Verkracht... en toen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: Verkracht... en toen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:39

Nynke, ik vind jouw bijdragen altijd erg constructief hoor!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:45

Jeetje je schrijft er lezen veel mensen mee en niemand schrijft wat, op een enkeling na........
Ik ben schuldig, lees al vanaf het begin mee, en schrijf weinig.

Je bent een dappere meid.

Ik heb ook een tijd bij een haptonoom gelopen, heb daar mijn lichaam terug gekregen. Heel mooi was dat.
Ik hoop dat het voor jou ook een fijne ervaring is.

Dikke knuffel

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:58

Gemmeke schreef:
Ik heb ook een tijd bij een haptonoom gelopen, heb daar mijn lichaam terug gekregen.

Wat mooi gezegd!

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 22:10

Jeej reacties :D

Nynke: Ik vind altijd dat je goede dingen schrijft, ook heel duidelijk enzo! Over dat vergeten te leven, is het op dit moment een beetje omgedraaid, alleen niet echt op een 'goede' manier als het ware. Ik probeer mezelf zo veel mogelijk bezig te houden en af te leiden, dat werkt voor mij vaak het fijnste. Alleen weet ik soms niet zo goed waar mijn grens ligt, en ga ik mezelf als het ware veel te vol plannen. Waardoor ik de hele dag aan het rennen en vliegen ben om alles te doen. :D Om het moment zelf werkt dat altijd super goed, en ben ik altijd helemaal happy. Maar uiteindelijk komt dan een moment waar het fysiek allemaal wat zwaar wordt, en ben ik meestal een dag 'ziek' om bij te komen (en te slapen :+ ). Daarna gaat het altijd weer wat beter, en kan ik de afspraken die ik plan wat beter (en rustiger) inplannen en verdelen, tot het weer zover is dat ik mezelf het liefst 24 uur per dag vol zet. Zoals nu. 't is eigenlijk een beetje een cirkeltje, dat is ook al heel lang zo. Voor zover ik me kan herinneren doe ik dit al sinds en na het misbruik. Best lastig soms :Y) .

Opschrijven is idd een goed idee! Ik hoop eigenlijk ook dat ik haar dingen echt durf te geven (bijv. een mail uitprinten en meenemen, of op de dag zelf mailen ofzo). Zodat we daar ook echt over kunnen praten. Dan geef ik haar echt iets waar ik het graag over wil hebben met haar.
Er staan vaak erg veel dingen in mijn mails waar ik eigenlijk ook heel graag over zou willen praten. Alleen gebeurt dat nu eigenlijk te weinig. (ik denk) voornamelijk omdat ik de mails meestal verstuur na een sessie. Dan is er zoveel om over na te denken en dat schrijf ik dan op in een mail naar haar. Allleen, die mail is natuurlijk al lang weer op de achtergrond als we een volgende sessie hebben.

Broccoli: Toevallig heb ik sinds deze week contact met een meisje op een ander fora. Ze lijkt kwa doen en laten (vooral tijdens een sessie) echt héél veel op mij en als we mailen lees ik altijd zóó veel herkenning in haar mailtjes. Dat vind ik zelf altijd heel grappig, alsof ik die mail zelf geschreven zou kunnen hebben. :D
Zij heeft in elk geval ook een psychologe die is zoals mijn haptonome. Ze bestaan dus wel (en dat geeft hoop :+ )! Nu nog eentje vinden... :))
Enne...als je erover wilt praten via pb ofzo? Niks moet, alles mag!

Gemmeke Hihi, ja dat is iets wat me de laatste tijd gewoon heel erg opvalt :Y) Bedankt voor je complimentje <3 Je schrijft dat je ook bij een haptonoom gelopen hebt, vind je het goed als ik je daar binnen kort een pb over stuur?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:00

Anoniem1991 schreef:
Jeej reacties :D

Gemmeke Hihi, ja dat is iets wat me de laatste tijd gewoon heel erg opvalt :Y) Bedankt voor je complimentje <3 Je schrijft dat je ook bij een haptonoom gelopen hebt, vind je het goed als ik je daar binnen kort een pb over stuur?

Natuurlijk mag je me een pb sturen.

@Nynke
Bedankt voor je compliment.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:29

Als je mailt met haar zou je af kunnen spreken dat zij ze bewaard en dan erop terugkomt.

Hoe voel je je?

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 23:29

Waarschijnlijk is dat helemaal niet meer nodig.... |(

Gisteren echt een *** dag gehad. :x

Sinds de zomervakantie doet papa al een beetje lastig met de vergoedingen, ze zijn namelijk bijna op. Hij had al een paar keer met haptonome gemaild of er soms op een andere manier gedeclareerd kon worden, of dat zij soms nog een ander briljant idee had. Maarja, lekker voor me uit geschoven en een beetje genegeerd. Ik wilde daarover helemaal niet nadenken en me al helemaal niet druk over hoeven te maken...

