Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cyntje schreef:En ook al heb je 1 kind dan blijft men nog vragen wanneer numero 2 zich aandient,... dus wat dat betreft... sommige mensen bemoeien zich graag met het leven van een ander
Ik vind dat ieder het voor zich moet weten
Zoek schreef:Voor mij dus ook geen kinderen...ben nu 30 jaar en heb een relatie van 11 jaar en zitten nog steeds op een lijn! Ik vind het niet in mijn leven passen en dat klinkt stom maar vind het heerlijk zo, naar de paarden zonder na te hoeven denken wie er op de kids past enz. en idd wat er al eerder wordt aangegeven in deze maatschappij zie ik het niet zitten. Maar hoe vaak ik ook niet krijg te horen dat ik moet opschieten en hoe leuk het wel niet is en mams die aan geeft dat ze het zo leuk zal vinden jajajaja. We gaan trouwen volgende week en heb nu al meerdere keren gehoord dat er nu zeker wel kinderen gaan komen toch? ik hoef ze niet en wordt gek van mensen die je van alles opdringen en zelfs boos op je worden als je zegt ze niet te willen....in onze vriendenkring gaat het alleen maar over kinderen bah wordt er niet goed van en dan kijken ze mij aan zo van ach daar weet jij natuurlijk niets van hè, nou maar al te goed als ik weer een vriendin bel en ze aan geeft zo moe te zijn omdat die kleine de hele nacht is wakker geweest maar oooo wat zijn kinderen leuk, ja van een ander maar niet voor mij! Merk wel dat je zo veel vrienden kwijt raakt omdat je anders bent dan hun.....
Zoek schreef:@jesito Dank je wel, erg lief van je!! tja geen kinderen willen is voor veel mensen een rare gedachten en we verliezen er vrienden mee helaas maar ik ga toch echt niet mee met hun keuze... kom vanzelf wel andere kinderloze mensen tegen al is dat heel lastig...

nee hoor snotneus, staat alleen op vanaf welke leeftijd je hierin mag, niet tot welke leeftijd.
of wanneer een tweede komt. Is hun zaak. Ging erom dat mijn vriend jonger dan mij is, schatten ze mij ook jonger in. Dus ipv de 25 al grpasseerd te zijn, denken ze dat ik begin 20 ben. Dus vragen ze daar nog niet naar gelukkig! Want op de een of andere manier verwachten ze altijd een uitleg.... En ik ga aan niemand zomaar mijn medische geschiedenis voorleggen. Dus is het antwoord, omdat ik het nog niet wil. Wat ook zo is nu natuurlijk, omdat het gewoon absoluut niet uitkomt nu. Maar gewoon al het idee dat mensen ernaar vragen,nik ga ook niet vragen waarom iemand nou kinderen heeft gekregen? Want dat hoort immers zo 
.
. Boompje1985 schreef:ja bij mij is het ook andersom, iedereen zegt ja nog maar niet aan kinderen beginnen hoor terwijl ik niets liever zou willen.
Die reactie herken ik, die krijg ik ook altijd. Nou scheelt het ook wel dat ik nog maar 21 ben. En zelf ook wel besef dat ik beter eerst even studie af kan ronden en dergelijke.

. Vriendjes maken met andere kinderen, samen spelen, de juffrouw die mooie dingen knutselt en verhaaltjes vertelt, poppenkast, naar theater gaan...echt waar ik ben zo blij geweest dat ik dat allemaal als kind heb kunnen doen en niet aan mama's rok vastzat...Kwanyin schreef:Hier in België is het heel normaal dat kinderen vanaf 2.5 naar de kleuterschool gaan, maar ik meende dat dat in Nederland anders ligt, niet? In mijn tijd stond het nog op 3 jaar en ben ik vanaf 3 jaar fulltime naar de kleuterschool gegaan. Ik vond het héérlijk, als er een school is die ik opnieuw zou willen doen is het dat. Vriendjes maken met andere kinderen, samen spelen, de juffrouw die mooie dingen knutselt en verhaaltjes vertelt, poppenkast, naar theater gaan...echt waar ik ben zo blij geweest dat ik dat allemaal als kind heb kunnen doen en niet aan mama's rok vastzat...
Ik ben ook voor een opdracht voor school twee jaar terug naar een onthaalouder geweest in de buurt, die kleinschalig een aantal kinderen opving. Bij zo iemand zou ik ook absoluut geen moeite hebben om mijn kind later in de week af te geven. Een wat oudere vrouw met veel ervaring, kinderen in heel huiselijke sfeer, heel veel aandacht, verhaaltjes die verteld worden, puzzels gemaakt, samen 'dansen' op kinderliedjes...maar ik zou het wel moeilijker hebben als het (voor zo'n babyleeftijd) een soort van grote instelling is met meerdere onthaalouders en een soort van "bandwerk" om alle kinderen te verzorgen.
.