Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Nell_

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:11

Vriendje en ik hebben zojuist onze eerste boodschappen gekocht :D
Bij de AH, en dan zonder verse dingen en brood. Ook nog geen drinken, want dat kopen we op het laatste moment voordat we ons huis ingaan (over 2,5 week)
We waren €125 kwijt.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:25

vind ik heel netjes

heb net ook boodschappen gedaan voor de week (en sommige dingen langer) was 94 euro, en daar zat een krat bier en een voorraad bullit bij :D dus ik vond het heel netjes

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:41

oeiiiiiiiiii wat geven wij dan veel geld uit aan eten en drinken . Bij ons is het meestal tussen de 600 en 700 euro per maand. We zijn met ze tweeen en een parkietje hahahhaha . Schrik wel een beetje van het weinige geld waar sommige mee rondkomen heb er erg veel respect voor dat dat lukt. Kan ik nog wat van leren geloof ik.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:43

Jeetje Robesh! Wat koop je dan? Ik ben stiekem wel benieuwd naar een weekmenu van jullie :D Vind je dat niet zonde van het geld :P ?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:44

robesh schreef:
oeiiiiiiiiii wat geven wij dan veel geld uit aan eten en drinken . Bij ons is het meestal tussen de 600 en 700 euro per maand. We zijn met ze tweeen en een parkietje hahahhaha . Schrik wel een beetje van het weinige geld waar sommige mee rondkomen heb er erg veel respect voor dat dat lukt. Kan ik nog wat van leren geloof ik.

Wow.. :o Wij hoeven echt niet op de centen te letten, maar 600 euro boodschappen vind ik echt te gek (inderdaad gewoon zonde van het geld.. :o )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:57

Wat koop je dan :wow: gouden banaantjes?

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:28

als je veel snoept veel alcohol of duur frisdrank drinkt en iedere dag goed veel en duur vlees eet kom je daar makkelijk aan denk ik

ik let dan nog best wel op en wij zitten ook aan de 450 euro en dan eten wij niet iedere dag biefstuk (omdat ik dat niet lekker vind haha) maar gewoon normaal eten veel rijst en pastas maar mn vriend eet wel heel veel als iets voor 4 personen is krijgen we dat makkelijk op met zn tweeen en een restje voor de hond. als we aardappelen groente vlees hebben eet mijn vriend standaard 2 stukken vlees. als je dus van alles duur merk koopt of veel aparte dingen zit ik ook aan 600 euro maar ik probeer het dus nog enigzins te beperken.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:04

Wat is duur frisdrank? Wij hebben altijd frisdrank in huis, en alleen de a-merken. Coca Cola dus :) Ik vind dat normaal :) Wat op gaat in een week is verschillend, zeker 4 flessen :) En de rest drinken we bijv. 50/50 roosvicee, multivit ed. Die kosten ook ruim een euro per pak. Dat tikt ook snel aan.

Wat denk je van vleesbeleg? Als je een stevige eter hebt gaat er zo een pakje per dag op het brood door ;) Mijn andere helft eet idd ook voor 2. Nou wil dat niet zeggen dat ik zorg dat er bijv. 2 biefstukken voor meneer liggen ;) Maar hij moet natuurlijk geen 'trek' hebben na het eten.

Maar goed, excl afhaal etc zit ik aan de 300-350 denk ik :) Tegenwoordig kan ik wat beter gokken wat we eten. Al had ik deze week weer veel over. Het nadeel van 1x pweek boodschappen doen, is dat als er onverwachte dingen zijn, je teveel hebt of weg kan gooien.. Nu was mijn andere helft 3 dagen niet lekker.. dus 2x soep gegeten en 1x brood.. Daar gaat je planning }:0

Oh, over dat afhalen. Wat ik jammer vind is dat het ongezonde eten goedkoper is :) Ik lust net zo graag, eigenlijk vind ik het lekkerder, een luxe salade als een friet met. Maar voor de prijs van een salade kan ik hier 5 frietjes halen.. tjah..

