Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:25

een stoplicht!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:34

Hahaha leuke dingen komen voorbij :D ik denk dat ik begin met het schilderij dat in mijn kamer hangt, dat is voornamelijk groen O:) simpel beginnen hihi.
Ik kan idd wel een paar fotootjes gaan pakken van de weilandjes in Delfgauw. Blad is ook leuk maar dat vergeet ik ws O:) zijn ze al uit terwijl mijn laaste foto een halve knop was hihi.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 11:25

eclair93 schreef:
zit er ook een leeftijds eis aan ofzo?

18 jaar moet je zijn...

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 11:27

Magrathea schreef:
Ja leuk he :D
Hij had ook een maffe vraag voor mij, of ik een foto wilde sturen van iets groens. Dat is namelijk zijn lievelingskleur maar er is daar vooral beton en weinig groen :(:) dat lijkt me wel een leuke opdracht, leuke groene dingen fotograferen :D

Hahaha wat grappig zeg!! :D

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:53

Die van mij was gisteren jarig dus ik heb hem een kaart gestuurd, de kaart was alleen wel roze, maar vond m zo leuk!! De kaart was van Blond Amsterdam en super leuk en een tekening, mijn penpal maakt ook schilderijen enz dus vond het wel toepasselijk!

Groen, dan zou ik ook een mooie foto van een bos sturen. ;D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:10

Blond Amsterdam is heeeeeel schattig, maar wel heel girlie! Ben benieuwd wat hij (?) er van vind!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:14

Ik heb nu net in de Ub een print gemaakt van een foto van een schilderij dat op mijn kamer hangt :)
We control the dice

Baal alleen dat ik geen A4 envelop kon vinden, en voor die ene keer een heel pak kopen vind ik ook weer zoiets :+ Misschien een andere keer. Maar nu moest ik de print vouwen, beetje jammer. Hoop dat hij er blij mee is :D

Ik heb nog meer foto's gemaakt gisteren maar die gaan een andere keer wel mee :D Oa een hele vette foto van de regenboog tegen een donker grijsblauwe lucht

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:14

Lijk me heel erg intressant... Net op mijn werk (op m'n iphone :+ ) heel het topic door gelezen haha
Maar het gaat dus alleen via de post? En niet per mail? Want ik ben dus echt een mega bangepoepert alleen thuis en al helemaal als ik weet dat iemand die in de gevangenis zit mijn adres heeft... Ook al zit ie duizenden kilometers bij me vandaan, mijn fantasie is vreselijk groot haha!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:15

Miiejs schreef:
Lijk me heel erg intressant... Net op mijn werk (op m'n iphone :+ ) heel het topic door gelezen haha
Maar het gaat dus alleen via de post? En niet per mail? Want ik ben dus echt een mega bangepoepert alleen thuis en al helemaal als ik weet dat iemand die in de gevangenis zit mijn adres heeft... Ook al zit ie duizenden kilometers bij me vandaan, mijn fantasie is vreselijk groot haha!

Ja idd, zo denk ik er ook over :+

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:37

Ik laat de post op mijn werk bezorgen. Maar snap dat dat niet bij iedereen kan.
Vooral omdat bij mijn huisadres vaak fouten worden gemaakt met schrijven en ook gooien postbode's het vaak in het verkeerde postvak (woon in een appartementencomplex) en dan moet je net geluk hebben dat iemand hem in de goede bus gooit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:45

Oh wat een stomme postbodes dan, nant! Ik had laatst ook dat mijn brief in de verkeerde brievenbus was gegooid. Hij heeft een mailtje gestuurd naar mijn tu adres (voornaam.achternaam@tudelft) en heeft het toen bij mij in de bus gedaan :)
Het bevalt prima zo.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:52

Nouja op mij werk zou wel kunnen maar of ze er blij mee zijnis een volgende haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:54

Miiejs schreef:
Nouja op mij werk zou wel kunnen maar of ze er blij mee zijnis een volgende haha

Ze hoeven de inhoud toch niet te weten.....

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:02

Zit wat in maar ik ontvang nooit post verder op mijn werk, vandaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:02

Sterker nog, ze zijn strafbaar als ze post die voor jóu persoonlijk bedoeld is openmaken.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:06

Mijn baas komt het altijd persoonlijk bij me afleveren, hij weet er ook van en vind het allemaal wel prima.

@Magrathea: Zo dat is even geluk hebben!

