Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:14

Eem kind van 8 kan en mag je echt wel aanleren dat hij/zij van medicatie af moet blijven,dat ook niet weg mag geven of aan mag nemen.
Veel kinderen leren al op jonge leeftijd dat ze niks mogen aannemen,doen die van mij ook niet.En mijn kinderen zijn ook gewoon lekker kind,mogen veel maar hebben ook regels waar ze zich aan moeten houden. En daar is niks mis mee.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:19

hittepit_12 schreef:
Eem kind van 8 kan en mag je echt wel aanleren dat hij/zij van medicatie af moet blijven,dat ook niet weg mag geven of aan mag nemen.
Veel kinderen leren al op jonge leeftijd dat ze niks mogen aannemen,doen die van mij ook niet.En mijn kinderen zijn ook gewoon lekker kind,mogen veel maar hebben ook regels waar ze zich aan moeten houden. En daar is niks mis mee.

Ik leer mijn zoontje ook echt wel waar hij wel en niet mag aankomen hoor!
Maar is een 'spannende' situatie waar je zelf niet bij bent, kan het weleens voorkomen dat ze dingen
doen die ze eigenlijk niet mogen. Dat is spannend!

Maar ik bedoel dat een kind van die leeftijd tegenwoordig al zoveel 'moet'. Ze moeten bij wijze van spreken al 'volwassen' zijn en dat
is gewoon belachelijk vind ik.

Florale

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:25

Dat begrijp ik wel,maar juist in dit soort situaties is het het belangrijk dat een kind weet wat het wel en en niet kan doen.
Ook mijn zoontje heeft ivm groeipijnen wel eens 2 aspirienes mee gehad naar school,met de boodschap ze zijn voor jou je mag ze niet weggeven!Als een ander kind ergens last van heeft gaan ze even naar juf.Hij kwam er met 1 weer thuis.(en ja de juf was op de hoogte)Hij is 8,en met hem heb ik vertrouwen in dat hij dat ook doet.
Soomige dingen hoor je een kind gewoon te leren(wil absoluut niet zeggen dat jij dat niet doet)Iets aan nemen van onbekenden of pilletjes/medicatie aannemen hoort daar ook bij.
Net zoiets is het kijken bij het oversteken,ik blijf er op hameren.Beter jong geleerd dan.......

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:50

IngridB schreef:
magriet schreef:
Nou daar jhoef je helemaal geen geestelijke achterstand voor te hebben. Kinderen van die leeftijd kunnen vaak de gevolgen van iets nog niet overzie3n. Ten tweede is iets wat niet mag juist spannend.
De regel was er niet voor niets dat medicijnen ingeleverd dienden te worden bij de leiding. Juist omdat niet iedereen van die leeftijd even verantwoord met die middelen omgaat

Je haald de woorden uit m'n mond!
JIj snapt tenminste wat er bedoeld wordt en dat een kind van 8 écht niet het besef heeft van de gevaren (meeste dan).
Laat een kind lekker kind zijn en niet 'volwassen. Een kind moet tegewoordig écht alles kunnen en weten op die leeftijd.
Te belachlijk voor woorden.

Maar ja, weer mijn mening en zal nu wel een hoop mensen over me heen gaan krijgen!

Is het niet makkelijker het kind te instrueren "Alleen pillen, poeders of drankjes innemen in het bijzijn van een volwassene."
Dan maakt het niet meer uit of iemand bij zich draagt of uitgeeft aan anderen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:09

Ik weet niet hoor, het ligt er maar net aan.....Toen ik negen was (ong.) mocht ik van mijn zelf gespaarde geld iets kopen in de boekenwinkel. De eigenaar vroeg of ik voor hem voor 100 gulden aan postzegels kon halen (achteraf absurd dat je het zo jong iemand vraagt, maar ik was op dat moment de enige persoon in de zaak). Ik ben eerst naar huis gegaan om mijn ouders te vragen of ik dat mocht doen....Het is niet helemaal hetzelfde, maar imo wel een teken dat het toch ook in de opvoeding ligt en dat op die leeftijd kinderen meer begrijpen dan je denkt...