Kindergeheimen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:06

Wat waren jullie stout zeg :=
geweldig topic dit.
Ik was dan best wel braaf O:)

Ik weet er zo nog twee
Ik had wandelende takken maar ik was ze stiekem een beetje zat dus heb ik ze op een mooie middag losgelaten in het gras.
En 's avonds in bed spijt natuurlijk, ik huilend naar mijn moeder
en ja in het donker zoeken naar een stuk of 6 wandelende takken in het gras, ging niet lukken :n

O en ik ging een keer fikkie stoken met mijn mooie witte nieuwe broek aan;
vlak bij een school in de bosjes anders zou iemand mij zien.
Nooit gedacht aan de rookwolken natuurlijk.
Stond ineens de wijkagent achter me.
Zo meisje wat ben jij aan het doen? Zeg ben jij er niet eentje van..
Iedereen kende mijn vader in dat stadje.

En toen had ik ook nog een gat in mijn mooie witte broek gebrand.
Ik durfde echt niet naar huis maar ja die @$@&*&^ wijkagent ging me natuurlijk toch verraden bij mijn vader dus moest ik het wel opbiechten.
Mijn moeder was niet eens boos :?

Jaren later vertelde ze me dat ze die broek heel stom vond.

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:23

whaha _O-
ook nog een leuke:
De poes in bad doen, poes was het daar niet zo mee eens :=
Heb er nog een mooi litteken aan overgehouden :P

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:36

Nog een zielig hamsterverhaal,
De hamsters mochten altijd los in mijn kamer lopen.
En dan klommen ze in de gordijnen,
soms helemaal tot het plafond maar ook wel eens tot de vensterbank waar ze dan in de bloempotten gingen graven.
Een keer stond het raam open toen is de hamster naar beneden gesprongen/gevallen en toen heeft de kat hem gevangen.

Peach

Re: Kindergeheimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:43

M'n vriend heeft vroeger als 5-jarige de goudvissen van de buren aan hun katten gevoerd. De buren waren op vakantie. Hij had dus alleen de sleutel gepakt van de buren, ging het huis binnen en voerde de katten goudvissen. :P

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:05

Haha wat een geweldige verhalen allemaal :')
Wij hebben in onze tuin zo'n schuurtje met daar een zolder in waar wat spullen gestald staan. Vroeger was dat "het clubhuis" van mijn neven, mijn broertje en mij. Alleen mijn neefjes waren nog al viespeuken en die gingen dan plassen in zo'n hoekje en dan deden ze wie van de grootste afstand toch dat hoekje konden raken _O- (zij waren toen rond de 5 jaar oud ofzo). Maar goed, mama rook natuurlijk de pislucht en wij gaven de katten de schuld. Arme beesten worden nu 15 jaar later nog steeds uit het schuurtje verbannen en mogen s'nachts niet meer binnen in de woonkamer slapen, maar in de bijkeuken zodat ze de tuin in kunnen omdat mam bang was dat ze ook in huis gingen plassen _O- Nooit gezegd ook tegen mam dat mijn broertje en neven dat deden x)

Oh en nog ene!
Mijn basisschool lag naast een zigeunerkamp. En toen was er een kitten de bosjes van ons schoolplein opgelopen, dus ik met een paar vriendinnetjes natuurlijk ons ontfermt over dat poesje. Maar toen ging de schoolbel en toen moesten we dus de klas weer in, maar 2 vriendinnetjes wouden bij het katje blijven. Dus ik moest maar een smoes verzinnen voor de juf. Dus ik kom de klas in en de juf vraagt aan mij of ik weet waar mijn vriendinnetjes zijn? Dus zeg ik met een stalen gezicht van: Ja, Roxanne is haar schoen kwijt :j Dus de juf van: hoe kan dat dan? Ja ze had hem uitgedaan en toen zijn we er mee gaan gooien en toen is hij over het hek gegaan en nu zijn ze hem aan het zoeken. Ze geloofde me ook nog, omdat ik altijd zo'n lief braaf meisje was haha _O- Glenda de ontzettend lieve surinaamse concierge (vrouwelijk woord daarvan is? :+) heeft zich toen ontfermt over het katje en heeft beloofd niks tegen de juf te zeggen en heeft het katje volgens mij teruggebracht naar het kamp.

