Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:49

ella ik vindt dit echt ver gaan.
Moeders wil vader niet bij het kind.
Vaders is niet instaat voor het kind te zorgen.
Vaders en moeders heben altijd ruzie.
Vaders en moeders familie heben altijd ruzie.
Vaders voelt geen liefde voor het kind.

Als je dat rijtje leest denk jij dan nog steeds dat het kind gellukig wordt met zijn vader in de buurt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:53

misschien is het kind wel beter af zonder vader?
De moeder zorgt er waarschijnlijk prima voor....zolang hij het kind niet erkent heef als zijnde zijn kind heeft ze geen recht op vergoeding.Als hij het niet vrijwillig wil geven...
Dan zou de moeder een dna test moeten laten doen en een advocaat in moeten schakelen.

Als ik de moeder was zou ik nieteens een bijdrage willen hebben...maar dan ook nooit meer z'n kind zien!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:54

Moontje1991 schreef:
Zal ik je dan even heel erg laten schrikken ella.
Als ik zwanger wordt laat ik abortus plegen want ik wil geen kind (en een kind wil mij al helemaal niet als moeder) en weet je toch ga ik lekker door met sex heben.
Erg he?

En dat eerste punt met ruzie kom op zeg 2 ouders die het op geen enkel punt met elkaar eens zijn en elkaar het licht niet in de ogen gunnen hoe wil je die laten stoppen met ruzieen?

en punt 2 dus ts moet zijn leven maar laten vergallen en waarschijnlijk uiteindelijk zelfmoord plegen alleen maar om verantwoordelijkheid voor een kind te dragen dat daar doodongellukig wordt en uiteindelijk waarschijnlijk zelf ook zelfmoord pleegt?

Ook dat is verantwoordelijk gedrag Moontje. Abortus is in sommige situaties nu eenmaal de beste optie en kan een hoop ellende voorkomen.

Maar hij wist dat zij zwanger was en had daar vantevoren afspraken met haar over kunnen maken. Met vantevoren bedoel ik in de periode dat er nog een keuze was. Namelijk wel of geen abortus. En hij had kunnen aangeven dat hij sowieso geen deel wilde uitmaken van het leven van dit kind als zij het zo nodig op de wereld zou willen zetten. Alles had vantevoren geregeld kunnen zijn maar hij heeft, voor zover ik uit zijn berichten kan opmaken, niets ondernomen in die richting. Heeft alles maar zo'n beetje laten gebeuren. Ook hij had zijn verantwoording moeten nemen, net als jij zou doen mocht je onverhoopt zwanger raken.

Achteraf moet ie niet gaan lopen zeuren. Het kind is er en hij is vader dus hij zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen mbt het kind. Want dit kind heeft er niet om gevraagd geboren te worden maar hij heeft het wel samen met iemand de wereld in geskupt. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, zo simpel is het.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:57

Dus als ze het van te vooren hadden besproken en zijn ex toen in had gestemd met abortus maar nu van mening is verandert dan was het ook TS zijn probleem?
En als ze toen al had gezegd ik wil het dan houden en hij niet dan hadden ze maar geen sex moeten heben?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:57

Moontje1991 schreef:

Als je dat rijtje leest denk jij dan nog steeds dat het kind gellukig wordt met zijn vader in de buurt?

Vader en Moeder moeten niet zo egoistisch zijn :Y)
Maar hun verantwoordelijkheid nemen voor het kind.

Als je het doet, doe het dan veilig :Y)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:59

Misschien wil de ts best hulp, maar weet hij niet hoe...
Gek voorbeeldje, een kennis van mij rijd de sterren van de hemel met haar paard, dus ik vraag "start je niet met Ramses?", geeft ze schoorvoetend toe dat ze niet weet waar en hoe ze een startkaart aan moet vragen.......... Zij is 23 en een beetje verlegen maar niet extreem. Nu moet een volledig verwarde 'jongen' allerlei instanties bellen en zijn verhaal doen? Dat is nogal een drempel! Zeker als je de berichten van ts leest (gellof me dan word een hoop duidelijk), het zou fijn zijn als iemand in zijn directe omgeving hem een helpende hand zou bieden ipv wij alleen een beschuldigende vinger!!
Diegenen die het hardst roepen dat hij die en die moet bellen, heel graag wat telefoonnummers openbaar maken of websites, dat maakt het voor ts wellicht begrijpelijker en hopelijk kan hij er iets mee.
Ik vind de meeste reacties hier; 'proberen te schoppen tegen een toch al gebroken been'

