woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:25

Britty schreef:
Respect dat je hem alleen verbaal aangepakt hebt, bij mij had ie alle hoeken van het schoolplein gezien. Ik zou me niet kunnen beheersen, scheelt wel dat ik absoluut niet dol ben op kinderen en daar dus toch al niet veel van kan verdragen.

Hopelijk houdt je hondje er geen trauma's aan over, arm ding...

Laat je een hond ook alle hoeken van het schoolplein zien als ie jou zou bijten?
Als dit mijn kind was dan had ie een dik probleem en het zou de eerste en de laatste keer zijn dat ie een dier had geschopt, maar degene die mijn kind een rotschop verkoopt heeft nog een veel groter probleem.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:32

Onassa schreef:
Nou...dat blaag had beter niet in mijn handen kunnen belanden want dan had ie geen melktandjes in zijn muiltje meer.
Een blaag van 6 jaar behoord gewoon weg te weten dat je dieren niet mishandelt (en al het andere wat leeft groeit en bloeit ook niet)
Nee....hier had ik me niet in kunnen houden!!!

Niets mishandelen maar dat kind mag wel mishandeld worden want jij vindt dat je daar dan reden toe hebt? Zo spreek je jezelf wel heel erg tegen.
Wat voor een voorbeeld geef je een kind wanneer je fysiek naar 'm uithaalt?

Onbegrijpelijk dit soort reacties...... :n

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:33

toverpaardje schreef:
Ik ben het ook helemaal eens met sizzle, zoveel mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld om een spin dood te trappen, ook waar hun kinderen bij zijn. Opvoeden begint bij het goede voorbeeld geven en ook bij de hele kleine beestjes.

Spinnen maak ik niet dood maar vliegen ja ook onder de ogen van mijn kinderen.
Kids zeggen dan ook gelijk aaah zielig dat was brompje en leggen hem dan in een doosje met een wc papiertje :')
Gelukkig zijn mijn kids heel erg begaan met dieren, als ze die filmpjes op tv zien van wspa zitten ze bijna te huilen op de bank.
Laatst kwam mijn zoon van 9 boven bijna huilend met de melding dat een vriendje van hem lieveheersbeesjes aan het doodtrappen was.

Wat ik wel erg vind om te lezen is dat mensen hier dat kind weet ik veel wat willen aandoen dat vind ik echt not done!
Kind is 6 jaar oud!

Heb de rest van het topic niet meer gelezen (ga ik nu ff doen) ben erg benieuwd of TS nog wat van de ouders heeft gehoord?

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:35

zo heb niet het hele topic gelzen, maar heel veel respect hoor dat je hem alleen verbaal hebt aangepakt. Ik denk dat hij van mij ook zo'n rot schop had gekregen maar dan zo hard dat hij ergens in een boom was blijven hangen.

groot gelijk en ook super dat je naar zijn ouders stapt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:39

Britty schreef:
Respect dat je hem alleen verbaal aangepakt hebt, bij mij had ie alle hoeken van het schoolplein gezien. Ik zou me niet kunnen beheersen, scheelt wel dat ik absoluut niet dol ben op kinderen en daar dus toch al niet veel van kan verdragen.

Dit zegt meer over jou dan over een kind. Jij bent volwassen, dat jochie is 6. Dat zet zijn daden niet recht, maar waarschijnlijk is hij al genoeg geschrokken van het 'verbale geweld' van TS en hij zal ook vast niet met fluwelen handjes behandeld zijn door zijn ouders. Hopen dat het bij deze ene keer blijft en mister himself er ook genoeg van geschrokken is.

Mocht jij serieus denken zo uit je slof te gaan als er zoiets gebeurt, dan denk ik toch dat je moet gaan zorgen dat je je woede onder controle krijgt.
Ik ben ook absoluut geen andermans-kinderfan, mijn zoon zou enorm op z'n flikker krijgen als hij een dier iets aan zou doen, maar als ik zou zien dat jij mijn kind alle hoeken van het schoolplein zou laten zien, dan zou ik er toch wel voor zorgen dat jouw leven een tikkeltje ondragelijk wordt :) En ja, ook dan zou mijn kind alsnog straf krijgen, maar fysiek geweld tegenover een kind? Niet tegen de mijne, ongeacht de oorzaak.

