Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Anne_x schreef:Rock schreef:Haha is niet erg hoor. Moet wel zeggen dat je de eerste bent die het niet mooi vindt. Of althans... zo eerlijk is om het te zeggen
Het is inderdaad een meisje
Ik vind de namen van je kinderen echt heel erg leuk en bijzonder
Mag ik vragen hoe jullie daar opgekomen zijn?
merrien1 schreef:mijn zusje heet :
Lieve Zusje Cornelie
en dan roepnaam Cornelie
Lieve en Zusje zijn geloof ik normale Belgische namen
Sterre schreef:Kanelly schreef:Geen ordinaire namen die associëren met een bepaald milieu : Wendy, Ashley, Kelsey, Desteny, Danny, Joey, Davey etc.
Geen 'oh wat zijn wij hip' namen: Vlinder, Bloem, Banjer, Jazz, Storm, Rain etc.
Geen 'wij willen ook hip doen met een zo moeilijk mogelijke spelling maar slaan de plank volledig mis' (wederom associatie met een bepaald milieu) : Jahvensly, Chayaira, Kaiyleygh, Djiovianny, Dainillo etc.
En uiteraard de buitenlandse namen met een oer-hollandse achternaam... Devon Jansen, Tyrone de Vries, Jaymilla Bakker etc.
Ben het volledig met je eens!
Bij sommige namen denk ik echt meteen "oohhh, wat zielig!"
(Ook bij een aantal namen die bokkers hun kind gegeven hebben.)
Cyntje schreef:Onze dochter heet ook Chiara, zeer zeker niet alledaags
Dat is hier in Dld (of althans, bij ons in de buurt) een absolute modenaam.
Ik ken nog 2 kinderen met Hawaiiaanse namen.
Het meisje heet Kiani (engelse versie is "Diana") en d´r broertje heet Keoni (engelse versie is "George").
Kiani vind ik nog wel okay, maar Keoni... Zeker in combinatie met de achternaam
.
(Deze "kinderen" -inmiddels 19 en 17- behoren overgens beide tot de hoger opgeleiden. Meiske studeerd inmiddels en d´r broer zit in de voorlaatste klas van het gymnasium.)
Iris82 schreef:In de familie hebben we een kindje dat Lucky heet.
Zou ook niet mijn keuze geweest zijn.
grauwman schreef:Phoenix voor een meisje. Een naam die eindigt op nix vindt ik een beetje raar. Het eerste wat ik zei nadat ik het kaartje had geopend arm kind