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:01

Joosiien schreef:
Moontje1991 schreef:

Vader en Moeder moeten niet zo egoistisch zijn :Y)

Als je het doet, doe het dan veilig :Y)

Ook als je het veilig doet kun je zwanger worden.
Er is geen voorbehoedsmiddel dat 100% veilig is zonder uitzonderingen.

maikeltje

Moontje1991 schreef:
Dus als ze het van te vooren hadden besproken en zijn ex toen in had gestemd met abortus maar nu van mening is verandert dan was het ook TS zijn probleem?
En als ze toen al had gezegd ik wil het dan houden en hij niet dan hadden ze maar geen sex moeten heben?

Nee, als hij het kind niet wilde en zij wilde het toch dan had hij kunnen zeggen dat hij er geen deel van uit wilde maken. Dan had hij kunnen afspreken met haar dat ze het dan alleen moest doen. Dat had hij zwart op wit kunnen laten zetten, dan was het duidelijk geweest. Met wel of geen sex heeft dit verder niets van doen, tenzij hij gewoon z'n blote sabel erin gestoken heeft zonder dat zij ook iets gebruikte. :+ Dan heeft ie er echt om gevraagd, maar ik ga ervanuit dat ze wel anticonceptie hebben gebruikt en dat er iets mis is gegaan ;)

Uppojono

Citaat:
Vader en Moeder moeten niet zo egoistisch zijn

Hier ben ik het echt helemaal mee eens.. Ook kan ik niet bevatten dat je je paard boven je kind stelt.. Mijn paarden zijn superbelangrijk voor me, maar zouden nooit boven mijn kind staan.. Wel zeer dicht volgend op het kind.. Als je niet voor het kind kunt zorgen, oké, maar hoe kun je je kind niet belangrijk vinden?
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 18-12-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:03

@ Bonita: Uhu, daar heb je wel een goed punt, maar ik denk dat het een hoop gescheeld had als hij berichten had geplaatst als: Ik weet niet hoe ik nu verder moet of dat je merkt dat hij ermee zit.. in plaats van berichten dat het eenmaal zo is en dat hij zich er maar bij neer moet leggen en ach hij hield toch meer van zn paard dan van z'n kind en zijn paard heeft hij tenminste nog. (Zo komt het op mij over iedergeval)
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 18-12-09 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:04

Ik denk TS zijn kind wél belangrijk vind, maar dat contact met zijn kind een beetje gedwarsboomt wordt door moeders...

Anyway, TS, misschien kan je contact opnemen met http://www.opvoedadvies.nl/index.htm

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:05

noudy schreef:
Biancaa schreef:
helaas is dat er niet, geld komt gewoon bij de rekening van de moeder... Wat zij er mee doet is aan haar, je kan zelfs geen afrekening vragen. wij hadeden ook gevraagd of we het geld op een aparte rekening mochten storten voor de kleine van mijn man, maar rechtbank doet daar geen moer mee.

@noudy, dat doet die ex van mijn man dus ook ;) Moeders staan meer in hun macht dan iedereen denkt... Dus kan me voorstellen dat je als man denkt, stik maar lekker. Het kind gaat (meestal) als hij/zij ouder is toch wel op zoek naar de vader. Dat is dus niet omdat je niet van het kind houdt, maar juist om spanningen tegen te gaan. Het is dus makkelijk om vader uit te maken voor zwakkeling, maar soms ben je juist sterker door los te laten...

Dat ze allebei fout zijn, geef ik ook toe hoor. Normaal praten is er tegenwoordig niet meer bij. Dat zie ik ook bij mijn man en zijn ex. Hij vraagt netjes of zijn dochter alsjeblieft op 2e kerstdag kan komen, want dat is het 1e weekend dat ze officieel van de rechtbank mag komen slapen, zijn ex pakt het kind op, draait zich om en gaat zo weg zonder wat te zeggen... Nou dat wordt dus niks...

*edit* na mijn quote zag ik veeeeel typfouten :o

Nou dan geef ik je man 100% gelijk dat hij niet betaald,vind het verschrikkelijk dat je als man moet bidden en smeken of je je kind een x mag zien.
Mischien had ik er ook wel anders over gedacht maar nu ik weet hoe het er al acht
jaar bij onze vriend aan toe gaat, vind ik dat mannen ook wat meer recht mogen krijgen en niet alleen maar laten betalen.

