'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:59

nou ben er nog lang niet aan toe :P!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:01

Vroeg rijp, Vroeg rot zullen we maar zeggen :Y)
Ik ben zelf dan nog 13, maar ben het helemaal met jullie eens.
Mijn leven bestaat uit school, paarden en af en toe een met vriendinnen afspreken, en dan bedoel ik niet uitgaan ofzo, nee, naar het paard :D
Ik word daarom wel eens (vaak) kinderachtig genoemd, omdat ik nog geen cup C heb, maar pas net cup AA. Nou sorry hoor, maar ben je meteen een baby als je nog geen borsten hebt in de 2de :=

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:02

ohw ken ik (A)

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:06

hahaha ik zie mijn zusje echt zo voor me nu, ze is 15 en ze wilt maar cup C.. nou ze mag best wel wat van mij krijgen hoor :o
Ik denk dat het ook verschilt met karakter, ik was iets vroeger volwassen als mijn zusje ook kwa lijf enzo..
er zit ook een verschil tussen volwassen willen zijn en het ook daadwerkelijk al zijn

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:12

Ik ben 15 en maakte me in de 1e en 2e echt niet druk wat ik droeg ik zag er op foto's vind ik nu niet uit :o
Hakken heb ik wel maar draag ze eigenlijk nooit krijg er last van mijn voeten en mijn rug van :P
Ik kreeg pas borsten eind 2e begin 3e ben wel is aangesproken hoe oud ben jij? 13 kreeg ik het antwoord: en nog geen borsten?? Als of ik van een andere wereld kwam ofzo.

Ik begin nu het uitgaan leuk te vinden vrijdag ga ik ook naar 16+ maar wordt wel opgeschreven op een lijst van mensen van 15 (een jongen die ik ken heeft het georganiseerd) dus geen alcohol voor mij, vind het niet erg :)

Laatst liep ik op school op de trap liep naar boven zijn er 2 van die bruggertjes de 1 duwde de ander tegen mij aan waardoor ik bijna van de trap afviel. Ik gooide die brugger die tegen mij viel met een duw terug. Ik stond er even versteld van hoor had in de 1e het lef daar echt niet voor.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:15

danielle_x schreef:
Ik ben 15 en maakte me in de 1e en 2e echt niet druk wat ik droeg ik zag er op foto's vind ik nu niet uit :o
Hakken heb ik wel maar draag ze eigenlijk nooit krijg er last van mijn voeten en mijn rug van :P
Ik kreeg pas borsten eind 2e begin 3e ben wel is aangesproken hoe oud ben jij? 13 kreeg ik het antwoord: en nog geen borsten?? Als of ik van een andere wereld kwam ofzo.

Heeel herkenbaar

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:21

In de 1e droeg ik nog geen make-up, dat kwam pas in de 2e want dan doet 'iedereen' het. :o?
In de 3e en de 4e droeg ik behoorlijk veel. Tenminste, de foto's van een paar jaar geleden dacht ik wel even van; wow, zoveel ? gewoon een poeder barby hoofd, makkelijk gezegt :)
Nu niet meer, nu een beetje foundation met mascara en een eyelijner, thats it. Ik heb er ook geen zin meer in, met 3 min. s'morgen ben ik klaar voor de spiegel! Maar als ik uitga, neem ik er wel de tijd voor, heerlijk vind ik dat! Dan loop ik igg niet weer met een bepoederd gezicht rond, dat wil ik niet meer en ik vind het afschuwlijk als ik zulke meisjes tegen kom (haha.) Ook begon ik in de 3e pas op hakjes te lopen. (lees: hakJES) 4/6 cm vond ik al hoog! Nu loop ik gemakkelijk op 12/14 cm, ik voel me er heerlijk bij!
Mijn zusje zit nu net in de 2e, en ze begint aardig op mij te lijken op die leeftijd. Veel make-up, maar heb haar al gewaarschuwd dat ze dat níét moet doen ! :=

