I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:47

Danku! K wou dat er meer mensen waren die hun eigen 'fouten' konden inzien..
Wbt laten huilen.. Ik zou mijn kind geen uur laten huilen.. maar even 10 minuten laten janken kan toch geen kwaaD? En bovendoen hoor je gauw genoeg het verschil tussen een compleet overstuur kind en een ik huil eigenlijk om niks maar huil toch maar even huiltje :)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:50

Ik heb niet het hele topic gelezen maar wil toch even reageren!

Ik vind ten eerste jou een hele toffe Mammie!!!
Mijn beste vriendin had haar eerste in het begin van vmbo examen jaar ze was zelf toen 16. Ik heb toen het kindje op me genomen zodat ze haar examen af kon maken(vader ook uit the picture) Ik moet zeggen dat ik onzettend leuk jaar heb gehad maar ik vond het zelf zooo moeilijk. Opvoeden is een vak apart en je moet alles nog uitvinden wat wel en wat niet werkt. Vooral de eerste is het moeilijkst alles is ook voor mama nieuw dus ik vind voor alle jonge mama's dat ze van mij een dikke pluim krijgen hoor meis :D

Komt echt wel goed met opvoeden..!!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:51

Victory: ik had nog niet bijgelezen sorry : nog even over jou pst op pagina 13: j ik vind het ook niet goed dat hij het moeilijk accepteert dat ik even met mila bezig ben.. Maar het gaat steeds beter hoor, eerste fles heb ik hem er dus bij gepakt boekje voorlezen, en de 2e fles ging hij zelf op zn eigen stoeltje al boekje lezen.. vandaag was mila er dan niet.. Maar ik merk nu al zo een verschil alleen maar doordat ik rustiger ben en daardoor dus ook veel beter overzicht heb op de hele situatie :j

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:53

Arabic Queen; dankje! en wat lief van je dat je dat heb gedaan, zijn niet veel mensen die dat snel zullen doen :n
Komt ook wel goed, we gaan al voor uit :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:17

Ik was zelf ook een kind dat super veel heeft liggen huilen, ik was een echte huilbaby! Als ik huilde deden mn ouders geen oog dicht, maar als ik stil was werden ze pas echt ongerust, haha.
Enne, ik heb geen verlatingsangst hoor, ondanks dat mn ouders me door hebben laten huilen!!

Wat ik wel moet zeggen, ik heb een tijd bij een Chiropractor (kraker) gewerkt die ook veel huilbaby's behandelde, vaak zat er door de geboorte (hele impact op zo'n klein lichaampje) iets vast of scheef, waardoor de baby niet goed kon slapen en gewon niet lekker in zn vel zat, na een paar behandelingen kreeg ik zulke goede reacties te horen! Sommige moeders kwamen letterlijk moe en huilend bij ons in de praktijk, omdat ze niet meer wisten wat ze moesten en na een paar weken stonden ze dan huilend van geluk aan de balie, omdat ze eindelijk weer 's nachts door konden slapen!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:20

Zo het gaat nu echt goed Elma! Zo zie je maar je niet te druk maken :D! Top echt ik heb bewondering!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:27

ik wou je nog even een tip geven om calvin te straffen zonder het huis te moeten verbouwen :+

gewoon op een stoel zetten.
ja, daar komt hij af, maar dan zet je hem er gewoon terug op.
niks zeggen, hem zelfs niet aankijken, maar gewoon oppakken en terug op de stoel zetten.
hij geeft het echt wel een keertje op :P
voor mijn 2-jarige heb ik de stoel nog niet eens nodig.
gewoon oppakken en op zijn bips op de grond planten, dan huilt hij tranen met tuiten omdat hij zo zwaar gestraft wordt _O-
en als hij uitgehuild is doet hij weer poeslief :+:

verder een hele dikke pluim, je doet het prima +:)+

en die mama ben de naam vergeten die aan haar dochters vertelt dat ze ook nog maar de eerste keer mama is.
heerlijk! :')
kinderen mogen best weten dat mama ook wel eens fout zit, moe is, met het verkeerde been uit bed stapt, ...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 14:09

o o o ze zijn weer heeeeeeeerlijk strontvervelend met z'n 2en..... :+

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:28

Vandaag gaat weer over..... :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 15:29

uhu... hopelijk is het morgen niet weer feest, wordt even gek van binnen ......