Maar gisteren tussen de middag kwam papa mij vertellen dat hij haptonome gebeld had, en dat ik voor de rest van dit jaar nog 3(!!!) sessies bij haar kan inplannen. Daarna zijn de vergoedingen op....
Dusja, ik uitgelegd dat 1 sessie in de maand niet genoeg is. Om de 2 weken is eigenlijk het 'max'. Zodra er langer tussen zit, ga ik me altijd heel erg druk maken als ik weer naar haar toe moet. Op de een of andere manier ben ik dan heel....bang (heb er echt geen ander woord voor) voor haar. Ben dan altijd heel erg zenuwachtig en gespannen en vaak is zo'n sessie dan een soort van 'weggegooid'.
Waarop hij heel leuk zei: "Nou, dan moet je de sessies voor dit jaar misschien maar stoppen. Kan je volgend jaar weer beginnen". Auwts...I'm hurt... ;(

Kon me nog net groot houden tot hij weer boven was, maar ik was en ben zó verdrietig. Brok in mijn keel...Mijn ogen liepen gewoon over, zonder dat ik wilde huilen... Maarja, kei hard genegeerd natuurlijk en gewoon effe lekker tv gekeken en me de rest van de dag helemaal vol geplant. 'savonds effe lekker naar Vriendin toe, werkt altijd goed als afleiding en hoef ik er even niet over na te denken. Al bleef het dit keer toch wel een beetje rond dwalen in mijn hoofd en kon ik het niet helemaal op de achtergrond zetten...

Heb volgende week vrijdag een sessie met Haptonome, die was al geplant. Maar waarschijnlijk gaat dat voorlopig dus de laatste zijn... :\ Wat zou inhouden dat ik de komende 2 maanden op mezelf ben aangewezen. Met zoveel tijd tussen de sessies werkt ook niet, en het levert voor mij alleen maar een extra hoop spanning op. Terwijl ik het ook heel, heel, héél erg vind als we de sessies nu stop moeten zetten...
Maarja, ik ben het alweer zelf aan het invullen en ik heb al helemaal in mijn hoofd dat we volgende keer afscheid moeten gaan nemen (damn, begin ik weer... |( ) Misschien dat haptonome wat anders zegt, maar ik kan me dat niet zo goed voorstellen. Ik begrijp ook wel dat er geen sessies zijn als ze niet betaal wordt, but still... het maakt het voor mij niet gemakkelijker :n

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:49

Oef....

Dus jouw vader verteld je dat je dit jaar moet stoppen met de sessies en hij ziet jou waarschijnlijk een beetje vertrekken en daarna ga je tv kijken en naar je vriendin. Ik denk niet dat hij inziet hoe belangrijk dit voor je is....

Nu kan ik natuurlijk niet in je vaders portomonnee kijken, maar als ik jou was, ging ik eens even met hem om de tafel zitten en hem vertellen wat er de afgelopen maanden is gebeurd, hoe verschrikkelijk je je voelde en nu af en toe nog doet en hoe geweldig de haptonome je helpt.Vertel hem hoe belangrijk het is!

Kom op, meid, vecht voor jezelf!!!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:50

Oh meis... Das nie zo leuk!
Maar kom op meis je kan het!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:24

Dat meen je niet...
Is het een optie om het zelf te betalen? Is wel K natuurlijk, maar ja beter dan niets meer hebben.
Waardeloos hè... Ik moest het ook allemaal zelf betalen omdat zij particulier was.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 19:28

Nynke: Hij ziet mij volschieten, en loopt vervolgens gewoon naar boven om verder te gaan met zijn werk. :? Haptonome heeft in haar eerdere contact met hem (in de zomervakantie) al aangegeven dat zij het absoluut geen goed idee vind om op dit moment te stoppen. Maar op de een of andere manier lijkt dat voor hem nu niet belangrijk...?

We hebben het wel eens over haptonome/psychologe. Ze vragen dan bijv. hoe ik de sessies van haar vind. Ze weten dat de sessies bij haptonome mij echt goed doen, dat we vooruitgang boeken, dat ik een echte klik met haar heb. Of te wel: Dat dit belangrijk voor mij is. Zo wisten ze bijvoorbeeld ook dat de sessies met psychologe me niks deden. Die gesprekken zijn vaak wel kort, omdat ik het he-le-maal niet leuk vind om het daarover te hebben met hun. Zeker haptonome is een onderwerp wat normaal eigenlijk niet tot nauwelijks besproken mag worden... Al ziet het er nu naar uit dat dat binnekort anders gaat worden...