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:29

Blegh vreselijk.
Die hele 'generatie', terwijl ze voor mij maar een paar jaar jonger zijn, ik kan er echt elke keer nog weer versteld van staan. Mijn zusje is nu 14, ik bijna 18. Het verschil is echt enorm!
De eerste 2 - misschien zelfs 3 - jaren van mijn middelbare school had ik nog geeneens make-up, speelde ik nog lekker buiten en hielden we slaapfeestjes met vriendinnen in plaats van indrinken en uitgaan.
En blij toe, ik heb die ontwikkeling lekker op mijn eigen tempo gemaakt, mijn eerste vriendje kwam toen ik 16 was, ik was ook echt 16 toen ik begon met rustig aan wat uitgaan en wat drinken, en die eigen stijl die kwam ook pas laat, maar wat ben ik blij dat ik terug kan kijken op mijn eerste paar tienerjaren en dat ik toen nog echt lekker kind ben geweest, met een redelijk volwassen koppie er op als het nodig was maar dat ik nog wel heerlijk kon doen waar ik zin in had, nooit die behoefte heb gehad om ergens bij te willen horen en dat al mijn vriendinnetjes er toen net zo over dachten.
Lijkt me toch ergens wel lastig hoor, om als 13-jarige nu in dat wereldje te leven, ik denk dat als je nu nog lekker kind wil zijn je er toch al snel een beetje buiten valt, en dat is ook niet altijd makkelijk.

Het ergste vind ik nog dat ze zichzelf allemaal zo volwassen en stoer vinden, terwijl ze eigenlijk gewoon ronduit uit worden gelachen :') net als ik nu mezelf van een paar jaar terug uitlach omdat ik mezelf toen ook al heel wat vond haha, laat staan deze dametjes!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:37

Ik werd laatst ook nog raar aangekeken dat ik 2 maanden geleden pas voor het eerst gezoend had.
Ik hoef niet zo snel te gaan en ik zoen pas met iemand die ik echt leuk vind en niet met jan en alleman.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:39

Ik was ook 15, en toen nog een van de eersten uit mijn klas volgens mij. :D Je hoort ze nu al van een jaar of 13 die seks hebben gehad, brrr.

Merk trouwens ook ontzettend die veranderde sfeer met het uitgaan. Ze lopen er rond van een jaartje of 14, rokend en bier drinkend en al. Je merkt gewoon dat de 'oudere' mensen (die zelf officieel nog maar een jaartje of 2 in de kroeg mogen komen) naar andere cafés verkassen omdat je je af en toe echt in een crèche waant. Ik sta wel eens met mensen van mijn leeftijd te praten, en dan is het echt zo van, 'wow, ik mag hier zelf ook nog maar een jaartje of 2 komen en ik voel me gewoon oud hier :') '

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:11

Ik vind trouwens wel dat bokt echt perfecte eerste/2e klassers heeft, want niemand is zo als het type waar hier over geschreven wordt.. Heel typisch.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:14

Hmm maar ik denk dat dat misschien ook komt omdat hier toch veel paardenmeisjes zijn, en mijn ervaring is dat die toch vaak bezig zijn met paarden en andere dingen en dus minder met uitgaan en make-up. Zal vast niet voor iedereen zo zijn, maar bij mij hebben paarden toch een best grote invloed op mijn ontwikkeling gehad want in mijn vrije tijd ging ik naar mijn verzorgpony's, en ik had dus wat dat betreft geen tijd (en zin) om me met mijn uiterlijk enzo bezig te houden.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:15

Naja, ik ben niet geweest zoals hier beschreven wordt hoor.

Ja, ik droeg make up in de 1e en 2e, ja ik liep op hoge hakken. Maar ik gedroeg me echt wel netjes tegenover leraren enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:16

Mijn beste vrienden zijn allemaal paardenmeisjes, allemaal. En tóch zijn dat die types die jullie beschrijven. Ik vind dat paarden wereldje (vooral dressuur) heel veel van die arrogante typetjes hebt die zich dus ook zo gedragen als waar we het hier over hebben..

