Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:58

Ik denk dat Lot die 18 jaar is (zie profiel) een btje ondoordacht dit topic heeft geopend!
Misschien leert ze ervan dat ze niet zomaar alles kan zeggen en dat dingen errug gevoelig bij andere kunnen liggen!!!!
Hebben wij bokkers toch nog iets bereikt buiten de reacties om :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Het valt me trouwens op dat TS zelf helemaal niet reageerd?????

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:01

Maar dat heeft Lot volgens mij ook aangegeven, dat dit topic anders gelopen is dan zij bedoelt had. Ze heeft zich wat ongemakkelijk uitgedrukt en haar mening volgens mij herzien (het veranderen van de klant doet mij daar aan denken, terugkrabbelen doe je vaak als je weet dat het fout zat).
En iedereen die dit topic gelezen heeft, heeft weer wat geleerd :j (Ook dat als mensen zo'n opmerking maken, ze het soms dus uit goede bedoelingen kunnen doen hoe misplaatst ook)

Nee TS heeft ergens gezegd dat ze 's middags een bed ging kopen en dat ze vanavond bij de mac werkt in hoogeveen als mensen haar nog willen spreken :P Zoiets..
Laatst bijgewerkt door Bzoem op 15-07-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:01

pinuts schreef:
Soms vind ik het gewoon beschamend hoeveel mensen naar binnen schrokken. ( en dan vooral vlees.. ) Het is gewoon een feit dat de bevolking dikker word, en daardoor ongezonder.
Ik vind dit ook weer zoiets bevooroordelend.. :+
Dikke mensen hoeven niet persé meer te eten dan slanke mensen.
Sterker nog; alle slanke mensen die ik ken eten een stuk meer dan mij!

Bij de meeste dikke mensen gaat het helemaal niet om eten, maar om gevoelens en gedachten uitschakelen. ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:04

Het is ook gewoon je metabolisme denk ik.

Mijn broer en zus kunnen hopen junk-food naar binnen schrokken en dat blijven slanke dennen. Ik heb helaas de genen langs moederskant gekregen en moet nog maar kijken naar een chocomousse om weer bij te komen.
Ik kan trouwens niet eens schrokken, als ik teveel eet heb ik ruzie met m'n maag en ben ik uren misselijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:06

Cinnepin schreef:
[
Maar wat ik soms zie bij mensen met overgewicht is dat ze toch strakke kleding aantrekken en van die buiktruitjes waardoor je de zwembanden over de broek ziet hangen, kijk je moet aantrekken wat je zelf lekekr vind zitten natuurlijk, maar als je er niet trots op bent waarom dan toch zo laten zien? dan vraag je er toch om?

So what, mag je nou ook niet meer dingen dragen die je lekker zitten?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:07

ik eet niet eens zoveel vlees.. ben niet echt een vlees eter, ik eet zelf ook niet veel, zit vrij snel vol, ik at toendertijd gewoon de verkeerde dingen.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:11

Echwel schreef:
Cinnepin schreef:
[
Maar wat ik soms zie bij mensen met overgewicht is dat ze toch strakke kleding aantrekken en van die buiktruitjes waardoor je de zwembanden over de broek ziet hangen, kijk je moet aantrekken wat je zelf lekekr vind zitten natuurlijk, maar als je er niet trots op bent waarom dan toch zo laten zien? dan vraag je er toch om?

So what, mag je nou ook niet meer dingen dragen die je lekker zitten?

Ik kleedde me altijd netjes, lange dingen over mijn buik en billen.
Wat iedereen doet, doet ie toch wel!

xDramaQueen

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:18

ik heb ook altijd broeken tot mijn navel aan, en dan een hempie tot net over mijn billen, en dan wel gewoon een kort vestje en een riem voor de sier, dit staat mij gewoon goed :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:20

Al staat het je niet dan nog is het jouw kleding, jouw lijf..

ik heb ook wel eens het idee dat ik eruit zie als een rollade, als ik geen zin heb iets anders aan te trekken doe ik dat niet

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:23

Echwel schreef:

ik heb ook wel eens het idee dat ik eruit zie als een rollade, als ik geen zin heb iets anders aan te trekken doe ik dat niet

Gelijk heb je!

