OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:54

heb ook geen idee waar ik nou heen moet met mijn kaart om hem te activeren ....

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:04

_Skess_ schreef:
heb ook geen idee waar ik nou heen moet met mijn kaart om hem te activeren ....

http://www.studentenov-chipkaart.nl/

Daar kan je linksonderin zien wanneer jij je kaart kan opladen.
Deze moet je opladen op één van die oplaadpunten.
(waaronder van die gele kastjes etc.)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:04

capopjekop schreef:
Tot wanneer kun je hem activeren. Een vriendin van me vertelde me dat dit voor 31 december moet? Maar dat kon ik niet terugvinden op de site van de ovchipkaart.

Dit is veranderd.
Je kan het zien op http://www.studentenov-chipkaart.nl/

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:05

idinn schreef:
Ik snap ook niet zo goed, waarom ze perse de papieren OV eruit gooien, dat is totaal niet handig, zeker nu overduidelijk is dat (1) januari gewoon niet haalbaar is voor ze. Laat iedereen dan gewoon zijn chip activeren maar bij controle evt ook gewoon papieren OV kunnen tonen. Dan kan je dat als tussen oplossing doen tot bijvoorbeeld maart, dan heeft iedereen netjes zijn chip gekregen (of denk ik nu iets te positief over de IBG -boycot nieuwe naam- :+ ) weet elk personeel waar dan ook in NL wat het ermee aan moet qua activeren, geen gedoe en warrige verhalen van alle kanten..

Maar nee het moet perse per 1 januari 2010... komaan er zijn mensen die leveren al 2 jaar extra pasfoto's in en zitten nu nog zonder, dan doe je als organisatie toch iets fout. Als ze vanaf dan gewoon elke student er 1 hadden gegeven ipv eerst die in Rotterdam en toen Amsterdam (neem aan dat die het ook wel allang gehad hebben) dan had iedereen er nu 1 gehad, was er niks aan het handje geweest..

*ik ga morgen eens bij de balie zien wat ze daar zeggen haha eerst dat ding maar eens vinden na een jaar niet gebruikt te hebben*

Je mag je gewone OV gebruiken tot eind januari. =)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:06

Misser schreef:
_Tara_ schreef:
Shadow, amen. Zoveel vragen die hier gesteld worden, kunnen heel makkelijk gevonden worden op internet.

Maar toch vraag ik me nog steeds af waarom ik een product op m'n kaart moet gaan zetten, terwijl er al een abo tot 2012 opstaat.
Als het een tijdelijk abo is, waarom dan zolang geldig en waarom kan het niet blijven staan?
Tweede vraag is waar ik m'n product moet ophalen, kan dat alleen bij bepaalde automaten? Volgens de site wel, maar als ik m'n pas boven een willekeurige automaat houd, staat er ook de keuze 'product ophalen'.

Kan bij alle automaten hoor. =)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:06

milatje schreef:

Waar staat dat? Dacht dat dat officieel niet mocht namelijk..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:07

Henrieke schreef:
Jolliegirl schreef:
je oude OV is NIET geldig NA december 2009.
dit is dus ook GEEN uitzondering...

dat is mij verteld := :=

lekker dubbel dus weer....

Hmm :\
Maar hoe moet dit nu dan? Ik ga echt geen treinkaartjes kopen elke dag, en m'n chipkaart heb ik geprobeerd in de automaten te stoppen maar dat leverde niks op.

Doordat alles is doorgeschoven (het was weer eens niet haalbaar) is je oude OV geldig tot eind januari. =)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:07

idinn schreef:
Maar nee het moet perse per 1 januari 2010... komaan er zijn mensen die leveren al 2 jaar extra pasfoto's in en zitten nu nog zonder, dan doe je als organisatie toch iets fout. Als ze vanaf dan gewoon elke student er 1 hadden gegeven ipv eerst die in Rotterdam en toen Amsterdam (neem aan dat die het ook wel allang gehad hebben) dan had iedereen er nu 1 gehad, was er niks aan het handje geweest..

Precies! :j

Het is nu 4 dagen voor het nieuwe jaar en ik heb nog stééds geen OV-chipkaart ontvangen, terwijl ik al 2 pasfoto's ingeleverd heb.
Er werd mij vorige week aan de telefoon gezegd dat zij een oplossing zullen vinden vóór 1 januari voor de mensen die nog geen chipkaart hebben ontvangen, maar ik heb nog niks gehoord!

Ik vertik het om in januari mijn treinkaartjes te kopen. Wie heeft er al iets gehoord over een oplossing??!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:08

Szan schreef:
milatje schreef:

Staat dat ergens officieel?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:09

Szan schreef:
milatje schreef:

Dit is mij verteld door een conducteur.
Is ook wel vrij logisch aangezien het de meeste hun OV chip pas ergens in januari kunnen opladen.
En het allemaal is uitgesteld.

En tja, ik was echt niet van plan weer een maand vooruit te gaan betalen omdat hun zonodig die fout moeten maken.
Ik moet wel elke dag van Culemborg naar Amsterdam Holendrecht reizen ala ruim 15 euro per kaartje.