Ik heb al meerdere malen een klacht ingediend bij TNT/PostNL/of hoe het nu dan ook mag heten, maar er is nog niets veranderd. Ik krijg ook vaak post van anderen en stop het dan in de goede vakjes, maar ik trek als ik haast heb ook wel is de post uit mijn vak neem het mee naar boven en dan ligt die enveloppe dus boven en die vergeet je natuurlijk steeds weer mee te nemen, dus soms ligt ie er wel eens 2 weken voor ik er eindelijk aan denk hem in het goede vak te gooien :o Anderen zullen dat vast ook wel hebben.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:10

Ik schrijf al bijna 8 jaar met iemand die ookal zolang vast zit.Drugshandel en bezit. Tijdens zijn tijd in de gevangenis is hij ook gepakt bij rellen vandaar dat het steeds langer duurt voor hij vrij komt.
We hebben super leuke gesprekken door de brieven heen. Soms schrijven we meer, soms wat minder. Ik ben zijn luikje naar de buiten wereld. Ik heb met diverse mensen geschreven maar met hem blijft het altijd zo leuk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:58

Nimber schreef:
Ik schrijf al bijna 8 jaar met iemand die ookal zolang vast zit.Drugshandel en bezit. Tijdens zijn tijd in de gevangenis is hij ook gepakt bij rellen vandaar dat het steeds langer duurt voor hij vrij komt.
We hebben super leuke gesprekken door de brieven heen. Soms schrijven we meer, soms wat minder. Ik ben zijn luikje naar de buiten wereld. Ik heb met diverse mensen geschreven maar met hem blijft het altijd zo leuk.

Fijn he, als je zo'n band met iemand kan hebbe!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 03:36

Ik heb t topic door gelezen, maar ik blijf me hier over verbazen... Niet aanvallend bedoelt, maar ik snap écht werkelijk niet waarom je dit zou willen doen... Een dierbare? Ja, dat snap ik helemaal. Want dan kan een brief een enorme steun zijn. Maar nee, schrijven met een gedetineerde die je niet kent, dat snap ik niet. Ik geloof er ook niet in dat je op die manier een band opbouwt. En ik kan me ook niet voorstellen dat je dat uberhaupt wil.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 03:47

Leuk dat je hier je mening komt delen, ik accepteer het dat jij er anders over denkt.
Ik ben gewoon van mening dat je voor die mensen een steun en toeverlaat kan zijn, het blijven tenslotte mensen en je kan ze niet als wilde beesten opgesloten en eenzaam in een kooi duwen!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 04:01

Tja, dan hadden ze moeten zorgen dat ze daar niet terecht kwamen toch ;) Ik snap het ook niet goed maar ja.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 04:10

SteffiiY schreef:
Leuk dat je hier je mening komt delen, ik accepteer het dat jij er anders over denkt.
Ik ben gewoon van mening dat je voor die mensen een steun en toeverlaat kan zijn, het blijven tenslotte mensen en je kan ze niet als wilde beesten opgesloten en eenzaam in een kooi duwen!

Maar er zit voor mij een groot verschil tussen het onrespectvol behandelen van een gedetineerde en zelf het contact ermee opzoeken :).

Laat ik het zo zeggen, vanuit het oogpunt van de gedetineerde begrijp ik het volledig. Zeker de lang gestraften zullen deze mogelijkheid met beide handen aangrijpen. Rot gezegd, maar hun wereld is klein. Ik denk dan ook dat het veelal een illusie is om te denken dat die 'band' er nog steeds is wanneer ze vrij komen. Maar goed, er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:39

Grappig, dat die 'tegen' zijn toch blijven meelezen. Ik ga het niet meer verantwoorden, we hebben d'r volgens mij al genoeg pagina's over geschreven :+

Kwam toevallig een kaartje tegen van een rode boomkikker, dat was toevallig een van de eerste dingen waar ze me over schreef dus ik dacht: die ga ik sturen! Even een kort krabbeltje tussen de brieven door vind ze ook wel leuk denk ik :)

Edit: Vraag me trouwens wel af waarom jij een dierbare die gevangen zit anders ziet als iemand die je niet kent en waarom die dierbare een brief van jou meer verdiend dan een ander?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:28

Marloes__ schreef:
Laat ik het zo zeggen, vanuit het oogpunt van de gedetineerde begrijp ik het volledig. Zeker de lang gestraften zullen deze mogelijkheid met beide handen aangrijpen. Rot gezegd, maar hun wereld is klein. Ik denk dan ook dat het veelal een illusie is om te denken dat die 'band' er nog steeds is wanneer ze vrij komen. Maar goed, er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn.

Dat is ook niet waar ik op zit te wachten, we zijn niet op zoek naar een date hè ;) ? Ik denk dat ik niet voor mezelf spreek als ik zeg dat ik gewoon de tijd van mijn inmate wat prettiger wil laten verlopen. Gewoon een steun zijn, een uitlaatklep, vooral voor de gevangenen die lang zitten en nauwelijks familie hebben om hun mening te uiten, hun emoties te laten zien. Denk niet dat ze met andere gevangenen over hun gevoelens gaan praten.

En ik vind het interessant, het is goed voor mijn engels en ik heb het gevoel dat ik iemand help / iets goeds doe.

Dat is mijn mening en wat anderen er van vinden, ach dat doet me niets, zolang ik het maar leuk vind :D

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 15:10

SteffiiY schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens, al zal ik nooit een verkrachter of moordenaar gaan schrijven...