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:09

Wat voor "leuks" doen ze allemaal? :(:)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 16:13

ohh menn.. het weekend ging zooo goed!
vanmorgen begn t weer.. calvin weer slaan en opstandig doen.. mila is al de hele dag aan het mokken, lijkt wel of ze ''ineens'' verlatings angst heb, als ik niet met mn hoofd binnen 50 cm. van haar gezicht in beeld ben begint ze te huilen.. Calvin wilt niet slapen, mila wilt niet slapen.. gezellig :D

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:31

Tuurlijk krijgen de kids een terugval.Vooral als ze een beetje moe zijn of uit hun hum.Denk maar aan jezelf,je bent ook niet altijd op je best.
Probeer gewoon de lijn door te zetten die je van het weekend had.Laat je niet verleiden om mee te doen......
Mischien even een luchtje gaan scheppen.Kleine in de wagen :Z ,Calvin lopen(als het gaat)......Ga je de lente zoeken!Kijken of je bloemetjes kan vinden.Of vogeltjes horen.....Maak er een spelletje van waar hij mee kan winnen ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 16:33

haha, ik vind je post superlief, ik kijk naar buiten en zie me toch een grauwe grijze regenwolk :')
nee t gaat wel weer.. Mila slaapt.. ssst afkloppen :+
Calvin speelt met zn auto, vanmiddag moet ik toch nog naar de winkel dus we gaan voor t eten nog een luchtje scheppen :j

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:36

Bij mij is het nog droog,vandaar :o

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:47

O die van mij wordt over 3 weken 2, maar moet er niet aan denken om er nog een van vier maandjes erbij te hebben zeg. Respect voor jou hoor!

Sem heeft af en toe driftbuien, nouja, huilen als je je zin niet meteen krijgt, of als het ff niet naar de zin gaat. Had hem van de week in zijn bedje gezet, ff 5 minuten afkoelen (alllebei hoor op een gegeven moment dan.... ;) ) Daarna ,poeslief en aardig was ie.
Deed zijn deurtje open: '' daaaaag mama '' :D Ik zei '' zullen we dan nu even rustig en gezellig je pyjamaatje aan gaan trekken dan? ''
'''jaaaaaaaaaa!!'' haha.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:32

Sorry dat ik 't topic weer ''omhoogschop'' maar een nieuwe maken lijkt me ook niet nodig....

Calvin wilt sinds een dikke week NIET meer slapen.. en dan ook echt NIET... Smiddags slaapt hij niet meer, en als ik hem savonds rond 7 uur naar bed breng, wordt hij rond 10 uur krijsend wakker.. stopt dan ook niet meer met krijsen tot hij eruit is geweest en beneden wat heeft gedronken!
Das opzich nog niet het ergste, maar als ik hem dan weer in bed heb wordt hij rond 1 a 2 uur weer wkker! Ik lig dan al in bed, en de enigste manier om hem stil te krijgen is hem er WEER uithalen, ff bij mij in bed te leggen.. kan wel een uur duren..
Ik wordt hier nu intussen een beetje kriegel van, want Gister is hij dus de HELE nacht aan 't spoken geweest! gewoon van 2 tot half 5 wakker geweest! Hij was dus vandaag doodop maar gewoon WEER niet slapen! Lijkt wel of hi jzn biologische klokkie heb gezet want hij Is nu alweer aan het janken! Hij is echt niet bang ofzo, hij weet geqoon dat ie aand8 krijgt! Ik heb nu egt ff de neiging om hem te laten brullen hoor, dit kan toch zo niet :S
Hem ff wat drinken geven in zn eigen kamer helpt ook niet, dan brult hij gewoon de hele buurt bij elkaar....

Ik wordt hier echt ZO moedeloos van :n

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:06

Elma_ schreef:
Sorry dat ik 't topic weer ''omhoogschop'' maar een nieuwe maken lijkt me ook niet nodig....

Calvin wilt sinds een dikke week NIET meer slapen.. en dan ook echt NIET... Smiddags slaapt hij niet meer, en als ik hem savonds rond 7 uur naar bed breng, wordt hij rond 10 uur krijsend wakker.. stopt dan ook niet meer met krijsen tot hij eruit is geweest en beneden wat heeft gedronken!
Das opzich nog niet het ergste, maar als ik hem dan weer in bed heb wordt hij rond 1 a 2 uur weer wkker! Ik lig dan al in bed, en de enigste manier om hem stil te krijgen is hem er WEER uithalen, ff bij mij in bed te leggen.. kan wel een uur duren..
Ik wordt hier nu intussen een beetje kriegel van, want Gister is hij dus de HELE nacht aan 't spoken geweest! gewoon van 2 tot half 5 wakker geweest! Hij was dus vandaag doodop maar gewoon WEER niet slapen! Lijkt wel of hi jzn biologische klokkie heb gezet want hij Is nu alweer aan het janken! Hij is echt niet bang ofzo, hij weet geqoon dat ie aand8 krijgt! Ik heb nu egt ff de neiging om hem te laten brullen hoor, dit kan toch zo niet :S
Hem ff wat drinken geven in zn eigen kamer helpt ook niet, dan brult hij gewoon de hele buurt bij elkaar....