Mijn man betaald heel netjes hoor... ondanks dat de rechtbank zijn salaris 4000 euro te hoog heeft ingeschat, wij hetzelfde salaris verdienen als wat zijn ex in haar eentje verdiend (en dan samen met haar nieuwe vriend 4100 euro netto verdiend in de maand) en hij blijft inderdaad smeken om zijn kind te zien, terwijl de recht bank dit dus wel heeft besloten.

Wat Rainbow ook al zei, als jij voor de deur staat en zij is niet thuis, dan heb je gewoon pech. Je hebt gewoon nergens recht op als vader zijnde.

Kan Pinda_dip wel zeggen van wel want ze spreekt zoveel advocaten, nou je krijgt gewoon niks voor elkaar hoor. We zitten er zelf middenin! Over die aparte rekening, hoe wil jij aantonen dat moeders het voor haarzelf gebruikt dan? Dat lukt je niet, dus inzage in de financiën krijg je niet vanwege privacy redenen van haar kant. Tevens een aparte rekening niet aangezien de rechtbank beslist dat het voor levensonderhoud is op dit moment. We hebben het zelf aangevraagd (bij een kort geding en bij de normale zitting) en beide rechters zeggen dat dit niet de normale gang van zaken is en wijzen dit dus linearecta af. Theorie en praktijk is helaas iets heeeeeeeeeeeel anders ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:06

stel nu dat TS het kind niet wilde maar de moeder wel....dus mams wilde geen abortus..
Maar TS wilde geen kind...
Wie staat er dan in zijn recht?
Moeilijk hoor...Je heb namelijk twee mensen nodig voor bevruchting.

Ik zou zeggen....als de moeder persee het kindje wil houden prima...maar verwacht dan niets van de vader,geen financiele steun...niets.

De kans is groot dat pa het wel leuk gaat vinden z'on wurm,de kans is ook groot dat hij zijn paard leuker vindt.....

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:08

Uppojono schreef:
Citaat:
Vader en Moeder moeten niet zo egoistisch zijn

Hier ben ik het echt helemaal mee eens.. Ook kan ik niet bevatten dat je je paard boven je kind stelt.. Mijn paarden zijn superbelangrijk voor me, maar zouden nooit boven mijn kind staan.. Wel zeer dicht volgend op het kind.. Als je niet voor het kind kunt zorgen, oké, maar hoe kun je je kind niet balngrijk vinden?

ZOals ik al zei dat is voor iedereen anders.
Die een houdt wel van ze kind de ander niet en de ander mishandelt het. (oke dat laatste vindt ik ook niet goed)
Er zijn genoeg mensen met een kind die er niet van houden.
En dan vindt ik gewoon niet met het kind bemoeien nog de beste oplossing.
Ik ken ook iemand die een nieuwe vriendin kreeg vriendin zegt of je dochter eruit of ik ga weg en hij zegt oke doeg dochter hallo vriendin.
(niet niet mijn vader maar mijn oom mijn nichtje woont momenteel bij mijn ouders daarom en)
En dat vindt ik wel te ver gaan maar gewoon vanaf het begin geen vader voor het kind spelen vindt ik wel kunnen liever geen vader dan een vader die niet van je houd en je niet moet.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:10

als je als man zijnde absoluut nog geen kind wil, dan zal je ten alle tijden beschermt sex moeten hebben, doe je dan niet dan weet je wat voor risico`s er aan vast zitten. simpel.

staat even los van dit geval maar is een opmerking in het algemeen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:10

Joosiien schreef:
@ Bonita: Uhu, daar heb je wel een goed punt, maar ik denk dat het een hoop gescheeld had als hij berichten had geplaatst als: Ik weet niet hoe ik nu verder moet of dat je merkt dat hij ermee zit.. in plaats van berichten dat het eenmaal zo is en dat hij zich er maar bij neer moet leggen en ach hij hield toch meer van zn paard dan van z'n kind en zijn paard heeft hij tenminste nog. (Zo komt het op mij over iedergeval)

Dat heeft denk ik meer te maken met de algemene ontwikkeling van ts, nogmaals: no offence. maar je kunt uit eerdere topics zien dat zijn taalgebruik (vooral zinsopbouw) ronduit slecht is terwijl de 'moeilijke' woorden er wel zijn en hij af en toe vlekkeloze zinnen maakt. Ts lijkt een vrij complex doch simpel persoon te zijn (als je me nu niet meer kan volgen brgijp ik dat ten zeerste!!) het lijkt me wat weg te hebben van een milde vorm van autisme... De manier waarop hij spreekt over zijn dieren, belevenissen, kind.....
Ik heb lang getwijfeld of ik dit neer zou zetten, want het is ab-so-luut niet neerbuigend bedoelt, maar eigenlijk hoop ik de toon hiermee een beetje te sussen....

