Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:25

christel1857 schreef:
upendo schreef:
Ik ga even temmen Christel1857. :)
Het spijt me, maar dit gaat me echt te ver.

waarom? Ik beledig NIEMAND persoonlijk. Ik heb het van het begin tot het eind over de algemene gedachtegang van gelovigen. Ik heb het niet eens per se over christenen for that matter, moslims, hindoes, joden allemaal net zo radicaal op hun eigen manier.
En als ik niet meer mag zeggen dat god alleen van mensen houdt die ook van hem houden, wat overduidelijk zo is...

het gaat niet alleen om die post, jij plaatst continu kwetsende posts, iets genuanceerder mag ook wel. En lézen wat wij schrijven voordat je er gelijk bovenop springt met wéér een ongenuanceerde kwetsende post scheelt ook nog wel eens. :)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:25

purple schreef:
Sorry hoor, maar dat van Sjonnie vind ik niet erg extreem.
Ik heb in mijn omgeving genoeg van deze voorbeelden gezien, een meisje uit mijn klas deelde haar vriendinnen vrolijk mede dat ze naar de hel gaan en zij mocht wel naar de hemel. En de vader van een vriendin van haar was een aantal jaar geleden overleden (van de vriendin) en dat (gelovige) meisje zei glashard tegen haar vriendin: nou dan zal ie het wel verdiend hebben! Sorry hoor maar als iemand dat over mijn moeder zou zeggen (mijn moeder is ook overleden) zou ik haar toch echt wat aandoen.

En een vriedin van mij (en haar familie) is erg gelovig, haar tante was terminaal ziek en lag op sterven, die vrouw is gewoon helemaal in de war geraakt van de pijn omdat ze geen medicijnen mocht en uiteindelijk is ze er gewoon aan overleden omdat ze geen euthanasie wilden plegen..

Ik heb respect voor mensen die geloven, niks mis mee, ieder zijn keuze. Maar sommige dingen gaan mij toch echt te ver..

Ja dat vind ik wel vervelend van gelovigen , dat zij geen euthanasie willen vind ik prima , maar ik zou dat wel willen
daarom moet ik goed oppassen dat ik niet eindig in een verzorgingstehuis met een christelijke inslag , die willen dan voor mij bepalen dat ik niet dood mag met hulp , en ook moet creperen omdat god dat wil .
Mijn vader wilde dood , maar werd niet geholpen , zijn wilskracht om dood te gaan toen mijn moeder stierf was zo groot dat hij niet meer wilde eten of drinken , dat drinken vergat hij wel eens [ was dement ]
Het is hem toen zelf in 10 dagen gelukt te sterven , mijn lieve vader , moest creperen , omdat euthanasie niet mag .
Als ik had geweten van welk medicijn hij pijnloos zou inslapen had ik het gegeven , dan was ik trots op mezelf geweest , nu heb ik een schuldgevoel , waarom ik papa zo aan zijn lot heb over gelaten , ....sorry pa :n .

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:26

Brainless schreef:
@Magicc
Dus als jij iemand per ongeluk doodrijdt, moet jij ook dood gereden worden.....

nee als je het expres doet wel :P

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:26

Hahaha dan zorg ik dat ik geen ruzie met jou krijg Magiccc!

Ja manier van reageren is nogal aanvallend en bot Christel.

God geeft iedereen dezelfde kans, de een pakt die kans en de ander niet.
Hij geneest zowel christenen en niet christenen, hindoes en niet hindoes, moslims en niet moslims.
Ik heb een collega die genezen is van kanker en ik ben ervan overtuigd dat zijn geloof zijn genezing heeft versneld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:27

Euthanasie is in Nederland nog steeds verboden (toch?).