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:25

ik vind altijd die 'sletten'foto's zo stom, ik denk dan joh hoe oud ben je nou? gewoon kinderen die nog op de basisschool zitten in groep 7 ofzo.
Make-up dragen deed ik wel al in de eerste (mascara en oogschaduw) maar ik was niet brutaal ik durfde geen grote mond ofzo te geven tegen oudere leerlingen (tegen leraren wel XD).
Ik denk ook dat het echt verschilt met hoe snel kinderen in de pubertijd komen, als ik zie hoe klein mijn nichtje zich gedraagt voor haar leeftijd (zij is 13), en mijn broertje van 13 is al veel ouder in zijn manier van doen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:34

Ik vind het vooral schokkend als ik op hyves kijk van kinderen hier in de buurt ofzo die foto's die erop staan.. Meiden van 11,12,13 met truitjes die niks meer verhullen.. Nou, sorry dat kwam niet in mij op toen ik die leeftijd had ( nu ook niet trouwens..) Of van die foto's van zichzelf die door de photoshop gegaan zijn en dan chagrijnig kijken..

Laat gewoon een foto zien waar je je zelf bent en niet een foto waar jongens gelijk een meisje zien die makkelijk te krijgen is.. Zonde..

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:03

Rebeccaa schreef:
Ik vind trouwens wel dat bokt echt perfecte eerste/2e klassers heeft, want niemand is zo als het type waar hier over geschreven wordt.. Heel typisch.

Hier een niet perfecte 3e klasser...
Ik ben 14 en ja ik draag makeup ik drink weleens en ga weleens uit.(lees misschien 1x in de maand)
Maar ik gedraag me echt niet zoals hier beschreven word, blijf altijd beleefd tegen mensen ben niet arrogant en ik denk niet dat ik stoer ben..

ook vind ik het echt belachelijk dat ik soms kinderen uit me klas hoor (14/15) 'ik ben van het weekend weer met die jongen geweest' ik moet zelfs aanhoren dat ze met een jongen naar bed zijn geweest, nou dan denk ik echt hoe oud ben je? heb een beetje respect naar jezelf toe en ga niet de sle.t uithangen.
Zelf ben ik ook pas in de zomervakantie ontgroent en verder heb ik nog niet met iemand gezoend. van mij hoeft het allemaal niet zo. Als het gebeurd gebeurd het maar ik ga echt niet uit omdat ik met iemand wil gaan en dan er bij te horen.
Mijn vrienden accepteren mij zoals ik ben, en dat vind ik het belangrijkste.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:46

De 'jeugd' van tegenwoordig (hoor mij, ik ben 17! :') :') ) is niet sneller volwassen, dat denken ze alleen, en dat is juist het probleem!
Ze dragen hoge hakken en make-up, hebben sex op hun 12e en zijn voor het eerst dronken als ze 13 zijn.. maar als je een keer echt met ze praat merk je wel dat ze helemaal niet zo volwassen zijn als ze zo graag willen.
Niet dat het nou zo verschrikkelijk is om op je 13e een beetje make up op te hebben hoor, maar doen alsof je volwassen bent en beter bent dan alles en iedereen en dan ook nog een grote mond op zetten en zeggen dat jij het beter weet... nee.

Het ergste vind ik toch wel meisjes van een jaar of 9/10 die van die 'geile/chagrijnige kijkende' webcam foto's van zichzelf zitten te maken en ze dan ook nog eens op hyves oid zetten.. brrr!

Maargoed, gelukkig zijn er ook genoeg meiden (en jongens) die zich wel gewoon normaal kunnen gedragen..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:29

danielle_x schreef:
Ik werd laatst ook nog raar aangekeken dat ik 2 maanden geleden pas voor het eerst gezoend had.
Ik hoef niet zo snel te gaan en ik zoen pas met iemand die ik echt leuk vind en niet met jan en alleman.

joh ik was 19 toen ik voor het eerst met iemand zoende :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:43

