Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:08

Ah oké. Snapput. :)

Tja, ik ben amateur, maar volg wel een opleiding. Daarin hebben we dit aspect (nog) niet behandeld.

Ik hoop dat je eruit komt, Sabine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:15

hee! je woont in de Meern, :D

Maar in ieder geval , TS wil nu het geld terug en dan koopt ze dus helemaal iets, aangezien ze dus aangeeft de foto's niet goed genoeg te vinden om te kopen :) Daarnaast vind ik dat het altid nog wel aa de fotograaf is om te bepalen wat te klant krijgt voor welk bedrag, maar alle foto's op originele formaat geven vind ik om meerdere reden ook niet per se heel logisch :)

Maagoed, zou inmiddels er ook geen genoegen meenemen en gewoon je geldterugeisen. Snap helemaal niets van deze fotografe, en ik denk te wetenover wie het gaat (gezien de website van haar ook niet online stond toen jij zei dat de website offline was) En dan denk ik dat je verwachtingen, voor het bedrag wat je betaald hebt, en de reputatie die deze fotografe heeft, zeker niet te hoog zijn geweest :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:40

Agossie schreef:
Ehm... je KOOPT de foto's toch?? Je betaalt haar, dus heb jij recht op de originele foto's. Je betaalt het recht om deze te gebruiken en te printen. Je laat toch geen foto printen met een © erop?? Wat een onzin! Echt onzin!
Ik doe vaak gewoon foto's maken voor mensen bij ons op stal. (staan er een paar op mijn site) Zeg erbij dat ik geen pro ben, maar als het even kan, krijgen ze van mij de bewerkte (met of zonder ©) en de originelen. Gewoon op een cd'tje!

en daar ga je de mist in. Het is absoluut niet normaal dat een fotograaf die zich een beetje professioneel opsteld originelen weggeeft (dus dat ze inbegrepen zitten in de prijs). Als mensen foto's willen afdrukken kunnen ze het via de fotograaf doen :) zo gaat dat ook bij mij. Wat wél inbegrepen bij mij zit zijn de internetbestanden met mijn watermerk erop, dat zullen er 15-25 zijn.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:09

[***] schreef:
Heb er iets teveel voor neergelegd om het te laten rusten :j Kon leuke andere dingen met dat geld doen...
De dag na de shoot hebben we 4 foto's gehad, toen vielen de witte manen mij al op maar dit zou aan mijn beeldscherm liggen want bij haar was het zo niet. Heb er toen dus al een opmerking over gemaakt, dit was 17/10/2010 ... Ze had gezegd de foto's binnen 2 à 3 dagen online te hebben, ik heb eind oktober (dus ruim een week later) een e-mail gestuurd, op 1/11/2010 heb ik de link met foto's ontvangen .. Is bij mijn weten iets lager dan 3 dagen ... En dan nog, als daarna alles netjes was verlopen had me dat niet eens gestoord .. maar nu storen al die details mij ..

Het gaat er inderdaad niet om of je 3 of 6 of 9 dagen moet wachten op de link met de foto's. Maar als de fotograaf zegt dat ze binnen 2-3 dagen online staan, dan moet ze zich aan die belofte houden. En van wat ik er van begrijp, heeft ze meerdere keren belooft iets op een bepaalde dag of binnen een bepaalde termijn te doen en is ze dat herhaaldelijk niet nagekomen.
Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat je iets niet kunt afwerken binnen een afgesproken termijn, maar dan neem je daar zelf contact over op met de klant i.p.v. dat je niks van je laat horen.

