Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:03

IKbenEllen schreef:
Maar die kids waren je dus niet eens opgevallen :D

Ik was er om 8uur 's ochtends, dan zijn de kids naar school op weg gelukkig

Verder kom ik nooit bij AH, wij hebben hier DEEN = plezierige winkel :j

Berdien

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:17

Ik heb er de grootste lol om :')
Doe vaak met mijn huisgenootje boodschappen. "Spaart u ook voetbalplaatjes?" "Nee ik niet maar ZIJ wel." Kan ze zo waarderen _O-
Eerder gaf ik wel eens aan een groepje koters één zakje/pakje plaatjes. Mogen ze lekker zelf uit zoeken hoe ze die verdelen. Animal Planet is er niks bij :D :D :D
Ik woon in een hele brave wijk, de kindertjes zijn hier nog best beleefd. Zijn ze dat niet, dan kunnen ze ook een snauw terug verwachten. Kom nou, ik laat me niet afblaffen door wijsneuzen van nog geen drie turven hoog.

Mooiste was nog vorig jaar, toen werd een oma op haar rollator achter het hek geplaatst 'Oma, als jij nou hier om de plaatjes vraagt, dan gaan wij boodschappen doen.' Echt, je kon me opvegen :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:24

Dat meen je niet :oo

Echt , als ik oma was zou ik ter plekke een taxi naar de notaris nemen en ze ont-erven :P

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:24

Vjestagirl schreef:
Zodra ze me uitschelden voor prutsmuts vind ik het idd onopgevoede gevallen ja.

Ik doe iig mijn best om beleefd en correct te zijn, om andere mensen niet in de weg te lopen. Als iemand mij onbeleefd vind mogen ze me dat ook best vertellen, dan zal k kijken wat ik daaraan kan doen.

nou ik sta achter vjestagirl, wat ik moet zeggen dat sommige kinderen gewoon GEEN opvoeding krijgen...
ik had eerst altijd een krantenbaan... en ik werd soms zonder pardon zomaar uitgescholden terwijl ik alleen maar fietste...
vonden ze grappig.. van die jongetjes weet je wel.
Vroeger toen ik nog op de basis school zat in groep 7 ofzo... zat er een jongetje in groep 2 die achter alle kinderen (ook ons) met een grote tak achterna zat. Om hun er vervolgens mee te gaan slaan.... hoe haal je zoiets eigenlijk in je hoofd om te doen :S

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:28

trouwens bij super de boer schijnen ze ook wel eens van die actie's te hebben.
Mijn broer ziet eigenlijk helemaal niets (minder dan 5%) en heeft daardoor ook een blinde geleide hond.
Hij liep een keer de winkel uit (had dus ook plaatjes of iets gekregen)
Liep hij bijna zo'n kind omver omdat die zomaar voor zijn neus stond om te vragen of hij ze mocht hebben.
Tja dat kan mijn broer natuurlijk niet zien, en die hond zag dat ook niet zo snel, dus mijn broer schrikt zich natuurlijk ook wezenloos, knalt boven op zo'n kind.
Dat vind ik dan gewoon te ver gaan hoor...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:30

Ja echt, oma werd daar mooi geparkeerd :') Ze kon er zelf ook wel de humor van in zien, Groningers zijn nuchter he :))

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:33

Berdien schreef:
Ja echt, oma werd daar mooi geparkeerd :') Ze kon er zelf ook wel de humor van in zien, Groningers zijn nuchter he :))

is eigenlijk ook best wel grappig ja, is ze er uiteindelijk ook nog blijven staan vragen :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:33

Grace schreef:
Vjestagirl schreef:
Zodra ze me uitschelden voor prutsmuts vind ik het idd onopgevoede gevallen ja.

Ik doe iig mijn best om beleefd en correct te zijn, om andere mensen niet in de weg te lopen. Als iemand mij onbeleefd vind mogen ze me dat ook best vertellen, dan zal k kijken wat ik daaraan kan doen.

nou ik sta achter vjestagirl, wat ik moet zeggen dat sommige kinderen gewoon GEEN opvoeding krijgen...
ik had eerst altijd een krantenbaan... en ik werd soms zonder pardon zomaar uitgescholden terwijl ik alleen maar fietste...
vonden ze grappig.. van die jongetjes weet je wel.
Vroeger toen ik nog op de basis school zat in groep 7 ofzo... zat er een jongetje in groep 2 die achter alle kinderen (ook ons) met een grote tak achterna zat. Om hun er vervolgens mee te gaan slaan.... hoe haal je zoiets eigenlijk in je hoofd om te doen :S