Laat ze maar kletsen!, het is jouw lichaam! :D :D :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:24

tuurlijk, maar je kan het ook net iets te bont maken, en dan neem ik beth ditto als voorbeeld.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:26

heb niet het hele topic gelezen, is n beetje lang. :o

maar ben het eigenlijk wel met de ts mee, vaak kunnen te dikke mensen best wat aan hun gewicht doen maar doen het niet omdat ze niet in willen zien dat ze te dik zijn en het is moeilijk af te vallen. ik ken ook dikkere mensen, die altijd over dunne mensen zitten van ahhh bah kijk eens hoe dun die is, getver die benen lijken wel satestokjes in die broek. maar als iemand dan iets over dikke mensen zegt dan kan dat écht niet want dat is beledigend. vind dat dikke mensen vaak veel te op hun teentjes getrapt doen als iemand iets zegt over te dikke mensen. waarschijnlijk omdat ze ergens wel weten dat ze te dik zijn, maar het gewoon niet aan willen pakken. en dan maar zo reageren van ik kan er niks aan doen. zijn vast wel mensen die er niks aan kunnen doen, maar het merendeel kan er wél wat aan doen (en nu hoop ik niet dat dikkere bokkers 'die er niks aan kunnen doen' meteen op hun teentjes getrapt zijn...).

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:28

ik ben het echt niet met je eens TS heel veel mensen met overgewicht kampen met ernstige dingen die mensen kun er dus ook niks aan doen.
en ik denk dat je in de wereld waarw ij nu in leven ook eens de verkerde treft en die slaat je dan zonder pardon op je gezicht hoor.
nee ik vind het echt een heel slecht idee

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:30

hanny_jelke schreef:
ik ben het echt niet met je eens TS heel veel mensen met overgewicht kampen met ernstige dingen die mensen kun er dus ook niks aan doen.
en ik denk dat je in de wereld waarw ij nu in leven ook eens de verkerde treft en die slaat je dan zonder pardon op je gezicht hoor.
nee ik vind het echt een heel slecht idee

ahum..... dus zo'n beetje de helft van nederland kampt met ernstige problemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:31

Loose schreef:
vaak kunnen te dikke mensen best wat aan hun gewicht doen maar doen het niet omdat ze niet in willen zien dat ze te dik zijn..
Waar haal je dat weg? :?
Ik denk dat iedereen met (veel) overgewicht wel degelijk in de gaten heeft dat hij/zij te dik is.
Je denkt toch niet dat een dik iemand zich verbeeld mooi slank te zijn? }:0

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:33

niet dat ze mooi slank zijn, maar vaak is het wel zo van noujaaa valt wel mee. (en nee verzin ik niet, ken beste wel wat dikkere mensen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:33

Echwel schreef:

ja precies, alleen sommige mensen hebben een blinde vlek, en die maken 't echt heel bont... zonder dat ze 't doorhebben...
Vind dat altijd wel moeilijk wat je daarmee moet, als je iemand er op aanspreekt kwets je iemand gigantisch lijkt me, en een deuk in ego... Maarja als zo iemand zich afvraagt waarom die op straat altijd nagekeken wordt ed. :o ... Dat is ook banketstaaf. Het is wat anders als iemand denk ' goh, vandaag zie ik er even een keer lekker niet uit, maar schijt aan de rest van de wereld'

Maargoed, voel me verder niet geroepen om me met andermans kleding te bemoeien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:34

Loose schreef:
niet dat ze mooi slank zijn, maar vaak is het wel zo van noujaaa valt wel mee. (en nee verzin ik niet, ken beste wel wat dikkere mensen)

je hebt echt een heel verkeerd beeld...

