Bijzondere baby namen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kallandso

Re: Bijzondere baby namen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:01

Wij hebben een jongetje in het dorp, Kite, en zijn achternaam is Vlieger :=

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:20

Rijk?
(komt dat kindje een keer: "hallo ik ben Rijk" )
ook met lange ij ja
Of Betsy (voor een kindje van 6..)

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:26

kan een kindje die heet pauwke...

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:37

mijn zusje heet :
Lieve Zusje Cornelie
en dan roepnaam Cornelie
Lieve en Zusje zijn geloof ik normale Belgische namen :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:37

merrien1 schreef:
mijn zusje heet :
Lieve Zusje Cornelie
en dan roepnaam Cornelie

Ik heet Zus :+
Oude Hollandse naam :P

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:38

Weissjee schreef:
Ik ken een Jan Jansen :=

Ik ken een Jan Janssen die getrouwd is met Janneke :')

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:41

Ohja, ik ben ook wel eens een Rijk tegen gekomen.
Ik had trouwens heel veel kinderen met aparte namen op school zitten (kwam een schoolkrantje tegen, in eens komen de herinneringen weer wat betreft schoolgenootjes, best leuk!): Okke Nicolaas Engel (geboren met kerst..), Winne, Minnie, Mardoek, Mossika, Ode, Hero, Elie, Gerran, Minne, Heide, Boyke, Maya en ga zo maar door. Maar de namen die ik eerder noemde spannen wat mij betreft de kroon :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:42

Mijn zusje zou sterre of vlinder geheten hebben (als het aan me moeder lag) gelukkig was ik 3 en had een sterke mening :+ en me vader was het met me eens :P
Ik zelf heet Sannemarijn en toen ik geboren werd (2 maanden te vroeg hadden mijn ouders nog geen naam voor me, toch krijgen ze het voorelkaar een naam uit te kiezen die nog niet eerder was gebruikt, sinds dien zie je vaker meisje die Sannemarijn heten) toch ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die zo heet.
Ik ben wel eens iemand tegen gekomen die Marliena heette (vind ik wel mooi, maar toch ook apart)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-02-10 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:47

Rock schreef:
Haha is niet erg hoor. Moet wel zeggen dat je de eerste bent die het niet mooi vindt. Of althans... zo eerlijk is om het te zeggen :+
Het is inderdaad een meisje :)

Ik vind de namen van je kinderen echt heel erg leuk en bijzonder :j
Mag ik vragen hoe jullie daar opgekomen zijn?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:58

Bij mijn vriend in de familie zitten aparte namen:
Mijn vriend - Daimo juëll (afgeleid van daimond jewel)
Zijn zus - Tjendra
Andere zus - Jomi
kennissen 4 broers:
Akono
Dakarai
Temba
Chuma en met de achternaam de jezus. vind ze allemaal wel erg mooi.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:04

Zus van een vriendinnetje van vroeger heet Bryn. (je zegt brin)
vind ik ook echt een hele leuke naam :j, Heb het verder ook nog nooit gehoord. Alleen één keer een boek gelezen waarin iemand zo heette.
Dat vriendinnetje heette trouwens Shanti, ook niet echt alledaags.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:10

x_Anne_x schreef:
Rock schreef:
Haha is niet erg hoor. Moet wel zeggen dat je de eerste bent die het niet mooi vindt. Of althans... zo eerlijk is om het te zeggen :+
Het is inderdaad een meisje :)

Ik vind de namen van je kinderen echt heel erg leuk en bijzonder :j
Mag ik vragen hoe jullie daar opgekomen zijn?

