Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:10

Oeh cooky, lekker zeg in Kreta wonen!!

MelisWess schreef:
Nou, bijv. dat hij zich hier niet goed kon aanpassen. En dat alles hier in NL niet goed of leuk was.. hij deed wel gewoon alles, maar vaak met te klagen..
En meneer doet verder helemaal niets, terwijl ik hardstikke druk ben, en dan zou hij ook niet eventjes gaan schoonmaken of koken, maar nee hoor, dat is een *vrouwen werkje* om te doen...
enz. enz.

Jammer dat het uit is. :(:) Maar deze puntjes herken ik wel een beetje, niet dat mijn vriend niets doet ofzo maar ik vind dat ie wel eens van die ouderwetse ideeën heeft. :') Zal wel zuid-Europees zijn. Hij vind bijvoorbeeld dat hij moet stofzuigen, dweilen en het vuilnis buitenzetten, omdat dat 'lichamelijk zwaardere taken' zijn. :') En de vrouw moet koken en afwassen enzo. Maarja, dat doen we dus niet zo in het echt. :D
Mijn vriend vind Nederland trouwens geweldig, dat scheelt. :)) Hij vind het eten alleen niet lekker, behalve patat en ander frituur eten.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:31

Ontzettend leuk topic ! Ik vind het echt onwijs knap dat jullie het allemaal volhouden zo'n lange afstand- relatie, klasse. Echte liefde overwint alles zeggen ze altijd, en dat is zeker waar. Zou het zelf alleen denk ik echt niet kunnen een vriend zó ver weg...

Ik heb wel eens eerder in dit topic geantwoord, toen was ik met iemand bezig die 150 km van mij vandaan woonde. Hier in de buurt ontmoet, toevallig. Toen gaf ik in mijn post aan dat het wel lastig was etc. Maar nu zijn we al bijna een halfjaar verder (op Nieuwjaarsdag), en het gaat nog steeds goed. Nu in de vakantie ben ik bijna 2 weken lang met hem samen. Dat gebeurt ook nooit, want wij zien elkaar alleen maar in het weekend. Zaterdagavond tot en met zondag avond. Precies 24 uur dus, door werk. Erg lastig en jammer :j En ook al is dit geen 'Relatie over de grens-verhaal'. Toch heb ik er af en toe wel moeite mee, omdat het ook ver is. Niet moeite qua goede beslissing genomen, maar moeite qua afscheid nemen. En niet even 1,2,3 bij elkaar langs kunnen door de week. Ik reis zo'n 1.5 uur / 2 uur met de trein richting hem, en terug het zelfde verhaal. We doen 2 weekenden bij mij, 1 weekend bij hem, 2 bij mij, 1 bij hem... Etc. Mede doordat hij een auto heeft, dus hij makkelijker vervoer heeft. En voor mij is trein soms gewoon onhandig. Toch vind ik een lange afstandrelatie wel leuk, ook met dit geldt. Je komt in een veel andere omgeving (provincie) terecht, en dat is weer een hele nieuwe uitdaging. Het gaat echt super tussen ons, de klik alles.. Dus ik ben zeer benieuwt waar ik later kom te wonen. Ons maakt het beide niet zo veel uit. Het afscheid wordt wel met de week moeilijker, je gaat echt een band krijgen. En het is zo moeilijk om elkaar los te laten. Gelukkig bellen we 2 keer per week, en W'appen we sowieso standaard elke dag.

Nogmaals, respect voor jullie ! Die wonen nog verder weg :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:46

Hoe gaat met iedereen ? :)
t is zo stil hier..

FNews

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:48

Ik heb ook net een relatie met iemand die in Nederland woont. Een bokker trouwens.

Tjah, we kunnen elkaar wat minder zien, maar dat maakt die keren dat we samen zijn veel leuker.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:53

welkom in dit topic!
hoe hebben jullie elkaar leren kennen? :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:54

Dankje!
Via bokt ;)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:04

Ah super leuk! :)
Woont ie ver van je vandaan dan ?
En hoe oud zijn jullie? hoelang hebben jullie al ?

haha sorry, nieuwsgierig! :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:06

uumh, hij woont in Groningen en ik rond Antwerpen. Is 3 uur.
Ik ben 16, hij is 24.
uumh, een week officieel maar eigenlijk al wel een paar weken zeg maar.