Ik wordt hier echt ZO moedeloos van :n

Als hij het echt om de aandacht doet zou ik hem deze juist niet geven.
Dan krijst hij maar 2 nachten lang; maar op een gegeven moment geeft hij de moed heus wel op.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 23:06

Probleem is alleen dat hij Mila nog een keer wakker skreeuwt -O-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:08

Elma_ schreef:
Probleem is alleen dat hij Mila nog een keer wakker skreeuwt -O-

Hmm, dat is inderdaad vervelend..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:27

Jeetje wat lastig zeg! Ik zou ook zoiets hebben van, lekker laten krijssen. Maar wat je zegt is wel vervelend, je voelt je schuldig tegenover de buurt en je dochtertje word er ook wakker van, dus je hebt bijna geen keuze dan hem wel "zijn zin" geven. Maar misschien moet je anders de buren inlichten en maar even door de vingers zien dat hij je dochtertje wakker maakt, want straks ben je helemaal kapot doordat je geen nacht meer rust hebt! Dan maar even 2 nachten opofferen, voor daarna een verdere goede nachtrust.

Edit: Bij mijn oppasadres had het zoontje exact hetzelfde op dezelfde leeftijd, hij werd elke keer door zijn ouders in bed genomen en uiteindelijk wou hij gewoon niet meer slapen, tenzij hij bij zijn ouders op bed werd gelegd met een dvd aan. Toen hij 4 was hebben ze eindelijk actie ondernomen en toen was het natuurlijk al te ver uit de hand gelopen, uiteindelijk moest er een kinder psycholoog bij komen om de problemen op te lossen. Het kwam er op een gegeven moment eigenlijk op neer dat hij gewoon naar zijn eigen bed moest, hem laten huilen en als hij na een half uur of uur nog huilde (weet het niet precies meer), dan moesten we weer naar hem toe om hem in bed te leggen (hij ging steeds voor de slaapkamerdeur liggen) en daarna weer laten huilen en dan steeds dat riedeltje herhalen. Op een gegeven moment worden ze vanzelf moe en weten ze dat ze hun zin niet meer krijgen. Het is niet leuk, maar het werkte wel!
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 18-03-10 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:29

Heeft hij Mila al wakker geschreeuwd??
En uit angst voor....hem aandacht geven?Slecht idee!Of het is nu even ddor de zure appel heen(dag of 2)òf de komende jaren gebroken nachten....keus is aan jou ;-)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 09:57

Ik heb hem gister met heel veel op mn tanden bijten en ijsberen 3 kwartier laten brullen... menn voelde me vreselijk! Heb het muziekje van Mila haar babyfoon aangezet.. ik dacht das altijd nog een fijner geluidje dna dat gebrul!
Mila heeft erdoorheen geslapen :j
Calvin is uiteindelijk in slaap gevallen rond een uurtje of 12, en heb hem de hele nacht ook niet weer gehoord!
Wat je zegt joyce2: daar was ik dus ook bang voor idd, eenmaal zn zin gegeven dan loopt het vaak goed uit de hand!
Maar het gaat door merg en been echt.. hoop dat hij het na gister uit zn hoofd laat!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:58

Dat hij niet wil slapen kan meerdere oorzaken hebben al zal aandacht vragen boven aan staan van het lijstje.Vergeet niet dat hij in een leeftijd zit waarbij hij zich zelf steeds aan het veranderen is.Dingen anders gaat zien en bekijken.Dingen anders oppikt en dat moet dat kleine koppie ook allemaal verwerken.
Mijn dochter liet dat ook erg goed merken als ze in zo'n "verander"fase zat.

Zoals hier boven al staat getilkt gewoon eens laten gaan en goed bedenken waar het vandaan kan komen en wat je er aan kan doen.Richt zijn kamertje anders in.Maak het ritueel van het naar bed gaan leuker/spannender/korter.
Kijk een beetje wat bij jou zoontje past en pas het daar op aan.

Succes

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 09:58

ben trouwens al bij mn buurtjes geweest en zei hebben er geen last van en hebben er ook wel veel begrip voor gelukkig!