Zorgverzekering 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Re: Zorgverzekering 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:47

ik denk dat ik voor dit jaar ook nog steeds voor het VGZ + JONG pakket ga :)

Vind het een erg prettige verzekeraar en alles wat ik nodig heb wordt vergoed voor ± 125 ;)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:19

Ik heb dan eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en ben van verzekering veranderd. Van Menzis gaan we nu naar Anderzorg. Het is een goedkopere afdeling van Menzis. We hebben een vrijwillig eigen risico genomen van € 500,00. We mankeren nooit wat en hebben dus al een paar jaar voor niks betaald. Alleen mijn man heeft het verplichte eigen risico omdat hij suikerpatient is, dat zou dus alleen maar geld gaan kosten. Ook de aanvullende verzekering hebben we eruit gedaan. Het enige nuttige daarvan is de fysiotherapie. Maar dat kost ook niet de hele wereld en hoe vaak heb je het nodig? Alleen de tandarts hebben mijn zoon en ik gehouden. Mijn andere zoon heeft nog een gaaf gebit en heeft nog nooit kosten gemaakt bij de tandarts. Het verschil in geld dat we anders kwijt zouden zijn bij de Menzis gaat nu op een aparte rekening om zo een buffer op te bouwen voor als er een keer iets betaald moet worden. En dat is € 150,00 per maand. Zo sparen we de premie zelf en niet de zorgverzekeraar.
Ik vind het wel een gok om deze stap te nemen maar we proberen het voor een jaar. Bevalt het niet dan gaan we het vrijwillig eigen risico volgend jaar weer minder maken.
Dit alles naar aanleiding van een artikel in de krant van afgelopen week en een stuk dat staat op www.genoeg.nl . Dat gaat over wat je eigenlijk echt nodig bent aan zorg zolang je gezond bent. Voor ziek mensen of mensen met iets chronisch geldt dit natuurlijk niet. Alles waarvan je het meest gebruik maakt zit in het basispakket. Waarom zou je dan de Grote Graaiers de kas gaan spekken als je het zelf in je beheer kunt houden?? Iedereen wordt hier bang gemaakt voor allerlei dingen die je kunnen gaan gebeuren. En bijna iedereen trapt erin want je weet maar nooit. En aan het eind van het jaar is je geld weg, en begin je het andere jaar weer met € 170,00 voor eigen rekening terwijl je van de vorige geen gebruik hebt gemaakt.
Ik was dat dus zat en heb de gok genomen. Nu maar kijken hoe het uitpakt.
Met een beetje geluk kunnen we aan het eind van het jaar een buffer hebben opgebouwd van € 1800,00.

Ben benieuwd of er nog meer zijn die dit hebben gedaan.

Pfffffff, zere vingers van het tikken.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:36

Ik twijfel nog steeds.....

Zilveren Kruis (met werkgeverskorting) of fbto. Ik vind fysio erg belangrijk dus zou bij fbto voor top gaan en bij zka voor 3*. Het ontloopt elkaar niet zo gek veel in premie.
Hmmm nog maar even een nachtje over slapen :)

Zit nu bij de goudse maar via mijn vaders werk en vind het wel tijd worden om me zelfstandig te verzekeren :+

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:15

Ik ben van Ohra naar Zilveren Kruis gegaan. Nu met werkgeverskorting en beter verzekerd voor nagenoeg zelfde bedrag.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:34

Op aanraden van mijn TA ben ik naar DSW gegaan :)
Ik weet dat ik me aanvullend moet verzekeren voor mn gebit (probleem bekkie :+ )
Als de AB niet aan slaat wordt het komend jaar een operatie.
En dan komend jaar nog een brug of een kroon (afhankelijk van de operatie,als het lukt krijg ik een kroon, als het niet lukt moet kies eruit en komt er daan een brug :+ ).
Moet dus hoof verzekerd zijn, en goed op tandheelkundig gebied. Zijn advies was DSW, een kleine regionale verzekerings maatschappij.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:16

Ik ben ook druk opzoek naar een andere zorgverzekering. Wat ik lastig vind is de vrije zorgkeuze, dat vind ik moeilijk om bij de verschillende aanbieders te vergelijken en uit te zoeken hoe dat nu precies zit.

Ik wil basis verzekerd + extra tandarts (en evt. een aanvullig op de basis, maar eigenlijk zou dat alleen voor de pil zijn, en wellicht kan ik dat beter uit eigen zak betalen....)

Zit nu bij de Amersfoortse, betaal 131.75 per maand. Aanvulling basis en aanvulling tandarts

Via Zilveren Kruis zou ik betalen: 124.85 aanvullign basis + tandarts + 120 geld terug + 100 bon perry sport
Geen vrije keuze

Via Agis 117.78 aanvulling basis + tandarts, wel vrije keuze

Via FBTO 107.46 aanvulling tandarts tot 200 euro per jaar, geen vrije keuze (?)