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:32

wij geven ongeveer 300 per maand uit, met 2 personen en 2 katten.. we gaan eigenlijk altijd naar de AH of Jumbo.. de aldi hier is erg klein en heeft een mager assortiment.. daarnaast altijd een hele lange wachtrij bij de kassa, etc.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:37

Denk rond de 200/250 per maand, voor 2 personen en 1 kat.
Wij gaan ook veel naar de liddl, het drinken en fruit en groente is daar gewoon goed. Andere dingetjes haal ik bij de c1000 of poeisz. En ik ben wel echt van de koopjes :+ Tandpasta, wasmiddelen en shampoo koop ik altijd in de aanbieding..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:39

Wij rond de 400 euro. Ik dacht eerst 250-300, maar sinds ik bonnetjes bijhoud in een excell-sheet weet ik wel beter. Twee volwassenen, een peuter en twee katten ( en af en toe een zak appels voor het paard ). Dit is exclusief luiers trouwens.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:05

Angela_ schreef:
Ma: Knodel-kipschnitzel-roerbakgroente
Di: Pizza (beide sporten)
Wo:Pasta bolognese
Do:Aardappelkroketjes-shoarma-sla
Vrij:Rodekool overschotel met gehakt en aardappelpuree
Za: Frietjesdag!
Zo: Mexicaanse wraps

Ik moet je eerlijk vertellen dat ik dit niet echt een gezonde week vindt.
Di, do én zaterdag eten wat vet is en weinig voedzaam is
Geen aanval, slechts een constatering ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:06

efaa schreef:
als je veel snoept veel alcohol of duur frisdrank drinkt en iedere dag goed veel en duur vlees eet kom je daar makkelijk aan denk ik

Valt denk ik wel mee hoor ;) Wij drinken alleen maar coca cola, optimel, melk, appelsap en er staat hier ook altijd bier koud :+ Ook is er altijd chips en wat snoep in huis en op zaterdag vaak een toastje met wat lekkers. Iedere dag eten we vlees (biefstuk, gehakt, speklapjes, schnitzel, rollade etc.) en aardappelen of pasta. Maar ik maak veel zelf (salade, geen voorgesneden groenten) en dat scheelt geld. Ik eet veel brood (8 per dag, en mijn vent ook). Dus broodbeleg tikt ook aan. Maar dan nog gaat er geen 600 euro door heen :+ (mag overigens ieder voor zich weten, maar ik vind het veel geld voor boodschappen).

wasmiddel en kattenvoer koop ik inderdaad ook altijd in de aanbieding (deo ook trouwens, houd van de 3 halen 2 betalen acties :+ )

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:09

efaa schreef:
haha rian dat probleem heb ik ook altijd :D als bjorn een zak chips open trek (wat ie minimaal 4 avonden in de week doet) kan ik me vaak niet inhouden en wil ik ook :D
vroeger at ik na het avond eten eigenlijk haast nooit iets, nu krijg ik gewoon standaard rond 10 u trek (we eten dan vaak ook wel rond half 6 ivm werk sport paarden enz)

Hier nog een, mijn vriend pakt altijd rond half 10 nog iets te snoepen. Chips, of een koekje of iets anders lekkers. Hij kan het ook prima hebben. En uiteraard wil ik dan ook iets! Ziet er allemaal veel te lekker uit!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:14

robesh schreef:
oeiiiiiiiiii wat geven wij dan veel geld uit aan eten en drinken . Bij ons is het meestal tussen de 600 en 700 euro per maand. We zijn met ze tweeen en een parkietje hahahhaha .

Jemig, hier schrik ik echt van... Weet je dat een bijstandsuitkering tussen de 700-800 euro netto per maand is?
Niet dat ik daar nu van leef, maar ik heb iemand in mijn vriendenkring die daar noodgedwongen van leeft (en er overigens heel knap nog mee kan sparen ook. Ze heeft net na 5 jaar sparen een computer gekocht!)

Wat ik mij ernstig afvraag, wat koop jij dan? Wat een voorbeeld van jouw weekmenu?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:28

ok, hou je vast ik tel even hard op :)

wekelijks:

bus nutrilon hypoallergeen 15,-
bus nutrilon peuter groeimelk 10,-
pak pampers nr 4 10,-
pak pampers nr 5 10,-
groente en fruithapjes 10,-
pak billendoekjes 4,-

tussenstand: 59.-
ok dat waren de kinderen
nu wij en beetje kids

Broodmix 4,-
groente 7,-
aardappels 4,-
drinken(incl pakjes kids en bier man. moet ik even bijzeggen dat hiervan alles dubbel is omdat manlief helft meeneemt in zn vrachtwagen) 20,-
shag 24,-
sigaretten 20,-
(ik begin al beroerd te worden :P )
lekkere dngentjes voor int weekend 8,-

146,- x 4 = 584,- per maand..

wie gelooft er nu nog steeds niet dat kinderen duur zijn :D

EDIT: en dan heb ik de honden, valkparkieten, schildpadden en t aquarium nog niet eens meegetelt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:29

