Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Everytime schreef:Niet heel je leven.Gewoon mensen die hier in Nederland zijn opgegroeid maar lekker met de moeder in het Turks staan te kletsen.
MoonChloe schreef:Everytime schreef:Ik vind dat je gewoon fatsoenlijk Nederlands moet kunnen als je hier al járen woont of zelfs bent geboren. Lijkt me niet zo gek aangezien dat hier de taal is.
Dus dove mensen moeten van jou met elkaar praten met stem? Anders is het niet fatsoenlijk??
Everytime schreef:Dan moeten ze dat thuis doen en niet in het openbaar. Ik wens niet in het Turks aangesproken te worden.
LynnDenise schreef:judith__ schreef:waneer er een extra kassa bij de supermarkt open gaat,
en er word gezegd dat de LANGST wachtende aanmag komen sluiten.
dat er dan mensen die net komen aan wandelen gauw er voor schieten.
Dat is dus ook een reden dat ik altijd persoonlijk iemand naar me toe haal en dan ook degene die daarachter staat even meeneemt
Vjestagirl schreef:Dus als iemand zijn best heeft gedaan om de Nederlandse taal te leren maar een fix accent heeft, of het nog niet helemaal beheerst dan erger jij je kapot? Lekker ruimdenkend.
JessAndHope schreef:Vjestagirl schreef:Dus als iemand zijn best heeft gedaan om de Nederlandse taal te leren maar een fix accent heeft, of het nog niet helemaal beheerst dan erger jij je kapot? Lekker ruimdenkend.
Dus jij vind die ventjes die hier geboren zijn en met een zwáár accent praten, of half in hun eigen taal tegen mij, heel normaal?