Ik blijf me erover verbazen dat dit nog steeds niet is opgelost, de shoot was in oktober..... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:21

En nu zijn we maart :j
De voorbereidingen hebben al bijna een jaar geduurd ... ligt uiteraard niet enkel aan haar (je moet eens proberen om een hele meute mensen op dezelfde dag op hetzelfde uur op dezelfde plaats te krijgen :+ ) maar ze heeft me wel nog serieus laten zweten door de dag voor de shoot niet thuis te geven waardoor we niet zeker wisten of alles nu wel door zou gaan ... Het weer werd niet ideaal (wel droog, maar bewolkt), het was al een dag verschoven en ik durfde het echt niet meer uit te stellen ... wie weet wanneer we hem dan gehad hadden .... Achteraf gezien had ik het beter wel uitgesteld, was ons misschien beter bekomen :+

Maar het is goed geweest, er gaat nu een oplossing komen :j
Goedschiks of kwaadschiks, maar een oplossing komt er.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 02:05

Ik zou het gehele bedrag terugeisen! Kom nou, dit kan echt niet. Net zo lang doorgaan totdat je je geld hebt :j heb zo'n hekel aan dit soort mensen. Ik zou als ik jou was ook echt niet meer ingaan op andere aanbiedingen (alsnog de foto's oid) want die kans is er nu echt wel geweest.

Bijzonder unfair van de fotografe.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:12

Wat een geduld heb jij en wat een slechte reclame van de fotografe. Misschien dat ze hier zelf eens wat opheldering kan geven in dit topic? Misschien is er wel een heeel goede reden (denk overigens niet, gezien bijvoorbeeld de activiteit van betreffende persoon op Bokt en Hyves), maar dan zou ze die zelf eens kunnen geven.

Maar al met al, ik zou zeker een boze mail gaan sturen. Het is inmiddels 5 maanden later!!!!!! Kom op zeg. Ik heb overigens ook wel eens foto's pas geleverd na een maand of 5, maar dat ligt aan de klanten zelf. Er zijn wel eens mensen die de foto's vergeten. Bij mij werkt het zo dat je zelf je foto's uit mag zoeken en die bewerk ik dan. En ja, er blijven mensen die hier geen zin in hebben en het dus steeds maar op zij leggen. Maar dan ligt de schuld bij anderen, aangezien ik de mensen vaak genoeg eraan help herinneren.

Ik zou echt gaan uitzoeken wat je nog meer kunt doen om je geld terug te krijgen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:33

Ze heeft weet van dit topic dus ze kan reageren zoveel ze wil, ze heeft gekozen dit (nog?) niet te doen ...

Als de klant ze zelf vergeet uit te kiezen is dat natuurlijk een ander verhaal :j Maar wij zijn (of ik ben in ieder geval) meteen van in het begin met de foto's bezig geweest, heb ze zelfs een hele tijd niet kunnen bekijken omdat zij ze offline had gehaald (omdat dit topic er was en ik de foto's aan een select aantal mensen had laten zien) en dat heeft ook wat mails nodig gehad om ze gewoon maar weer online te krijgen ...

5 maanden .. eens houdt het op natuurlijk ... en dat punt is nu bij mij bereikt ...

Wat ik nog wil zeggen: denk aub niet door dit topic dat iedereen in de fotografiewereld zo werkt .. geloof mij, ik heb ook andere ervaringen ... dus het is echt wel een uitzondering. Misschien komt het nog wel meer voor, maar het is geen standaardprocedure hoor, 9/10 loopt het wel gewoon goed ... ik heb gewoon de pech gehad dat het deze keer bij deze fotograaf niet lukt .. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:56

Susan, al is er een goede reden. Dan nog is er héél wat mis gegaan in de communicatie tusses fotografe en TS ... Denk ook niet dat ze hier dus onder haar eigen naam opheldering komt geven... Ze heeft er weinig mee te winnen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:25

Heeft ze nu nog die foto's gestuurd gisterenavond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:26

Die zijn gedeeltelijk gestuurd :j Er miste er eentje.
Maar veel verschil qua bewerking was er niet, ze waren gewoon een stukje donkerder maar dat was volgens mij het probleem niet (er zit iets in die foto's wat stoort en als de enige oplossing die ze heeft ze donkerder maken is dan zit het in de foto zelf en dus niet in de bewerking..).

