik dus ook al, meestal duurt het een aantal dagen langer.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:48

pff mijn vader had 10 euro voor verzenden betaalt, wij dachten tja, het zal wel zwaar zijn. is het gewoon een pakketje van 6,75.

ook raar.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:40

Een nette verkoper maakt die 3 euro achteraf gewoon even over naar de rekening waar het vandaan komt. Beetje jammer.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:34

het was omdat het postkantoor 5 km verderop was, oke, dat is toch best een eind rijden. mijn vader heeft het maar laten zitten, had geen zin in gezeur voor 3 euro.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:45

Wat een verhalen :')

Wij hebben het een keer gehad met iemand die een Lamp te koop aan bood.

Die wilden we graag hebben, hoorde bij een set waarvan er 1 kapot was bij ons.

Dus ik keurig gemaild en een afspraak gemaakt om die lamp te halen.
Mijn vriend er langs gereden, niemand thuis :\

Nog een keer gemaild en weer een afspraak gemaakt.
Weer niemand thuis! Telefoon werd niet opgenomen niks! :+

Nou, graag of niet hoor!!!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:51

Nimber schreef:
Leruk om al jullie ervaringen te lezen :D

Ik had 2 geitjes die ik naar een goed tehuis weg wilde doen. Ik had ze op MP gezet met bieden vanaf 10 euro. Helemaal gratis wilde ik ze niet weg doen omdat ze anders misschien ergens op een bord zouden belanden .

Ik kreeg het bod van een appeltaart van een zorgboederij 150 km verderop.

Toevallig moest ik een maand later redelijk daar in de buurt zijn dus hebben we halverweg geruild. Appeltaart voor 2 geitjes.

Zelf doe ik het ook wel. Toch wat proberen onder de prijs te zitten. Sommige mensen zeggen gewoon nee. Anderen zeggen ja. En weer bij anderen kun je toch iets van de prijs afkrijgen. je weet maar nooit

Helemaal leuk dit: appeltaart voor geitjes! :j
En tja, een beetje van de prijs af proberen te halen mag best vindt ik.
Maar dat zwaar eronder gaan zitten, nee.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:54

PocoGaucha schreef:
het was omdat het postkantoor 5 km verderop was, oke, dat is toch best een eind rijden. mijn vader heeft het maar laten zitten, had geen zin in gezeur voor 3 euro.

netjes van je vader :)
maar in principe, hun willen iets verkopen dus weten ze van te voren toch ook dat het postkantoor verderop zit :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:01

Nou, ik heb er ook weer eentje hoor, nieuwe tv, oude op gratis af te halen gezet (enooooorm bakbeest en wilde m zo snel mogelijk weg hebben..)

Word ik gebeld gisterenavond dat terwijl ik ergens anders was, merkte het later pas, na 5 gemiste oproepen die ik opeens zag even teruggebeld: Ja iek wiel teefee. en ik dacht meteen oh god.. Nouja ik netjes zeggen dat ik niet thuis was en dat hij even moest mailen, dat moest ik 3 keer herhalen voordat hij het snapte
vervolgens krijg ik (het was al na 11 dag hij belde) rond 2 uur snachts 3 mailtjes achter elkaar binnen in raar getypt nederlands, wilde ze later even antwoorden en net toen ik klaar was met werken werd ik weer gebeld door meneer, dat hij m wilde komen halen, nou prima, half 5 afgesproken ben ik er ook meteen af, tv naar de gang gesleept, en meneer kwam maar niet, ik een smsje gestuurd, hij mij bellen en na veel moeite kon ik snappen dat ie in de file stond (viel auto frau, viel auto!) meneer kwam om 10 voor 5 aan uiteindelijk, in zn eentje, terwijl ik had gezegd dat de tv heel zwaar is, mja, hij proberen te tillen, Ja dit is zwaar, gaat niet.

Draait zich om, loopt de trap af mn huis weer uit, zonder iets te zeggen 0.o

Ik maar even in de deuropening blijven staan, kwam ie terug met zn vrouw samen, hun die tv tillen, laat die vrouw m haast vallen, hij is zwaar he.. Die man schiet me toch uit zn slof in n raar afrikaans taaltje, ik stond er zooooo ongemakkelijk bij, pfff.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:02

wees blij dat je hem kwijt bent, ben al maanden aan het leuren met een gratis tv maar er komt maar niemand voor :(

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:03

Zo... Vind ik niet netjes van hun....

