Overigens wel netjes van NS, morgen en overmorgen iedereen met korting reizen buiten spitsuren .
Marnixx
Geplaatst: 06-01-10 22:46
Verkeer in Groningen muurvast door sneeuw
GRONINGEN - Door de sneeuwval en gladheid is het verkeer in en om Groningen een chaos. Op de snelwegen van en naar de stad staat het verkeer vast. Ook op doorgaande wegen in de stad staan de auto's bumper aan bumper.
Verschillende busdiensten van Qbuzz zijn uitgevallen. Qbuzz raadt klanten die nog naar huis willen, aan dat zo snel mogelijk te doen, maar zegt geen garanties te kunnen geven op een terugreis zonder vertraging.
Met name het opvriezen van de gevallen sneeuw kan in de loop van de avond voor meer problemen zorgen. [/quote][/quote] Kan me gewoon niet voorstellen dat het daar zo'n gaos is? zoveel sneeuw is er in groningen (althans hier, en ik zit dicht bij groningen) niet gevallen [/quote]
Dit was echt geen oud bericht.. Is opzich niet veel sneeuw gevallen, maar er werd naar mijn idee te weinig aan de wegen gedaan.. Hierdoor waren de wegen spekglad. Auto's rijden dan erg langzaam en dit in combinatie met de spits levert problemen op.
Inmiddels was het net een beetje aan het sneeuwen hier. Hele kleine minivlokjes, maar wel heel veel. Ik zie nu niets vallen, maar dat kan omdat ik binnen zit
Het lijkt wel alsof ik op wintersport ben. En dan heel lang. En ik mis de bergen. En ik vind het niet meer leuk.
magic_lover
Geplaatst: 06-01-10 23:58
Zo dat was een hele tocht of niet?
Piet luister ik maar niet meer naar, daar wordt ik alleen maar depri van
Rennie89
Geplaatst: 06-01-10 23:59
Siggislief schreef:
lijntje87 schreef:
hier in amsterdam, binnen 2 uur 20 cm gevallen. Ring staat vol veel ongelukken, bussen en treinen rijden niet meer. Kan niet naar m'n paardje, oliebol.
Was indd erg veel! Kwam ook echt met grote vlokken naar beneden.
Vanvond moest ik natuurlijk nog naar stal, eerst mijn auto van overtollig sneeuw bevrijd. Iemand had trouwens een smilie op mijn motorkap getekend, maar ik weet niet wie . Het was wel feest op de weg naar stal, in Amsterdam alles stapvoets omdat het zo druk was. Ik heb 2 strooiwagens ook in die files zien staan, die konden ook geen kant op natuurlijk. De terugweg was iets beter, maar niet veel. Je blijft je wel verbazen over de kamikaze idioten die je tegen komt op de weg.
Barbabientje
Geplaatst: 07-01-10 00:34
Ik wil ook sneeuw, zit al de hele avond te hopen, maar helaas helemaal noppes en volgens sneeuwradar gaat alles net langs ons heen
edit: trein verkeer morgen middag naaar A'dam te doen of zal ik lekker thuis blijven (geen verplichting)
Groningen was idd een drama ook. Ben nog met 10 km pu doorgegelden op een rotonde, gelukkig ging het allemaal goed maar er was niets aan de wegen gedaan en dus spekglad...... Reed bij het vliegveld en toen waren de wegen weer prima!
Lidwien_Walf
Geplaatst: 07-01-10 01:08
Het is nog steeds absurd rond Amsterdam. Stilstaand verkeer. Veel pech/blikschade gevallen op rijbanen. Voor de Wijkertunnel staat nu rond nog steeds een stilstaande file van 18 kilometer. Het is al na middernacht! Auto's en vooral trucks komen de tunnel moeilijk uit.
Pff het was een helletocht. Ik heb twee uur gedaan over 1100 meter op toevoerwegen naar de A10, daarna ben ik binnendoor gaan rijden en reed het een beetje.