Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:38

Ik geloof er ook wel in... :j
Weet alleen niet of dit ook echt iets wat "meegemaakt" is.. :o

Al sinds dat mijn broertje op zijn eigen kamer slaapt vind ik het helemaal niks om die kamer in te gaan.
Nu moest ik van de week in zijn bed slapen, aangezien mijn broertje heel erg oorpijn had en bij m'n moeder ging slapen & mijn vader op mijn bed ging.
Ik kon eerst totaal niet in slaap komen, dus toen sliep ik eindelijk en of het nou echt dromen was dat weet ik niet vandaar dat ik hier raad vraag. Ik zag in m'n "droom" elke keer een persoon staan. En dan schrok ik weer wakker, en dan sliep ik weer even en schrok ik weer wakker, omdat ik het gevoel had dat er echt iemand in die kamer stond..
Mijn ouders weten er niets van af, maar ik vind het best wel eng.
Heb het ook totaal niet met geesten...

Sommige dingen die ik hier lees zou ik mezelf echt helemaal doodschrikken :o

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:36

CupCakes_ schreef:
Ik geloof er ook wel in... :j
Weet alleen niet of dit ook echt iets wat "meegemaakt" is.. :o

Al sinds dat mijn broertje op zijn eigen kamer slaapt vind ik het helemaal niks om die kamer in te gaan.
Nu moest ik van de week in zijn bed slapen, aangezien mijn broertje heel erg oorpijn had en bij m'n moeder ging slapen & mijn vader op mijn bed ging.
Ik kon eerst totaal niet in slaap komen, dus toen sliep ik eindelijk en of het nou echt dromen was dat weet ik niet vandaar dat ik hier raad vraag. Ik zag in m'n "droom" elke keer een persoon staan. En dan schrok ik weer wakker, en dan sliep ik weer even en schrok ik weer wakker, omdat ik het gevoel had dat er echt iemand in die kamer stond..
Mijn ouders weten er niets van af, maar ik vind het best wel eng.
Heb het ook totaal niet met geesten...

Sommige dingen die ik hier lees zou ik mezelf echt helemaal doodschrikken :o

Klinkt mij in de oren als een typisch gevalletje van jezelf gek gemaakt hebben en je hersenen houden je voor de gek. Waarschijnlijk was je al gespannen en dat neem je in je slaap mee. Vooral wat je beschrijft met wakker worden, weer slapen, weer wakker schrikken, hierdoor weet je echt niet meer wat echt en wat verbeelding en angst is.
Mooi voorbeeltje van mezelf: toen ik een jaar of 8 was, is er bij ons ingebroken. Ik hoorde 'snachts geluiden zoals voetstappen en een kast die dichtviel. Kat overstuur en ik wilde gaan kijken wat er aan de hand was maar zodra ik mn bed uitstapte, was de kat weer stil en besloot ik toch weer te gaan slapen. Volgende ochtend ontdekten we dat er ingebroken was en ik ben lang van slag geweest. Je kan je voorstellen dat ik die geluiden nog lang heb kunnen horen!
Sterker nog, zodra ik ergens bang van wordt en me ga bedenken dat er een inbreker kan zijn, hoor ik voetstappen op de vloerbedekking....mooi detail: ik heb geen vloerbedekking.... Maar het klinkt zoooooo echt dat ik er haast bang van wordt. Schaduwen als personen zien, het is allemaal mogelijk. Puur je eigen hersentjes die met je op de loop gaan.

Ik geloof dan ook vooral in de kracht van het brein :-) De meeste verhalen hier zijn wel logisch uit te leggen, maar, zoals altijd met dit soort dingen, zitten er ook verhalen tussen waar je even geen verklaring voor hebt. Dus ik geloof niet zo zeer in geesten o.i.d., maar uitsluiten doe ik het ook niet!