Vandaar dat ik het had nagevraagd. =)

milatje

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:12

Daarnaast zie ik hier veel mensen zonder OV chipkaart. Als je deze nog niet hebt, maar wel moet reizen met het openbaar vervoer kan je een tijdelijke anonieme chipkaart gratis ophalen waarmee je ook gratis kan reizen. Dit doe je bij de GVB. Ze hebben dan enkel je kaartnummer van je oude ov nodig. =)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:12

_SteR_ schreef:
idinn schreef:

Precies! :j

Het is nu 4 dagen voor het nieuwe jaar en ik heb nog stééds geen OV-chipkaart ontvangen, terwijl ik al 2 pasfoto's ingeleverd heb.
Er werd mij vorige week aan de telefoon gezegd dat zij een oplossing zullen vinden vóór 1 januari voor de mensen die nog geen chipkaart hebben ontvangen, maar ik heb nog niks gehoord!

Ik vertik het om in januari mijn treinkaartjes te kopen. Wie heeft er al iets gehoord over een oplossing??!

Zie mijn vorige post. :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:14

Dan spreken de mensen van de NS elkaar tegen, want mij is juist verteld dat je OV kaart in principe gewoon echt niet meer geldig is en je dus moet zorgen voor een werkende ov chipkaart. In de werkelijkheid zullen ze misschien wel wat dingen door de vingers zien, omdat het ov chipkaart systeem voor veel mensen onduidelijk is, maar ik zou ervanuit gaan dat je ov jaarkaart echt niet meer geldig is.. Niet alle conducteurs zeggen dat ze de ov jaarkaart nog zullen accepteren als vervoersbewijs :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:14

Vragen over het (ophalen van het) studentenreisproductHoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.

Bron: http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:15

Szan schreef:
Dan spreken de mensen van de NS elkaar tegen, want mij is juist verteld dat je OV kaart in principe gewoon echt niet meer geldig is en je dus moet zorgen voor een werkende ov chipkaart. In de werkelijkheid zullen ze misschien wel wat dingen door de vingers zien, omdat het ov chipkaart systeem voor veel mensen onduidelijk is, maar ik zou ervanuit gaan dat je ov jaarkaart echt niet meer geldig is.. Niet alle conducteurs zeggen dat ze de ov jaarkaart nog zullen accepteren als vervoersbewijs :)

Hm, okee apart. Hij was vol overtuigd namelijk.
Ach tja, wat willen ze anders? Studenten laten opdraaien voor de kosten?
Het is hun fout.=)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:16

Wiens fout? Niet de fout van de NS hoor ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:18

Szan schreef:
Wiens fout? Niet de fout van de NS hoor ;)

Wel van de IBgroep of wie daar ook over gaat. ;)
Zeker niet die van de studenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:20

In combi met wat iemand anders zei over een gratis anonieme kaart afhalen op vertoon van je oude OV klopt het dan opzich weer wel wat die conducteur zei. Alleen vergat die dan een gedeelte als dat zo is.

Inderdaad eerder de IBG, die regelde toch het verspreiden van de chip onder studenten? Dan ligt de fout bij hun dat nu veel mensen nog niks hebben..
Was toen met Rotterdam ook een zooi, ik kreeg er 1 want ik zat daar op school en iemand die er woonde kreeg hem niet automatisch want die zat ergens anders op school. Zucht je moet toch in je eigen stad met de metro kunnen :D En weer andere kregen er gewoon geen ookal gingen ze er naar school.. logica!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:53

De voor mij geadviseerde periode om hem af te halen is van 22 januari tot 31 januari. Achternaam beginnende met een 'W'.
Nou, ik kijk straks tóch gewoon even op het station of ik het er niet al op kan zetten, dan ben ik ook maar van het gezeur af.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:59

Berdien schreef:
De voor mij geadviseerde periode om hem af te halen is van 22 januari tot 31 januari. Achternaam beginnende met een 'W'.
Nou, ik kijk straks tóch gewoon even op het station of ik het er niet al op kan zetten, dan ben ik ook maar van het gezeur af.

Denk niet dat het gaat lukken. Ik heb het ook al geprobeerd maar het lukte niet om er al een abbo op te zetten. ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:00

Wie niet waagt... ;)
En ik zie het al helemaal zitten dat als ik braaf wacht tot de 22e, dat de boel er dan helemaal uit knalt en ik dus niet voor de 31e de boel geactiveerd heb :\

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:28

Ik heb mijn OV chipkaart gewoon thuis gestuurd gekregen...maar ik hoef hem toch niet op te laden met geld? Gebruik hem gewoon als OV kaart voor door de weeks...Maar je moet hem toch activeren begrijp ik?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:30

_Skess_ schreef:
Ik heb mijn OV chipkaart gewoon thuis gestuurd gekregen...maar ik hoef hem toch niet op te laden met geld? Gebruik hem gewoon als OV kaart voor door de weeks...Maar je moet hem toch activeren begrijp ik?

Je moet er een abbonement op zetten (Dit kan gewoon gratis). Dus een week of weekendabbonement. :)
Dit hoeft niet met geld.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:40

En dat doe je gewoon bij zo'n kaartautomaat?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:55