Rockie1 is een lang verhaal... Ik had een vriendinnetje die Myrthe heette en die had geloof ik Rockie1 als bijnaam of iets in die geest. Zij fokte tamme ratjes, en ik zou er twee van haar krijgen. Een heb ik naar haar vernoemd; Rockie1. Toen ik zwanger was kwamen we maar niet uit namen en zijn we uit een soort baldadigheid de namen van al onze huisdieren en ex-huisdieren op gaan noemen. Toen kwamen we langs Rockie1 en dachten we; leuk! Maar ja, zo nóem je je kind toch niet!! In de loop van de zwangerschap kwam die naam toch steeds weer terug en tot op het laatst hebben we getwijfeld... bijna hadden we haar nog Amber genoemd... maar als ik haar nu zo zie zitten denk ik dat we geen betere naam hadden kunnen kiezen, ook al is hij een beetje maf :') Haar tweede naam is overigens Elizabeth, vernoemd naar mijn tante die tijdens de zwangerschap overleed.

Rockie2... tja, als je je eerste kind Rockie1 noemt, kan je tweede niet Mien heten. Ik vond Georgia altijd al een mooie naam. Toen we op een keer naar CSI zaten te kijken toen ik zwanger was zei mijn man; hee, Rockie2 (van Rockie2 Fox) dat vind ik ook wel een leuke naam. Rockie2 spreek je dus op zijn Amerikaans uit. Niet Jor-ja maar "Dzjordzja" (nu hoeven alleen mijn schoonouders het nog te leren). Haar tweede naam is Marley, verbasterd van Marjolein, de tweede naam van mijn moeder.

Rockie3 is een naam die we op een babynamensite hebben gevonden. Het is Gaelic voor 'vos' en aangezien dat in onze achternaam zit vonden we het extra leuk. Althans... eigenlijk is het een naam die aan een vos wordt gegeven, zoals wij hier 'Reintje' hebben. Zijn tweede naam is Rohan. Dat is Sanskriet voor 'de verhevene' maar wij hadden het van Lord of the Rings.

Mochten we ooit nog een kindje krijgen dan hebben we voor een meisje al een hele mooie naam :+: (vind ik zelf dan he?) maar die verklap ik niet, voor ooit ;)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:13

merrien1 schreef:
mijn zusje heet :
Lieve Zusje Cornelie
en dan roepnaam Cornelie

De belgen heten hun dochters écht nie Zusje, hoor :P Lieve wel, maar niet zo "in" meer nu, is meer voor de oudere generatie ;)

Mn nicht haar kind heet Sem, een zoon.
Mn andere nichten hebben een Loes (jakkes), Siebe (eikes), Lisa (maar dan moet ik steeds aan de Simpson denken)

Ikzelf heet Charlotte, op zn Frans uitgesproken. Hatelijke (sorry, guys) is dat de Nederlanders (collega's op nederlandse vestiging) CharloTTE gaan zeggen, terwijl het écht zonder TE is en dan met zo'n rare "R" := . Ik haat dat!

Wat een rare zotte namen komen hier voorbij, seg! Pu(c)k??? Wie noemt zn kind nou zo? Zoals de puck-code van je gsm :+

Ik woon in Wallonië (franstalig BE), dus ik moet zien welke naam ik later zal nemen gezien mn kind naar de franse school zal gaan.
Namen à la Sterre, Vlinder, ... kunnen zij helemaal niet uitspreken, die franse _O-

Sylke, jouw naam kom je bij ons wel geregeld tegen, maar dan is t met een "i" = Silke ;)

Ayasha, Kathleen is toch belgisch? Of niet? Ik vind dat je m hier geregeld hoort :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:16

@rock

Haha wat leuk!