Zoals mijn vader altijd zei: 'als er geslagen moet worden dan doe IK dat'.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 21-07-10 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:40

annehoe schreef:
anneliesdj schreef:
Dan moet je zorgen dat je hond op commando kan bijten.

enorm goeie oplossing als het om een politie hond gaat...
en die mogen niet voor niks niet in het eerste de beste huis wonen.
Maar niet om een gewone huis tuin en keuken hond.. iemand zou maar
niet bewust het gebaar voor bijten geven...

Ehm, hoezo niet in het eerste beste huis?
Iedereen kan met zijn hond zo'n training gaan volgen hoor, bovendien hoort zo'n hond te luisteren naar zijn baas en niet naar omstanders die per ongeluk gebaren maken.

Maar evengoed, het was bedoeld als grapje op al die mensen die dat kind van alles willen aandoen.

pmarena

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 06:25

Ik kan me heel goed voorstellen dat je als je ziet dat je hond herhaaldelijk met volle kracht geschopt wordt door zo'n pestjong , je hem even laat voelen hoe dat voelt en zonder na te denken , gewoon puur instinctief actie-reactie zelf ook even 1 keer goed uithaalt om hem van die hond af te schoppen.

Niks zo duidelijk als zelf voelen waar je mee bezig bent. Dat leert beter "begrijpen" dan 1000 woorden.

Jammer alleen dat je dan die ouders over je heen krijgt , heb je dat gezeik weer :P

Dat is nu juist het grote probleem , mensen durven niet in te grijpen als zo'n pestjong zoiets doet....dat was misschien ook wel met die moeders aan de hand....?

Belachelijke situaties krijg je er door in ieder geval :n

Het is niet goed om geweld met geweld te beantwoorden , maar aan de andere kant heeft iemand die aangevallen wordt , het recht om daar net zo hard op terug te reageren.

Dan had die aanvaller maar even moeten dimmen.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:03

De "aanvaller" is in dit geval een jochie van zes jaar die
gewoon nog niet beseft dat hij een hondje pijn doet.
Natuurlijk heeft hij straf verdiend, maar meer nog uitleg
en bijbrengen wat dierenliefde is.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:08

rachel_j schreef:
@ lisa;
ik weet niet hoe jij er bij komt dat bij yorkjes de tandjes bijna altijd los zitten want dat is absoluut niet zo.
wanneer tandjes uit zichzelf los gaan zitten heeft dat te maken met een slecht gebit en mogelijk verkeerde voeding.

En een hoop erfelijkheid omdat ze vaak niet goed doorwisselen.
Heb er inmiddels zo veel gezien die dat hebben, dat hoeft niet perse
van een schop te zijn gekomen, laat me raden, het zijn de middentandjes
onder?
En is het verder nu goed met hem? dat bange naar kinderen dat gaat wel over
en kun je er wel uit trainen.
Wat vind jij nu van de superagressieve reacties hier naar het kind?
Zoals "het licht uit zijn ogen slaan" en geen tandje meer in zijn muiltje laten enz?
Ben ik echt benieuwd naar.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:14

Ik schrijf ook ergens: '';schup onder zijn kont''. dit was echt bij wijze van spreken ;) , ik zou nooit een kind in elkaar slaan, maar ik zou hem zeker in zijn nekvel grijpen. Ik vind dat de TS goed gehandeld heeft en ik hoop dat zijn ouders hem thuis goed aanpakken, want dat een kind ''niet weet' dat dit niet mag en dat je respect moet hebben voor dieren is diep triest...Ergens is er dan in de opvoeding iets fout gegaan, want een kind van 6 hoort dit te weten. Dat ze een keer aan de oortjes trekken a la als peuter zijnde om uit te proberen, maar dan hoor je te corrigeren als ouder.
Kinderen op vandaag de dag worden steeds brutaler en doen steeds meer, grenzen worden verlegd en de manier van opvoeden is veranderd. Daar is dit maar weer mooi het bewijs van...

Heb het zelf een keer meegemaakt dat ze stenen op mijn pony zaten te gooien. :(

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:25

Ik ben blij dat de ouders het zo goed opnemen.

Succes met je hondje nog :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:27

lisa_pluisje schreef:
Wat vind jij nu van de superagressieve reacties hier naar het kind?
Zoals "het licht uit zijn ogen slaan" en geen tandje meer in zijn muiltje laten enz?
Ben ik echt benieuwd naar.