Broccoli Daar heb ik ook al aan zitten denken en tellen, maar ook dan kom ik niet uit. :( Ik kan misschien wel vragen wat ze ervan vinden als we de kosten delen, 50/50 ofzo... Haptonome is niet zo goedkoop, en we plannen ook altijd dubbele sessies in (30 minuten is gewoon te kort, dan ben ik nog veels te gespannen). Ik zit er nu misschien aan te denken om aan mijn ouders te vragen of ze soms willen betalen als ik andere dingen niet hoef. Bijv. de rest van het jaar niet meer op wedstrijd, geen nieuwe kleren, of mijn sinterklaascadeautjes dan 'ruilen' voor sessies bij haptonome ofzo. Zijn even de eerste dingen die zo in mij opkomen :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:15

Kan zij iets voor jullie betekenen misschien? Nogmaals uitleggen dat je er echt baat bij hebt? Misschien neemt hij het van haar wel aan?
Bij mij kostte een sessie toen ook €55,- Vond dat ook best pittig elke week.. :(

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:18

Dat is een goed idee van jou en Broccoli. Als je van al die dingen wilt afzien, zodat de haptonome betaald kan worden, zien je ouders hoe belangrijk dit voor je is. Zelfs dan zul je het hem dan nog extra duidelijk moeten maken, denk ik. Of dat nu mannen eigen is, weet ik niet, maar mijn man begrijpt ook vaak niet hoe iets dat met emotie en gevoel zo belangrijk kan zijn. Daar hebben wij ook al eens hele discussies over gevoerd en dan nog snapt hij het niet, maar gaat er dan maar vanuit dat het zo is.... 8)7

Ook zou ik je haptonome even vragen wat de sessies kosten als je het zelf moet betalen, ipv de verzekering, daar wil bij verschillende beroepsgroepen ook nog wel eens verschil in zitten.

Wat vind je moeder ervan, trouwens?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:19

Mijn vader begreep er destijds ook niet veel van inderdaad. :n Zou het aan het mannenbrein liggen?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:27

Nee, ts niet stoppen nu, ik weet als geen ander als nu zo ver bent dat je je enigsinds kunt ontspannen belangrijk voor je is.....

Vraag aan je haptonome, of zij een andere prijs hanteert voor particulieren? Geef ook aan dat je ouders het niet belangrijk meer vinden, maar jij wel, dat het jou helpt. Misschien kan ze wat voor je betekenen, ook daarin.

Ik vind het mooi om te zien dat je er veel voor wil opgeven, zoals nieuwe kleren en kadootjes....die sessies bij je haptonome zijn iedere keer kleine kadootjes.

Dikke knuffel

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 20:39

Zo, ben ik weer. Was effe een heel druk weekend (goede afleiding :D ), wedstrijd gehad met Paard en nog 100 andere dingen.

Nynke & Broccoli
Misschien dat Haptonome wel iets in haar prijs wil aanpassen, zeker als ze ziet hoe belangrijk het voor mij is, alhoewel ik het heel erg moeilijk vind om daar om te vragen. Misschien dat ik het gesprek wel kan sturen en vervolgens haar reactie kan aftasten. We hebben ook al sessies om de week, omdat we anders helemaal niet uitkomen met de verzekering.

Wat mam er van vind weet ik eigenlijk niet... Papa zei toen wel dat we het dan maar eens met z'n alle moesten bespreken, maar tot nu toe hebben we dat nog niet gedaan. Ik heb dus eigenlijk geen idee wat haar mening hierin is...Mannenbrein werkt volgens mij idd anders dan wij soms denken. Papa vroeg vandaag trouwens 'of ik niet eens wilde gaan zoeken op internet voor winterbanden' waarop mijn antwoord natuurlijk was, dat als ik die niet hoefde, ik dat geld zou mogen gebruiken voor sessies. We hebben het er verder nog niet over gehad (was effe snel in het voorbij lopen) maar het is hem nu wel een beetje duidelijker hoe belangrijk de sessies voor mij zijn. Hij was lichtelijk verbaasd zullen we maar zeggen. :+
Krijg een beetje meer hoop dat mijn aanbod van alle dingen die ik dan niet hoef, toch nog zou kunenn gaan werken. Iemand nog dingen die ik nog meer kan aandragen? :')

Gemmeke Ik geloof niet dat ze een aparte prijs heeft, anders had ze dat (denk ik) zelf al aangedragen in de mails met mijn vader, maar vragen kan altijd natuurlijk :j . En verder...zijn die sessies op dit moment inderdaad super-super belangrijk... :o -O-