Ik heb het altijd wel op bijzondere (maar niet te exotische moeilijke namen)
Leuk om te zien hoe je op namen kan komen.
Ik ga er volgens mij echt nooit uitkomen mocht ik ooit kinderen krijgen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:17

Ik wil dolgraag één dochter, that's it. En daarvoor heb ik enkele naampjes in mn hoofd (die ik hier nie ga zeggen ;) )
Maar wel leuk topic, om evt ideeën op te doen, hoewel ik mn kind geen hollandse naam ga geven (ivm franstalige school enzo vooral).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:22

wat een namen zijn er voorbij gekomen zeg :D
gelukkig niet de namen die ik mooi zou vinden voor eventuele kindjes O:) En met mijn naam [***] en mn zusjes naam Marjolijn vallen we blijkbaar onder de hoogopgeleiden :+

Ik kende vroeger op de manege 2 zusjes die Angel en Devlin heette.. vréselijk :=

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:30

Dochter van mijn moeder d'r collega heet Heaven. Ook niet alledaags.
Wel met de reden dat hun vorige kindje aan wiegendood is gestorven.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:36

Mijn eigen naam vind ik bijzonder; Yasmila.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:37

nimbletje schreef:
Dochter van mijn moeder d'r collega heet Heaven. Ook niet alledaags.
Wel met de reden dat hun vorige kindje aan wiegendood is gestorven.

Ik ken een Heavenly.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:40

Sterre schreef:
Kanelly schreef:
Geen ordinaire namen die associëren met een bepaald milieu : Wendy, Ashley, Kelsey, Desteny, Danny, Joey, Davey etc.
Geen 'oh wat zijn wij hip' namen: Vlinder, Bloem, Banjer, Jazz, Storm, Rain etc.
Geen 'wij willen ook hip doen met een zo moeilijk mogelijke spelling maar slaan de plank volledig mis' (wederom associatie met een bepaald milieu) : Jahvensly, Chayaira, Kaiyleygh, Djiovianny, Dainillo etc.
En uiteraard de buitenlandse namen met een oer-hollandse achternaam... Devon Jansen, Tyrone de Vries, Jaymilla Bakker etc.

Ben het volledig met je eens :j !
Bij sommige namen denk ik echt meteen "oohhh, wat zielig := !"
(Ook bij een aantal namen die bokkers hun kind gegeven hebben :o .)

Cyntje schreef:
Onze dochter heet ook Chiara, zeer zeker niet alledaags :D

Dat is hier in Dld (of althans, bij ons in de buurt) een absolute modenaam :D .

Ik ken nog 2 kinderen met Hawaiiaanse namen.
Het meisje heet Kiani (engelse versie is "Diana") en d´r broertje heet Keoni (engelse versie is "George").
Kiani vind ik nog wel okay, maar Keoni :n ... Zeker in combinatie met de achternaam := .
(Deze "kinderen" -inmiddels 19 en 17- behoren overgens beide tot de hoger opgeleiden :+ . Meiske studeerd inmiddels en d´r broer zit in de voorlaatste klas van het gymnasium.)

Dat kan, in NL hoor je hem niet veel en in mijn omgeving en overal waar ik gewoond heb, heb ik die naam nog nooit gezien of gehoord :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:42

In de familie hebben we een kindje dat Lucky heet.
Zou ook niet mijn keuze geweest zijn. :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:56

Phoenix voor een meisje. Een naam die eindigt op nix vindt ik een beetje raar. Het eerste wat ik zei nadat ik het kaartje had geopend arm kind

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:05

Iris82 schreef:
In de familie hebben we een kindje dat Lucky heet.
Zou ook niet mijn keuze geweest zijn. :)

She's so Lucky, she's a star!

grauwman schreef:
Phoenix voor een meisje. Een naam die eindigt op nix vindt ik een beetje raar. Het eerste wat ik zei nadat ik het kaartje had geopend arm kind

Ja, dat is gekopieerd van Anouk.

Word wel meer vernoemd naar plaatsnamen: India, Bronx, Paris, Rome etc. etc.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:19

Suzanne F. schreef:
Aranel schreef:
Ik heet trouwens Fyenna (spreek je uit als Viënna), ben nog nooit iemand tegengekomen die zo heet :))

En heb mijn ouders er ook flink om gehaat :')

Mooi!! Ik vind het een mooie naam hoor!

maar waarom dan die alternatieve spelling? als je het toch als Vienna uitspreekt?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:25