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:28

God had ervoor moeten zorgen dat ie een mens had geschapen die geen geweld, perversie, pedofilie etc. in zijn aard had. Hij had de perfecte mens moeten scheppen, en dat heeft ie niet gedaan. Waarom heeft ie de aarde niet perfect gemaakt? Wat is daar logisch aan? Waarom moet er altijd een zwart zijn naast het wit, waarom kan alles niet gewoon wit zijn?
Kom op mensen dit moeten jullie je toch ook wel eens hebben afgevraagd?

upendo

Nee. Euthanasie is bij bepaalde voorwaarden toegestaan. :j

verootjoo

Magiccc schreef:
verootjoo schreef:
Iedereen krijgt een kans, en iedereen dezelfde :j Maar heb je al niet genoeg kansen gehad voordat je ziek wordt? ;) God houdt van iedereen evenveel, het enige dat hij van je vraagt is te gelóven dat hij bestaat. Overigens lijkt me dat toch best logisch. Je kunt geen relatie hebben met iemand waarvan je niet gelooft dat hij bestaat. Een menselijke relatie heb je toch ook alleen met iemand waarvan je gelooft dat diegene bestaat, die je vertrouwt, en waar je onvoorwaardelijk voor kiest?

hmmm het spijt me maar deze uitleg snap ik niet helemaal. :o

Wat snap je er niet aan dan?
Heb jij zelf een relatie met iemand? Ik neem aan dat je een relatie hebt met iemand waarvan je gelooft dat hij bestaat. Wij christenen hebben naast een menselijke partner ook een relatie met God. Wij geloven dat hij bestaat, en kunnen daardoor een relatie met hem hebben. Hierdoor is God altijd bij ons, staat hij ons overal bij bij, wil hij ons altijd helpen. Net zoals een menselijke relatie, maar dan van een dimensie hoger.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:29

Niwla schreef:
Hahaha dan zorg ik dat ik geen ruzie met jou krijg Magiccc!

Ja manier van reageren is nogal aanvallend en bot Christel.

God geeft iedereen dezelfde kans, de een pakt die kans en de ander niet.
Hij geneest zowel christenen en niet christenen, hindoes en niet hindoes, moslims en niet moslims.
Ik heb een collega die genezen is van kanker en ik ben ervan overtuigd dat zijn geloof zijn genezing heeft versneld.

ja dit vind ik best een logische gedachtegang ;)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:30

x_Lotte_x schreef:
God heeft een plan met de mensen, die wij niet kennen. Mijn opa is gestorven aan kanker, gelovige man. We hebben veel gebeden, maar hij is toch gestorven. Dat zijn momenten waar je twijfelt aan God. Maar misschien heeft God hem om een speciale reden weggenomen, wij kennen zijn wegen niet. Het is net zo als een breiwerkje, wij zien de achterkant en snappen er niks van. Maar God doet zijn werk en hij ziet de voorkant, hij kiest zijn wegen zorgvuldig. En als wij die voorkant te zien krijgen, snappen we waarom God deze wegen gekozen heeft.

Waarom zou God voor vrede zorgen? Omdat iedereen dan bewijs heeft? Daar gaat het God niet om! Jezus toen hij gekruisigd werd, schreeuwden alle mensen "laat zien dat je de zoon van God bent, en kom van het kruis af" Maar dat deed hij niet, waarom? Wij moeten voor hem kiezen, in het geloven. Hij heeft ons de keuze gesteld. God moet iets fatsoenlijks voor de wereld doen? Hoe bedoel je dat? Heeft God dan niet genoeg voor ons gedaan? Hij heeft gezorgd dat we voor altijd bij hem kunnen zijn, ipv in de hel waar je altijd pijn zou hebben. Wij hebben ervoor gekozen om al dat leed in de aarde te krijgen! Moet God dat dan weer oplossen?

Amen.

Christel: God hééft de perfecte mens geschapen. Die heeft het alleen verprutst. En ja, nu komt de reactie: "Maar lekker oneerlijk dat Adam en Eva het ook voor onss verprutst hebben dan."
Nee, niet oneerlijk. Als Eva die appel niet geplukt had had ik het gedaan, of jij, of Alexander de Grote of wie dan ook..

Edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Niwla op 03-05-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:30

christel1857 schreef:
God had ervoor moeten zorgen dat ie een mens had geschapen die geen geweld, perversie, pedofilie etc. in zijn aard had. Hij had de perfecte mens moeten scheppen, en dat heeft ie niet gedaan. Waarom heeft ie de aarde niet perfect gemaakt? Wat is daar logisch aan? Waarom moet er altijd een zwart zijn naast het wit, waarom kan alles niet gewoon wit zijn?