5 days and counting...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:01

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik krijg het idee dat je het niet rechtstreeks durft te vragen, zo van: pap, mam, kom eens om de tafel zitten, ik wil wat met jullie bespreken. Ook bij de haptonome, draai er niet omheen, maar vraag gewoon: dit is de laatste sessie die vergoed word door de verzekering, maar ik wil en kan hier niet mee stoppen, wat zijn de kosten als ik jou uit mijn eigen zak betaal?
Dat jouw vader verbaast was, toen je het geld voor de winterbanden voor de sessies wilde gebruiken, zegt al dat het hem niet helemaal duidelijk is. Stel hem voor van de sinterklaaskadootjes en de kleren, vraag hem hoe je wat extra geld kan bijverdienen, zodat het hem duidelijk is dat het jou menens is.
Zorg ook dat als je dit gesprek met je ouders hebt, dat ze beide even tijd en aandacht aan jou kunnen besteden, dus niet een kwartiertje voor ze wegmoeten. Succes!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:36

Sluit me aan bij Nynke. Kom voor jezelf op meis!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 00:45

Hee meid,
Ook even een kort berichtje van mij. Ik kan me helemaal invoelen in je situatie..want ook ik had rond september vorig jaar mijn sessies bij de psych opgemaakt. Ik heb het er met mijn ouders over gehad maar we zaten gewoon echt krap. Ik heb toen drie maanden zelf moeten overleven. Want ja zo voelde dat. Gelukkig heb ik in die tijd wel een oudere vriendin als een soort coach gehad. Misschien is dat ook iets voor jou, om de tijd te overbruggen..iemand in je omgeving die een voorbeeldfunctie voor je is, iemand die je hopelijk wat kunt vertrouwen. Je hoeft daar niet te vertellen wat er is gebeurd,maar diegene kan je helpen met de dagelijkse dingen die gebeuren. Helpen overleven dus...
Ik zou zeker die drie sessies opmaken met twee weken er tussen zoals nu. Dan ben je 6 weken verder en al bijna in 2013! En erna kun je ook altijd met je haptonome gaan bEllen of mailen, als je dat durft..

Knuffel!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:36

Ik zou inderdaad ook sowieso wel al je sessies opmaken. Wat heeft het immers voor zin om dat niet te doen? Daar wordt niemand beter van.
En verder inderdaad sparen; kleding, sinterklaascadeautjes, wedstrijd... Winterbanden zou ik misschien overigens niet zomaar op bezuinigen, die zijn voor je eigen veiligheid ;). En misschien experimenteren met sessies van 45 minuten?

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 21:42

Hoi,

Effe snel een berichtje posten! :)

Ik vind het inderdaad heel erg lastig om zelf aan te geven om erover te willen praten. Zeker haptonome is altijd een heel beladen ondewerp. :j Als we de overige 2 sessies op 2 weken zetten, hoeven we inderdaad nog maar zelf een paar weken te overbruggen. één sessie kan ik zowiezo zelf betalen als dat moet, de andere kan ik dan hopelijk 'ruilen' voor andere dingen. :P Hoe langer ik erover nadenk, deste slechter lijkt het idee om nu te stoppen. Merk aan mezelf dat ik daar heel opstandig van wordt, zo ben ik helemaal niet en dat moeten we dus ook gewoon niet doen.

Enkele sessies hebben helaas echt geen zin :( 30 minuten is te weinig, zeker als we dan ook nog oefeningen moeten doen op 'de bank'. Dat werkt echt alleen als ik kan/durf te ontspannen, en daar heb ik meer dan 10 minuten voor nodig. :o Enkele sessies zijn dus gewoon weggegooid eigenlijk. :Y)

Morgen dus weer een sessie. Ben me sinds woensdag al een beetje aan het opfokken. Behoorlijk zenuwachtig... Gelukkig vanavond en morgen nog héél veel te doen, heb ik minder tijd om er mee bezig te zijn. :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:16

Mwoooaah, ik denk dat een beetje opstandigheid voor jou zo slecht niet is, niet overdrijven, natuurlijk! :+

Succes morgen!

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 10:43

Weet iemand nog wat ik nog meer zou kunnen 'ruilen' voor sessies bij de haptonome? Ik ben nu bezig met een lijstje te maken met wat dan wil ruilen. Daarna wil ik pap miss een mail sturen die ik gisteren ook naar haptonome heb gestuurd om vervolgens te onderhandelen over die dingen :P

Tot nu toe heb ik:
Vergoeding (2 sessies)
Winterbanden (2 sessies)
Sinterklaasgeld (2 sessies)
Kleren (denk 1 sessie)
zelf (1 sessie)
Geen wedstrijd met paard (halve sessie, hier moet nog wat bij vind ik zelf)

Dus, roept u maar!! :D Zo veel mogelijk ideeën graag, niks is gek :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:18

Abonnementen opzeggen? Bijbaantje. indien mogelijk? Lege flessengeld? Klussen bij familie? Babysitten?

Hoe is het gegaan bij de haptonome?

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:43

Telefoonabonnement verlagen? Maar ben je er zo niet al? Het is toch maar tot aan december, 2 sessies per maand dus 4 sessies?