Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:amies100 schreef:Ik heb een boek "Hoe word ik een echte vrek" en hier staan echt leuke dingen in waarop je kunt besparen.
Heb je misschien ook een voorbeeldje dan?
Vulina schreef:Je hebt maar 1 iemand ermee te pakken, bij schulden, en dat ben je zelf.
amies100 schreef:Of van oud brood croutons maken voor de sla of soep.
schuld schreef:Wie ben ik dan tot last behalve schuldeisers?
xDramaQueen schreef:schuld schreef:Wie ben ik dan tot last behalve schuldeisers?
je zei zelf dat je vriendin altijd voor je betaald als je uitgaat(dat was jij toch), ik weet dat ze t zelf doet maar dat betekend niet dat ze het fijn vind.. ik hou heel erg veel van me broer maar ik zou soms weleens willen dat alles gewoon normaal was
Ilja000 schreef:Even over die OV chipkaart. Ooit...in een heel ver verleden, toen Ilja000 nog naar school ging... werd haar studiefinanciering met 60 gulden (!!) per maand gekort voor de OV kaart. Gratis? Nee hoor. Net als het kwarte van Kok op de benzine...
schuld schreef:Ben net terug van mijn afspraak met een bokker. Het lijkt allemaal mee te vallen. Ik had niet alle papieren maar tot nu toe zit ik op ongeveer 7000 euro. 3 kleine schulden moet ik zo snel mogelijk betalen en voor een aantal anderen moet ik even afwachten en bezwaar aan tekenen.
Dan zijn er nog een aantal andere schulden waarvan ik vermoed dat die allemaal rond de 1000 euro liggen.
Vannacht zat ik zelf te rekenen met de papieren die ik wel heb en kwam op 17.000 euro uit. Toen zij ging rekenen kwam ze op net 7000 euro. Zijn namelijk allemaal dezelfde schulden....
voor mij komt het waarschijnlijk toch gewoon goed en ik ga er hard aan werken.
schuld schreef:xDramaQueen schreef:je zei zelf dat je vriendin altijd voor je betaald als je uitgaat(dat was jij toch), ik weet dat ze t zelf doet maar dat betekend niet dat ze het fijn vind.. ik hou heel erg veel van me broer maar ik zou soms weleens willen dat alles gewoon normaal was
Dat vind ik echt onzin. Want als zij mij belt of ik mee ga stappen zeg ik altijd nee. Dan zegt zij dat zij voor mij betaald wat ik liever niet eens wil en daar zeg ik dan ook nee op of ik stel iets gratis voor. Dat wil ze niet.
Ben net terug van mijn afspraak met een bokker. Het lijkt allemaal mee te vallen. Ik had niet alle papieren maar tot nu toe zit ik op ongeveer 7000 euro. 3 kleine schulden moet ik zo snel mogelijk betalen en voor een aantal anderen moet ik even afwachten en bezwaar aan tekenen.
Dan zijn er nog een aantal andere schulden waarvan ik vermoed dat die allemaal rond de 1000 euro liggen.
Vannacht zat ik zelf te rekenen met de papieren die ik wel heb en kwam op 17.000 euro uit. Toen zij ging rekenen kwam ze op net 7000 euro. Zijn namelijk allemaal dezelfde schulden....
voor mij komt het waarschijnlijk toch gewoon goed en ik ga er hard aan werken.
PatriesCarm schreef:ja hoor
hier in 8 jaar tijd 60.000 weg gewerkt (30.000 schuld uit oude hypotheek,25.000 bank en nog wat kleine dingen )
geen vakantiegeld al jarenlang niet meer
en hoe komen wij er aan geld uitgeven en blijven uitgeven ook als het niet kon
lenen om het gat te dichten en zo maar verder
inmiddels staat er nog wel een groot bedrag open maar ach dat betalen we elke maand netjes af
schaam me er ook niet voor hoor hebben het zelf gedaan en het zelf een heel eind opgelost