Saskiaatje schreef:Je moet kiezen uit een week- of weekendproduct. Als je bijvoorbeeld thuiswoont, dan reis je doordeweeks het meest met je OV om op school te komen. Dan vraag je dus een weekproduct aan, zodat je doordeweeks gratis mag reizen en 's weekends moet betalen. Maar als je, zoals ik, op kamers woont, dan reis je vooral 's weekends om naar huis te gaan, dus dan vraag je weekendproduct aan, zodat je 's weekends gratis reist en doordeweeks moet betalen.
Verder moet je dit product zogenaamd 'op je kaart laden'. Dit kan bij verschillende oplaadpunten en via de site is te vinden welke het dichtst bij jou is. Daar doe je je kaart in en dan laadt de automaat jouw product op je kaart.
Maar dit geldt alléén voor Studenten OV-chipkaarten, waarbij je bij het aanvragen al aan moet geven of je een week- of weekendproduct wil hebben.
weet jij tot hoe laat je vrijdag mag reizen met een weekproduct en vanaf hoe laat op maandag? ik ben namelijk ook op kamers, maar heb toch maar een weekproduct genomen voor het geval dat het regent of waait/sneeuw/oid (en ben gewoon heel lui
). als ik naar huis ga ga ik dan vrijdagavond en maandagochtend weer terug (moet trouwens wel 2.5 uur in de trein zitten
).