Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:41

faye1995 schreef:
Echter ben ik het er gewoonweg niet mee eens dat rijkeren bijv ook nog eens op moeten draaien voor de gezondheidszorg waarin ons land tekort schiet.

Dat ben ik met je eens, maar hulp an sich aan zwakkeren in de samenleving (dus niet de profiteurs) vind ik geen slecht iets en jij wekt bij mij de indruk dat jij dat wel vind.
En mja, door de VS als ideaal voor te stellen (ook op gebied van zorg) kan ik je niet meer serieus nemen nee.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:45

Heino schreef:
faye1995 schreef:
Echter ben ik het er gewoonweg niet mee eens dat rijkeren bijv ook nog eens op moeten draaien voor de gezondheidszorg waarin ons land tekort schiet.

Dat ben ik met je eens, maar hulp an sich aan zwakkeren in de samenleving (dus niet de profiteurs) vind ik geen slecht iets en jij wekt bij mij de indruk dat jij dat wel vind.
En mja, door de VS als ideaal voor te stellen (ook op gebied van zorg) kan ik je niet meer serieus nemen nee.

Pff, zelfs na mijn post heb je blijkbaar niet de moeite genomen iets terug te lezen wantt eeeeh
WAAR zeg ik dat de VS een ideaalbeeld voor gezondheidszorg is?!!
De vs is verre van zelfs, maargoed dat getuigt maar weer van het feit dat mensen gewoonweg niet lezen :)
IK ga ook echt niet meer op je reageren zolang als je dit soort dingen bij me in de schoenen schuift.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:47

oh oh oh...wat zijn veel mensen toch bang dat ze tekortgedaan worden. Nee...laten we dan teruggaan naar een statusstelsel....rijk of arm en niets daar tussenin. Lijkt me een strak plan :n
Zoals al eerder werd aangegeven....mensen worden steeds egoistischer, individualistischer en anti-socialer (om het dus maar niet a-sociaal te noemen).

Ik zit erg te twijfelen...nog tussen SP en Groenlinks en zelfs PvdA (Cohen spreekt mij erg aan). Ga niet af op een paar partijpunten waar ik het wellicht niet mee eens ben. Geen enkele partij zal 100% mijn mening vertegenwoordigen, maar ga liever voor het algehele (in dit geval "sociale") beeld.
Dat die Wilders of zelfs maar Verdonk uberhaupt serieus genomen worden, daar krab ik mij ernstig bij achter de oren. Hoe is het mogelijk?

(overigens iemand het campagnefilmpje van TON (verdonk) gezien? Het lijkt wel cabaret, echt hilarisch...en het sneue is....het is nog serieus bedoeld ook!!! aaaaargh....

Jildau

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:51

Ik vind dat de PVV hele goede punten heeft, jammer genoeg moet Wilders elke keer tussen al zijn goede uitspraken ook een paar kinderachtige domme dingen zeggen. Dat is voor mij echt een reden om niet op hem te stemmen.

Zit nu te twijfelen, denk dat ik VVD ga stemmen maar wil eerst nogmaals hun programma lezen. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:52

faye1995 schreef:
Pff, zelfs na mijn post heb je blijkbaar niet de moeite genomen iets terug te lezen wantt eeeeh
WAAR zeg ik dat de VS een ideaalbeeld voor gezondheidszorg is?!!
De vs is verre van zelfs, maargoed dat getuigt maar weer van het feit dat mensen gewoonweg niet lezen :)
IK ga ook echt niet meer op je reageren zolang als je dit soort dingen bij me in de schoenen schuift.

Prima, ik zal je nog even quoten
Citaat:
doeiiiii dan liever arbeidsongeschikt in amerika

Citaat:
Mooi verwoord; Dit is dus de reden waarom ik over een aantal jaren in de VS woon!
En ik denk dat met mij veel meer rijkeren het land gaan verlaten en dan staat heel links ineens met lege handen...

Is het dan zo raar dat ik vind dat je Nederland veracht en andere landen (VS) op een voetstuk plaatst?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:58

Ik twijfel nog tussen SP of de Partij voor de Dieren

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:58

Ik zal nog een keer reageren, want blijkbaar lees jij je eigen posts niet eens, ik reageerde nl op hetvolgende:

Heino schreef:

Enn, je mag mij aanwijzen waar ik het zorgstelsel van VS zo goed vind? Knappe meid als je het kan vinden... Maargoed, zoals ik al zei, miss is het handig als je eerst eens terug leest ipv 3 keer hetzelfde post en weigert te lzen. :Z

Idd, ik weiger mijn centen in te leveren voor gezondheidszorg; Iedereen gelijk, dus iedereen betaald daar ook maar hetzelfde aan.
En dan opent de regering maar een extra potje hiervoor. De rijkeren betalen toch al meer belasting?!
En ja, doe mij dan maar liever arbeidsongeschikt zijn in amerika en dat ik wel mn bij elkaar gespaarde centen mag houden
WAT heeft dit met mijn mening over gezondheidszorg te maken??