Ik geloof dat 9/10 meisjes wel eens geprobeerd heeft om te dieten , of zo'n superhoog getal }:0 Het probleem is tegenwoordig meer dat iedereen zichzelf te dik vindt, dan dat iedereen zichzelf te slank vindt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:36

Het valt mij op dat mensen zonder overgewicht over overgewicht praten alsof het kwaaltje is dat met een pilletje over gaat.
Je zou eens in mijn schoenen moeten staan! Dat hou je nog geen halve dag vol. :n

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:38

Heb niet alles gelezen, maar vind het echt not-done om mensen negatief te gaan vertellen dat ze iets aan hun gewicht moeten doen..
Ik snap dat het niet goed is voor je lichaam/gezondheid, maar ik ben zelf ook redelijk stevig maar als iemand daar wat negatiefs over zegt voel ik me ongelooflijk rot en ga ik juist m'n dip weg eten.

En daarbij sommige zwaardere mensen kunnen er niet altijd iets aan doen dat ze overgewicht hebben (ziekte oid.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:38

Loose schreef:
heb niet het hele topic gelezen, is n beetje lang. :o

maar ben het eigenlijk wel met de ts mee, vaak kunnen te dikke mensen best wat aan hun gewicht doen maar doen het niet omdat ze niet in willen zien dat ze te dik zijn en het is moeilijk af te vallen. ik ken ook dikkere mensen, die altijd over dunne mensen zitten van ahhh bah kijk eens hoe dun die is, getver die benen lijken wel satestokjes in die broek. maar als iemand dan iets over dikke mensen zegt dan kan dat écht niet want dat is beledigend. vind dat dikke mensen vaak veel te op hun teentjes getrapt doen als iemand iets zegt over te dikke mensen. waarschijnlijk omdat ze ergens wel weten dat ze te dik zijn, maar het gewoon niet aan willen pakken. en dan maar zo reageren van ik kan er niks aan doen. zijn vast wel mensen die er niks aan kunnen doen, maar het merendeel kan er wél wat aan doen (en nu hoop ik niet dat dikkere bokkers 'die er niks aan kunnen doen' meteen op hun teentjes getrapt zijn...).

Dat is de lol, dat kan vaak niet. Ik ben 1.72, 75 kilo en val dus in de categorie: overgewicht. Ik doe alles op de fiets, ga 1x in de week zwemmen, ik eet gezond en val toch niet af. Guess what? Dat is mijn bouw. En ik denk dat heel veel mensen dat hebben. Als je gebouwd bent om stevig te zijn kun je lijnen wat je wilt, je krijgt het er toch wel weer aan. Je lichaam raakt in een staat van uithongering en kan in shock raken.

Ik denk dat het belangrijker is om een gezond voedingspatroon te hebben dan om slank te zijn. De schitterend slanke meiden die zichzelf vol kunnen proppen met wat ze maar willen realiseren zich niet dat het vet dan rond je organen gaat zitten, wat veel ongezonder is dan het bijvoorbeeld rond je middel dragen. Overgens kan de Mc.D prima in een gezond voedingspatroon passen, dat kunnen pizza en pasta en vette snacks ook. Als ik Super Gezond eet en mezelf 1x in de week trakteer op een hamburger bij de mac is daar niets mis mee, ookal heb ik maatje 42 aan mijn kont handen.

Dik is niet gelijk aan ongezond, net zo min als dat obesitas gelijk staat aan ongezond. Je kunt super dun zijn en veel te veel vet rond je organen hebben zitten, en stevig of dik zijn en hardstikke gezond zijn.