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:51

Dat is inderdaad niet echt netjes, Murthul.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:12

Jaaa hoor, ik heb wat kleding op Marktplaats staan, net ook nog wat items bijgevoegd en kreeg bijna direct een mailtje over iets.
Vond het al zo vlot, maargoed misschien wel iemand die er al langer naar opzoek was ofzo?
Open ik het mailtje, staat er in: "hoi hoi, verkoop je toevallig ook gedragen strings?"
What the ... :') -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:14

Moet je terug mailen 'Ik zal m'n vriend vragen of hij die van hem wil verkopen!?'.................. :+

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:15

Hahahahaha neee daar heb ik het lef niet voor :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:22

Kentaro schreef:
Moet je terug mailen 'Ik zal m'n vriend vragen of hij die van hem wil verkopen!?'.................. :+

_O-

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:28

Zag net berichtjes over geld overmaken en Hoelang dat duurt.. Mag tegenwoordig niet langer meer duren dan 1 werkdag vroeger was het inderdaad langer van bv bank naar giro. Maar de overheid heeft afgelopen jaar besloten dat dit niet meer mag.. Dus 1 werkdag it is..

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:30

Had ook weer wat hoor, ben een hele hoop paardenspul aan het verkopen. Kreeg ik zo'n reactie op
een deken waarvoor iemand de vraagprijs bood. Met vervolgens het verhaal 'mag ik je rekeningnummer, en je telefoonnummer, dan bel ik als ik het heb overgemaakt en dan kun je het naar dit adres opsturen..' ik dacht al, wat is dat voor een slecht verhaal.. Dus ik stuur zo terug 'mijn rekeningnummer is.... ik verstuur het als ik het bedrag op mijn rekening zie staan.' geen reactie meer en een dag later een bericht van MP dat die persoon haar account is geblokkeerd omdat ze er veel klachten/tips over hadden binnengekregen :P

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 00:34

Ilse schreef:
Jaaa hoor, ik heb wat kleding op Marktplaats staan, net ook nog wat items bijgevoegd en kreeg bijna direct een mailtje over iets.
Vond het al zo vlot, maargoed misschien wel iemand die er al langer naar opzoek was ofzo?
Open ik het mailtje, staat er in: "hoi hoi, verkoop je toevallig ook gedragen strings?"
What the ... :') -O-

Ow das best leuk geld verdienen hoor vaak op Die manier wel strings verkocht had eens een stuk of 10 heb er 50 euro incl verzenden voor gekregen..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 00:39

Ik heb er een keer over nagedacht om gedragen schoenen te verkopen maar heb het uiteindelijk niet gedaan..

@ ship
Stomme vraag misschien hoor :+
Maar zijn ze dan wel of niet gewassen? :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 02:03

Joycebunny schreef:
Ik was net aan het rondkijken, kom ik een set versterkers uit. Ziet er netjes uit, leuk prijsje ook.
Alleen: in de advertentie staat dat alles zgan is en max 1 jaar oud. Nou zijn het foto's waar de datum rechtsonderin staat vermeld : 04/02/2009 :+

Mijn oude camera doet dit ook, kan daar niks aan veranderen, elke keer als ik 'm aan zet gaat hij ook op ../../2009. Meestal ergens in april 2009. En ik kan ook met die camera de datum niet van de foto's halen en ik heb geen zin om het te photoshoppen, is zo'n aldi ding. Dus misschien is dat het :)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:38

Lieszje schreef:
Ik heb er een keer over nagedacht om gedragen schoenen te verkopen maar heb het uiteindelijk niet gedaan..

@ ship
Stomme vraag misschien hoor :+
Maar zijn ze dan wel of niet gewassen? :')

Haal ze gewoon s schoon uit de kast hoor zet ze op mp en je zult zien zoveel er op reageren Hihi

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:49

Wat een cool topic! Ik koop en verkoop regelmatig via marktplaats, dus ga zo ff bedenken wat de beste verhalen zijn voor hier in het topic. ;)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:00

NoekAa_ schreef:
Had ook weer wat hoor, ben een hele hoop paardenspul aan het verkopen. Kreeg ik zo'n reactie op
een deken waarvoor iemand de vraagprijs bood. Met vervolgens het verhaal 'mag ik je rekeningnummer, en je telefoonnummer, dan bel ik als ik het heb overgemaakt en dan kun je het naar dit adres opsturen..' ik dacht al, wat is dat voor een slecht verhaal.. Dus ik stuur zo terug 'mijn rekeningnummer is.... ik verstuur het als ik het bedrag op mijn rekening zie staan.' geen reactie meer en een dag later een bericht van MP dat die persoon haar account is geblokkeerd omdat ze er veel klachten/tips over hadden binnengekregen :P

Grappig, ik had exact het zelfde mailtje en bericht van marktplaats. Was iemand uit Groningen.