Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barramundi

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:39

Daar zou je je nog in vergissen, een enkeltje is meestal duurder :D En terplekke heb je praktisch geen kosten; ik ga elk jaar naar een evenement in het noorden, waar ik dan meehelp en in ruil daarvoor gratis mag verblijven. Prima deal hoor! En inmiddels superveel vrienden daarzo!!

@DD: Ik weet niet of het evenement 350yr blijft doorgaan, kan het eens vragen :+

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:45

Ik voel me overal wel thuis, zowel in het buitenland als in Nederland. Ik reis ontzettend graag en heb daarna ook bijna altijd enorm veel heimwee als ik weer terug in Nederland ben.
Zo ben ik vorig jaar juni naar Cuba geweest en twee jaar geleden naar Mexico. Nog steeds heb ik veel heimwee naar deze landen, de sfeer, de mensen en het klimaat daar. Ik functioneer het best in de warmte en dat was het daar zeker... :))
Nu ben ik me er van bewust dat zo'n land met een vakantie waarschijnlijk veel mooier lijkt dan als je er echt aan het werk bent. Toch wil ik dat ook graag een keer ervaren en hoop ik over twee jaar, tijdens mijn stage die in het buitenland moet plaatsvinden, richting een van deze landen te gaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:59

Wat lekker dat je weer naar Australië gaat Barra!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:05

Ow jammer, heb ik even pech.. haha. Dat is inderdaad wel een goede deal, dat scheelt je behoorlijk in kosten. Hoe lang blijf je daar dan?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:47

@MoniqueT: Thanks!! Heb er ook super veel zin in!

@Lieveranders: Blijf (helaas) maar 10 dagen. Maar ik ben allang blij dat het uberhaupt doorgaat!!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:49

Ah dat klinkt ook heerlijk zeg, en 10 dagen is toch nog best lekker? Wie weet kan je het nog even rekken :D
Veel plezier in ieder geval!

Ik blijf rustig uitkijken naar mijn vakantie naar Ierland, nog maar éventjes... ... :')

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:46

Ja kan ik me voorstellen.. Ik vind het best te overwegen om zoiets te doen, dan ben je in elk geval geweest en je verblijf is 'gratis'...

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:53

Zou eigenlijk al in april gaan, maar toen is het niet doorgegaan omdat het evenement verzet is i.v.m. een hele late cyclone waardoor het halve gebied nog onderwater stond.... :wow:
Vriend van mij maakte toen al geintjes dat ik dan maar met een bootje de camping over moest om drank te verkopen i.p.v. achter de bar gaan staan. Jaja, en dan zeker een grote croc achter m'n bootje aan, haha!! Gelukkig is nu alles opgedroogd!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:55

Haha dat was ook een optie geweest.. :=

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:34

Gaaf hoor Barramundi! Haha oh dat kan ik me nog herinneren. Ik wilde heel graag naar Australië volgend jaar om er rond te reizen en te werken.. Maar precies het gebied waar ik heen wilde gaan stond ineens onder water. :+

Heb het nu dus met Israël. Ik houd het nieuws nog even goed in de gaten voor ik besluit echt te gaan. Dat hele gedoe met Egypte zit me niet lekker. Als die islamitische partij daar de overhand krijgt is Israël de sjaak. Ze gaven al aan Israël strenger aan te pakken en die partij heeft nu al de grenzen met de Hammas in de gaza strook opengesteld. Ik wil er wel zeker van zijn dat het niet nog onrustiger word voor ik erheen ga :o.
Heb gelukkig nog een back up plan, alleen zou ik dan geen connecties hebben in die landen waar ik nog heen zou willen. In Israël is het toch makkelijker omdat ik daar veel connecties heb.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:36

Ja dat is lastig, ik zou het er ook niet op wagen hoor. Je gaat dan niet met een prettig gevoel heen. Wel fijn dat je nog een back-up plan hebt.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:44

Lieveranders schreef:
Ja dat is lastig, ik zou het er ook niet op wagen hoor. Je gaat dan niet met een prettig gevoel heen. Wel fijn dat je nog een back-up plan hebt.

