Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:25

peacehorses schreef:
ja ik heb dat probleem van de prijs ook, heb laarzen/kisten te koop staan, het zijn custom made laarzen die nieuw ruim 220 euro kosten. Ik heb ze dus voor 100 euro te koop staan, lijkt mij gewoon een nette prijs, maar marktplaatsers vinden dat al snel te duur. Maar dat wil niet zeggen dat ik in mijn prijs ga zakken voor een paar dure laarzen die maar hooguit 20 keer gedragen zijn (nooit laarzen kopen als je in de groei bent >;) )

Tsja, dan verkoop je ze dus helaas niet. Als ik zo'n duur paar echt mooi vond en ik woonde in de buurt zou ik er misschien over denken om even te gaan kijken, maar op de gok ? Never nooit niet. Trouwens, 20x gedragen is toch echt erg tweedehands hoor, tenzij ze niet van nieuw te onderscheiden zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-11 11:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:26

mackkwek schreef:
lifaya schreef:
Ik ben dan weer iemand die speciaal studio foto's gaat maken van procukten :') deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/483648361

En toch verkopen ze niet :')

ondanks dat het een hele mooie proffesionele foto is, zou ik zelf niet reageren door JUIST DIE foto.

waarom niet? omdat je iets wat aanbied tweedehands is,.en het door die foto lijkt dat de laarsjes nieuw zijn en van een andere site zijn gehaald als voorbeeld.
ik heb dan liever een minder perfecte foto waar ik de eventuele schoonheidsfoutjes op zie .
hierbij zou ik dus denken dat de foto een voorbeeld is en niet de laarsjes die jij aanbied

Misschien dan maar erbij zetten dat dit wel eigen foto's zijn :')

nicole_hetty

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:32

zo heb ik mijn shetlanders op internet. dan wel op Speurders. 1 gratis en de andere N.O.T.K krijg ik een mail wat wil je voor de pony hebben? dus ik netjes terug mailen wat mijn vraagprijs is. krijg ik terug. nee dat doe ik niet ik wil hem gratis en die andere ook. ik wil graag 2 pony's maar ze mogen niks kosten. heb maar netjes terug gemaailt dat de beste meneer dan niet moet reageren op een pony waar N.O.T.K staat en ik me niet geroepen voel al sinterklaas....

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:44

joenohoe schreef:
peacehorses schreef:
ja ik heb dat probleem van de prijs ook, heb laarzen/kisten te koop staan, het zijn custom made laarzen die nieuw ruim 220 euro kosten. Ik heb ze dus voor 100 euro te koop staan, lijkt mij gewoon een nette prijs, maar marktplaatsers vinden dat al snel te duur. Maar dat wil niet zeggen dat ik in mijn prijs ga zakken voor een paar dure laarzen die maar hooguit 20 keer gedragen zijn (nooit laarzen kopen als je in de groei bent >;) )

Tsja, dan verkoop je ze dus helaas niet. Als ik zo'n duur paar echt mooi vond en ik woonde in de buurt zou ik er misschien over denken om even te gaan kijken, maar op de gok ? Never nooit niet. Trouwens, 20x gedragen is toch echt erg tweedehands hoor, tenzij ze niet van nieuw te onderscheiden zijn.

ik beweer toch ook niet dat ze minder tweedehands zijn, de prijs is er dan ook naar ;) maar als mensen ze liever nieuw kopen voor 2 keer zoveel geld, moeten ze dat vooral doen. Daar zit ik niet mee

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:47

peacehorses schreef:
ik beweer toch ook niet dat ze minder tweedehands zijn, de prijs is er dan ook naar ;) maar als mensen ze liever nieuw kopen voor 2 keer zoveel geld, moeten ze dat vooral doen. Daar zit ik niet mee

Ik ken eerlijk gezegd niet veel mensen die €220 uitgeven aan laarzen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:48

Ik heb zoveel dingen te koop staan en gewoon geen geïnteresseerde :') vind dat echt irritant, over anderhalve week vertrek ik naar Tunesië voor 3 weken en kan ik natuurlijk niks versturen :+

http://verkopers.marktplaats.nl/10966857

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:50

Haha, zie je dat als je terugkomt heel je inbox vol zit. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:51

nou ik heb daar wel internet, maar ja, moet ik mensen teleurstellen dat ik niks kan sturen :') of mijn ouders moeten het willen doen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:55

Ik hoop nog wat spulletjes te verkopen voordat ik ga, scheelt toch iets :+ Maar doubt it, ik verkoop zelden iets via marktplaats :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:58

Nee natuurlijk niet, maar vooral in het geval van heel erg gewilde spullen (zoals bijvoorbeeld een Iphone) is het toch niet zo heel erg raar dat mensen het proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:05

Ja ik vind dat wel raar, als je een iPhone wilt, daar is een hele aparte categorie voor op Marktplaats. Wat zoek je dan in de games section? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:06

zijn vreemde mensen :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:06

Nou ik denk dat ie speciaal op zoek was naar mensen die door hun volle bureau hun Iphone ook op de foto hadden staan, maar niet te koop om daar vervolgens op te reageren ;). Misschien toevallig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:08