Ook mocht ik in groep 7 met een vriendinnetje de schoolbordschoonmaakdingen (hoe heet dat in godsnaam _O-) gaan uitkloppen buiten. Toen zat er dus een duif stil op het schoolplein en zo lief voor dieren als ik was, liep ik er dus op af. Alleen de duif was wat bang en fladderde dus voor me uit de school binnen! Dat beest helemaal in paniek en toen hebben wij dus met behulp van een stagair de duif kunnen vangen _O- later bleek dat het om een hele goede wedstrijd duif uit frankrijk ging en is het baasje hem nog komen halen. Maar wij hebben stug volgehouden dat wij die duif niet hadden opgejaagd en dat de duif zelf naar binnen was gelopen, omdat wij tegen hem gezegd hadden dat onze school zo leuk was :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:39

Ik was een jaar of 6 en moest brood gaan halen, mams had gezegt met het overgebleven geld mag je snoepjes kopen. Ze hadden het brood niet meer dat we normaal altijd nemen dus heb ik voor al het geld dan maar snoepjes gekocht gelukkig kon mama er wel mee lachen.
Of een half brood aan de kippen geven (die ik dan onderweg tegen kwam) en dan thuis zeggen dat ik het zelf had opgegeten terwijl ik eigenlijk absoluut niet zo een broodeter was.
Of als ik naar de frituur moest de helft van mijn moeder haar vlees afgeven aan de rottweiler die ik onderweg altijd tegen kwam.
Als ik nieuwe (witte) schoenen had het veld doorlopen omdat er aan de ander kant paarden stonden.
De rottweiler van 3 of 4 huizen verder uit de tuin vrijlaten en mee spelen in mijn eigen tuin terwijl mama doodsangsten doorstond want ze had bang van vreemde honden.
Als we op bezoek gingen bij mijn tante moesten ze altijd de hond (een bouvier) in de tuin zetten van mijn moeder maar ik liet die altijd terug in huis totdat ze ons beide buiten zetten.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:44

Ik sliep samen met m'n broertje op een kamer, en ik had behang, wat ik graag scheurde. Ik had een prachtige kerktoren gescheurt, en trots dat ik was..!!
Maar mams niet, die nam dat niet in dank af, dat heb ik geweten :+ en ik snapte er niks van, want de kerk was zo goed gelukt!

Of als we zondagsmiddags met z'n alle naar bed moesten, ik had er zo'n hekel aan, en dan plastte ik express in bed, zodat ik naar m'n ouders kon van ; In bed geplast!
Dat hebben ze me ook wel even afgeleerd :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:25

haha, ik bedenk me er nog een:
Mijn moeder vond dat ik erg stil was al een tijdje (geen goed teken) Ze hoorde alleen wel een paar keer achter elkaar de wc doorgetrokken worden. Dat begreep ze niet helemaal dus ze ging even poolshoogte nemen. Op de wc aangekomen begon ze te lachen. Ik begreep niet zo goed waarom; ik was gewoon even de poppen aan het douchen :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:39

Ik was een jaar of 8 denk ik, en wij gingen altijd met de tent op vakantie naar Frankrijk. Nu had ik in mijn slaapcabine en miniscuul gaatje ontdekt in de tent, dat was interessant! Toen heb ik dat gaatje steeds groter gemaakt zodat mijn tutteldoekje erdoor paste, papa boos: 'maar papa, dat is toch handig, zo heb ik 'm altijd bij de hand' :=

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:54

Ha ik weet er ook eentje van mijn eigen zoon (inmiddels 16)
Hij was net 3 denk ik en hij mocht bij opa en oma logeren.
Hij was vroeg wakker en ging op onderzoek uit in die leuke knutsel/logeerkamer.
Hij vond zo'n dikke zwarte stift en heeft daarmee een streep door de hele kamer getrokken over de boekenkast, behang, deur, bed, verwarming, helemaal rond.
We vonden hem onder de tafel terug, hoe die streep daar kwam geeeeeeeen idee :n

En bij ons thuis was hij een keer zo stout dat ik hem in zijn slaapkamer op sloot.
Maar hij was ook erg boos krijsend stond hij op zijn deur te bonken. -:(-
Na een poosje werd het stil, mooi dacht ik die is al wat gekalmeerd.
Er keken alleen ineens wel allemaal mensen naar ons huis als ze voorbij fietsten.
Bleek dat mijn zoon alles wat hij kon vinden uit het raam aan het gooien was :D