Hij heeft een mens met een eigen wil geschapen. Anders zouden we maar robotten zijn. Hij heeft wél een perfect mens geschapen. En het wás perfect totdat Adam en Eva verleid werden door de duivel. Toen is God maar over gegaan op plan B.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:31

Ik zeg ook niets over wat hoop met een mens kan doen. Geloof zeker dat dat je genezing beinvloed. Maar een bewijs voor het bestaan van god, nee sorry, dat vind ik als geloven dat sinterklaas luistert als je een liedje zingt in de schoorsteen :D

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:32

maar even over die oorlogen e.d.

als god iedereen zou redden en in leven zou laten, zouden er dan niet veel en veeeeel meer mensen en dieren op de wereld zijn? zou de wereld dan niet gigantisch overbevolkt zijn? wees reëel, er moeten af en toe mensen en dieren sterven. als dat niet zou gebeuren zou er geen vierkante meter ruimte meer zijn hier op aarde. Dan zouden we met zijn allen GEEN LEVEN meer hebben denk ik.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:32

verootjoo schreef:
christel1857 schreef:

Hij heeft een mens met een eigen wil geschapen. Anders zouden we maar robotten zijn. Hij heeft wél een perfect mens geschapen. En het wás perfect totdat Adam en Eva verleid werden door de duivel. Toen is God maar over gegaan op plan B.

Oke, nou ik ga het bij deze post laten.
Ik vind plan B verschrikkelijk en mensonterend. Ik weiger te geloven dat er iemand is die een spelletje met ons aan het spelen is. Ieder mens wordt perfect geboren.

Veirl

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:34

Vrouwen die regelmatig naar de kerk gaan, leven 2,25 jaar langer dan diegenen die slechts zelden een kerkdienst bezoeken. Bij mannen bedraagt het verschil ongeveer 1,5 jaar. De onderzoeker Vart Land verklaart dit omdat kerkgangers elke zondag vanaf de kansel horen dat hun leven zin heeft.

'Het bezoeken van een kerkdienst veroorzaakt geen stress en velen beleven ook een innerlijke rust en vrede in een kerk'. Ook het sociale netwerk van de gemeente draagt ertoe bij dat kerkgangers een uitgebalanceerd leven leiden, aldus de onderzoeker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:36

christel1857 schreef:
Ik zeg ook niets over wat hoop met een mens kan doen. Geloof zeker dat dat je genezing beinvloed. Maar een bewijs voor het bestaan van god, nee sorry, dat vind ik als geloven dat sinterklaas luistert als je een liedje zingt in de schoorsteen :D

het is maar net wat je wíl zien hoor ;) Net wat Niwla zegt, iedereen heeft de kans. Het is aan jezelf of je hem pakt of niet.

Maar ik ken nog meer voorbeelden van genezing. Zo ken ik bv iemand die altijd last van zn rug had door extreem ongelijke benen. Hij heeft heel veel naar God gebeden om genezing, is in een genezingsdienst in de kerk geweest. Maar het leek net alsof God er niks aan wilde doen. Net toen hij het op wilde geven, leken de benen te groeien. Wat bleek? Zn benen waren al die tijd al aan het groeien, enorm langzaam. Als het te snel gegroeid zou zijn, zou hij nog veel meer last en pijn hebben gekregen. Maar op dit langzame groeitempo ging het goed, en heeft hij nu 2 gelijke benen en nergens meer last van.

Ook ken ik iemand met een dwarslaesie, waarvan de artsen hadden gezegd dat het lopen zinloos was, en dat het nooit meer zou lukken. Ze heeft elke dag gebeden, geloofd en geprobeerd om te lopen. Uiteindelijk stond ze op een dag zomaar op uit de rolstoel en liep weg.

Magiccc

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:38

de wonderen zijn de wereld nog niet uit! maar zou dat komen door god? of door het vermogen van het lichaam om zichzelf te herstellen? ik weet het niet. het is maar net wat je gelooft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:38

christel1857 schreef:
verootjoo schreef:

Oke, nou ik ga het bij deze post laten.
Ik vind plan B verschrikkelijk en mensonterend. Ik weiger te geloven dat er iemand is die een spelletje met ons aan het spelen is. Ieder mens wordt perfect geboren.

idd, ieder mens wordt perfect geboren, want hij is in de baarmoeder perfect geschapen door God. Neemt niet weg dat je door het leven heen wordt blootgesteld aan de verleidingen van de duivel. Waar je voor kiest is aan jezelf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:39

Magiccc schreef:
de wonderen zijn de wereld nog niet uit! maar zou dat komen door god? of door het vermogen van het lichaam om zichzelf te herstellen? ik weet het niet. het is maar net wat je gelooft.

