Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:27

Hier nog niet :D (Leeuwarden :P ) En dat wou ik graag zo houden voor de komende 2.5 week ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:27

hier gelukkig ook niet, als er nog meer sneeuw valt ga ik gillen... :=

hier hebben we alleen kans op stuifsneeuw en sneeuwduinen door de harde wind.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:31

Ja wou ik ook zo graag.. Stop sneeuw, stop!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:40

@raket: wat een $#@&%! reden..! echt onzin zeg!

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:42

wat zei je instructeur ervan raket?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:42

Hier sneeuwde het net ook weer... Pfff t houd ook echt nooit op!

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:44

Gister zei iemand dat de kou nog aanhoud tot maart...
Laten we hopen van niet

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:51

Ohhh dat meen je niet :O
Ik vind het helemaal niet erg om met dit weer te rijden maar een keer met gewoon weer rijden is ook wel fijn :+

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:53

nou, met die kou gaat de sneeuw niet weg.. en blijven de straatjes glad :+ en de bak op stal ook :+

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:56

corinepgek schreef:
Niicole__ schreef:
....
Les voor het examen lukt de dag zelf helaas niet, omdat ik de eerste die dag ben...
....

Ik las in een andere post van je dat je pas om 8:55 hoeft. Het eerste examen van de dag begint om 8:00 dus je bent dan de 2e :P. Ook vind ik het wel een beetje bullshit dat je geen les voor je examen kan hebben omdat het zo vroeg zou zijn. Heb vorig jaar zat examens om 8 uur gereden met leerlingen en stond altijd netjes om 7 uur bij ze voor de deur hoor dat ze nog een uurtje kunnen rijden. Vind dat wel heel belangrijk hoor! Oefen dan altijd nog eventjes een keertje het fileparkeren, achteruit in een vak en neem alle knopjes, lampjes en alles onder de motorkap door. Meeste mensen gaan dan een stuk geruster het examen of de toets in.

Ik denk dat jouw instructeur niet zo van vroeg opstaan houd(ik ook niet maar voor examens moet het maar gewoon even ;))

Over of je examen doorgaat dat hoor je de ochtend zelf pas. Meestal weten ze om 10 voor 8 of het examen van 8 uur en 5 voor 9 doorgaan. Hier in Zuid Holland gingen gisterochtend de examens ook weer niet door, 's middags meestal wel. Ligt er helemaal aan of er weer sneeuw valt en hoe hard het gevroren heeft. Als je examen uitgesteld wordt proberen ze binnen 2 weken een nieuwe datum voor je te hebben, dit is momenteel helaas langer omdat er zo verschrikkelijk veel examens uitvallen. Had voor de kerstvakantie een uitgesteld examen, die jongen moest vorig week dinsdagochtend weer maar helaas was dit ook uitgesteld, nou kan hij 18 januari weer voor het eerst. Het is even balen maar niemand kan er wat aan doen helaas.

Was mijn fout, ik had ff verkeerd gerekend. Lessen beginnen idd al om 8uur :+
En heb dus wél een les ervoor aan :D

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:02

corinepgek schreef:
Niicole__ schreef:

Leg het wel ff in het kort uit..
(heel verhaal maar even weggehaald anders is het zo'n lap tekst)

Ik wilde hier nog even op reageren als rij-instructeur. Wij werken met een lesovereenkomst van de bovag. Hierin staat dat je een les 72 uur vantevoren af moet bellen als je niet kan. Dit gaat over werkdagen, dus als je op maandag les hebt, zou je deze op de woensdag ervoor af moeten zeggen. Dit uiteraard uitgezonderd van overlijden of ernstige ziekte van iemand in de 1e of 2e graad van je familie, overlijden van jijzelf of ernstige ziekte. Ernstige ziekte is uiteraard een beetje criptisch en ik vind iemand ernstig ziek als er een dokter aan te pas komt, diegene 40 graden koorts heeft of echt niet kan lessen omdat "het" er aan alle kanten uit komt. Een gewoon griepje waar je dus gewoon een beetje mee op de bank hangt valt daar dus niet onder.

