Tja, ik ben amateur, maar volg wel een opleiding. Daarin hebben we dit aspect (nog) niet behandeld.
Ik hoop dat je eruit komt, Sabine.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Daarnaast vind ik dat het altid nog wel aa de fotograaf is om te bepalen wat te klant krijgt voor welk bedrag, maar alle foto's op originele formaat geven vind ik om meerdere reden ook niet per se heel logisch 
Agossie schreef:Ehm... je KOOPT de foto's toch?? Je betaalt haar, dus heb jij recht op de originele foto's. Je betaalt het recht om deze te gebruiken en te printen. Je laat toch geen foto printen met een © erop?? Wat een onzin! Echt onzin!
Ik doe vaak gewoon foto's maken voor mensen bij ons op stal. (staan er een paar op mijn site) Zeg erbij dat ik geen pro ben, maar als het even kan, krijgen ze van mij de bewerkte (met of zonder ©) en de originelen. Gewoon op een cd'tje!
zo gaat dat ook bij mij. Wat wél inbegrepen bij mij zit zijn de internetbestanden met mijn watermerk erop, dat zullen er 15-25 zijn. [***] schreef:Heb er iets teveel voor neergelegd om het te laten rustenKon leuke andere dingen met dat geld doen...
De dag na de shoot hebben we 4 foto's gehad, toen vielen de witte manen mij al op maar dit zou aan mijn beeldscherm liggen want bij haar was het zo niet. Heb er toen dus al een opmerking over gemaakt, dit was 17/10/2010 ... Ze had gezegd de foto's binnen 2 à 3 dagen online te hebben, ik heb eind oktober (dus ruim een week later) een e-mail gestuurd, op 1/11/2010 heb ik de link met foto's ontvangen .. Is bij mijn weten iets lager dan 3 dagen ... En dan nog, als daarna alles netjes was verlopen had me dat niet eens gestoord .. maar nu storen al die details mij ..

) maar ze heeft me wel nog serieus laten zweten door de dag voor de shoot niet thuis te geven waardoor we niet zeker wisten of alles nu wel door zou gaan ... Het weer werd niet ideaal (wel droog, maar bewolkt), het was al een dag verschoven en ik durfde het echt niet meer uit te stellen ... wie weet wanneer we hem dan gehad hadden .... Achteraf gezien had ik het beter wel uitgesteld, was ons misschien beter bekomen 

heb zo'n hekel aan dit soort mensen. Ik zou als ik jou was ook echt niet meer ingaan op andere aanbiedingen (alsnog de foto's oid) want die kans is er nu echt wel geweest.
Maar wij zijn (of ik ben in ieder geval) meteen van in het begin met de foto's bezig geweest, heb ze zelfs een hele tijd niet kunnen bekijken omdat zij ze offline had gehaald (omdat dit topic er was en ik de foto's aan een select aantal mensen had laten zien) en dat heeft ook wat mails nodig gehad om ze gewoon maar weer online te krijgen ...
Er miste er eentje.
(toen ik hem verstuurde kreeg ik net die e-mail van haar met de foto's). Heb nog geen reactie gehad ...
Anders ga ik maandag inlichtingen inwinnen...
), zolang het geld er maar staat