En ja, echte actiefoto's heb ik dus niet ... De enige die ik nog leuk vond kan ze niet bewerken en nu heb ik wel een draffoto maar daar ben ik niet erg wild van .. dan is het echt van "ik neem die maar want er is niks anders". Kan toch ook nooit de bedoeling zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:31

Heb je die mail al gestuurd dat je jou geld terug wou? En zo ja, hoe reageerde ze daarop?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:49

Echt heel rottig voor je dat het zo is gegaan.. Ik snap het niet, je kan als fotograaf best eens je dag niet hebben, fotografen zijn ook mensen, maar práát daar dan gewoon over, dan is er vast wel een oplossing...

Je hebt als fotograaf een product te leveren, helemaal als iemand ervoor betaald.

Ik zou me persoonlijk rotschamen als ik in zo'n situatie zou zitten als de fotografe nu in verkeerd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:59

Die e-mail heb ik dinsdagavond verstuurd :j (toen ik hem verstuurde kreeg ik net die e-mail van haar met de foto's). Heb nog geen reactie gehad ...

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:12

pfff, wat een geduld heb jij zeg! Zoals je zelf zegt heb je aangegeven dat je juist actie foto's ed wilde. En heel goed dat je de email toch verstuurd hebt, ik ben erg benieuwd wat haar reactie daarop gaat zijn. Want dit is natuurlijk alles behalve klantvriendelijk tot nu toe, en zeker GEEN goede reclame!
Ik zou graag willen weten welke fotograaf het is, om eventuele soorgelijke situaties te voorkomen als ik ook een shoot wil laten maken van mijn paard ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:02

[***] schreef:
Die e-mail heb ik dinsdagavond verstuurd :j (toen ik hem verstuurde kreeg ik net die e-mail van haar met de foto's). Heb nog geen reactie gehad ...

Had je er een termijn bij gezet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:05

Er staat in dat ik het geld voor zondag op mijn rekening wil :j Anders ga ik maandag inlichtingen inwinnen...
Ze hoeft van mij dus niet te reageren (al zou dat wel netjes zijn :+ ), zolang het geld er maar staat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:06

[***] schreef:
Er staat in dat ik het geld voor zondag op mijn rekening wil :j Anders ga ik maandag inlichtingen inwinnen...
Ze hoeft van mij dus niet te reageren (al zou dat wel netjes zijn :+ ), zolang het geld er maar staat ;)

Ach op een nette reactie hoef je denk ik niet te rekenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:08

Neen, klopt :+
Van mij moet een reactie ook niet, zolang het geld er maar staat ;)

(al zou het voor haar wel handig zijn als ze even laat weten dat het geld overgeschreven is, het kan nogal eens een paar dagen duren enzo ... maarja, moet zij weten :) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:13

Ben benieuwd...

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:59

Jeetje, wat een gedoe zeg! Heel vervelend ook dat dit al zo lang sleept.

Ik hoop dat ze op je 'voorstel' ingaat. Misschien nog even een mailtje sturen dat jullie mails elkaar 'gekruist' hebben maar dat je eis/voorstel alsnog blijft staan.
Het zal waarschijnlijk niet zoveel uitmaken, maar je kunt maar beter overduidelijk zijn in dit geval.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:55

Heb je leesbevestiging gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:31

Heb ik :j
Maar die hebben ook al even geen effect meer... De eerste keren kreeg ik snel reactie als ik dat deed maar de laatste tijd negeert ze die gewoon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:41

Kan niet mee editten maar wil toch even zeggen dat ik zonet de e-mail nog eens gestuurd hebt met uitleg bij dat we het bedrag terugwensen (ookal heeft ze ondertussen foto's gestuurd). Als het nu nog niet duidelijk is weet ik het ook niet meer ...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:43

Ik ben toch benieuwd wat de fotografe te zeggen heeft... Miss dat ze niet durft te reageren omdat ze bang is voor haar naam? Wellicht zou ze evt met een SA kunnen reageren? (met toestemming van mods uiteraard)