Dit is helaas altijd erg slecht te controleren, iemand kan zo zeggen dat die ziek is maar het valt niet te controleren. Er wordt hier heel veel misbruik van gemaakt in de trant van "oh ik heb nu echt even geen zin in lessen of het komt zo slecht uit, weetje wat ik meld mij wel ziek want dan hoef ik hem tenminste niet te betalen".

Bij ons teken je hiervoor(samen met nog wat andere dingen die voor de leerling wel een stuk gunstiger is) en wordt het bij de eerste rijles duidelijk verteld hoe het zit. Had vorige week iemand die in de zorg werkte en die mij de avond voor zijn rijles om half 11 mailde dat hij niet kon rijden omdat hij naar een begravenis moest omdat 1 van de mensen waarvoor hij gezorgd had overleden was. Deze jongen heeft zijn les zonder miepen betaald omdat hij getekent had voor 72 uur, het geen 1e of 2e graads familielid was en het achteraf ook niet echt een slimme actie was om mij dit om half 11 's avonds te mailen, als ik het mailtje niet gelezen had had ik bij hem voor de deur gezet. En over het algemeen weet je het wel eerder dan de avond ervoor als er een begravenis is. En dan wil ik best wel eens wat soepeler doen met die 72 uur alleen op werkdagen.

Ik vind het wel heel goed dat wij op deze manier werken, bedoel wij hebben allemaal een hypotheek en de meesten ook een gezin om te onderhouden(dat heb ik niet dan :P) en als er dan regelmatig lessen afgebeld worden baal je daar verschrikkelijk van, en als je het 72 uur vantevoren weet kan je iemand anders nog blij maken met dat plekje omdat het toch best wel druk is in deze business. Als er nou echt wat aan de hand is kan je als instructeur alsnog iets soepeler omgaan met de regels maar dat voel je meestal wel aan.

In jouw geval Niicole, als jij geen lesovereenkomst hebt getekend, dan had je in principe helemaal niets hoeven betalen, alleen die ene rijles die je gereden hebt. Als er toch wel een lesovereenkomst was of het staat bijvoorbeeld op je leskaart of in je risboek dat je zoveel dagen vantevoren af moet bellen dan staat hij wel in zijn recht. Het gaat ook echt over 72 uur op werkdagen, dus maandag les is woensdag al afbellen. Als een leerling mij nog geld schuldig is hoort ie dat altijd zo snel mogelijk en de meesten betalen dan ook gelijk gewoon netjes. Maar rijscholen hebben veel met wanbetalers te maken dus dan wordt er gelijk een incassobureau ingeschakelt als het erop lijkt dat je niet gaat betalen. Nou weet ik natuurlijk niet precies hoe het allemaal gegaan is dus zie het verder niet als aanval ofzo maar gewoon een stukje informatie voor iedereen hoe het vanaf deze kant zit.

Als de regels over het afzeggen niet duidelijk zijn vraag hier gewoon naar bij de instructeur of eventueel de administratie van de rijschool, en houd je dan ook gewoon aan die regels dan is iedereen happy.

Niks getekend. En hij heeft niks gemeld over 72 uur, ja 3 maanden later kwam hij er eens mee aanzetten. Maar de rijschool staat bekend dat hij zelf over meer geld achter weg wil trekken. :) Hij flikt het vaker.

Normaal moet het via de bovag idd 72 uur van te voren, maar als je het niet weet, kan je dat ook niet doen.
Bij mijn huidige, en mijn eerste rijschool is het beide 24 uur, dus dan ga je er vanuit dat het daar ook zo is.

