bokt2010 schreef:Domesticatie
Nertsen zijn roofdieren. Ook na honderd jaar gevangenschap zijn ze nog niet gedomesticeerd. Dat werd in 2007 door onderzoek van de Animal Science Group (Wageningen) in opdracht van het ministerie van LNV weer eens bevestigd.
Hier wil ik even op inspringen. WUR ASG heeft inderdaad bevestigd dat ze niet gedomesticeerd zijn maar ze hebben ook bevestigd dat met nieuwe regelgeving de dieren het hoogste welzijnsniveau hebben van alle bio-industriedieren.
Om even terug te komen op de topic-titel: Nee, ik draag op dit moment geen echt bont. Maar zou ik weten welk bont erop zit en waar het vandaan komt dan kan het best een keer gebeuren dat ik iets met bont koop. Maar dat is dus wel afhankelijk van de diersoort en de plaats (i.v.m. landelijke wetgeving over het welzijn van dieren)
Op dit moment draag ik echter wel leer. Ondanks dat ik hiervan ook niet de exacte afkomst van weet. Echter ben ik wel van het zuinig doen met spullen. Sommige mensen hebben tot wel honderden paren schoenen, ik heb aan 2 paar voldoende (jodphurs en gewone schoenen), maar deze zijn dan wel beide van dik leer gemaakt.

Daarnaast als je niet kiest voor vlees kies je ook niet voor lederwaren, je wilt toch een punt maken? dan moet je niet alleen hetgeen nemen wat je denkt wel nodig te hebben of juist niet!
Wat een onbeleefde en respectloze reacties geef jij wel niet zeg? Je kan dan nog tegen bont zijn, maar dat kan je nog op een fatsoenlijke manier brengen.
De meeste celebs zijn nu niet de mensen waar ik graag een voorbeeld aan zou nemen. Ze zeggen wel vaker idiote dingen. Maar die neem je dan ook maar aan zonder er eerst bij na te denken of je wel overkomt als een intelligent persoon?
Al moet ik wel zeggen dat ik die wel erg gaaf vind