Ik vind dat ook echt veel geld :oo

Ik let altijd wel een beetje op merken. Van drinken en chips hebben wij graag echte merken (lays, coca cola, dubbelfris etc), maar van de rest pakken wij ook gewoon de goedkoopste dingen! :j Smaakt net zo goed, en scheelt in de portomonee :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:30

Als je veel biologisch en ecologisch koopt gaat het hard hoor.
Ik heb een tijd lang 2x warm op een dag gegeten en dan ook nog biologisch en veel kip. Kip kost gewoon 20-30 euro/kilo biologisch. Voor groente gaat vaak ook de helft eroverheen. Ik drink soyamelk a 1,05 de liter, i.p.v. de 0,50 voor koemelk.
Met dan nog een broodje zalm 2 a 3 keer per week kom ik er ook wel eens aan (200-250 euro in mijn eentje). Ik eet overigens nooit buiten de deur, dus geen dure restaurants.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen afbakbroodjes kan klaarmaken dus bij een broodje zalm zo al 4 euro aan een tussendoortje kwijt kan zijn.

ps. ik rook niet en drink niet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:32

@Newmom: Je maakt het jezelf wel duur ook zeg! Peuter groeimelk, echt nergens voor nodig. Babydoekjes voor 4 euro? Daar koop ik 3 pakjes voor!

Wij hebben 20 euro per maand aan luiers ( zit wel 4 dagen op de KDV incl. luiers ), nog eens een tientje aan extraatjes ( vandaag prinsessenyoghurt ) en doekjes zal ook niet meer dan 10 euro per maand zijn. Voor de rest eet/drinkt ze wat de pot schaft ( en dat is altijd vers gekookt ), die halve aardappel merk je amper in je budget.

De echte kosten gaan wel ergens anders zitten ( kleding, speelgoed etc. )

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:32

Nell_ schreef:

Ik let altijd wel een beetje op merken. Van drinken en chips hebben wij graag echte merken (lays, coca cola, dubbelfris etc), maar van de rest pakken wij ook gewoon de goedkoopste dingen! :j Smaakt net zo goed, en scheelt in de portomonee :D

bedoelde je mij daarmee?? of waren we even snel?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:34

@mizora: dan gaat het ook hard inderdaad (biologisch & ecologisch). Ik doe daar niet aan (is zo mijn principe :+ ) scheelt wel in de centjes.

12 euro aan broodjes zalm vind ik wel veel :o Daar ben ik dan weer een muts in.. :o

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:34

newmom schreef:
Nell_ schreef:

bedoelde je mij daarmee?? of waren we even snel?

We waren even snel :+
Bedoelde degene die voor 600-700 euro aan boodschappen doet per maand :+
Of was jij dat? :')

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:35

Zesiram schreef:
@Newmom: Je maakt het jezelf wel duur ook zeg! Peuter groeimelk, echt nergens voor nodig. Babydoekjes voor 4 euro? Daar koop ik 3 pakjes voor!

Wij hebben 20 euro per maand aan luiers ( zit wel 4 dagen op de KDV incl. luiers ), nog eens een tientje aan extraatjes ( vandaag prinsessenyoghurt ) en doekjes zal ook niet meer dan 10 euro per maand zijn. Voor de rest eet/drinkt ze wat de pot schaft ( en dat is altijd vers gekookt ), die halve aardappel merk je amper in je budget.

De echte kosten gaan wel ergens anders zitten ( kleding, speelgoed etc. )

ik vind die peutergroeimelk wel goed. zitten erg veel vitaminen en mineralen in waar ie t elders niet uit kan halen. ik red t niet altijd om te koken dus krijgt hij wat vaker een potje.
ik zweer bij pampers sensitive doekjes omdat ze niet tegen parfum kunnen.
dus ik denk niet dat t dan zo duur is, ieder doet t op zijn eigen manier en ik ben gewoon erg tevreden met deze merken, zie dan ook niet in waarom ik t goedkoper zou moeten proberen als t niet hoeft?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:36

@nell ghe ghe nee, wel bijna :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:37

newmom schreef:
zie dan ook niet in waarom ik t goedkoper zou moeten proberen als t niet hoeft?

Met deze opmerking in het algemeen ben ik het eens. We kunnen bij niemand in de portemonnee kijken en als je het kan missen, waarom niet? Ja er moeten mensen van weinig geld rondkomen, maar hard gezegd: die help ik niet als ik weinig geld uit geef aan boodschappen.

Al vind ik een aantal bespaartips in dit topic wel handig, en het is ook interessant te lezen wat anderen besteden aan boodschappen.