Niks, juist dankje :)

Ik plaats de vs totaal niet op een voetstuk, nogmaals lees mn berichten maar eens na }:0
Ik ben het alleen op sommige punten eens met de beleidsvoering in dat land

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:01

Faye, waar moeten ze dan al dat geld vandaan halen? Want er moet tenslotte ook nog geld uitgegeven worden aan meer politie op straat, betere gezondheidszorg, hypotheekrenteaftrek blablablablabla.

Ik snap écht niet wat het probleem is om rijkeren meer te laten betalen. Ze hebben toch ook meer? Iemand die een ton per jaar verdiend kan heus wel 1000 euro meer betalen aan de gezondheidszorg.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:03

Faye, laat maar, heb geen zin om op deze manier te praten met iemand.

Iets anders: ik hoor hier nogal eens dat links zo slecht is. Maar wat hebben jullie tegen bvb GroenLinks? Ik lees vooral veel vooroordelen terwijl de partijpunten daar helemaal niet bij in de buurt komen :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:04

Hermelijn schreef:
Faye, waar moeten ze dan al dat geld vandaan halen? Want er moet tenslotte ook nog geld uitgegeven worden aan meer politie op straat, betere gezondheidszorg, hypotheekrenteaftrek blablablablabla.

Ik snap écht niet wat het probleem is om rijkeren meer te laten betalen. Ze hebben toch ook meer? Iemand die een ton per jaar verdiend kan heus wel 1000 euro meer betalen aan de gezondheidszorg.

Jij denkt dan men maar 1% hoeft af te dragen?
Nouee zo steekt nl niet echt in elkaar he..
Belasting betaal je zo ongeveer 50% van je inkomen, lijkt me dat het toch redelijk wat is!!

En hoe, bezuinigen op andere zaken die allemaal onzin zijn :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:06

faye1995 schreef:
Hermelijn schreef:

Jij denkt dan men maar 1% hoeft af te dragen?
Nouee zo steekt nl niet echt in elkaar he..
Belasting betaal je zo ongeveer 50% van je inkomen, lijkt me dat het toch redelijk wat is!!

En hoe, bezuinigen op andere zaken die allemaal onzin zijn :D

Zoals? Wat noem jij dan onzin?

Ik doelde op 1000 euro méér dan mensen met een lager inkomen. Ik vind het prima om 50% van m'n inkomen af te dragen als dat betekend dat mijn chronisch zieke buurvrouw meer dan 30 euro in de maand overhoudt om van te leven.
Er zijn veel te veel mensen die veel te veel geld verdienen, laat die maar eens wat inleveren in plaats van de minima!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:09

hier worden we het toch niet over eens, dus ik ga er niet op in :)

Maare, onzin vind ik oa die miljarden die naar griekenland toegaan....

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:15

Ìk stem Groenlinks :)

Even over Griekenland. Het is niet alleen uit een soort hulp en samenhorigheids principe dat dat land geholpen moet worden. Ik zie zo vaak dat er over dit soort problemen heel veel onduidelijkheid bestaat. Nederlandse en andere Europese landen hebben ook geld in Griekenland geinvesteerd. Op het moment dat Griekenland failliet zou gaan dan krijgen wij een heel groot probleem met onze en de Europese economie. De investeringen en leningen aan Griekenland leveren dan immers niets meer op of worden niet terugbetaald. Met alle gevolgen van dien. Als wij geen 5 miljard aan Griekenland lenen gaat ons dat veel meer geld kosten dan die 5 miljard lening. Die ook nog eens terugbetaald moet worden. De Europese Unie leverd ons ontzettend veel geld op door de Europese en andere internationale handel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:18

Ik had wel verwacht dat er veel bokkers zijn die student zijn en dus fel tegen het feit zijn dat de stufi moet verdwijnen, toch blijkt dat veel mensen hier VVD/Groenlinks gaan stemmen, die dus voor de verdwijning van de stufi zijn. :=

Ik stem SP. :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:20

Ik stem PVV.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:20

heb net de stemwijzer gedaan, hij kwam uit op de pvv, maar ben totaal niet politiek aangelegt en wil me eigen er ook niet te veel in verdiepen.
stem dus gewoon partij voor de dieren

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:24

Tinkelbell schreef:
Ik had wel verwacht dat er veel bokkers zijn die student zijn en dus fel tegen het feit zijn dat de stufi moet verdwijnen, toch blijkt dat veel mensen hier VVD/Groenlinks gaan stemmen, die dus voor de verdwijning van de stufi zijn. :=

Da's niet helemaal waar. In de stemwijzers staat het ook als zodanig maar dit klopt niet.
GroenLinks over stufi:

Citaat:
Door de huidige krappe basisbeurs hebben studenten vaak een bijbaan, moeten lenen of zijn financieel afhankelijk van hun ouders. GroenLinks wil een andere vorm van studiefinanciering waarmee de economische situatie van studenten verbetert.