Moeilijk!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:51

Yucca heb je al naar VGZ jong gekeken? :)

Ik heb net m'n aanvraag ingevuld voor een overstap van DSW naar VGZ - Jong. :)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:52

ma_rie_tje schreef:
Op aanraden van mijn TA ben ik naar DSW gegaan :)
Ik weet dat ik me aanvullend moet verzekeren voor mn gebit (probleem bekkie :+ )
Als de AB niet aan slaat wordt het komend jaar een operatie.
En dan komend jaar nog een brug of een kroon (afhankelijk van de operatie,als het lukt krijg ik een kroon, als het niet lukt moet kies eruit en komt er daan een brug :+ ).
Moet dus hoof verzekerd zijn, en goed op tandheelkundig gebied. Zijn advies was DSW, een kleine regionale verzekerings maatschappij.

Ik ben juist bij DSW weggegaan omdat ze geen voordelige TA verzekering hadden, en ik bij VGZ 125 betaal voor basis + aanvullend incl TA...
Wel vervelend allemaal, sterkte ermee!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:54

ik ben overgestapt naar Salland.
tot nu toe ben ik zeer positief over de klantenservice daar! echt top!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:57

Vue schreef:
Yucca heb je al naar VGZ jong gekeken? :)

Ik heb net m'n aanvraag ingevuld voor een overstap van DSW naar VGZ - Jong. :)

Nee, ga ik nu doen!

Ik heb nog wel even gekeken bij Anderzorg, ook een Jong pakket.
Dat spreekt me ook wel aan, alleen wel jammer van de 75% vergoeding op vullingen/foto's.
Deze kost 105.75 p.m.

Heb ik het nou goed dat je geen eigen risico betaald voor datgene wat je extra bij het verzekerd, dus tandarts/pil? Of moet je altijd eerst eigen risico betalen?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:04

alles wat uit de aanvullende verzekeing komt betaal je geen eigen risico over. Dus de pil en tandarts worden volgens de voorwaarden vergoed. Bij ons (vgz) wordt uit het jong pakket alles vergoed zonder max op tandarts kosten. Dus als je verder geen medicijnen gebruikt geen bloed onderzoeken of foto's hoeft te laten maken heb je geen eigen risico kosten.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:24

Pfff..haha ben er nog niet uit, word ook een beetje moe van dat gecontracteerde zorg, de apotheek in mijn dorp staat niet onder contract bij AnderZorg, niet echt handig dus.

Opzich heeft VGZ mooie vergoeding, maar toch vind ik hem vrij duur...(125.08)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:38

Ja, maarja zo gek scheeltie niet met m'n huidige (DSW) verzekering.. voor dat beetje extra heb ik wel meteen een tandartsenverzekering erbij..
Ze zijn allemaal duur. Ik vind het uberhaupt onzin dat ik meer dan honderd euro in de maand betaal terwijl ik niet vaak iets (zal je net zien dat als ik m'n aanvullende stop zet er iets gebeurt) en áls ik wel iets heb mag ik het alsnog zelf betalen. :+ (lang leve eigen risico.)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:35

Ik blijf bij ohra zitten. Heb diverse vergelijkingen gedaan en dan is dit toch het goedkoopste voor mij. Volgend jaar komt er een huis bij dat we ook moeten verzekeren en dan laten we alles nakijken door een bedrijf en zal ik waarsch. wel overstappen als het dan goedkoper is.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:06

Kan iemand mij vertellen of bij VGZ fysiotherapie vergoed wordt? Het gaat dan om niet chronisch vanaf 18 jaar. Dat vakje staat leeg. Nu is het zo dat bij de vergoedingen van 2010 dit vakje ook leegstaat, maar naar mijn weten kreeg ik de eerste 20 behandelingen gewoon vergoed afgelopen jaar.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:43

Ik durf het je niet te zeggen, volgens mij word standaard de eerste 9 behandelingen fysiotherapie vergoed.

Ik ben over gegaan naar FBTO scheelt me 10 euro in de maand of liever gezegd dat betaal ik net zoveel als wat ik nu betaal. Maar ik heb voor 1000 euro aan fysio in het pakket zitten en bij Zilverenkruis maar 350 euro.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:57

Wordt af en toe een beetje moedeloos van het vergelijken, wat een gedoe zeg :D
Ik kom er dus niet achter of fysio vergoed wordt, en heb net al 10 minuten aan de telefoon gehangen, waarop vervolgens wordt gezegd dat het nog een keer minimaal 10 minuten duurt... zucht :P

Mocht iemand een ideaal pakket weten (voor mijn partner). Hij gaat nu 150 euro betalen bij VGZ geloof ik.
Er moet in zitten:
- goede vergoeding brillen/contactlenzen
- goede vergoeding voor tandarts
- goede vergoeding fysiotherapie

Ik hoor het graag :D

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:40

@daffene , heeft je man dan het hele jaar door deze 3 dingen nodig??

Het is echt erg moeilijk om te vergelijken omdat het bij elke verzekering weer anders is.
Meestal krijg je voor brillen ed maar erg weinig vergoed.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:11

flyfly schreef:
@daffene , heeft je man dan het hele jaar door deze 3 dingen nodig??