Dat zijn wel veel jeugdtrauma's.
Ik denk dat iedereen die wel heeft, maar om daar nu alle kinderen op af te rekenen die voetbalplaatjes sparen.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:37

De kinderen van vandaag zijn 100x brutaler dan ik was 20 jaar geleden. Toen was je brutaal als je bij de slager om een plakje worst vroeg ipv dat je netjes wachtte tot je het kreeg.... en wat zie ik nu??? Dranghekken voor mijn albert hein omdat er een gillende, krioelende menigte van kleine dwergjes staat met hebberige kraaloogjes die jouw net nieuw verworven voetbalplaatjes opeisen! Mijn voetbalplaatjes waar ik nog net een extra rolletje drop voor heb aangeschaft om aan een tientje te komen om mijn kleine nietsvragende buurjongetje blij te maken.... en dan worden onze schattige kleine kindjes van tegenwoordig opeens scheldende monsters omdat ik mijn plaatjes niet aan hun geef.... Zucht..... Zegt die mevrouw achter mij in de rij... nee ik spaar die plaatjes niet maar geef ze alsjeblieft mee dan kan ik tenminste fatsoenlijk naar buiten.... arme vrouw.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:37

Electra63 schreef:
Dat zijn wel veel jeugdtrauma's.
Ik denk dat iedereen die wel heeft, maar om daar nu alle kinderen op af te rekenen die voetbalplaatjes sparen.

Ik reken ze echt niet af hoor... zeg alleen dat sommige kinderen idd geen opvoeding hebben gekregen..
Maar er zijn genoeg die wel leuk lief aardig en beleefd zijn. En ze mogen van mij gerust sparen... zolang ze het maar beleefd vragen :)
zo ben ik ook opgevoed :j
Tevens heb ik ook neefjes en oppaskindjes die ze ook sparen, en die kunnen het ook gewoon normaal vragen.... dus zijn er genoeg hoor.. maar er zitten er altijd een paar tussen.. en die blijven meestal hangen (in je herinnering)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:39

Madeliefjes schreef:
De kinderen van vandaag zijn 100x brutaler dan ik was 20 jaar geleden. Toen was je brutaal als je bij de slager om een plakje worst vroeg ipv dat je netjes wachtte tot je het kreeg.... en wat zie ik nu??? Dranghekken voor mijn albert hein omdat er een gillende, krioelende menigte van kleine dwergjes staat met hebberige kraaloogjes die jouw net nieuw verworven voetbalplaatjes opeisen! Mijn voetbalplaatjes waar ik nog net een extra rolletje drop voor heb aangeschaft om aan een tientje te komen om mijn kleine nietsvragende buurjongetje blij te maken.... en dan worden onze schattige kleine kindjes van tegenwoordig opeens scheldende monsters omdat ik mijn plaatjes niet aan hun geef.... Zucht..... Zegt die mevrouw achter mij in de rij... nee ik spaar die plaatjes niet maar geef ze alsjeblieft mee dan kan ik tenminste fatsoenlijk naar buiten.... arme vrouw.

naja.. gelukkig doe ik geen boodschappen bij de AH dan... vind het idd wel wat ver gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:49

@ mindim

Ik heb je een PB gestuurd !!! Ik had liever gehad dat je dit per PB had gevraagd/gestuurd maar goed.
Ik vind dit wel heel erg negatief ( tegenover mij ) zoals je het hier neerzet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-11 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:50

maikeltje schreef:
annebe schreef:
Goede reden om ze dus niet te sparen voor mijn kinderen.
Gelukkig hebben ze het fatsoen in hun lijf om niet mee te doen aan dit soort acties.
Maar inderdaad de opvoeding is momenteel ver te zoeken bij sommige kinderen (ouders)

Dus jij misgunt jouw kinderen dat ze mee kunnen doen en plaatst ze bewust buiten de groep? ik ben blij dat jij niet mijn vader of moeder bent.

Maikeltje, nou even serieus: omdat Annebe haar kinderen niet overlevert aan platte commercie, misgunt ze haar kinderen de lol van peer pressure?

Ik zou als ik kinderen had ook mijn neus ophalen voor dit soort toestanden. Maar verzamelen zou ik wel aanmoedigen als het over nuttige dingen ging of iets waar ze zelf voor werken.
Bv schelpen, of postzegels (is wel erg ouderwets, maar het kan), of alle verschillende euromunten uit alle landen.

