werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 17:46

Vandaag weer zo'n dag die alles behalve nuttig is. Het ging 2 dagen goed en vandaag is het weer mis.
Heb me naar de paarden geschopt en verder zit ik achter de pc. Ik heb geen zin in sporten .

Van de dierenambulance nog steeds niks gehoord, kennelijk hebben ze geen vrijwilligers nodig ofzo.

odetteke

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:48

Ik heb de neiging veel achter de pc te zitten zodat ik het gelijk zie als ik teruggemaild wordt :o :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:16

Ik heb vandaag een telefoontje van het UWV gehad, het was een erg prettig gesprek en ik heb weer wat vertrouwen in de toekomst! Tot nu toe heb ik echt alleen maar goede ervaringen met die mensen, ze zijn echt begripvol!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:33

sharoontje schreef:
binky_zephyr; Ik zeg ook niet dat je je paardjes moet verkopen, maar ik heb het erover over het welzijn, en wat ik zelf had gedaan.

het welzijn ? dus je denkt dat ik de beessie niet goed verzorg ?

hiervoor werd geroepen dat ik ze moest verkopen .. vandaar :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:45

Waar lees jij dat ik zeg dat jij ze moet verkopen dan? Ik zeg alleen wat ík gedaan zou hebben als ik in zo'n situatie zat en daarbij heb je mij ook niet horen zeggen dat ik denk dat je je paardjes niet goed verzorgt. Ik vind alleen, dat als je al moeite hebt met jezelf kwa financieel, dat je dan ook nog eens paarden neemt, die je vervolgens van een alimentatie (als ik het goed gelezen heb) en je vriend's geld betaald. Dan denk je toch eerder aan jezelf dat je het goed op een rijtje hebt en daarna pas aan paardjes en andere dieren. Hoe wil je dat bijvoorbeeld doen als een van je paardjes geopereerd moet worden en je hebt het geld er niet voor?
Bedoel dit niet aanvallend, maar zo denk ik erover :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:49

Ik ben het met Sharoontje eens, en niemand die zegt dat jij dat moet doen. Ik had mijn reactie geschreven omdat ik het wel zo heb gedaan. ik wil mezelf niet in de schulden steken ten koste van mijn dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:54

sharoontje: Bij mij gaan de dieren VOOR dat ik zelf kom. En iedereen oordeeld nu over haar maar het kan net zo goed zijn dat haar ouders garant staan voor DA kosten enzo. Of ze heeft de paarden verzekerd...

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:55

Heb vandaag ook een uitnodiging gekregen voor een gesprek. Gaat om een baan voor een beperkt aantal uren in de week maar toch heel spannend. Geeft weer moed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:57

gefeliciteerd madeliefjes! ik ga zo lekker stappen met vriendinnen! heb er zin in, zijn zulke schatten van meiden dat ze mij elk weekend meenemen haha

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:58

Breezy; Dat zou kunnen, maar dat staat nergens dus ik ga er dan vanuit dat ze daar ook zelf voor op moet draaien. En dat jij zegt dat je dieren voor jou gaan, is je eigen ding, prima :) Maar als ik mijn pony nog had gehad en ik zat met een financieel probleem en ik weet dat ik mijn pony moeilijk kan onderhouden, dan ga ik voor haar een nieuwe eigenaar zoeken. Klinkt bot, maar zo denk ik erover. Een paard/pony hoeft niet de dupe te zijn van jouw geldprobleem, als je bijv een dierenarts of tandarts niet betalen kan :)

Madeliefjes; Goed nieuws! *D Waneer kan je beginnen of weet je dat nog niet?

edit

Breezy; Veel plezier vanavond :)
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 08-01-10 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:59

sharoontje: Dat je een geldprobleem hebt wil niet zeggen dat een dier geen medische zorg krijgt hoor. Erg bekrompen gedacht van je! Mijn paard/hond/vissen/parkieten zijn nergens de dupe van.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:05

Nee, dit is geen bekrompen gedachte, dit is zoals ik het zie. Als jij bijvoorbeeld amper de huur van je kamer/huis etc kan betalen en je moet echt elk dubbeltje omdraaien die je hebt, en je paard/hond whatever moet naar de DA en je krijgt een fikse rekening, waar moet je dat in hemelsnaam vandaan halen als je amper de huur kan betalen. Zo bedoel ik het, misschien erg ver doorgedacht, maar ik denk liever eerst goed na van te voren, voordat mij zoiets overkomt en ik bijvoorbeeld in de schulden kom, alleen omdat ik de rekening van de DA niet betalen kon.
Heb hier in mijn omgeving dit soort gevallen meerdere keren gezien en de dieren waren daar de dupe van. Voorbeeld; Meisje wou graag een paard, maar ouders hadden het niet zo breed, of nouja, een pony konden ze betalen, maar ze hadden niet aan de kosten van de hoefsmid, DA en TA gedacht. Nou goed nog geen jaar later zaten ze in de schulden, omdat ze rekeningen hadden die ze niet betalen konden.
Kijk dan denk ik liever van te voren na, van red ik het kwa financien, als er bijv een da bij moet komen of whatever..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:13

sharoontje schreef:
Nee, dit is geen bekrompen gedachte, dit is zoals ik het zie. Als jij bijvoorbeeld amper de huur van je kamer/huis etc kan betalen en je moet echt elk dubbeltje omdraaien die je hebt, en je paard/hond whatever moet naar de DA en je krijgt een fikse rekening, waar moet je dat in hemelsnaam vandaan halen als je amper de huur kan betalen. Zo bedoel ik het, misschien erg ver doorgedacht, maar ik denk liever eerst goed na van te voren, voordat mij zoiets overkomt en ik bijvoorbeeld in de schulden kom, alleen omdat ik de rekening van de DA niet betalen kon.
Heb hier in mijn omgeving dit soort gevallen meerdere keren gezien en de dieren waren daar de dupe van. Voorbeeld; Meisje wou graag een paard, maar ouders hadden het niet zo breed, of nouja, een pony konden ze betalen, maar ze hadden niet aan de kosten van de hoefsmid, DA en TA gedacht. Nou goed nog geen jaar later zaten ze in de schulden, omdat ze rekeningen hadden die ze niet betalen konden.
Kijk dan denk ik liever van te voren na, van red ik het kwa financien, als er bijv een da bij moet komen of whatever..