Het is echt erg moeilijk om te vergelijken omdat het bij elke verzekering weer anders is.
Meestal krijg je voor brillen ed maar erg weinig vergoed.

Ja, voor brillen gaat het dan om 150 of 200 euro per 2 jaar ofzo geloof ik.
Van fysiotherapie is in principe geen sprake, maar hij is vorige maand door zijn rug gegaan en nu wil hij dat misschien toch eens doen. Wel fijn als het dan vergoed wordt. Aan de andere kant is dat natuurlijk eerst 170 euro van je eigen risico?
Tandarts is wel fijn als het vergoed wordt. We gaan sowieso 2 x voor controle per jaar en daar komen nog wel eens wat dingen bij.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:37

Ik denk dat ik eruit ben, als de apotheek morgen te kennen geeft dat hun een contract voor 2011 hebben met Anderzorg stap ik daar op over. (en ik kijk even hoe duur mijn pil is)

Ik zet mijn eigen risico naar 270, neem een Jong pakket en betaal dan 101.75.
Daarvoor krijg ik 12 fysio, 100% of 75% tandartsvergoeding en tot 30 euro de pil vergoed.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:04

bij vgz wordt fysio alleen vergoed vanuit een aanvullende verzekering.

Zit op me mobiel te bokken maar voor de gene met man bij vgz je kunt eventueel ook ons fit en vrij pakket overwegen. Bril 150 per 2 jaar 500 tandarts en verder vrij te besteden.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:05

Als ik op de site kijk van Anderzorg dan maak ik eruit op dat het eigen risico alleen geld voor de behandelingen die in het basispakket zitten. Waar je aanvullend voor verzekerd bent krijg je vergoed zoals in de polis staat. Zou helemaal te gek worden dat je je verzekerd en dan nog eerst je eigen risico moet betalen.
Let er goed op det de zorgeverzekeraars je proberen bang te maken voor eventuele kosten die kunnen gaan komen!! Maar ga je echt gebruik maken van zorg?? Dat weet je niet. Wij hebben het erop gegokt en het maximale eigen risico genomen en gaan het verschil elke maand in een potje stoppen om als buffer te dienen voor als het nodig is. Scheelt per persoon als € 25,00 in de maand en dat x 3. Hoe kunnen die maatschappijen anders zulke grote gebouwen zetten?? Juist, van ons geld, dat wel is betaald maar waar niks mee is gedaan. Kun je het zelf ook bewaren.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:10

Vue schreef:
Ja, maarja zo gek scheeltie niet met m'n huidige (DSW) verzekering.. voor dat beetje extra heb ik wel meteen een tandartsenverzekering erbij..
Ze zijn allemaal duur. Ik vind het uberhaupt onzin dat ik meer dan honderd euro in de maand betaal terwijl ik niet vaak iets (zal je net zien dat als ik m'n aanvullende stop zet er iets gebeurt) en áls ik wel iets heb mag ik het alsnog zelf betalen. :+ (lang leve eigen risico.)

Ik heb hierover gebeld met onze eigen apotheek. Anderzorg is een broertje of zusje van Menzis. Zodra Menzis een contract heeft met de apotheek dan heeft anderzorg dat ook. Ik heb gisteren voor mijn man en mij een basisverzekering bij anderzorg afgesloten. Gaan het nu eens proberen met alleen een basisverzekering. Alles wat we maandelijks uitsparen aan prem bij iza (waar ik voorheen de basisverzekering een de duurste aanvullende verzekring bij had) gaat op de spaarrekening. Ik kijk het zo eens een jaartje aan.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:17

flyfly schreef:
Als ik op de site kijk van Anderzorg dan maak ik eruit op dat het eigen risico alleen geld voor de behandelingen die in het basispakket zitten. Waar je aanvullend voor verzekerd bent krijg je vergoed zoals in de polis staat. Zou helemaal te gek worden dat je je verzekerd en dan nog eerst je eigen risico moet betalen.
Let er goed op det de zorgeverzekeraars je proberen bang te maken voor eventuele kosten die kunnen gaan komen!! Maar ga je echt gebruik maken van zorg?? Dat weet je niet. Wij hebben het erop gegokt en het maximale eigen risico genomen en gaan het verschil elke maand in een potje stoppen om als buffer te dienen voor als het nodig is. Scheelt per persoon als € 25,00 in de maand en dat x 3. Hoe kunnen die maatschappijen anders zulke grote gebouwen zetten?? Juist, van ons geld, dat wel is betaald maar waar niks mee is gedaan. Kun je het zelf ook bewaren.

Idd eigen risico is alleen voor basisverzerkering.
@flyfly. Wij hebben dit jaar dezelfde "tactiek". Ook anderzorg basisverzekering en maximale eigen risico. En ook het hele bedrag voor het jaar betaald en dan kreeg je ook nog voor 2 personenn 50 euro extra korting.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:21

flyfly schreef:

Fly fly, ik snap niet zo goed wat je hier bedoeld, wat is je conclusie over het eigen risico bij Anderzorg? Als er vergoeding komt zoals uit de polis betekend dat toch ook dat het niet van je eigen risico afgaat?