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:05

Ik heb eens allerlei spullen van mijn ouders verzameld en gezegd dat er om half 9 een rommelmarkt op mijn kamer was. Je had het gezicht van mijn ouders moeten zien toen ze al die spullen daar op een kleedje zagen liggen. Het banketstaaf voor hun was, dat ze niks terugkregen voor ze hadden betaald. :')

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:15

*\o/* :D :D *\o/*

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:37

Prijsje van het zak brood afgeplukt onderweg van de supermarkt en van overgebleven geld snoep gekocht! Thuis uiteraard vertellen dat het brood echt duurder was geworden ;) Een brood van 5 euro is ook zo ontzettend geloofwaardig!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:48

Ronne schreef:
Ik wilde als kind ooit een pony (in mn haar dan, die op 4 benen ook, maar daar gaat t niet om) en mijn moeder vond dat niks. Dus op een avond (ik had al lang in bed moeten liggen) maar zelf voor de badkamer spiegel aan de slag gegaan met een schaar. Helaas bleek ik geen uitstekend kapster en het geheel werd nogal scheef en steeds een stukje korter. In en helder ogenblik heb ik toen besloten om de hele voorste pluk er maar af te knippen, want dan zou je het niet meer zien...
Ik kwam die avond beneden met een kale plek op mijn hoofd ter grote van mijn handpalm... Mijn moeder over de zeik "wat heb je in gódsnaam met je haar gedaan??". En ik wist ook wel dat ik in de problemen zou zitten als ik eerlijk zou zeggen wat er gebeurd was, dus heb ik eerst enorm verbaasd in de spiegel gekeken en vervolgens glashard ontkent dat ik dat geweest was. Ik ben enige kind en was die avond uiteraard alleen boven, dus kon natuurlijk niemand anders dat gedaan hebben dan ik zelf. Maar mijn redenering was dat als ik bleef ontkennen, het een raadsel zou zijn, maar dat ík het dan iig niet gedaan had...
Ze hebben er de volgende dag bij de kapper een pony vanaf mijn kruin verheen geknipt en het heeft jaren geduurd voor alles weer normaal was aangegroeid...

Verder heb ik ooit met een schaar een scheur geknipt in de nieuwe bank. Om die scheur te verbergen heb ik toen de hele stof om de scheur heen weg geknipt en het bewijsmateriaal vernietigd door het lapje in zo klein mogelijke stukjes te knippen.. Dacht dat mijn moeder er noooit achter zou komen! :') Mijn moeder was vooral blij dat ik het lapje ook nog eens versnipperd had... als ik dat niet had gedaan, had ze tenminste het lapje er weer op kunnen naaien.

Als ik er zo over nadenk was ik geen bijzonder slim kind...

Bedankt Voor het lachen, echt geniaal _/-\o_ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:57

Pff.. ik was geloof ik enigzins braaf.

Heb alleen "vroegah" de kaart van nederland heel groot op mn behangetje getekend. Alleen Nederland zag er in mijn belevenis echt heel raar uit, maar ik vond het erg mooi, compleet met de kleurtjes en golfjes in de zee!

En ik moest en zou een keer een konijntje hebben, afijn, met ouders konijntje gehaald, konijntje bleek een haasje. maar timmy mocht mooi niet weg, want tim was van MIJ, ik gromde net zo hard als timmy :Y)

edit: ohja, een keer speciaal voor de schoolfoto mn eigen haar geknipt, inclusief pony. Met een nagelschaartje, en het was niet zo heel erg recht. Toen dacht ik dat ik het wel kon verstoppen door een haarband in te doen. Helaas kwamen er wat haartjes uit pieken. Oeps, betrapt :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-11 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:57

Vroeger mochten mijn buurmeisje en ik toen we nog erg jong waren nooit priklimonade door de week.
We waren een jaar of 10 en we hadden gehoord dat als je met een fles prik zou schudden dat de prik eraf ging..en dan mochten we vast wel 7up..want de prik was er immers uit (geniaal plan vonden we zelf :P )
We stonden bij de buren in de keuken en de buurvrouw was op dat moment in de tuin.
We hebben staan schudden en draaide de dop eraf.
Tja...toen zat de 7up dus overal......
We hebben de fles snel terug in de koelkast gezet en zijn naar boven gerend...de 7up was doorzichtig, dus daar zou niemand ooit achterkomen *\o/*

