Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:55

Wij verschillen blijkbaar van mening over wat 'op een fatsoenlijke manier aan een discussie deelnemen' is.

Ik ga alleen niet in herhaling vallen en ik laat het hier dan ook bij. Het lijkt me zinvoller als ik mijn energie steek in reacties van mensen die wél met respect aan de discussie deelnemen.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:57

Chiqa schreef:
Ik begrijp niet waarom jij dit zegt, ik discussieer respectvol, noem een koter alleen een ding, ik snap niet wat daar zo'n probleem aan is.

Het probleem is dat meerdere mensen je erop wijzen dat zij dit geen respectvolle manier van discussieren vinden en dat jij je daar vervolgens geen fluit van aantrekt onder het mom van "je persoonlijkheid". En dat is dus respectloos. En het maakt jou een onaangenaam ding in deze discussie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:02

Dan mijn vraag aan jullie, waarom maken jullie je zo druk om mijn uitspraak dat een koter een 'ding' is?
Je bent er toch verschrikkelijk gelukkig mee?

Emio jammer dat je persoonlijk moet gaan worden, zet er even een tem op.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:02

Ik wil later wel kinderen, maar wil eerst mijn leven op de rails hebben.
Als ik eind 20 ben zal ik er eens over na gaan denken, daarvoor nog echt niet.

Milka

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:04

Jij benadert mij persoonlijk door mijn kind een ding te noemen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:05

Ik ben nu 26 en heb wel een kinderwens, maar eerst moet ik net als ingridje een aantal dingen op het rechte spoor trekken en daar zullen nog wel wat jaartjes in gaan zitten. Maar ooit, vast wel en dromen kan altijd :D

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:05

Emio schreef:
Dus jij bent ook een ding, Chiqa _O-
Je zal het vast nog ver gaan schoppen in de wereld met jouw sprankelende persoonlijkheid.

precies, irritant ''ding'' wat ze is }:0
kom op zeg, je hebt het nog altijd over mensen Chiqa

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:06

Chiqa schreef:
Dan mijn vraag aan jullie, waarom maken jullie je zo druk om mijn uitspraak dat een koter een 'ding' is?
Je bent er toch verschrikkelijk gelukkig mee?

Ondanks dat je nog op 0 van mijn vragen antwoord hebt gegeven, wil ik best jouw vraag beantwoorden. Ik vind 'ding' het probleem nog niet zo, dat klinkt hooguit wat contactgestoord, maar niet echt beledigd. Ik val over jouw "bloedhekel" en andermans "walgelijke parasiet". Ik vind gewoon dat je niet zo over MENSEN praat. Je leeft nou eenmaal niet alleen op deze aardkloot en met een beetje mededogen en inlevingsvermogen wordt de samenleving er een stuk aangenamer op. Da's toch niet zo raar. En nogmaals: hoe kom je er nou toch steeds bij dat ik kinderen heb, danwel wil?! :?
Laatst bijgewerkt door Soda op 13-12-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:07

Emio schreef:
Jij benadert mij persoonlijk door mijn kind een ding te noemen.

Waar staat dat? Dat ik jou kind een ding noem zou je dat even willen quoten, want dan ben ik idd persoonlijk bezig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:09

Soda schreef:
En nogmaals: hoe kom je er nou toch steeds bij dat ik kinderen heb, danwel wil?! :?

Datzelfde geldt voor mij: ik heb geen kinderen en ik wil ze niet.

Ga dan ook niet lopen roepen 'je bent er toch verschrikkelijk gelukkig mee'. Waarmee? Ik heb geen kind en ik wil ze niet.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:09

Kom zeg, alsof je daadwerkelijk meent dat álle kinderen 'dingen' zijn om een 'bloedhekel' aan te hebben, behálve het kindje van Emio. Geloof je dat zelf?

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:10

Je noemt kinderen 'dingen' en aangezien ik in blijde verwachting ben van een kind noem je mijn kind dus ook een ding.
Wie aan mijn kind komt, komt aan mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:11

Emio schreef:
Je noemt kinderen 'dingen' en aangezien ik in blijde verwachting ben van een kind noem je mijn kind dus ook een ding.

Dus dat maak je dr toch echt zelf van :D Heb dat dus niet in mijn mond gehad, zou niet durven.