Ik waag het er alleen op als er meer bekent is over de situatie :P. Ze gaan alleen pas in September stemmen, dat is een beetje lastig want dat zou precies de periode zijn dat ik weg zou gaan. := Ik kan natuurlijk altijd terug, maar als de Hammas steun krijgt van Egypte kan het nog best eens gevaarlijk worden. :=

Heb ik weer hoor. Wil er al jaren heen, kan het eens, gebeurd er net zoiets..

Achja, als Israël niet door gaat ga ik naar een land waar ik toch altijd heimwee naar had.. Spanje :Y). (Alhoewel Engeland/Schotland/Ierland/Noorwegen me ook wel trekken).

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:39

@DD: Daar wil je inderdaad niet tussen belanden... Was in februari voor school in ZuidAfrika en klasgenoten van mij moesten overstappen in Cairo exact op het moment dat Mubarak er de brui aan gaf... Was best even spannend en ik was errug blij dat ik voor overstappen in Londen gekozen had!!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:51

zie dit topic nu pas.. heb ik veeeeel last van haha. Ik heb 4 maanden doorgebracht in australie en nieuw zeeland (enkel rondreizen) en 5 maanden in zuidoost azie (ook coschap gelopen) pff mis het!! heb een flinke dip gehad hier in nederland, opnieuw aanpassen was weer wat moeilijker dan ik dacht haha. Ik ga nu in december 5 weken naar cuba en tot dan gewoon lekker studeren en even weer gaan beseffen dat ik hier voorlopig echt niet wegkan haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:21

Oohhh 5 weken naar Cuba! :oo Wat gaaaaf!
Ik ben stiekem wel een klein beetje jaloers hoor, hihi.

Wat ga je die 5 weken doen? "Gewoon" lekker genieten of ga je er werken/cursus volgen/o.i.d.?

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:47

Hm ik heb ook bijna dagelijks heimwee naar Australië, heb daar ook een tijd rondgereisd en dat was echt een fantastische tijd! Ik mis trouwens niet perse het land maar meer het gevoel van complete vrijheid van het backpacken... *zucht*

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:23

Ja ik heb enorm veel heimwee naar Spanje.
;( ;(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:15

Ik ook Marchador! Maar gelukkig kan ik de weken gaan aftellen. Over precies acht weken rijden we hier weg om definitief in Spanje te gaan wonen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:24

@MoniqueT: Over 8 weken al!! Dat is snel, de tijd is echt omgevlogen dan! Kan me voorstellen dat je nu echt aan het aftellen bent!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:26

Yep, is allemaal heel hard gegaan. Tja, ons huis is toch best snel verkocht, we wachten nu alleen de eindexamens en diplomauitreiking af en dan is het klaar hier. We vieren nu vakantie in eigen land.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:33

Waar ga je heen in spanje monique?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:38

Ze heeft meerdere adressen volgens haar blog :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:26

Ha, goed gelezen Miseria ;-) Is een beetje de bekende Spaanse puinhoop.

Het is in elk geval in het dorp Macisvenda, zo'n 50 kilometer ten zuidenwesten van Alicante. Stukje het binnenland in. We zitten nét in de provincie Murcia.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:37

Wel grappig, vrienden van mijn moeder zijn ook in Murcia gaan wonen 5jr geleden. Ze gaan nu weer terug, lang verhaal.. komt erop neer dat 1 van beiden niet kon wennen en ook nog baan in NL had.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:54

Ik heb eigenlijk nooit echt heimwee naar een land, ja soms dat ik denk dat ik wel zou willen wonen in spanje ofzo. Maar daar zitten ook nadelen aan hoor, dus dat idee schep ik maar weg.
Wat ik wel heb is dat ik op vakantie ben geweest, en dat als ik naar huis moet dat ik echt super heimwee heb naar dat land. Eenmaal als ik dan weer thuis ben moet ik echt weer wennen, en mis ik het super erg :(:) En heb ik wel ruim een week nodig om te wennen!