Het is allemaal zo makkelijk om elkaar te beoordelen op hoe een ander eruit ziet. Zij is dik dus ze zal wel teveel snoepen, zij is dun dus ze zal wel alleen maar salades eten, zij draagt een rokje dat zo kort is dat je haar string ziet en die heeft haar benen niet geschoren: wat een manwijf. Inplaats van te bedenken wat er allemaal niet mooi is aan iemand, is het niet veel fijner om te bedenken wat er wel mooi is? Niemand heeft er wat aan als jij bedenkt dat iemand wel een paar kilo af mag vallen. Maar als jij diezelfde persoon verteld dat je haar ketting zo mooi vind of dat ze schitterende schoenen aan heeft dan heb je wel iemands dag helemaal gemaakt :).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:40

Loose schreef:

Wie heeft er problemen mee als ze wat dikker zijn? Zijzelf? Blijkbaar niet, ze vinden het wel meevallen en zitten misschien wel gigantisch goed in hun vel en voelen zich er lekker bij. Of jij, omdat je het ziet en denkt dat het fout of lelijk is? Dan is het toch niet hun probleem, maar het jouwe?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:43

Vjestagirl schreef:
Loose schreef:

Wie heeft er problemen mee als ze wat dikker zijn? Zijzelf? Blijkbaar niet, ze vinden het wel meevallen en zitten misschien wel gigantisch goed in hun vel en voelen zich er lekker bij. Of jij, omdat je het ziet en denkt dat het fout of lelijk is? Dan is het toch niet hun probleem, maar het jouwe?

nou volgensmij want ze zijn wel op hun teentjes getrapt als je er wat van zegt en veel dikke mensen die ik ken hebben altijd commentaar op dunne mensen.
en las hier net nog in het topic dat mensen met overgewicht psychische problemen hebben. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:48

Loose schreef:
Vjestagirl schreef:

nou volgensmij want ze zijn wel op hun teentjes getrapt als je er wat van zegt en veel dikke mensen die ik ken hebben altijd commentaar op dunne mensen.
en las hier net nog in het topic dat mensen met overgewicht psychische problemen hebben. :+

Mag ik vragen of je het serieus raar vind dat mensen op hun teentjes getrapt zijn als je ze verteld dat ze te dik zijn. Als iemand jou verteld dat je een lelijke broek aan hebt, dat je haar stom zit, dat je een lelijke bril op hebt, dat je een te platte kont hebt, dat je toch echt eens wat aan je puisten moet gaan doen, dat je het echt niet kan hebben omdat rokje te dragen of weet ik het wat, dan ben jij toch ook beledigd en heb je toch ook zoiets van 'zak in de schijt'?

Dikke mensen zijn geen collectief goed waar we allemaal maar naar toe mogen lopen en mogen vertellen wat we ervan vinden. Dikke mensen zijn ook geen mensen die graag commentaar krijgen van de medewerkster van de frietzaak, de snoepzaak of de supermarkt. Jij kan NOOIT zien waarom iemand dik of dikker is. Er zijn zo veel ziektes en zo veel medicijnen waar je dik van wordt. Er zijn zo veel mensen die gewoon hun bouw niet helemaal mee hebben.

En niet alle mensen met overgewicht hebben psychische problemen, dat is echt BS.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:50

@ Vjesta.. wow! :j :j :j
Maar toch zal ik wel een beetje raar naar die persoon kijken die in een rokje loopt die beter als riem gedragen had kunnen worden :+ Dat diegene z'n benen niet scheert, doet me dan weer niets :P

@ Loose
Eeh, ja mensen kunnen psychische problemen hebben.. of hebben gehad.. maar wil je zeggen dat je met psychische problemen nooit meer lekker in je vel kan zitten?
Misschien zijn dikke mensen wel op hun teentjes getrapt, omdat je ze beledigt? Omdat jij helemaal niet weet hoe hun leven eruit ziet? En wat is dik? En wat is dun? Wat voor commentaar hebben dikke mensen op dunne mensen? Dat dunne mensen meer moeten eten zodat zij wat minder dik lijken? Dat lijkt me echt idioot. Iets anders kan ik even niet verzinnen.
En hebben we niet altijd commentaar op een ander? Is dat niet een menselijk iets (/foutje), dat we onszelf daar beter door trachten te voelen, wanneer dit negatief geplaatst wordt?