Studenten hebben individueel voordeel bij hun studie. Gemiddeld verdienen hoger opgeleiden veel meer dan mensen die geen hbo of universitaire diploma op zak hebben. Met onze huidige studiefinanciering betaalt de slager om de hoek mee aan de studie van de advocaat.

GroenLinks is daarom al jarenlang pleitbezorger van een meer rechtvaardige vorm van studiefinanciering. Temeer omdat de basisbeurs van nu nog niet eens voldoende is om de huur van een studentenkamer te betalen. In het nieuwe systeem betalen studenten de ontvangen basisbeurs later via de belasting terug. Dit is een variant van het sociaal leenstelsel. Een betere vindt GroenLinks, omdat studenten geen extra schuld opbouwen. Daarmee wordt leenangst voorkomen en blijft de toegankelijkheid van het hoger onderwijs in tact. Tegelijkertijd verhoogt GroenLinks de aanvullende beurs voor studenten van ouders met een lager inkomen.

Citaat:
De toegankelijkheid van het hoger onderwijs wordt
vergroot door ruime studiebeurzen in de vorm van een
studieloon. Studenten kunnen studeren zonder leenangst,
grote bijbanen en zonder financieel afhankelijk te zijn van
hun ouders. De studiebeurs wordt gefinancierd uit een
geringe en inkomensafhankelijke hogeronderwijsbelasting
voor voormalig studenten. De hoogte van deze belasting
is afhankelijk van het aantal studiejaren, zodat snel studeren
loont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:30

Ik ben het er dus ook niet mee eens dat studenten de stufi moeten terugbetalen, daarom stem ik zeker niet op groenlinks. Dan is het dus alsnog een lening.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:34

Tinkelbell schreef:
Ik ben het er dus ook niet mee eens dat studenten de stufi moeten terugbetalen, daarom stem ik zeker niet op groenlinks. Dan is het dus alsnog een lening.

Ik vind het een lastig punt. Want er zijn zoooo veel mensen die van de stufi lekker gaan feesten en nog geen 10 studiepunten in het jaar halen. Wat ik me wel een beetje afvraag, je investeert toch in je toekomst? Wat is dan het grote probleem van lenen? Ik bedoel, je betaalt het uiteindelijk toch gemakkelijk terug als je later een baan hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:59

Dat ben ik met je eens, wat vaak niet wordt gezien is dat dit maar een kleine groep van de studenten is die het zo te zien helaas voor de rest aan het verpesten is.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:02

Heino schreef:
Tinkelbell schreef:

Ik vind het een lastig punt. Want er zijn zoooo veel mensen die van de stufi lekker gaan feesten en nog geen 10 studiepunten in het jaar halen. Wat ik me wel een beetje afvraag, je investeert toch in je toekomst? Wat is dan het grote probleem van lenen? Ik bedoel, je betaalt het uiteindelijk toch gemakkelijk terug als je later een baan hebt :)

Niet te vergeten dat niet iedereen dit dus makkelijk terug kan betalen later....
Stel je kan niet werken, omdat je bijv gezondheidsklachten krijgt, offe je hebt een baan met een schammel loontje?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:05

Je betaalt voor zover ik begrepen heb naar draagkracht, zoals het nu dus ook is.
Tinkelbell: dat is waar, hoewel ik geloof dat het een vrij groot percentage is wat te makkelijk met stufi omgaat :)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:09

Mn ouders gelukkig voor Wilders!! :D

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:10

Heino schreef:
Je betaalt voor zover ik begrepen heb naar draagkracht, zoals het nu dus ook is.
Tinkelbell: dat is waar, hoewel ik geloof dat het een vrij groot percentage is wat te makkelijk met stufi omgaat :)

Je betaald ook naar draagkracht... Maar nu betaal je tot 15 jaar nadat je je studie hebt afgerond oid.
Dan lijkt me wel dat je bedoeld dat je het gehele bedrag terug betaald, of je er nu 10 jaar of 30 jaar over doet?

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:14

Krips schreef:
Ìk stem Groenlinks :)

Even over Griekenland. Het is niet alleen uit een soort hulp en samenhorigheids principe dat dat land geholpen moet worden. Ik zie zo vaak dat er over dit soort problemen heel veel onduidelijkheid bestaat. Nederlandse en andere Europese landen hebben ook geld in Griekenland geinvesteerd. Op het moment dat Griekenland failliet zou gaan dan krijgen wij een heel groot probleem met onze en de Europese economie. De investeringen en leningen aan Griekenland leveren dan immers niets meer op of worden niet terugbetaald. Met alle gevolgen van dien. Als wij geen 5 miljard aan Griekenland lenen gaat ons dat veel meer geld kosten dan die 5 miljard lening. Die ook nog eens terugbetaald moet worden. De Europese Unie leverd ons ontzettend veel geld op door de Europese en andere internationale handel.

Précies