Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

shirleyp

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:25

Wat een belachelijk topic eigenlijk :')

Knap of lelijk is slechts gedeeltelijk subjectief. De meeste mensen wijzen als knapste toch dezelfde aan, dit heeft oa te maken met de symmetrie in het gezicht.

Deze stelling had ik nog nooit over nagedacht, maar in ons gezin klopt het wel! Mijn jongere zusje is knapper dan ik. Maar ik vind het daarentegen wel erg opvallend dat de oudste van de kinderen vaak de slimste lijkt te zijn. :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:41

haha wat een leuke foto's zijn er langs gekomen gisteravond..

blijf het een domme stelling vinden.

ben wel nieuwschierig naar Foto van Broer + TS...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:36

En slim zijn kan ook op vele manieren.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:40

Nou volgens mij gaat die stelling van looks versus brains ook niet helemaal op bij onze familie. :')
Wij hebben gewoon allemaal allebei! *\o/*

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:47

patatkraam schreef:
En slim zijn kan ook op vele manieren.

Een IQ is te meten, slimheid niet :Y) :+ *\o/* :')

Wat een onzinnig topic zeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:25

Dat alle jongsten dom zijn is niet waar.
Ik ken meerdere gezinnen waarbij dat niet het geval is. Ook bij ons thuis (sorry broer, bewijzen zijn er zat ;) ).

En wat is er mis met de stelling van oudste het minst mooi?
Bij mij in de omgeving is dat gewoon zo, en volgens mijn moeder zit er ook wel een kern van waarheid in. Wat is er dan mis mee om dat te controleren of dat alleen bij ons toevallig zo is, of dat meer mensen dat herkennen?
Aan de poll te zien zijn sowieso nog 59 anderen het met mij eens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:30

Dat een moeder dat durft te zeggen over haar bloedeigen kinderen :n zegt in mijn ogen meer over de moeder dan over de "lelijkheid" van haar kinderen. Er zit GEEN kern van waarheid in ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:35

shirleyp schreef:
Wat een belachelijk topic eigenlijk :')

Knap of lelijk is slechts gedeeltelijk subjectief. De meeste mensen wijzen als knapste toch dezelfde aan, dit heeft oa te maken met de symmetrie in het gezicht.

Deze stelling had ik nog nooit over nagedacht, maar in ons gezin klopt het wel! Mijn jongere zusje is knapper dan ik. Maar ik vind het daarentegen wel erg opvallend dat de oudste van de kinderen vaak de slimste lijkt te zijn. :D

Nou ik ben thuis de 3e van de 4 kinderen en ik mag toch wel zeggen dat ik de slimste ben. Of in ieder geval de meeste capaciteiten heb qua school. Dus dat klopt hier ook niet, haha.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:41

lifaya schreef:
Dat een moeder dat durft te zeggen over haar bloedeigen kinderen :n zegt in mijn ogen meer over de moeder dan over de "lelijkheid" van haar kinderen. Er zit GEEN kern van waarheid in ;)

dikke vette amen _/-\o_

Ik vertelde het mijn moeder, ik zal maar niet hier gaan zeggen wat ze zei, lief was het iniedergeval niet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:45

Shanna schreef:
Ik ken meerdere gezinnen waarbij dat niet het geval is. Ook bij ons thuis (sorry broer, bewijzen zijn er zat ;) ).

Ga je hier serieus ook nog serieus op in :+

Er zit absoluut geen kern van waarheid in dat de oudsten lelijker zijn dan jongsten. Ik zou zeggen, kom eens met een wetenschappelijk onderzoek en niet van 'ik vind' 'ik hoor van anderen'. Je stelling is gebaseerd op iets subjectiefs en dus te verwerpen.

Dat je moeder ook zoiets zegt :n Het is gewoon belachelijk voor woorden.

Ik ben blij dat ik je broer niet ben, tjonge die jongen kan een zo een trauma oplopen in jou familie. Ik heb serieus medelijden met hem.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:48

De TS wordt hier wel volledig afgetekend als levenloos, maar de mensen die azen op een foto moeten zich misschien ook eens afvragen of ze niet iets beters te doen hebben..... ;) Om nog maar te zwijgen over de velen die keihard hun best doen om TS te kwetsen. Schaam je...