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:05

waarom ben je er dan gaan rijden als ik vragen mag?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:09

Neee toch! Tot maart?! Halloo dat overleef ik niet haha :o

En inderdaad met autorijden á la.. Geen probleem hoor, vind het niet zo erg. Maar vooral voor de examens en het rijden met mn paard vind ik het toch wel weer een beetje k.u.t.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:10

_Patriciaa schreef:
waarom ben je er dan gaan rijden als ik vragen mag?

bij welke? Bij die mij verneukte? omdat ik dat toen nog niet wist. ;) anders ga ik er ook niet lessen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:13

vanochtend om 11uur weer les gehad, het ging erg goed. Hebben weer een examenroute gereden. En de oefeningen gedaan waar ze bij dat examen gedaan werden. (voor mij was een examen afgenomen, hij had voor mij dezelfde gedaan, kon ik even zien hoe het ging) Vandaag zijn de examens hier om 08.55 gewoon door gegaan, dus ik verwacht dat mijn examen ook door gaat.
Hier gelukkig geen sneeuw, en ook niet voorspeld dat er sneeuw komt hier in Groningen. (hou het weer bij op RTL nieuws en op buienradar. )

Niicole__

maar ik ga weer, ben er morgen denk ik pas weer :P :wave:

_PatriciaaJarig

ow grapje, ik lees dat je er weg bent :')

Dat soort mensen moeten ze oplsuiten, alsof het niet al duur genoeg is allemaal!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:38

Mijn rijles ging KEI goed. :D Ik reed al alsof ik kon afrijden, dus dat was echt een super compliment!!

Ik heb dingentjes geoefend, merk dat ik het best eng vind als ik een straatje in rijd en mijn intructrice zegt; keer maar om. Dat haat ik echt. :+
Maar verder ging alles goed, hebben weer een aantal examenroutes van vandaag (ze had er namelijk 2 al gehad vandaag) gereden en die reed ik (redelijk) netjes, kleine foutjes dus niet erg!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:39

Super Mowoah & Nicole!

Kou tot maart, bah!

Ik heb zin in vrijdaggg! Eerst lessen dan examen aanvragen :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:05

Ik heb vanmiddag met moeite vrij genomen omdat ik rijles zou hebben. Zou om 4 uur lessen. Kwart over 4 was hij er nog niet. Bel ik hem, had hij het bij morgen staan. Baal er echt van, op mijn kaart staat de 13e..

Nu hoop ik maar dat ik morgenmiddag weer vrij kan nemen. Heb alleen voor niets de hele middag zitten wachten.. :\

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:28

Oef balen Mandy!

Nou ik ben weer een beetje happy, 25 jan was alweer vol, dus ik mag komende maandag 18 jan om kwart voor 11 *\o/*
Daarvoor nog 1uurtje les, wel aardig die kreeg ik dan gratis van mijn instructeur :)
vandaag was namelijk ook niet echt een les, maar een reisje naar het CBR, oh ging niet door, dan maar weer naar huis :=

Nu hopen dat het weer zich koest houd over het weekend.... >;)
Als 3x niet ontzettend scheepsrecht is dan weet ik het ook niet meer... :roll:

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:07

_Patriciaa schreef:
wat zei je instructeur ervan raket?

Tja wat moet die er van zeggen, die had eigelijk verwacht dat ik de vorige keer zou slagen.
Toen ik hem vroeg hoeveel lessen ik nodig had tussen 1e en 2e keer zei hij ach, stuk of drie voor de routine.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:10

Hier is alles vandaag weer afgelast. Ik ben benieuwd of mijn examen morgen door gaat of ook niet.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:12

ik vindt het ook wel een beetje een rare reden hoor raket :?
Als je nou te hard over een rotonde gaat dat het gevaarlijk wordt oke, daar kan ik in komen maar te sloom?
tuurlijk het houd het andere verkeer wat op als dat er is, maar om je alleen daarop te laten zakken....

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:16

Ja en ik was gewoon bloednerveus. Ik wilde heel graag, maar ja. Ik stop dus ook maar met rijden voorlopig, hier kan ik niet tegenaan oefenen.

Hier gaan vaak s ochtends de examens niet door. E achter B gaat helemaal niet door en die plaatsjes vullen ze dan op met B examens, dus degene die s ochtends staan kunnen dan soms s middags.