Morgen het AD lezen dus Goede kamervragen, ben benieuwd wat hiermee gedaan gaat worden. De twee dames....tja...sh*t happens Is ook niet echt slim Is nr 3 niet heel erg blij dat ze toch maar bij jou is gebleven?
Weer een hoop gebeurt en er staat nog een hoop te gebeuren dus... Jemig! Bewondering voor je lange adem! Echt petje af! Ik hoop dat je acties hun vruchten afwerpen!
Wat een hele happening zeg. Ik hoop voor je dat het goed af gaat lopen en dat je je hoofd boven water kan houden en je bedrijf kan blijven bestaan. Ik ben heel benieuwd naar het stuk in de AD. Ik probeer het in de gaten te houden. (hebben zelf de AD niet)
oliebol, AD den haag? Editie Leiden stond het niet helaas. Kom morgen wel ff lezen
bassistje
Geplaatst: 22-01-10 21:13
Heb je toevallig ook een linkje van het AD??? OF anders een titel van het intervieuw? In ieder geval al super dat er nu eindelijk eens actie ondernomen word en dat ze in de kamer ook maar eens goed vragen gaan stellen. Fijn weekend Kim, maar dat zal best wel lukken neem ik aan
en heee, bassistje.............. hun zullen dit weekeinde net zo slecht slapen als ik de afgelopen maanden heb gedaan
bassistje
Geplaatst: 22-01-10 21:18
whahahaha dat is dan met recht hun eigen schuld Voelen ze ook eens hoe erg het is, ze hebben jou al die tijd ook in onzekerheid laten zitten. Echt meid, ik duim hier echt dat er koppen gaan rollen daar bij dat zorgkantoor. Ik heb na 6! maanden mn strijd weer gewonnen Heeft weer veel te veel energie gekost maar ik heb ze nu toch eindelijk weer in de pocket Kan weer ff gerust zijn voor de komende maandjes en dan begint het hele circus weer opnieuw
Ik heb momenteel ook wat te vloeken hoor Kim. Ik vlieg (paragliding) en in nederland doe je dat aan een lier. Wat hebben die flikkers als wet doorgevoerd? Ze hebben ons doodleuk met de luchtbalonnen, deltá's paramotors en paragliders bij de zweefvliegwetten gestopt! Leuk, dan hebben we dus een vliegveld nodig én moeten we met transponders gaan vliegen. (voor de radar) Het leuke: Die transponders bestaan niet eens voor ons! Dan moeten we met accu's van 25 kg op ons rug gaan vliegen. Dat vliegveld: we vliegen op een weiland van een boer, komen zij met hun vliegveld.
Sinds november 2009 is deze wet ingegaan, tot november 2010 hebben we de tijd om het te regelen en word het gedoogd. De Knvvl krijgt geen poot aan de grond. Ze gaan zo het brood en de passie van heel veel mensen afpakken. Sorry, misschien minder belangrijk maar ik moest het even kwijt, misselijk ben ik er van.
transponders kan je zeker kopen bij de BV Nederland, en voor het vliegveld moet je zeker BTW betalen.......
zoooooooooo triest.......
Het is niet minder belangrijk, het is even belangrijk........ bij mij is er slechts geld gemoeid en zorg....... voor jou is het je passie, je hobbie die zo om zeep geholpen word.
ik vraag me af waneer de bv Nederland klaar is met het om zeep helpen van boeren, bedrijven, hobbieisten
moonfish13
Geplaatst: 24-01-10 13:20
Ik ben er echt ziek van wat dat betreft. Sja, hoe en wat met het vliegveld weet ik niet precies maar het is krom. Die transponder wil ik bést gebruiken, maar dan moeten ze er wel zijn voor een betaalbare prijs. Het is allemaal non profit, we helpen allemaal mee om te kunnen blijven vliegen. Het kost mij €35 per lierdag en dan verdienen ze er niks op, er is zo 8 tot 10 man nodig om een lierveld draaiende te houden.
Het stomste nog, je isoleert nederland van het vliegen, alleen in vakanties vliegen vind ik zelf niet verantwoord. Het is gewoon een risicosport, áls het fout gaat gaat het drastisch fout. Het is meer als alleen vliegen en er zit meer rompslomp achter dan men denkt.
Momenteel ben ik bezig met de aanschaf van een gebruikte uitrusting a 1800 euro, maar het is eng. Zelfde geld kan ik het straks aan de straatstenen niet kwijt als deze wet zo blijft. Ik moet deze hobby zelf bekostigen en met een salaris van 3 euro per uur is dat veel geld. Alleen al 2000 uitrusting, 200 lidmaatschap, 600 cursus en straks 700 vakantie. Dat geld heb ik, maar het kan ook op natuurlijk. Het zou verschrikkelijk zuur zijn als ik dit op zou moeten geven en er zoveel geld in heb gestopt. Plus dat ik verslaafd ben aan deze sport, je kijkt nooit meer normaal naar een berg kan ik je zeggen.
ik weet nog dat toen ik een jaar of 6 was, en mijn vader moest op kijkduin voetballen, dat mijn broer en ik dan altijd bij de paragliders gingen kijken........
die sprongen dan van de hoogste duin af en vlogen zo het dal in en eindigden aan de parkeerplaats.
Machtig mooi vond ik het, maargoed wildvliegen mag vast al heel lang niet meer
moonfish13
Geplaatst: 24-01-10 13:29
Dat gebeurt nog heel veel hoor! Dat schijnt geweldig te zijn, zelf heb ik het nog niet gedaan. Dan moet ik nog even wat verder gevorderd zijn met het vliegen.
Het is gewoon één grote verzameling grote kinderen bij elkaar. Elke dag weersites af om te kijken of er gesoard kan worden en elke wolk je afvragen of het nog wat word. Het moet je passie zijn, anders ben je er gauw klaar mee, het is ook veel wachten namelijk. Het ene moment is het goed, een kwartier later kan het over zijn en de hele dag niet meer vliegbaar worden.
Wat mij nog het meest dwars zit is dat ik wil proberen de brevetten te halen om prof. tamdempiloot te worden. Als ik de kans krijg in het buitenland, ik verdien nu ook weinig, dus dat doet het hem niet. Maar nu heb ik tot november, mijn toekomstdroom is dus ook in duigen als dit zo blijft. Plus dat Joost met een berg spullen zit die niet meer te verkopen zijn en daar mee de pottenbak in gaat.
Ik begin zo'n schijthekel te krijgen aan nederland. Er spoken ideeen door mijn hoofd om gewoon in Frankrijk o.i.d. te gaan wonen, maar nu moet het nog even wachten. Daarnaast ben ik autistisch, dus het word nog wat. Waar een wil is is een weg.
Zo kun je alles wel aan elkaar verbinden... Ik vind het niet in verhouding staan, gezondheidszorg tegenover een hobby. Maar goed, dat komt misschien omdat ik zelf in de gezondheidszorg werk en niks heb met waaghalzen met een valschermpje...