Gezien Lisa's superfijne reactie naar het kind, lijkt dit me een beetje onnodige vraag?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:43

pmarena schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je als je ziet dat je hond herhaaldelijk met volle kracht geschopt wordt door zo'n pestjong , je hem even laat voelen hoe dat voelt en zonder na te denken , gewoon puur instinctief actie-reactie zelf ook even 1 keer goed uithaalt om hem van die hond af te schoppen.

Niks zo duidelijk als zelf voelen waar je mee bezig bent. Dat leert beter "begrijpen" dan 1000 woorden.

Jammer alleen dat je dan die ouders over je heen krijgt , heb je dat gezeik weer :P

Dat is nu juist het grote probleem , mensen durven niet in te grijpen als zo'n pestjong zoiets doet....dat was misschien ook wel met die moeders aan de hand....?

Het is niet goed om geweld met geweld te beantwoorden , maar aan de andere kant heeft iemand die aangevallen wordt , het recht om daar net zo hard op terug te reageren.

Ik heb het helemaal met je eens en heb ook totaal geen begrip voor de moekes hier op bokt, die roepen dat een ander hun kind niet mag corrigeren.
Kom op zeg, wanneer jou kind zoiets zou doen, dan moet je toejuichen dat een willekeurige omstander hem/haar knetterhard de waarheid vertelt, (en niet alleen verbaal!!)
Dit is gewoon het hele probleem van onze maatschappij, kom niet aan mijn kind want die staat gelijk aan een heilige.
Gevolg kinderen hebben 0,0 respect, niet voor dieren én niet voor volwassenen. :r :r :r

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:05

Mee eens, mijn kind mag waar nodig door een ander zeker flink worden aangepakt of toe gesproken.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:09

Ik vind het erg netjes hoe de ouders dit oppakken. Veel ouders zullen misschien ook geneigd zijn om hun kind in bescherming te nemen.

En ik vind het nog netter hoe jij dit oppakt, knap hoor!

En beterschap voor je hondje, hoop dat hij straks weer helemaal de oude is!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:23

manie schreef:
pmarena schreef:

Ik heb het helemaal met je eens en heb ook totaal geen begrip voor de moekes hier op bokt, die roepen dat een ander hun kind niet mag corrigeren.
Kom op zeg, wanneer jou kind zoiets zou doen, dan moet je toejuichen dat een willekeurige omstander hem/haar knetterhard de waarheid vertelt, (en niet alleen verbaal!!)
Dit is gewoon het hele probleem van onze maatschappij, kom niet aan mijn kind want die staat gelijk aan een heilige.
Gevolg kinderen hebben 0,0 respect, niet voor dieren én niet voor volwassenen. :r :r :r

Mag ik dan ook een hond een rotschop verkopen als ie naar me hapt? Of hebben we daar opeens meer problemen mee?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:25

Manie, je mag mijn kind gerust corrigeren als het iets doet. Maar dan wel verbaal, want met je handen blijf je dus echt van mijn kind af! Dat zou ik echt niet nemen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:27

ik denk dat ik hem de grond in had gescholden. nu heb ik een hond die niet te schoppen valt maar toch. 6 jaar en dan dat al. Hier thuis leren wij dat ieder beestje hetzelfde is zelfs een worm of rups.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:28

Blue_Eyes schreef:
Manie, je mag mijn kind gerust corrigeren als het iets doet. Maar dan wel verbaal, want met je handen blijf je dus echt van mijn kind af! Dat zou ik echt niet nemen.

Dito. Ook deze "moeke" pikt dat niet :D
Verbaal corrigeren: prima. En mijn kind krijgt van mij ook voor 5 cent mee maar er komt niemand met z'n vingers aan mijn kinderen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:06

Maikeltje :

Ja , als een hond je ècht grijpt , als jij of je dierbaren op zo'n vuile manier aangevallen worden , mag je keihard ingrijpen.
Dan heb ik het niet over happen. Wat dat rotjoch deed was ook een flinke stap verder dan "happen" :n

Of het nu een andere hond is of een kind , die mag je best van jouw hond afsleuren / slaan / schoppen zodat de mishandeling
DIRECT ophoudt , als je verbaal uit je panty springt dan kunnen er makkelijk nog 2 schoppen vallen voordat hij eens ophoudt....