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:12

Heino schreef:
Ik denk TS zijn kind wél belangrijk vind, maar dat contact met zijn kind een beetje gedwarsboomt wordt door moeders...

Anyway, TS, misschien kan je contact opnemen met http://www.opvoedadvies.nl/index.htm

Ook dat speelt mee, maar het zal van twee kanten niet juist zijn gegaan. Anders zou moeders weer niet zo fel en aanvallend naar ts reageren.... Maar goed dat je deze link plaatst, dat is iig een optie om naar te kijken en dus iets 'tastbaars' voor de ts

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:13

geerke schreef:
stel nu dat TS het kind niet wilde maar de moeder wel....dus mams wilde geen abortus..
Maar TS wilde geen kind...
Wie staat er dan in zijn recht?
Moeilijk hoor...Je heb namelijk twee mensen nodig voor bevruchting.

Ik zou zeggen....als de moeder persee het kindje wil houden prima...maar verwacht dan niets van de vader,geen financiele steun...niets.

De kans is groot dat pa het wel leuk gaat vinden z'on wurm,de kans is ook groot dat hij zijn paard leuker vindt.....

Maar dat roep ik toch al de hele tijd, ook daarin kan hij duidelijkheid bieden. Had ie gewoon even duidelijk aan kunnen geven als hij geen deel uit wilde maken van dit kind. Had ie zelfs zwart op wit kunnen laten zetten ipv maar zien waar het schip zal stranden. het is vooral die afwachtende houding waar ik me aan stoor.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:16

dobbel schreef:
als je als man zijnde absoluut nog geen kind wil, dan zal je ten alle tijden beschermt sex moeten hebben, doe je dan niet dan weet je wat voor risico`s er aan vast zitten. simpel.

staat even los van dit geval maar is een opmerking in het algemeen.

Volgens mij is er al 100 keer vermeldt dat ook met beschemde sex je zwanger kan worden.
Ook als je en de pil en codoom gebruikt niks is 100% veilig dat bestaat niet!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:17

tuurlijk, maar de kans is AANZIENLIJK MINDER onbeschermt sex betekend in MIJN ogen staan voor je kind leuk of niet.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:19

Als jij je kind niet erkent ben je niet eens verplicht om voor het kind te betalen, al zou ik het schandalig vinden tegenover je kind want kinderalimentatie is voor (het onderhoud van) je kind. Ik krijg het namelijk ook elke maand netjes gestort en 1/3 daarvan gebruik ik voor mijn dochter(kleding,clubjes etc), 2/3 daarvan gaat op haar spaarrekening. Mocht het echt zo zijn dat jullie er niet uit komen, open dan op zijn minst een rekening voor je kind waar je steeds wat geld voor zijn/haar toekomst op stort. Ik weet niet of jullie een omgangsregeling gaan treffen maar kinderen worden ouder en zijn altijd nieuwsgierig naar beide ouders.
Ga hier a.u.b wel heel goed over nadenken en stel dan in ieder geval voor 1x je kind voorop qua beslissingen, je gaat nu wel hele belangrijke knopen doorhakken die later ook tegen je gebruikt kunnen worden.
Bedenk je dat je ook spijt kunt gaan krijgen,en die spijt heel vaak te laat komt.

Ik spreek uit ervaring, uit elkaar toen mijn dochter 3 jaar was, heel veel ruzie en dus ook stress wat je ook overbrengt op je kind, nergens met elkaar over kunnen praten en dus problemen die zich opstapelen, rechtzaken, nog meer stress.
Nu 3 jaar verder en meneer heeft heel veel spijt en dat is helaas voor hem te laat, ziet zijn dochter wel om het weekend en alles kunnen we nu bespreken maar de relatie is voor goed voorbij.
Ik heb dan de mazzel dat we uiteindelijk gestopt zijn met _-:( want zoiets hou je echt niet heel lang vol.