Ik ben 15. Ik droeg make-up toen ik 11/12 was. toen ik naar de middelbare school ging wou ik wel een verzorgde indruk maken & vond dat een laagje mascara daar wel bij hoorde :') . Toen ik zag dat bijna niemand het deed, dacht ik oh nou ik ook, dus ben ik ongeveer t/m eind 2de altijd make-up loos haar in een staart of knot brilletje op naar school gegaan. :D Tot ik lenzen nam en mijn haar leuk liet knippen, kwam de aandacht van jongens en wou ik me graag op maken. :) Soms liep ik er wel heavy bij als ik fotos terug kijk enz, alleen maar plamuur koppen.. :+ En af en toe begon ik wat te drinken rond mijn 13/14 (een glaasje voor oud&nieuw of als we op een feestje waren ofzo 1/2 glaasjes dat was ook amar 3x per jaar ofzo). En sins mijn 14de ga ik ook uit( zeg maar eens in de eeu 5 maand ofzo?, niemand problemen mee gehad, aangezien ik vaak toch ouderlijk dan dat ik ben.. En sins mijn 14de loop ik ook op hakjes. :) Nu draag ik hakken die verschillen van 3cm t/m 10 cm.. Heb verder geen problemen gehad in mn jeugd, ik leef het alleen! :) Nu ik 15 ben ga ik af en toe uit, draag voor school vaak alleen mascara aangezien ik dan nog lekker in mn bed kan blijven liggen :+ & stijl mijn haartjes vanwegen pluis..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:47

het ergste vind ik nog wel op zaterdag avond wanneer de 'jeugd' losgaat, een paar van die 12 jarige zwaar opgemaakt te lopen stressen of ze wel doorgelaten worden en zodra ze binnen zijn heel irritant gaan lopen dansen 8)7
ik vraag me soms ook wel eens af of die ouders niks meer te zeggen hebben, voor mijn 16e mocht ik echt niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:50

mriaam schreef:
het ergste vind ik nog wel op zaterdag avond wanneer de 'jeugd' losgaat, een paar van die 12 jarige zwaar opgemaakt te lopen stressen of ze wel doorgelaten worden en zodra ze binnen zijn heel irritant gaan lopen dansen 8)7
ik vraag me soms ook wel eens af of die ouders niks meer te zeggen hebben, voor mijn 16e mocht ik echt niet uit

Dat vind ik ook heel lelijk, dan vraag ik me ook af of de ouders dat kind niet meer in de hand hebben ofzo.
Op mijn 12de was het paardenpaarden en nog een paarden en lekker voor de buis zitten, of opzoek naar een verzorg pony..

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:51

Ik ben 14 en ben ook verschrikkelijk irritant :')
Maar ik word meestal beïnvloed door anderen, wat zij 'cool' vinden, vind ik ook cool. Wat zij doen wil ik ook doen, etc.

Ik kleed me zoals ik zelf wil, en wat ik leuk vind.
Pech voor anderen als ik geen 'UGGS' aan doe, of met een opgemaakt foundation hoofd naar school ga ...

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:55

Bij mij in de klas ( klas 3) hoor je regematig dat iemand weer dronken is geweest. En het is bijna gewoon standaard om nagellak, foundation en mascara met ene spiegeltje in je etui te hebben. Nee dankje vind het echt vreselijk. Doe soms een beetje mascara op, maar als ik geen tijd heb doe ik het ook niet op.

Iedere vrijdag word er ook overlegt waar ze nu weereens gaan indrinken en wie er gaat zorgen dat er weer drank is... Ik moet er niet aan denken. Ik zit veel liever zaterdagavond een filmpje te kijken met mijn vriendinnen.

En als ik dan van die meiden zie in de eerste klas. Denken dat ze helemaal geweldig zijn, alleen maar hakjes en geld gaat uit naar kleren en make-up, nou van mij hoefde dat echt niet in de eerste klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:58

In mijn etui (nouja, tas dan, mijn etui is gejat :+ ) heb ik ook mascara, oogpotlood, nagellak, een vijltje, labello, haarborstel, deo etc zitten. En dan 1 pennetje O:).

Ik vind dat ieder voor zich moet weten wat die er in stopt..