Kinderachtig gedoe allemaal zeg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:49

Ik begin ook serieus medelijden met je broer te krijgen. Volgens jou is hij dom én lelijk... Nou sorry hoor, maar van je famillie moet je het maar hebben, walgelijk. Ik ga toch ook niet zeggen dat de jongste dom zijn omdat mijn jongste broertje toevallig meervoudig gehandicapt is en geestelijke achterstand heeft etc en dus ook een laag IQ? sorry hoor...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:51

@TS; hoe zou jij reageren als jij zoiets zou lezen op een forum over jezelf?

Dus dat je broertje de teksten typt, die jij hier hebt geschreven? Zou je dan niet vreselijk gekwetst voelen?

Probeer je eens in te leven in hem.

Edit; en ja, er is bewijs dat oudste kinderen meer intelligentie hebben: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... nter.dhtml

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:59

vind het best raar dat ook een moeder dat zegt over haar eigen kinderen :wow: dat is het allerlaatste wat ik zou horen van mn moeder dat die gaat vertellen dat mn zusjes knapper zijn als ik..

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:16

Waarom mag de TS zich dit niet afvragen? Het is gewoon zo dat heel veel verschil in uiterlijk zit en niet iedereen is even mooi qua uiterlijk. Daar zijn ook behoorlijk wat onderzoeken naar gedaan hoor, en is het is ook gewoon zo dat de meerderheid van de mensen dan naar één bepaald persoon wijst.

Waarom voelen mensen zich hier meteen zo persoonlijk aangevallen? Gaat het om het woord lelijk, is het dan anders als je het verandert in 'minder mooi'?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:21

LuvdaTossa schreef:
@TS; hoe zou jij reageren als jij zoiets zou lezen op een forum over jezelf?

Dus dat je broertje de teksten typt, die jij hier hebt geschreven? Zou je dan niet vreselijk gekwetst voelen?

Probeer je eens in te leven in hem.

Edit; en ja, er is bewijs dat oudste kinderen meer intelligentie hebben: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... nter.dhtml

daar klopt hier niks van! Ik ben de intelligentste, klinkt heel raar maar dat is gewoon zo ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:22

mayniac_val schreef:
@Fiffill: ontzettend, zelfde oogopslag en neus. Grappig dat je dat zelf niet ziet he? Mensen zeggen altijd dat ik veel op mijn jongste broertje lijk maar dat zie ik zelf ook niet. Ik lijk daarentegen juist totaal niet op mijn tweelingbroer, dat ziet niemand.

Ja, wacht maar tot je m'n ouders ziet. Daar zie ik zelf ook in dat ik toch echt hun kind ben. :P M'n broertje ook. Maar die vind ik lastiger vergelijken met mezelf, in hoeverre we op elkaar lijken. :j

Magnummm schreef:
xDramaQueen schreef:
Ik weet niet hoe haar broer eruit ziet, wel hoe ts eruit ziet, ik ben zelf biseksueel, en laten we zeggen, ik krijg er nog geen harde tepels van :') kwestie van smaak, want met fiffil daarintegen zou ik trouwen 8-)

Dat zou ik zelfs willen (bij wijze van natuurlijk :P ) en ik ben niet biseksueel hoor! Fiffill is gewoon een heel mooi meisje :D :)
Maargoed, daar gaat het topic niet over :D

Vind 'lelijk(er)' sowieso een stom woord, want niemand is lelijk. Iedereen heeft wel íets moois over zich!

:o Mocht het ooit uitgaan met vriendlief, sta ik straks op je stoep hoor DQ. :Y)

sjorsie schreef:
xDramaQueen schreef:
jep, maar daarom moet hij zich ook legitimeren voor bier _O-

ah gossie :')

:(:)

dejavu schreef:
sjorsie schreef:

:')

Een kennis is geboren met een oogafwijking en die was zo scheel als een otter. Zelfs zijn moeder schrok als 'ie 's ochtends zijn oogjes open deed. Later geopereerd en nu een leuke vent, maar ik denk niet dat ik ooit zo'n lelijke baby heb gezien op 'n foto. ;)

Ik vind baby's nooit mooi :+ maar ik ken ook zat kinderen die niet de knapste waren, en een paar jaar later zie je ze dan weer... toch wel goed opgedroogd! :D Overigens kan dat ook andersom natuurlijk... :+

Colway schreef:
[img]http://94.100.115.86/489950001-490000000/489985901-489986000/489985942_5_qhxd.jpeg[ /img]

_O- _O-

LuvdaTossa schreef:
Shanna schreef:

Ga je hier serieus ook nog serieus op in :+

Er zit absoluut geen kern van waarheid in dat de oudsten lelijker zijn dan jongsten. Ik zou zeggen, kom eens met een wetenschappelijk onderzoek en niet van 'ik vind' 'ik hoor van anderen'. Je stelling is gebaseerd op iets subjectiefs en dus te verwerpen.