Denk goed na over je besluit, je neemt immers ook een beslissing voor de toekomst.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:20

jeetje wat zijn de meesten hier ronduit cru :n

wij weten helemaal niet hoe het helemaal zit dus het is ook niet aan bokt om de TS de grond in te boren!

Bovendien geef ik de TS ergens wel gelijk
Als ik mijn eigen kind niet mocht erkennen en niet aanraken of zien zou ik ook niets betalen en gewoon mijn handen eraf trekken

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:28

centraal hoort hier het kind te staan..ts ziek zwak of misselijk of moeder, gemeen of whatever...NIET INTERESSANT, wat is voor het kind het beste??? twee ouders die ook al zijn ze geen partners meer, samen voor hun kind de verantwoordelijkheid nemen...en samen gaan nadenken wat voor het kind belangrijk is, nu en in de toekomst.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:31

celticpony schreef:
centraal hoort hier het kind te staan..ts ziek zwak of misselijk of moeder, gemeen of whatever...NIET INTERESSANT, wat is voor het kind het beste??? twee ouders die ook al zijn ze geen partners meer, samen voor hun kind de verantwoordelijkheid nemen...en samen gaan nadenken wat voor het kind belangrijk is, nu en in de toekomst.

Amen :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:32

Biancaa schreef:
Kan Pinda_dip wel zeggen van wel want ze spreekt zoveel advocaten, nou je krijgt gewoon niks voor elkaar hoor. We zitten er zelf middenin! Over die aparte rekening, hoe wil jij aantonen dat moeders het voor haarzelf gebruikt dan? Dat lukt je niet, dus inzage in de financiën krijg je niet vanwege privacy redenen van haar kant. Tevens een aparte rekening niet aangezien de rechtbank beslist dat het voor levensonderhoud is op dit moment. We hebben het zelf aangevraagd (bij een kort geding en bij de normale zitting) en beide rechters zeggen dat dit niet de normale gang van zaken is en wijzen dit dus linearecta af. Theorie en praktijk is helaas iets heeeeeeeeeeeel anders ;)

Opnieuw herziening van de alimentatie aanvragen, niet direct via het gerecht, maar tussen advocaten onderling. Hierdoor wordt inzage in de financieen verkregen om naberekening te kunnen doen, waarmee je dus naar de rechtbank kunt stappen als daadwerkelijk blijkt dat je partner teveel alimentatie betaald. En als je het echt niet weet, neem eens een recherchebureau in de arm en laat een alimentatieonderzoek uitvoeren, zij zijn erkent door het ministerie van justitie en de verkregen documenten worden als rechtsgeldig gezien.
Alimentatie vind plaats naar gelang inkomen van de man, en bij wijziging in de situatie mag de situatie herzien worden.

Een vriend van mij betaald ook gigantische bedragen alimentatie voor zijn dochter van 2, en heeft inzage in de besteding verkregen omdat hij aan kon tonen door stukken uit het verleden (leningen afgesloten door zijn ex, schuldeisers, bestedingsgedrag, getuigenverklaringen van vrienden/kroegeigenaren mbt haar uitgaanspatroon, bankafschriften, bonnetjes enz.) dat haar uitgaven buiten proportioneel zijn en heeft het hierdoor aannemelijk kunnen maken dat zij met haar huidige inkomsten + activiteiten, de alimentatie nimmer in zijn geheel ten goede komt van het kind. Kwestie van héél slim spelen...
Mijn ex probeerde onder de alimentatie uit te komen met een fictieve lening tbv zijn huisraad, prima overhandig dan alle bonnetjes van je aankopen maar (die had ie niet uiteraard), overhandig maar een bankafschrift (had ie niet), hij liet me zijn nieuwe woning zien en vertelde met zijn stomme kop dat hij alles gratis via vrienden had verkregen... Ik hem een mailtje gestuurd (Wel fijn hoor dat je al je spullen gewoon gratis hebt kunnen krijgen - klem gezet) kon hij niet ontkennen dus als productie bijgevoegd. Het werd aannemelijk gevonden dat de lening daadwerkelijk fictief was, en daarom kon hij alsnog betalen.
Eerlijk is eerlijk, het vergt veel zelfonderzoek... hoe langer die advocaat erover doet, hoe meer geld ze innen.

OT: Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe topic van de TS. Verder speculeren heeft weinig zin denk ik, zolang er zoveel onduidelijkheden zijn.