maar wij kunnen toch niet verder kijken in haar priveleven , wij weten niet of de ouders wel alles willen en zullen betalen
en zolang wij dat niet weten kunnen en mogen wij daar niet over oordelen imo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:14

Maar Sharoontje zegt ook alleen maar hoe ze zelf het zou doen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:15

sharoontje schreef:
. Ik vind alleen, dat als je al moeite hebt met jezelf kwa financieel, dat je dan ook nog eens paarden neemt, die je vervolgens van een alimentatie (als ik het goed gelezen heb) en je vriend's geld betaald. Dan denk je toch eerder aan jezelf dat je het goed op een rijtje hebt en daarna pas aan paardjes en andere dieren. Hoe wil je dat bijvoorbeeld doen als een van je paardjes geopereerd moet worden en je hebt het geld er niet voor?

zie hier waar ik op doel

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:16

Ik ga eerst eens op gesprek en als dat goed uitpakt kan ik denk ik wel snel beginnen dus dat zou fijn zijn.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:20

ikdoemaarwat; Nee oordelen kunnen we niet, maar als zij dit soort berichten post, kan ze toch ook nagaan dat ze dit soort reacties kan krijgen. Mij maakt het verder niet uit, maar mensen mogen reageren op een bericht en snap niet waar jij op doelt met het gequote bericht :) En zoals Angela het al zei, ik zet nier wat ik zelf zou doen. En ik bedoel ermee om haar alleen maar te waarschuwen, aangezien ik dit vaker mee heb gemaakt en met mijn eigen ogen gezien heb. Hoeft niet perse te zijn dat het haar ook gebeurt, maar als je een dier hebt, heb je altijd het risico dat er wat kan gebeuren. Maargoed :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:23

ik slaap uit tot 9 uur, lekker in me badjas op de bank ontbijten, dan rond half 11 naar me paard fietsen, vroeger ging ik met de scooter, maar dit duurt langer en is goed voor me figuur. meestal rond 2 uur weer thuis, opwarmen bij de kachel, douchen, werk zoeken, avond eten en daarna beetje tv kijken en laptoppen! niet erg veel bijzonders dus

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:59

Nee ... werk heb ik nog steeds niet ... maar ik ga volgende week wel starten met vrijwilligerswerk.

Ik kan zelfs kiezen uit twee totaal verschillende functies :P bij twee totaal verschillende organisaties. Bij beide ga ik dus volgende week een middag meedraaien en daarna ben ik in de luxe positie om zelf te kiezen welke mij het beste bevalt. :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:09

sharoontje schreef:
Waar lees jij dat ik zeg dat jij ze moet verkopen dan? Ik zeg alleen wat ík gedaan zou hebben als ik in zo'n situatie zat en daarbij heb je mij ook niet horen zeggen dat ik denk dat je je paardjes niet goed verzorgt. Ik vind alleen, dat als je al moeite hebt met jezelf kwa financieel, dat je dan ook nog eens paarden neemt, die je vervolgens van een alimentatie (als ik het goed gelezen heb) en je vriend's geld betaald. Dan denk je toch eerder aan jezelf dat je het goed op een rijtje hebt en daarna pas aan paardjes en andere dieren. Hoe wil je dat bijvoorbeeld doen als een van je paardjes geopereerd moet worden en je hebt het geld er niet voor?

mijn vriend en ik hebben er SAMEN voor gekozen om paarden te nemen !!!

nu zeg ik dit voor de derde keer ...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:11

sharoontje schreef:

gelukkig hebben wij het niet krap ... dus .. mijn vriend heeft er ook zelf voor gekozen om paarden te nemen ...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:12

sharoontje schreef:

wat bedoel je met het welzijn van de dieren dan ? ze worden betaalt gevoerd verzorgt ?

misschien omdat ik mijn paarden niet kan aankleden met anky of scapa spullen ? ik snap niet helemaal wat je ermee bedoelt ???????

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:15

Ik begrijp de opmerking van Sharoontje eerlijk gezegd ook niet zo goed. Als ze gewoon alles krijgen wat ze nodig hebben, dan is het toch goed??

Ik heb a.s. donderdag weer een gesprek.
Ben de tel inmiddels al kwijt geraakt. Steeds na 2e gesprek was ik nét niet de kandidaat die ze zochten of had ik heel traject met gesprekken achter de rug via uitzendbureau bij bedrijf en besloten ze uiteindelijk niet iemand aan te nemen die al weken in de procedure zat, maar een bevriend iemand die net zn baan kwijt was geraakt. En dat nu al 2x mee gemaakt.
Erg achterbaks..

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:22

Moderatoropmerking:
Graag ontopic. Bedankt voor de medewerking

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:08

sharoontje .. ik vond je PB niet zo gepast maargoed vraag het je toch nog een keer : wat bedoel je met het welzijn van mijn dieren ? ze komen niets te kort .. dus wat heeft dat er mee te maken ....