Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:41

@Zwartwitje, het klinkt cliché maar het wordt beter :(:) in het begin had ik een hekel aan drukte, maar nu rij ik net zo makkelijk in ontzettende drukte als wanneer het rustig is :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:44

Klopt, het wordt alleen maar beter, ik was in het begin elke keer alles vergeten en het leek dan echt 'n eeuw geleden dat ik de vorige les had gehad, terwijl er dan maar 'n week ofzo tussen zat. Nu moet ik nog steeds elke keer inkomen als ik begin met rijden hoor := (20 lessen gehad)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:36

Komt idd allemaal goed, en voor de 2e keer gelijk al in het donker is natuurlijk ook niet niks ;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:39

Zwartwitje schreef:
Nou, bij mij ging het gister echt heel slecht %)
Het was mijn tweede les en ik leek alles weer vergeten te zijn van de eerste les. En ik heb bij deze een hekel aan rotondes, want dat ging dus de hele tijd mis. Ik heb de motor zelfs laten afslaan op een rotonde, vreselijk :=
Ik reed ook tussen 4 en 6, in het donker en in de drukte, misschien was dat het.

Jammer dat het niet zo lekker ging ZW. Tussen 4 en 6 is ook geen prettige tijd om te rijden, zeker als je net begint.
Hopelijk gaat het de volgende keer wat beter! :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:14

Rijles ging erg lekker! Instructeur was heel positief over m'n kijkgedrag en bijna alles ging wel goed en netjes, dus ik ben blij. :D

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:40

Ik moet echt beter leren kijken en minder onzeker zijn over mezelf. Ik ga liever vaker in de week rijden denk ik dan leer ik het veel sneller heb ik het idee..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:42

Ik ben vooral heel perfectionistisch. Als ik niet helemaal lekker optrek dan trek ik al een zure kop zegt mijn instructeur. :+

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:48

perfectionisme is niet erg, zolang het niet leidt tot frustraties :)

Zeker aan het einde is perfectionistisch zijn erg goed, kan ervoor zorgen dat je de puntjes op de i kan zetten voor je je examen ingaat :)

Ik heb er ook last van.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:49

Bij mij leidt het wel heel erg tot frustraties. :o

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:51

Bij mij ook. :=

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:51

bij mij in het begin wel, maar ik heb het laten varen, ik doe mn best om een fout maar 1x te maken. of iig, liever helemaal niet, maar als ik hem maak, er dan van te leren, en het niet nog eens te laten gebeuren :) dat werkt eigenlijk perfect tot nu toe :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:52

Jetske schreef:
Bij mij ook. :=

En bij mij ook :Y)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:14

Bij mij ook :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:38

Zo, ben weer thuis van mn rijles :D
Heb vandaag hellingproef, achteruit in rechte lijn, achteruit in bochtje, keren dmv steken en nog een ander soort keren waarvan ik de naam even niet weet :+ Gedaan, Ging wel fijn eigenlijk :D
Rijden ging ook goed, dus was weer tevreden

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:00

Ik heb m'n examen 7 december... Iemand nog tips tegen de zenuwen? Mijn rij-instructeur raadt me 'hardop denken' aan, omdat je daardoor niet heel gestresst aan dertig dingen tegelijk gaat denken en dus rustig blijft...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:01

Oh, en ik rij met 'tunnelvisie', dus ik moet leren om beter om me heen te kijken... Iemand daar nog tips voor?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:05

Zo, ik ben net terug van mn 1e rijles :) Heb m 1x stil laten vallen beetje rare bocht en mensen (voetgangers) denken dat het daar voetgangerszone/zebra is, dus toen was ik met remmen te laat met koppeling erbij pakken. Verder paar keer iets te snel koppeling op laten komen. Ik heb een beetje de neiging om te dicht voor de auto (te weinig verder vooruit) te kijken, dus zat in het begin wat te dicht tegen de stoeprandjes aan, later ging dat wel beter :) Ik vond het op zich wel goed gaan :)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:24

Hoi hoi,

Ik kom hier ook even binnenvallen.. Heb net 8 rijlessen gehad en gaat tot nu toe allemaal prima, vind het harstikke leuk :D. Over 10 dagen mijn theorie, ben benieuwd.

Gelijk een vraagje van mijn kant, waar oefenen jullie voor je theorie online, wie weet nog wat goeie sites?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:38

Ik ben ook benieuwd naar theorie oefenen online, anders ga ik maar ergens een cd-rom halen. :)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:44

Ik had al een testje gedaan op;
http://www.theorieschool.nl/

50 vragen van het examen voor €1.25

Heb het boek nog niet geleerd en had 8 van de 50 fout dus viel me echt nog heeeel erg mee :D

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:54

Ik heb online hier 2 gratis examens geoefend:
http://www.volkswagenrijbewijs.nl/leren ... enen.shtml
Verder heb ik via m'n rijschool 2 boeken van Vekabest geleend voor €20 borg (theorieboek en boek met ik geloof 12 oefenexamens), daar heb ik 'n heleboel oefenexamens uit gemaakt. :P

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:57

Ik heb vandaag mijn intest gehad bij de rijschool.
De simulator ging wel redelijk goed, sommige dingen gingen minder.
Maar wat is het moeilijk zeg :S :P Het ging opzich wel redelijk, maar dat remmen doe ik steeds verkeerd, ik ben dan steeds in de war met de koppeling, die moet je rustig omhoog laten komen en de rem juist niet.
Volgende week ga ik proberen weer een les te plannen in de simulator. Ik heb ong. 50 lessen nodig, maar het kan natuurlijk ook minder.

Ik ga de theorie via internet doen, via een site die ik krijg van de rijschool, waar je dus ook voor moet betalen..

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:04

50? Is dat niet heel veel? Ik geloof dat 36 het gemiddelde is... :=

Ik ben trouwens nog steeds blij dat ik de simulator niet heb hoeven doen, volgens mij is het veel leerzamer om gelijk écht in 't verkeer te beginnen. Iig zou ik 't niet anders hebben willen doen :P

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:11

Nja 45 uur was gemiddeld zei hij, maar het is maar een gok van ze he, alleen wat ze vandaag hebben gezien.
De ene man zei dat ik geen 50 uur nodig had en de ander wel. Had er namelijk 2, 1 bij de simulator en de ander op de weg ;)

Ik vond het opzicht wel fijn, natuurlijk is het goed om echt te beginnen in het verkeer, maar het schakelen etc. is wel fijn om in de simulator te oefenen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:16

Even weer melden hier, ik had niet door dat er al een nieuw topic was :)

Dat perfectionisme herken ik wel wat hier beschreven wordt, ik wil altijd net zo "perfect" en geroutineerd wegrijden van een kruising/stoplicht als andere weggebruikers, ik vergeet voor het gemak dan vaak dat zij al jaren rijervaring hebben. :+

Vandaag ging mijn les wel top, heb er nu 17 gehad en alles ging goed, geen enkele keer laten afslaan totdat ik bij de laatste kruising voor mijn huis was, toen moest ik wachten voor voetgangers en bij het wegrijden wilde ik weer te snel zijn. :7
Maar moest er wel mee lachen, zo zie je maar dat je er niet over moet nadenken van 'Als hij maar niet afslaat nu' want dan gebeurt het juist. _O-

Ik heb maandag trouwens mijn theorie-examen. :)*

Eigenlijk had ik hem afgelopen maandag al om 7u, maar toen meende ik dat het 7u 's avonds was, dus stond ik daar in mijn uppie. :') :o