Dat is idd maar net wat je gelooft. Maar ook ik als christen houd de wetenschap enigszins bij op mijn vakgebied, en volgens de wetenschap is het nog steeds onmogelijk wat er bij die mensen is gebeurd. ;)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:40

Magiccc schreef:

Zeg je hier nou dat "het vermogen van het lichaam om zichzelf te herstellen" ook een geloof is? ;)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:41

God is niet overgegaan op plan B. Wat een onzin. God is volmaakt, hij herziet zijn plannen nooit. Zijn voornemen, zoals het was toen hij het maakte, zal hij opnieuw verwezenlijken.

Het is niet oneerlijk dat wij zondig zijn. Wij hebben deze zonde gekregen van onze voorouders, maar ieder afzonderlijk heeft kans op eeuwig leven, zoals Adam en Eva dat hadden. Door het offer dat God door middel van zijn zoon bracht heeft hij elk mens de kans gegeven om te kiezen.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:42

Veirl schreef:
Magiccc schreef:

Zeg je hier nou dat "het vermogen van het lichaam om zichzelf te herstellen" ook een geloof is? ;)

nee, daar bedoel ik mee de wetenschap. ;)

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:43

verootjoo schreef:
christel1857 schreef:

het is maar net wat je wíl zien hoor ;) Net wat Niwla zegt, iedereen heeft de kans. Het is aan jezelf of je hem pakt of niet.

Maar ik ken nog meer voorbeelden van genezing. Zo ken ik bv iemand die altijd last van zn rug had door extreem ongelijke benen. Hij heeft heel veel naar God gebeden om genezing, is in een genezingsdienst in de kerk geweest. Maar het leek net alsof God er niks aan wilde doen. Net toen hij het op wilde geven, leken de benen te groeien. Wat bleek? Zn benen waren al die tijd al aan het groeien, enorm langzaam. Als het te snel gegroeid zou zijn, zou hij nog veel meer last en pijn hebben gekregen. Maar op dit langzame groeitempo ging het goed, en heeft hij nu 2 gelijke benen en nergens meer last van.

Ook ken ik iemand met een dwarslaesie, waarvan de artsen hadden gezegd dat het lopen zinloos was, en dat het nooit meer zou lukken. Ze heeft elke dag gebeden, geloofd en geprobeerd om te lopen. Uiteindelijk stond ze op een dag zomaar op uit de rolstoel en liep weg.

En dit is dus voor jou het bewijs dat God bestaat? Ik hoor zoveel van dit soort verhalen, maar er zijn nog miljoen keer meer verhalen van mensen waarbij het slecht afloopt (en die ook elke dag bidden etc.)

En wie zegt dat die genezing het werk van God zou moeten zijn? Hij heeft toch nergens een briefje achtergelaten waarop staat: 'Dit heb ik gedaan, groetjes God'?
Oké dit is even overdreven gedacht, maar wie zegt dat die genezing te maken heeft met het bidden of met het al dan niet bestaan van God?

Voorlopig geloof ik nog meer in het vermogen van het menselijk lichaam zelf om zichzelf te genezen (denk aan ziekte-afweer etc.) dan in God.

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:45

verootjoo schreef:
verootjoo schreef:

idd, ieder mens wordt perfect geboren, want hij is in de baarmoeder perfect geschapen door God. Neemt niet weg dat je door het leven heen wordt blootgesteld aan de verleidingen van de duivel. Waar je voor kiest is aan jezelf.

Ik dacht toch echt dat we in de baarmoeder terecht kwamen doordat onze lieve ouders met elkaar naar bed zijn gegaan en hierdoor een zaadcel en een eicel zijn versmolten? Of is dit ook al niet meer wetenschappelijk bewezen? Ik dacht het wel...

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:47

ik geloof voorlopig toch ook meer in het verklaarbare, de wetenschap.
maar ik sluit niet uit dat er geen god bestaat.
ik ben wel van mening dat de mensen die zo streng gelovig zijn dat je ze gerust extremisten kunt noemen, niet helemaal sporen. daar kan ik ECHT niet bij met mijn hoofd :P