Ik heb er nog een topic over trouwens; [LZP] Wisten jullie dat …

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:23

Hihi, 3 uur, ruilen? :D

Ik zit nu weer in Canada, moet van immigratie 24 januari weer naar huis dus moet nu allerlei papieren invullen dat ik langer wil blijven etc etc. Als ze me echt weg willen denk ik dat ik even naar Seattle of New York of Alaska vlieg ofzo voor een dagje zodat ik weer terug naar Canada kan. :=

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:28

mwaah, daarvoor zie ik hem veel te graag ;)

Zo he, Canada is ook een heel eind.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:30

Hoelang ben je daar dan al Anthea ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:41

Nog maar net, sinds 29 december. De vrouw bij customs was alleen een complete bitch :') Man bij immigratie was aardiger maar wil mij weg hebben omdat ik een ticket terug heb op 22 januari. Plan was alleen om dat ticket om te zetten -O-

Nu maar papieren invullen met brieven van ouders dat ze mij finiancieel kunnen steunen, brieven van mensen in Canada waar ik terecht kan als er iets gebeurd, etc.. :=

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:50

aaah, hopen dat het goed komt...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:52

Anthea, ik duim voor je!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:17

Hier gaat ook alles goed. Ik ben nu 6 dagen terug uit Turkije. Ik ben ook de 29e die kant op gevlogen en we zijn bijna de gehele vakantie bij de familie van mijn vriend geweest. Het was fijn om iedereen weer te zien. Wanneer we elkaar weer gaan zien is nog de vraag. Ik moet gaan afstuderen maar kan geen af studeer bedrijf gevonden krijgen. Maar we hebben het erg goed samen gehad.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:07

pfffff frustratie.... net terug van paardje, maar het liep helemaal niet.

Hoe doen jullie dat? De combinatie paard en vriendje? Mijn vriend woont 2.5 uur bij mij vandaan, maar ik krijg het maar heel moeilijk gecombineerd met mijn paard. (eigenlijk helemaal niet). :(

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:18

Ik heb geen eigen paard, dus dat probleem heb ik gelukkig niet...

Waarom is het zo moeilijk te combineren ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:19

MelisWess schreef:
Nou, bijv. dat hij zich hier niet goed kon aanpassen. En dat alles hier in NL niet goed of leuk was.. hij deed wel gewoon alles, maar vaak met te klagen..
En meneer doet verder helemaal niets, terwijl ik hardstikke druk ben, en dan zou hij ook niet eventjes gaan schoonmaken of koken, maar nee hoor, dat is een *vrouwen werkje* om te doen...
enz. enz.

Mag ik even binnenvallen en zeggen dat dat dus niet de griekse cultuur is? :)
Dat is iets van hem persoonlijk geweest vrees ik.
De echte grieken dragen hun vrouwen op handen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:20

als je in het weekend bij elkaar bent, ga je niet 'even' bij je paard langs, omdat het dan 5 uur rijden is... (2.5 heen en 2.5 terug), omgekeerd ook niet trouwens.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:21

Heb jij een griekse liefde Ayasha?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:21

en het weekend is dan van vrijdag tot maandag? of van zaterdagochtend tot zondag?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:25

c_esther schreef:
Heb jij een griekse liefde Ayasha?

Mijn vriend woont hier in België maar is Grieks ja. :) Een groot deel van zijn familie zit nog steeds in griekenland.
Grieken hebben dat typische "zuiderse" wel (relax, komt wel goed air) maar ze zijn niet lui en voor je vrouw heb je respect. Toen mijn vriend bij zijn nonkel ging melden (nonkel is in griekenland geboren) dat we gingen trouwen heeft ie een hele preek gekregen over hoe ie me moet behandelen. :+
Dus dat onrespectvolle van niks willen doen, niet willen koken enz. Da's echt niet iets 'typisch' voor grieken.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:27

Of jou vriend is gewoon fantastisch haha! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:29

Dat is ie absoluut. Maar de hele familie is zo. (en bij grieken is "de hele familie" zo ongeveer iedereen op hetzelfde eiland zeg maar). De mannen doen wel stoer maar ze springen allemaal voor "hun vrouwke" :')
Dat "hoort" zo. Ze moeten zorgen voor hun vrouw. :) Die van mij is dan nog uitzonderlijk (in die zin dat ie dat in extreme mate heeft maar dat heeft nog een andere reden) maar de rest van de neven en nonkels en achterneven en wat het ook allemaal is, heeft dat ook. :)
Dus echt, dat wat zij noemt heeft niks met zijn cultuur te maken. :) Zo kil is de griekse cultuur helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-01-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:30

van vrijdag tot maandagmorgen. (dus vrijdagmorgen kan ik meestal nog wel bewegen, en anders maandagavond pas weer).
Nu ben ik voor mijn werk ook weleens onderweg, dus dan stapelen die dagen zich wel op helaas. :(