IKbenEllen schreef:Maar die kids waren je dus niet eens opgevallen
Ik was er om 8uur 's ochtends, dan zijn de kids naar school op weg gelukkig
Verder kom ik nooit bij AH, wij hebben hier DEEN = plezierige winkel
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Vjestagirl schreef:Zodra ze me uitschelden voor prutsmuts vind ik het idd onopgevoede gevallen ja.
Ik doe iig mijn best om beleefd en correct te zijn, om andere mensen niet in de weg te lopen. Als iemand mij onbeleefd vind mogen ze me dat ook best vertellen, dan zal k kijken wat ik daaraan kan doen.
Ze kon er zelf ook wel de humor van in zien, Groningers zijn nuchter he
Grace schreef:Vjestagirl schreef:Zodra ze me uitschelden voor prutsmuts vind ik het idd onopgevoede gevallen ja.
Ik doe iig mijn best om beleefd en correct te zijn, om andere mensen niet in de weg te lopen. Als iemand mij onbeleefd vind mogen ze me dat ook best vertellen, dan zal k kijken wat ik daaraan kan doen.
nou ik sta achter vjestagirl, wat ik moet zeggen dat sommige kinderen gewoon GEEN opvoeding krijgen...
ik had eerst altijd een krantenbaan... en ik werd soms zonder pardon zomaar uitgescholden terwijl ik alleen maar fietste...
vonden ze grappig.. van die jongetjes weet je wel.
Vroeger toen ik nog op de basis school zat in groep 7 ofzo... zat er een jongetje in groep 2 die achter alle kinderen (ook ons) met een grote tak achterna zat. Om hun er vervolgens mee te gaan slaan.... hoe haal je zoiets eigenlijk in je hoofd om te doen :S
Electra63 schreef:Dat zijn wel veel jeugdtrauma's.
Ik denk dat iedereen die wel heeft, maar om daar nu alle kinderen op af te rekenen die voetbalplaatjes sparen.

Madeliefjes schreef:De kinderen van vandaag zijn 100x brutaler dan ik was 20 jaar geleden. Toen was je brutaal als je bij de slager om een plakje worst vroeg ipv dat je netjes wachtte tot je het kreeg.... en wat zie ik nu??? Dranghekken voor mijn albert hein omdat er een gillende, krioelende menigte van kleine dwergjes staat met hebberige kraaloogjes die jouw net nieuw verworven voetbalplaatjes opeisen! Mijn voetbalplaatjes waar ik nog net een extra rolletje drop voor heb aangeschaft om aan een tientje te komen om mijn kleine nietsvragende buurjongetje blij te maken.... en dan worden onze schattige kleine kindjes van tegenwoordig opeens scheldende monsters omdat ik mijn plaatjes niet aan hun geef.... Zucht..... Zegt die mevrouw achter mij in de rij... nee ik spaar die plaatjes niet maar geef ze alsjeblieft mee dan kan ik tenminste fatsoenlijk naar buiten.... arme vrouw.
maikeltje schreef:annebe schreef:Goede reden om ze dus niet te sparen voor mijn kinderen.
Gelukkig hebben ze het fatsoen in hun lijf om niet mee te doen aan dit soort acties.
Maar inderdaad de opvoeding is momenteel ver te zoeken bij sommige kinderen (ouders)
Dus jij misgunt jouw kinderen dat ze mee kunnen doen en plaatst ze bewust buiten de groep? ik ben blij dat jij niet mijn vader of moeder bent.
Electra63 schreef:Wat is er mis mee als kinderen voetbalplaatjes sparen?
Ook kinderen die plaatjes sparen kunnen kampen bouwen, samen TV kijken etc.
Het is nu eenmaal een rage in Nederland en kinderen vinden dat leuk.
Ik vind dat er wel heel veel drama over wordt gemaakt.
Ik zie ook niet zo het probleem van in. Laat een kind lekker kind wezen, laat ze lekker hun gang gaan met die plaatjes. foxy80="maik schreef:Ik zou als ik kinderen had ook mijn neus ophalen voor dit soort toestanden. Maar verzamelen zou ik wel aanmoedigen als het over nuttige dingen ging of iets waar ze zelf voor werken.
Bv schelpen, of postzegels (is wel erg ouderwets, maar het kan), of alle verschillende euromunten uit alle landen.
Ik maak me soms serieus zorgen over de jeugd van tegenwoordig. Ze krijgen alles (materieel), en tegelijkertijd zo weinig (echte aandacht en rust thuis en lichamelijke vrijheid).
Weet je wat ik mijn kinderen gun? Lekker springen in de plassen, warme chocomelk bij min 5, in de sloot kikkervisjes vangen, buiten spelen tot het donker wordt, samen koekjes bakken, een constructieve hobby waar ze veel van leren, twijfelen in de snoepwinkel waar ze hun zakgeld aan gaan geven, fietsracen in de straat, samen TV kijken, vloeken op huiswerk, kampen bouwen, heel veel fantasie etc.
dat gun ik ook ieder kind!
Miranda40 schreef:Electra63 schreef:Wat is er mis mee als kinderen voetbalplaatjes sparen?
Ook kinderen die plaatjes sparen kunnen kampen bouwen, samen TV kijken etc.
Het is nu eenmaal een rage in Nederland en kinderen vinden dat leuk.
Ik vind dat er wel heel veel drama over wordt gemaakt.
Ik zie ook niet zo het probleem van in. Laat een kind lekker kind wezen, laat ze lekker hun gang gaan met die plaatjes.
Als ik het lees hoe het er bij sommige AH buiten aan toe gaat.......wat mag ik dan in mijn handen knijpen dat het bij ons in het dorp er gezellig aan toe gaat.