Dat zal m zijn :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:08

Mensen lezen ook niet......
Had een keer een hoesje voor een Nokia. Zet hem uiteraard in die rubriek. Ook in de tekst "Hoesje voor..."
Krijg ik (en niet 1 keer... :P ) een bod van 25,00............... (soms ben je dan bijna geneigd om hem daar voor op te sturen }> )

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:18

Ik heb een poosje terug witte rijbroek gekocht via Marktplaats. Op de foto stond een bruine en een witte te koop, maar ik wou alleen de witte.
Helaas is dit de enige foto die ik nog heb van Marktplaats:
Afbeelding
De advertentie:
Citaat:
Te koop:

Eurostar finale rijbroek
Kleuren: wit en reebruin
Maat: 38 (wit) en 176 (reebruin) maar deze valt als een 38 want kan ik nu nog steeds aan.

Broeken hebben bandplooien en steekzakken en het is geen lengtemaat.

broeken zien er nog goed uit, hebben geen vlekken en er is niets kapot.

bieden exclusief verzendkosten en vanaf € 20 per broek.

Ik gemaild, dat ik de witte graag wou, maar er was al 28 euro op geboden, dus ik 30 (ex) geboden en zo kwam de broek naar mij toe..
Nog extra gevraagd, nee niets mis met de broek....

Ik netjes betaald en de broek kwamen al snel mijn kant op.
Al snel ontving ik de broek... de witte..... witte??

Dat ding was hartstikke verwassen en niets wits meer aan:
Afbeelding
Links de broek die ik gekocht had, rechts mijn eigen witte broek.

Beetje jammer dus, ik gemaild naar dat vrouwtje. Goh, die broek is helemaal niet wit en bij het passen trok ik ook gelijk de rits stuk.
Pillerig op de knie en dus echt niet wedstrijd waardig...

En dan krijg je zo'n mail terug...
*knip*
Ik had overigens gemeld in de mail ervoor dat ik contact opgenomen had met het juridisch loket, gewoon om informatie in de winnen. Want ik had haar aangeboden om de broek terug te sturen op mijn kosten, maar dat ik dan wel mijn 30 euro terug wou hebben.

Daar was de kous dan ook redelijk mee af... echt jammer.
Dus als iemand nog een verwassen witte broek wil met een stukke rits?? :')
Laatst bijgewerkt door Nadia op 16-11-11 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd, het is niet toegestaan om privécommunicatie openbaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:34

Claudia78 schreef:
Oh, ik heb me echt bescheurd om die 2 linken van waaromnogantwoorden :') *lol*

Goedzo! Daarvoor zette ik ze er ook op. Er staat trouwens ook een reactie op een advertentie van iemand die een 'Bijrijder' zoekt.... Misschien iemand van Bokt die het herkent? Maar wel iemand met gevoel voor humor want diegene trapt er niet in en kan er wel om lachen :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:43

Zo had mijn moeder eens een hond te koop. Die mensen kwamen van de andere kant van het land, diverse malen telefonisch contact gehad en ook via de mail. Ook duidelijk de prijs vermeld wat ze ervoor wilde hebben in de mail!!!
Komen die mensen, willen afrekenen,.. geven ze €50,- :x
Dus we keken echt zo van >;) huh? De rest zal ie nog wel uit z'n zakken trekken,... nee hoor :=

Uhm,...nou... ik kom toch echt een nulletje tekort in het bedrag...

Moesten ze even pinnen maar het was dan toch wel ineens fors duurder :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:46

@ sanet: ze heeft nergens gelogen of iets en de broek is wit. Tja verwassen, maar het is een tweedehands broek. Ze zegt nergens dat de broek nog zo goed als nieuw is.
En de rits kapot trekken, dat kan bij elke broek gebeuren.

Ik vind het niet het probleem van de verkoper. Jij had er alleen iets anders van verwacht.

En ik had als verkoper zijnde ook de broek niet terug genomen. Wat moet zij nu met een broek waarvan jij de rits kapot getrokken hebt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:49

@annepaardoes: Die rits kan ik nog mee leven, zij zegt dat hij niet stuk was, mja, broek aan, rits gelijk uit zijn spoortje, maar die kleur... als je zegt over een witte broek: broeken zien er nog goed uit, hebben geen vlekken en er is niets kapot.
Dan ga ik er vanuit dat hij ook nog daadwerkelijk voor wit kan doorgaan. En niet echt grauw grijs is.

Ach, wel weer wat geleerd, koop nooit weer een witte rijbroek, 2e hands via marktplaats, want wit en wit.....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:51

Of je gooit hem even in de bleek :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:52

peacehorses schreef:

Net wat ik zeg, dan verkoop je ze dus niet... Ik zou nooit 100 Euro geven voor een paar gedragen laarzen en met mij velen niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:00

Cyntje schreef:
Of je gooit hem even in de bleek :Y)

Ik denk niet dat hij dat overleefd, is echt al een uitgewassen oud broekje. En ach, ik heb nu een nieuwe gekocht... mja, blijft jammer van mijn 30 euro.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:13

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:23