Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Skess_ schreef:heb ook geen idee waar ik nou heen moet met mijn kaart om hem te activeren ....
capopjekop schreef:Tot wanneer kun je hem activeren. Een vriendin van me vertelde me dat dit voor 31 december moet? Maar dat kon ik niet terugvinden op de site van de ovchipkaart.
idinn schreef:Ik snap ook niet zo goed, waarom ze perse de papieren OV eruit gooien, dat is totaal niet handig, zeker nu overduidelijk is dat (1) januari gewoon niet haalbaar is voor ze. Laat iedereen dan gewoon zijn chip activeren maar bij controle evt ook gewoon papieren OV kunnen tonen. Dan kan je dat als tussen oplossing doen tot bijvoorbeeld maart, dan heeft iedereen netjes zijn chip gekregen (of denk ik nu iets te positief over de IBG -boycot nieuwe naam-) weet elk personeel waar dan ook in NL wat het ermee aan moet qua activeren, geen gedoe en warrige verhalen van alle kanten..
Maar nee het moet perse per 1 januari 2010... komaan er zijn mensen die leveren al 2 jaar extra pasfoto's in en zitten nu nog zonder, dan doe je als organisatie toch iets fout. Als ze vanaf dan gewoon elke student er 1 hadden gegeven ipv eerst die in Rotterdam en toen Amsterdam (neem aan dat die het ook wel allang gehad hebben) dan had iedereen er nu 1 gehad, was er niks aan het handje geweest..
*ik ga morgen eens bij de balie zien wat ze daar zeggen haha eerst dat ding maar eens vinden na een jaar niet gebruikt te hebben*
Misser schreef:_Tara_ schreef:Shadow, amen. Zoveel vragen die hier gesteld worden, kunnen heel makkelijk gevonden worden op internet.
Maar toch vraag ik me nog steeds af waarom ik een product op m'n kaart moet gaan zetten, terwijl er al een abo tot 2012 opstaat.
Als het een tijdelijk abo is, waarom dan zolang geldig en waarom kan het niet blijven staan?
Tweede vraag is waar ik m'n product moet ophalen, kan dat alleen bij bepaalde automaten? Volgens de site wel, maar als ik m'n pas boven een willekeurige automaat houd, staat er ook de keuze 'product ophalen'.
Henrieke schreef:Jolliegirl schreef:je oude OV is NIET geldig NA december 2009.
dit is dus ook GEEN uitzondering...
dat is mij verteld![]()
lekker dubbel dus weer....
Hmm
Maar hoe moet dit nu dan? Ik ga echt geen treinkaartjes kopen elke dag, en m'n chipkaart heb ik geprobeerd in de automaten te stoppen maar dat leverde niks op.
idinn schreef:Maar nee het moet perse per 1 januari 2010... komaan er zijn mensen die leveren al 2 jaar extra pasfoto's in en zitten nu nog zonder, dan doe je als organisatie toch iets fout. Als ze vanaf dan gewoon elke student er 1 hadden gegeven ipv eerst die in Rotterdam en toen Amsterdam (neem aan dat die het ook wel allang gehad hebben) dan had iedereen er nu 1 gehad, was er niks aan het handje geweest..
Szan schreef:milatje schreef:Je mag je gewone OV gebruiken tot eind januari. =)
Waar staat dat? Dacht dat dat officieel niet mocht namelijk..
_SteR_ schreef:idinn schreef:Maar nee het moet perse per 1 januari 2010... komaan er zijn mensen die leveren al 2 jaar extra pasfoto's in en zitten nu nog zonder, dan doe je als organisatie toch iets fout. Als ze vanaf dan gewoon elke student er 1 hadden gegeven ipv eerst die in Rotterdam en toen Amsterdam (neem aan dat die het ook wel allang gehad hebben) dan had iedereen er nu 1 gehad, was er niks aan het handje geweest..
Precies!
Het is nu 4 dagen voor het nieuwe jaar en ik heb nog stééds geen OV-chipkaart ontvangen, terwijl ik al 2 pasfoto's ingeleverd heb.
Er werd mij vorige week aan de telefoon gezegd dat zij een oplossing zullen vinden vóór 1 januari voor de mensen die nog geen chipkaart hebben ontvangen, maar ik heb nog niks gehoord!
Ik vertik het om in januari mijn treinkaartjes te kopen. Wie heeft er al iets gehoord over een oplossing??!
Szan schreef:Dan spreken de mensen van de NS elkaar tegen, want mij is juist verteld dat je OV kaart in principe gewoon echt niet meer geldig is en je dus moet zorgen voor een werkende ov chipkaart. In de werkelijkheid zullen ze misschien wel wat dingen door de vingers zien, omdat het ov chipkaart systeem voor veel mensen onduidelijk is, maar ik zou ervanuit gaan dat je ov jaarkaart echt niet meer geldig is.. Niet alle conducteurs zeggen dat ze de ov jaarkaart nog zullen accepteren als vervoersbewijs
Berdien schreef:De voor mij geadviseerde periode om hem af te halen is van 22 januari tot 31 januari. Achternaam beginnende met een 'W'.
Nou, ik kijk straks tóch gewoon even op het station of ik het er niet al op kan zetten, dan ben ik ook maar van het gezeur af.
_Skess_ schreef:Ik heb mijn OV chipkaart gewoon thuis gestuurd gekregen...maar ik hoef hem toch niet op te laden met geld? Gebruik hem gewoon als OV kaart voor door de weeks...Maar je moet hem toch activeren begrijp ik?
_Skess_ schreef:En dat doe je gewoon bij zo'n kaartautomaat?