Wat vind jij een mooie trouwjurk - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Wat vind jij een mooie trouwjurk - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:04

eeh tenue de ville kan evt ook wel met jurkjes hoor! Ik zal eens even voor je googlen ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:06

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:09

bij de bruilof van mn stiefzus, stond er, Dames in het lang, heren strak in pak

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:11

ja, zelf iets verzinnen kan natuurlijk ook...

Ik weet dat bij tenue de ville ook jurkjes mogen, maar ik vind het idd stom om er dan bij te zetten dat een broekpak ongewenst is.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:13

En als je er dan cocktail of avondkleding van maakt, en er bij vermeld, rokkostuum niet verplicht? Dan is heel het broekpak gedoe niet aanwezig en heb je vrouwen toch in jurk en mannen in pak? :) Klinkt misschien beter dan "geen broekpak" :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:14

Maar... wat nou als iemand een jurk of rok echt niet staat en zich zwaar ongemakkelijk voelt in die kleding? Moet zij dan toch perse een jurk of rok aan? Vind het nogal wat om dat op te leggen aan je gasten eigenlijk...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:16

@: Princes ja, dat klinkt al beter, haha :P Misschien geen officiele titel gebruiken als black tie, maar iets van inderdaad avondkleding oid... Cocktail vind ik ook niets, want zie mijn moeder nog niet in een cocktailjurkje lopen. (die zie ik sowieso niet in een jurk en die zal dus ook een broekpak in gedachte hebben, maar dat vind ik dus echt helemaal niets eigenlijk...) Misschien iets in de vorm van "wear the dress, tie the tie ofzoiets *even uit mijn mouw geschud*
We hebben nog een tijd om er over na te denken hoor, want we trouwen in augustus 2012, maar begreep dat schoonmoeder wel even rond wilde gaan kijken bij Koonings als we kozen voor chique, dus wil het haar voor 15 oktober kunnen melden, als we ook voor mijn jurk gaan kijken.

@M_i_R: ik wil gewoon wel een bepaalde kledingstijl. Ik ken niet echt mensen die absoluut geen jurkjes dragen, anders had ik dat uiteraard wel meegenomen in mijn ideeën. Wil niemand pesten verder :P Men hoeft van mij niet zwaar op chique, maar dames in een leuke jurk en mannen in pak wil ik wel graag eigenlijk... En niet staan vind ik zo'n slecht excuus, voor iedereen is een geschikte jurk of rok te vinden...
Snap niet waarom er moeilijk gedaan wordt over een jurk, terwijl niemand het gek vind om van een man een stropdas te verwachten. Wat als iemand zich nu niet prettig voelt bij een stropdas? Maar gewoon in tshirt komen dan?
Laatst bijgewerkt door secricible op 07-09-11 22:20, in het totaal 3 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:18

M_i_R schreef:
Maar... wat nou als iemand een jurk of rok echt niet staat en zich zwaar ongemakkelijk voelt in die kleding? Moet zij dan toch perse een jurk of rok aan? Vind het nogal wat om dat op te leggen aan je gasten eigenlijk...

Het is één dag, en het is de dag van andermans leven, als je je dan niet even daar overheen kan zetten... ik draag nooit jurken of rokjes, maar als dat werd gevraagd als dresscode doe ik dat, kleine moeite toch.. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:21

dat scheelt dan weer :) Wij hebben niet echt een kleding voorschrift maar ik ken dan ook niemand die iets aan zou doen wat ik écht niet zou willen hebben. broekpakken zijn volgens mij bij niemand een optie :P

@DQ: tuurlijk kan iemand zich erover heen zetten, maar je kan je vanaf de andere kant ook afvragen of je jouw feestje zo belangrijk vindt dat iemand anders zich een hele dag ongemakkelijk moet voelen. In het geval van Secricible is het anders omdat zij weet dat ze daar niemand mee zal pesten maar ik kan me van een aantal mensen die voor ons feest zijn uitgenodigd voorstellen dat ze daar unhappy van zouden worden. :) No need to be a bridezilla denk ik dan ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:23

Tjah in mijn omgeving zit ook niemand die dat niet erg zou vinden, overigens mag van mij een broek ook gewoon, echter geen gehele zwarte outfits, iets graag willen is niet persee bridezilla spelen imo.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:59

Op mijn trouwdag had ik geen dresscode. Achteraf wel jammer, er kwamen toch een paar mensen in spijkerbroek met geruite blouse := . Een jurkje is voor vrouwen wel zo leuk en ik denk dat het maar net is wat je zelf het belangrijkst vindt. Ik doe meestal een rok of jurk aan naar een bruiloft, maar ik hou sowieso van jurkjes en rokken. Een vriendin van mij draagt echt geen rokken of jurken en had naar mijn bruiloft een hele mooie wijde broek aan met een gekleurde blouse erop. Dan is het toch ook prima, hakjes eronder en gaan met die banaan!!! :))

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:09

Deze is ook wel mooi:

Afbeelding

Doe mij die maar _O-
Afbeelding

En deze linkse vind ik erg leuk!!!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:47

OMG die bovenste SS _O-

wij zouden alle gasten petticoats en vetkuiven verplichten en voor als ze die niet hebben zetten we een pot gel neer en petticoats om terstond aan te trekken }:)

:') *grapje hoor* :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:49

Wauw, wat een mooie jurken weer zeg!

Ik zal zelf geen dress code nemen. Ik denk dan maar, dat mensen zich prettig moeten voelen en op het gemak. Ik vind het al fijn als ze er zijn :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:51

Welke kleur is dat op die rechterfoto van sunshine= Dat vind ik eigenlijk wel een hele mooie kleur zeg!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:56

Geen idee ikenindi, beetje champagne ofzo??? Goud??? Echt geen idee!!!

Suze, en ze hebben hem ook nog met cape hoor!!! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:07

Sunshine ik vind je onderschrift geweldig :')

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:08

Joolien schreef:
Sunshine ik vind je onderschrift geweldig :')

Welke van de twee??? ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:10

Hihi, idd, die onderste vind ik geniaal :P

Ik denk ook dat de rechter jurk champagne kleur heeft.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:13

Na googlen op bruids jurken in champagne kleur:

Afbeelding

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:23

Dat komt wel overeen toch?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:23

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:24

Sunshine80 schreef:
Dat komt wel overeen toch?

Ja idd. Ik vind dat geloof ik ook wel een hele mooie kleur... Mocht wit me niet staan... :P

*droomt verder* :P

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:30

Deze kleur wil ik graag als jurk denk ik :j Ik zie mezelf nog niet int wit trouwen. Al vraag ik me af, in hoeverre die kleur me zou staan aangezien ik niet de smalste ben zeg maar :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:57