Ik maak me soms serieus zorgen over de jeugd van tegenwoordig. Ze krijgen alles (materieel), en tegelijkertijd zo weinig (echte aandacht en rust thuis en lichamelijke vrijheid).

Weet je wat ik mijn kinderen gun? Lekker springen in de plassen, warme chocomelk bij min 5, in de sloot kikkervisjes vangen, buiten spelen tot het donker wordt, samen koekjes bakken, een constructieve hobby waar ze veel van leren, twijfelen in de snoepwinkel waar ze hun zakgeld aan gaan geven, fietsracen in de straat, samen TV kijken, vloeken op huiswerk, kampen bouwen, heel veel fantasie etc.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:53

Wat is er mis mee als kinderen voetbalplaatjes sparen?
Ook kinderen die plaatjes sparen kunnen kampen bouwen, samen TV kijken etc.
Het is nu eenmaal een rage in Nederland en kinderen vinden dat leuk.
Ik vind dat er wel heel veel drama over wordt gemaakt.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:58

Electra63 schreef:

_/-\o_ Ik zie ook niet zo het probleem van in. Laat een kind lekker kind wezen, laat ze lekker hun gang gaan met die plaatjes.

Als ik het lees hoe het er bij sommige AH buiten aan toe gaat.......wat mag ik dan in mijn handen knijpen dat het bij ons in het dorp er gezellig aan toe gaat.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:01

foxy80="maik schreef:
Ik zou als ik kinderen had ook mijn neus ophalen voor dit soort toestanden. Maar verzamelen zou ik wel aanmoedigen als het over nuttige dingen ging of iets waar ze zelf voor werken.
Bv schelpen, of postzegels (is wel erg ouderwets, maar het kan), of alle verschillende euromunten uit alle landen.

Ik maak me soms serieus zorgen over de jeugd van tegenwoordig. Ze krijgen alles (materieel), en tegelijkertijd zo weinig (echte aandacht en rust thuis en lichamelijke vrijheid).

Weet je wat ik mijn kinderen gun? Lekker springen in de plassen, warme chocomelk bij min 5, in de sloot kikkervisjes vangen, buiten spelen tot het donker wordt, samen koekjes bakken, een constructieve hobby waar ze veel van leren, twijfelen in de snoepwinkel waar ze hun zakgeld aan gaan geven, fietsracen in de straat, samen TV kijken, vloeken op huiswerk, kampen bouwen, heel veel fantasie etc.

Precies hoe ik kind was :j dat gun ik ook ieder kind!
tegenwoordig zitten ze haast alleen maar achter de tv, wii, nintendo DS, Xbox ,playstation.... ze weten niet wat ze missen!!!
en mischien komen daardoor ook steeds meer programma's als help mijn kind is te dik etc.... :n
ik weet het wel als ik kinderen heb... uurtje per dag achter zo'n electrisch kastje... voor de rest lekker naar buiten of met iets anders spelen binnen...

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:03

Miranda40 schreef:
Electra63 schreef:

_/-\o_ Ik zie ook niet zo het probleem van in. Laat een kind lekker kind wezen, laat ze lekker hun gang gaan met die plaatjes.

Als ik het lees hoe het er bij sommige AH buiten aan toe gaat.......wat mag ik dan in mijn handen knijpen dat het bij ons in het dorp er gezellig aan toe gaat.

tja grote steden he...
ik woon ook in een gezellig klein stadje... daar gaat het er ook nog normaal aan toe, met maar 1 supermarkt :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:04

Grace,
Ik woon in de grote stad en ik heb er geen last van?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:06

nouja dat scheelt :)
maar je ziet het, (lijkt mij) meer in grotere steden...
daar heb je over het algemeen ook veel minder sociale controle...
in dorpen en kleine steden heb je dat wel meer ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:14

Ach, als ik zie wie hier op bokt de meeste problemen hebben zijn dat volgens mij niet de mensen uit de grote steden.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:16

Als iemand ze nog moet van de AH, ik heb er genoeg :')
Normaal stonden ze bij ons ook bij de uitgang te wachten, nu niet meer dus, en nu zit ik nog met al die voetbalplaatjes _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:17

Misschien zijn al die arme kindjes weg gejaagd door boze bokkers?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:19

Laat ik nu uit een dorp komen :P Maar ik denk dat het gewoon per gebied scheelt ;)

Maarre Niicole_ als je ze echt kwijt moet.........:PB
Laatst bijgewerkt door Miranda40 op 02-02-11 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:19

Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:20

Electra63 schreef:
Misschien zijn al die arme kindjes weg gejaagd door boze bokkers?

:')
best wel sneu eigenlijk...