Dat je moeder ook zoiets zegt :n Het is gewoon belachelijk voor woorden.

Ik ben blij dat ik je broer niet ben, tjonge die jongen kan een zo een trauma oplopen in jou familie. Ik heb serieus medelijden met hem.

Sterker nog, volgens het wetenschappelijk onderzoek waren het de oudsten die knapper zijn en succesvoller.... stond hier ergens eerder in het topic.
Maar goed, overal heb je uitzonderingen. Ik ben het niet met TS eens omdat ik veel mensen om me heen ken bij wie ik het oudste kind toch echt mooier vind.

JuliaMaria schreef:
De TS wordt hier wel volledig afgetekend als levenloos, maar de mensen die azen op een foto moeten zich misschien ook eens afvragen of ze niet iets beters te doen hebben..... ;) Om nog maar te zwijgen over de velen die keihard hun best doen om TS te kwetsen. Schaam je...

Kinderachtig gedoe allemaal zeg.

Dat laatste vind ik ook, TS komt op mij ook vrij arrogant over (dat soort dingen zeg je imo niet zo hard over je eigen familie :n ) maar om nou allemaal meteen op de TS af te gaan geven gaat me ook een beetje te ver.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:23

Mijn broer is ook knapper dan mij vind ik zelf.
Maar vind dat je het zo niet moet stellen. Wat is knap. De een vind dit knap en de ander anders.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:25

Ik vind het trouwens wel raar dat je als moeder aan gaat geven welk kind "lelijker" is :? ik bekijk m'n broertje ook niet zo, die is voor mij gewoon m'n broertje en niet lelijker of knapper dan ik, dat kan ik echt niet zelf vergelijken. Hij zal voor mij altijd mooi zijn. Het kan me ook geen donder schelen of hij knapper zou zijn of niet, dat je daar überhaupt zo naar gaat kijken...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:27

Mijn broertje (19) is ook absoluut niet lelijk, maar als ik nou mijn 10 kilo kwijt ben, dan durf ik ook wel van mezelf te zeggen dat ik een beetje knap ben :+ (heb evt voor de geintereseerde een foto van mij (van 5 jaar geleden toen ik nog een mooi slanke ik was) en van mijn broertje nu) . Maar ik vraag me wel af wie het met de stelling eens was

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:28

lifaya schreef:
Mijn broertje (19) is ook absoluut niet lelijk, maar als ik nou mijn 10 kilo kwijt ben, dan durf ik ook wel van mezelf te zeggen dat ik een stuk ben :+ (heb evt voor de geintereseerde een foto van mij (van 5 jaar geleden toen ik nog een mooi slanke ik was) en van mijn broertje nu) . Maar ik vraag me wel af wie het met de stelling eens was

De jongste kinderen die vinden dat zij knapper zijn dan hun oudere broers of zussen? :Y) Al zou ik wel even verder kijken dan m'n eigen familie. In mijn omgeving is het gewoon verdeeld (en over mezelf en m'n broertje heb ik geen mening).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:30

Mijn neven zijn allemaal wel knap, zijn echt alledrie totaal verschillende types, maar absoluut niet lelijk. Mijn nichten ken ik niet qua uiterlijk en mijn andere nicht is enigskind dus niemand mee te vergelijken :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:33

Je hebt toch wel vrienden met broers of zussen lijkt me?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:37

ja heb een vriendin waarvan ik de hele famillie knap vind :+ van jong tot oud :') dus nee, geld de stelling ook niet voor. Heb nog een vriendin met 1 oudere broer, broer is wel een beetje dik maar als die af zou vallen zou hij ook wel knap zijn denk ik (ken heb niet goed) en andere vriendin van mij heeft 1 oudere zus en die is ook onwijs knap (knapper als de vriendin moet ik helaas opbiechten :+ ) verder ben ik wel vriendloos of zijn ze enigskind :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:43

@Bevertje: het zou prima zijn als de TS zich afvroeg of haar stelling echt klopt. Echter, zij gaat er vanuit dat het de onbetwiste waarheid is en dat schiet mij zwaar in het verkeerde keelgat.