Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Okey, nou meestal hangt er wel een papier dat je niet met korte broek in de kerk mag en vaak zelfs niet met blote benen. Als je in een vreemd land bent, dan pas je je aan de regels, tocht? Je zal ook niet snel topless in bv Griekenland gaan liggen, want dat mag daar niet. Als men dat wel gaat doen, vind ik dat niet netjes.
Maar vaak genoeg hangen toeristen de neandertalers uit en dat vind ik dan weer zo jammer.
Welshcobfan schreef:Nee, de TS verleent een dienst op verzoek van haar stagebedrijf. Want die is haar opdrachtgever.
Misser schreef:Misser schreef:Maar vinden jullie het dan niet idioot dat mensen je blijkbaar niet 'accepteren' en respecteren als je geen rok aan hebt?
Het gaat mij niet om het flexibel zijn, maar daarom dat dit soort denkbeelden blijkbaar nog bestaan. Ik vind het best wel triest als iemand beoordeeld wordt op het feit of zij een rok aanheeft of niet.
Blue_Eyes schreef:Nimue schreef:Ja, maar ik vraag me af hoe je bekeken wordt als je in je multi-coloured hippie-rok met belletjes en bedrukt met pentagrammen komt aanzetten hoor.
Laat die pentagrammen eraf en er kraait geen haan naar![]()
Miepie1980 schreef:Maar wat ik bedoelde is dat ik ook lees dat mensen het niet acceptabel vinden dat het gevraagd wordt. Vandaar mijn reactie dat je toch best voor 1 dag in een rok kan lopen.
haike schreef:Vanmorgen een mail stageschool, had gevraagd of rok echt verplicht was of een nette broek ook kon.
Antwoord was erg duidelijk, moest een rok aan, anders zou ik zeer zeker niet welkom gaan en kon ik dus beter thuis blijven. Weer een heel ander bericht dus dan de vorige keer toen aangekaart werd, toen nog lang niet zo duidelijk.
Doe sowieso een rok aan, al krijg ik steeds minder zin om te gaan nu zo streng is....
haike schreef:Vanmorgen een mail stageschool, had gevraagd of rok echt verplicht was of een nette broek ook kon.
Antwoord was erg duidelijk, moest een rok aan, anders zou ik zeer zeker niet welkom gaan en kon ik dus beter thuis blijven. Weer een heel ander bericht dus dan de vorige keer toen aangekaart werd, toen nog lang niet zo duidelijk.
Doe sowieso een rok aan, al krijg ik steeds minder zin om te gaan nu zo streng is....
Equimotion schreef:Ik loop best vaak in rokjes, maar in dit geval gaat het me om de vraag die er achter zit verscholen. Ik vind het bizar dat een school meent dit vanuit hun overtuiging aan een gast te kunnen opleggen. Op het moment dat je jezelf aanmeld bij die school (of bij een dergelijk bedrijf) dan weet je waar je aan begint en waar je je aan vastlegd, en heb je dus de keuze om daar uberhaupt niet aan te beginnen waarmee je dan weer de overtuiging van het bedrijf respecteert, want wat hebben die aan een medewerker die dan vervolgens uit principe elke dag een broek aantrektIn jouw geval met die sollicitatie in Rijssen had ik hetzelfde gedaan.
De kledingvraag staat ook niet in verhouding tot het soort bedrijf dat tijdens de presentatie wordt uitgedragen (het is geen stewardessenopleiding...). Het gaat juist niet om de rok, het gaat om de vraag die erin besloten ligt. Als het om een islamitische school was gegaan die had verzocht dat vrouwelijke gasten van buitenaf allemaal een hoofddoek moesten gaan dragen waren de reacties waarschijnlijk heel anders geweest! (en dat is een andere kwestie dan bij moskeebezoek, zie mijn vorige post)
Fleury schreef:Pfffffff hier krijg ik echt de kriebels van!
Het is toch best een lastige situatie. Aan de ene kant wil je iedereen respecteren maar aan de andere kant zijn er ook grenzen en zouden hun jou ook kunnen respecteren.
Blue_Eyes schreef:Als ik de reacties lees van de mensen die aangeven geen moeite te hebben met die rok, hebben veel daarvan (including myself) ook geen moeite met het opzetten van een hoofddoek voor een middagje. Dus nee, an sich verandert dat niets aan de reacties.
Je eerste stukje snap ik even niet, je vind het bizar dat die school dat meent te kunnen opleggen, maar anders moet je er maar niet gaan werken?
Blue_Eyes schreef:Je eerste stukje snap ik even niet, je vind het bizar dat die school dat meent te kunnen opleggen, maar anders moet je er maar niet gaan werken?