Karin schreef:
Ga dan ook niet lopen roepen 'je bent er toch verschrikkelijk gelukkig mee'. Waarmee? Ik heb geen kind en ik wil ze niet.

Mss bedoel ik wel de gedachte dat een ding geweldig is? Kan je ook voor jezelf bedenken toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:12

Nee, dat kan ik niet. Ik denk duidelijk op een andere manier dan jij.

Maar zoals gezegd, ik steek mijn energie liever in mensen die wél op een normale manier aan discussies kunnen deelnemen.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:12

Karin schreef:
Soda schreef:
En nogmaals: hoe kom je er nou toch steeds bij dat ik kinderen heb, danwel wil?! :?

Datzelfde geldt voor mij: ik heb geen kinderen en ik wil ze niet.

Blijkbaar moet je kinderen willen om te vinden dat je vriendelijk over ze kan praten ;) Ik heb nog lekker niet eens uit de doeken gedaan of ik een kinderwens heb of niet... :+

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:13

Chiqa schreef:
Ik begrijp niet waarom jij dit zegt, ik discussieer respectvol, noem een koter alleen een ding, ik snap niet wat daar zo'n probleem aan is. In feite ís het ook een ding, hoe je het ook wendt of keert :D
Ik ben ook niet echt van plan mijn persoonlijkheid aan te passen, ik bindt hier nog aardig wat watten om hoor, IRL heb ik dr shockerendere benamingen voor die ik jullie zal besparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:14

Nou dat is dan duidelijk Karin, dat wij anders denken, maar dat maakt jou of mij geen beter mens,
gewoon een andere belevinsgewereld.
En ik heb een bloedhekel aan die apparaten }>

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:15

Chiqa schreef:
Emio schreef:

Dus dat maak je dr toch echt zelf van :D Heb dat dus niet in mijn mond gehad, zou niet durven.

Jeetje zeg, jij kan echt kromlullen wat recht is! Eerst als een olifant door een porseleinkast uithalen naar alle wat nog niet meerderjarig is en dan vervolgens, als iemand terugmept, roepen "dat je dat heus niet zo gezegd hebt". Fascinerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:16

Soda of jou (jullie) belevingswereldje is íetsje anders dan die van mij, zullen we het daar maar op houden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:17

Chiqa schreef:
Ik begrijp niet waarom jij dit zegt, ik discussieer respectvol,

Eh, nee, dat doe je niet. Jij herhaalt dat vaak, maar meestal in combinatie met een verklaring waarom je je niets wilt aantrekken van je discussiepartners (dat heb je hier toch ook gezegd? Dat je niet van plan bent om je aan te passen of rekening te houden met anderen?) Dat lijkt mij - per definitie - al geen ruimte te bieden voor een respectvolle discussie.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:21

Je hoeft niet per se neerbuigend te gaan doen over dat zogenaamde belevingswereldje van me hoor. Maar ik vermaak me er uitstekend in, dankjewel, en zo te lezen nog wel meer mensen met me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:22

Soda schreef:
Je hoeft niet per se neerbuigend te gaan doen over dat zogenaamde belevingswereldje van me hoor. Maar ik vermaak me er uitstekend in, dankjewel, en zo te lezen nog wel meer mensen met me.

Eerst vind je mijn manier van discussieren 'respetloos' en nu 'vermakelijk?' :? Leg eens uit?
Wat heeft dit met elkaar te maken?

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:24

Ik vermaak mij in "mijn belevingswereldje". Dat blijkbaar niet de jouwe is, maar wel dat van een boel andere mensen klaarblijkelijk. Niet alles meteen persoonlijk opvatten ;)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:32

Ik ben 24 en heb helemaal geen/absoluut geen kinderwens, ik vind kinderen niet leuk, zie alleen maar de nadelen van kinderen en ben niet eens in staat voor mezelf te zorgen; laat staan voor een kind :Y). En mocht ik opeens moedergevoelens krijgen, dan denk ik alleen al aan dé bevalling en verdwijnen al mijn moedergevoelens := Ik neem wel een kat, en ga lekker vaak op vakantie ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:35

Kristie schreef:
En mocht ik opeens moedergevoelens krijgen, dan denk ik alleen al aan dé bevalling en verdwijnen al mijn moedergevoelens

Bedoel je na alle schade die dit aan je lichaam heeft aangericht? :D