Trouwens als je verbaal dat joch wegblaast bij die hond vandaan heb je nog steeds heel veel kans dat je flink mot krijgt met de ouders ,
want "niemand scheldt mijn kind uit" krijg je dan weer :P En dan komt dat jong er nog mee weg ook , geef je hem een schop
onder zijn hol dan heeft hij die tenminste alvast te pakken , en kan hij er 's avonds in zijn bedje nog eens over nadenken dat zijn
actie die blauwe reet als reactie tot gevolg heeft , dus het misschien geen actie was die voor herhaling vatbaar was :P

Je gaat natuurlijk niet opvoedkundig schoppen , maar als oer-reactie een aanvaller van jezelf / dierbaren afschoppen : moet kunnen.

Kortom : je moet het joch bijkans met een snoepje eraf lokken , op je knieën voor hem gaan zitten en met zachte stem uitleggen
dat het niet lief is wat hij doet , enz. Zeg dan ook vooral niet dat HIJ niet lief is , want dat is opvoedkundig niet verantwoord :P

En dan heb je nog kans dat je van dat kind afgemept wordt omdat men denkt dat je hem mee wilt nemen voor vieze spelletjes ofzo :P

Goed , misschien overdrijf ik nu een beetje :P

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:13

Als een kind z'ón gedrag vertoont dan is hij dus nooit aangepakt. Misschien dat het juist helpt als een ander hem eens in zijn nekvel pakt. Ik heb het niet over slaan of zoiets, maar er zijn mensen die al beginnen te krijsen als kind bij de arm wordt gepakt!! :roll:

Als ik vroeger iets uit had gespookt dan werd je echt wel aangepakt door een leraar en dan kreeg ik ze thuis ook nog eens erover. Die softe mentaliteit veroorzaakt dit gedrag en een kind weet gewoon dat een leraar ofzo hem toch niks kan maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:20

LittleKathy schreef:
Als een kind z'ón gedrag vertoont dan is hij dus nooit aangepakt. Misschien dat het juist helpt als een ander hem eens in zijn nekvel pakt. Ik heb het niet over slaan of zoiets, maar er zijn mensen die al beginnen te krijsen als kind bij de arm wordt gepakt!! :roll:

Als ik vroeger iets uit had gespookt dan werd je echt wel aangepakt door een leraar en dan kreeg ik ze thuis ook nog eens erover. Die softe mentaliteit veroorzaakt dit gedrag en een kind weet gewoon dat een leraar ofzo hem toch niks kan maken.

Dat weet je niet, dit kan ook de eerste keer zijn dat hij dit doet.
Er zijn meer redenen waarom een kind zoiets zou doen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:29

Wat een naar verhaal zeg.
Ik vind dat de TS juist heeft gehandeld, met geweld los je dit niet op alhoewel ik het wel begrepen had als de TS had uitgehaald naar dat jongetje.
Sterkte met je hondje!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:30

Heel bijzonder.....ik heb er pagina's geleden ook al een aantal keren wat over gezegd...maar kom toch nog even een duit in het zakje doen...

Heel bijzonder....hoe er gal gespuwd wordt over onze maatschappij....agressie...en kinderen van tegenwoordig en weet ik wat allemaal....en dan zelf tegelijkertijd een hoop agressie jegens een kind van 6 uiten....

de maatschappij...dat zijn WIJ!

En nee...ik ben geen "moeke" ....ik heb geen kinderen...

Maar ik heb wel ervaring met kinderen en met wat oorzaken van dit gedrag kunnen zijn. En dat is een heel scala....hoef niet eens aan de ouders te liggen.... Dus zolang je geen details rondom het kind weet....kun je niet oordelen waarom dit jongetje dat heeft gedaan.

Alleen maar hulde voor de TS...die heeft dit op de juiste manier opgelost...met zorg voor haar hond (jongetje tot stoppen brengen, maar ook met zorg voor het kind (de school inschakelen die dit correct hebben opgepakt)....

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:31

Ik hoop in ieder geval dat het met de eerste ook meteen de laatste keer is geweest....Kan me gewoon niet voorstellen dat een kind van 6 geen benul heeft dat hij een hondje niet mag pijn doen...En redenen, ja die zijn er waarschijnlijk zat, maar hij moet aangepakt worden en leren dat er nooit en te nimmer een reden is een ander dier of mens pijn te doen!