Klein detail was dat de keuken 3 weken later nog plakte :=

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:49

Toen ik 12 was en nog aardig plat, heb ik een keer een hele dure BH van haar gestolen met vulling enzo, ik wilde er ook een maar dat mocht niet, maarja zo een ding moet ook in de was, mams was niet heel blij toen ik de BH in de was had gedaan, verstopt in een broekzak van m'n vader volgens mij, ze vond het ook al zo raar dat ik de ene dag 2 rare hobbeld had en de andere dag niet...

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:54

Yellowcab schreef:
Prijsje van het zak brood afgeplukt onderweg van de supermarkt en van overgebleven geld snoep gekocht! Thuis uiteraard vertellen dat het brood echt duurder was geworden ;) Een brood van 5 euro is ook zo ontzettend geloofwaardig!

Ik verwisselde de prijsjes van het brood altijd, al moest je een brood van 2 euro bijvoorbeeld hebben, een prijsje van een 1 euro brood erop doen en bij de kassa kijken wie er wel intrapt, het blonde kassa meisje koos is vaak.
Of zoals iemand anders al heeft gezegd volgens mij, tomaten als je er 5 moet hebben 3 afwegen en prijzen en daarna 2 erbij doen.

Van het overige werd natuurlijk snoep gekocht bij het snoepwinkeltje tegenover de buurtsuper (waar ik nu trouwens werk, vanmiddag dit verteld aan m'n baas, kon er wel om lachen)

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:57

Amburtjoz schreef:
Ik was een jaar of 8 denk ik, en wij gingen altijd met de tent op vakantie naar Frankrijk. Nu had ik in mijn slaapcabine en miniscuul gaatje ontdekt in de tent, dat was interessant! Toen heb ik dat gaatje steeds groter gemaakt zodat mijn tutteldoekje erdoor paste, papa boos: 'maar papa, dat is toch handig, zo heb ik 'm altijd bij de hand' :=

Heb ik ook een keer gedaan in een clamboe, een gat erin gemaakt, anders kon in niet bij m'n zakdoek, dagboek etc. paps en mams vonden het niet heel leuk, op z'n zachts gezegd.

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:31

Schopje omdat ik dit topic geweldig vind, en ik om de 5 minuten kijk of er al iemand gereageert heeft , maar niemand reageert de laatste uren :+

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:01

Ik deed niet echt veel fout,
alleen maakte ik heel graag tekeningen in de avond,
dus dan maakte ik er een voor mijn moeder,maar dan vond ik het zielig voor mijn vader,dus daar maakte ik ook een voor,
maar dan vond ik het weer zielig voor oma,dus dan maakte ik er daar ook een voor,
maar mijn oma woonde dan weer bij mijn tante en oom en nichtje,
dus dat vond ik ook zielig,en dan maakte ik er daar ook een voor,
en uiteindelijk zat ik tot 3 uur id nacht stiekem tekeningen te maken omdat ik er voor iedereen een wou maken :')

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:07

haha en de volgende dag vind je moeder ja, in slaap gevallen op de tekentafel met stapels tekeningen:
Voor mama, voor papa, voor oma, voor opa, voor tante die en oome zus en tante zo en de hond en de buurvrouw en daarvan de zoon en daarvan een vriend en de kat daarvan weer... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:22

geweldig xd

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:29

_O-

Ja,eerst werd ze altijd heel boos,want ze vond het brutaal dat ik niet luisterde als ik niet ging slapen,
maar later begreep ze dat ik mijn naad uit zat te werken om voor iedereen een tekening te willen maken,en toen heeft ze me vertelt dat we allemaal even veel van elkaar hielden,en dat we wisten dat ik ook van hun hield,ook al kregen ze geen tekening,
heeft niet geholpen voor de eerste 3 jaar overigens :')

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:31

Nog een van mijn zusje.
Altijd als mijn moeder jarig was, gaf ze oude nuteloze dingen die zij niet meer leuk vond