Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Ja, wij zijn hier ook superslank en kunnen toch aardige hoeveelheden eten, hoor.![]()
Mensen staan er vaak van te kijken, maar ik eet gewoon wat ik wil en ik sport niet om af te vallen, wel omdat ik het fijn vind om in beweging te blijven en ik hou graag mijn redelijk strakke figuurtje, ook nu ik bij de 40ers hoor officieel.![]()
Fiffill, ik heb wel gewoon tv (eentje maar, hoor, hoef er geen tig in mijn huis, zoals sommige mensen wel hebben), een magnetron (al kan ik best zonder) en er staat ook een auto voor de deur. Is ook wel handig, omdat we in een dorp wonen en ik toch vaak zware dingen nodig heb, die op de fiets niet handig te vervoeren zijn (gisteren een rondje dierensupermarkt, kattengrint, grote pakken stro en hooi voor de nijnen buiten etc.). En ik wil ook wel eens naar vrienden, die niet om de hoek wonen. Hoe doen jullie dat?
Lever, brrrrrrr...... zo smerig!!! Ik zou echt niet weten wat lever of orgaanvlees toevoegt aan mijn leven. Ben daar gelukkig ook niet mee opgevoed, maar die geur alleen al..... Doet me denken aan Frankrijk, waar ze dat zo gewoon vinden om te eten, gatver!!!
Geef mij maar Italie, daar kun je heeeeeerlijk vegetarisch eten!!!
mickey1978 schreef:jullie hebben compleet gelijk natuurlijk, ik kan dat niet baseren op 1 geval. ik denk ook wel dat als je een gevarieerd voedingspatroon aanhoud je een heel end kunt komen. Maar heel vaak blijken vegetariërs er niet genoeg energie in te steken om de goede vleesvervangers in hun dieet op te nemen. En dat is eigenlijk mijn punt. Heb geen bezwaar tegen vegetariërs, maar wel tegen het feit dat er zijn die niet goed nadenken over de goede vervangende stoffen binnen te krijgen.
Fiffill schreef:Zoiets heb ik ook wel eens over sla gelezen, nu eet ik niet iedere dag sla maar ik vind het wel erg lekker.
Overigens lijkt alles tegenwoordig wel kankerverwekkend te zijn...
En als iedereen een steentje bijdraagt op zijn of haar manier is dat alleen maar goed.Alle beetjes helpen.
Yamcha schreef:Weet ik niet, maar je lichaam vraagt om zoveel zout, dat ik denk dat je ergens elektrolyten mist om het vocht vast te houden. Begin eens met gewoon Spa-water te drinken, geen cola en andere frisdranken meer, alleen vruchtensap (geen light! alleen natuurlijke suikers) en bronwater + thee en koffie. Koffie en thee zet je ook met bronwater.
Eet vers fruit en verse groente, vooral grapefruit, citrusvruchten, cranberries, tomaat, spinazie. Vul het aan met eieren (gekookt, niet gebakken) en mager vlees (lam en schapenvlees is goed) of vleesvervangers.
Denk dat je behoefte aan zout binnen een paar weken normaal is.
Fiffill schreef:Hoe zit dat dan met die bloedgroepen? Dat klinkt wel interessant. Ik heb AB.
Edit: even opgezocht op Google. Qua vlees/vega eten staat er dat mensen met bloegroep O 't beste vlees kunnen eten, mensen met A 't beste vegetarisch, mensen met B gevarieerd en AB combineert weer alles van A en B. Dan heb jij zeker A danneke80?
http://www.dieetwijzer.com/bloedgroepdieet.html