Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iorrr schreef:Ik vind het zó apart dat 90% het zo weg zou laten halen. Denk eens na, correctie: je had veel eerder na moeten denken!!!
In zo'n situatie lossen de problemen zichzelf op! Een kind is geen merkkleding nodig, een kind kan prima in een tweedehands wiegje slapen etc etc. Het belangrijkste is dat jij ze normen en waarden leert en dat je ze liefde en geborgenheid biedt. Ik ben inmiddels 23, maar ook al was ik 16 ik zou nooit, maar dan ook nooit een kindje weg laten halen.
Iorrr schreef:Maar ik zal me er niet meer in mengenMijn standpunt is wel duidelijk...
![]()
Edit: ik ben helemaal niet tegen abortus hoor, maar dan alleen als er alles aan gedaan is om een zwangerschap te voorkomen!!!
MiSz_SaNdY schreef:ik was destijd 17 toen ik mijn bloedleuke en knappe dochtertje kreeg en zou t zo weer overdoen!!!
ben trouwens tegen abortus (in de meeste gevallen)
van een kind krijg je nooit spijt van een abortus wel
sHaKiEjLaVeR schreef:Iorrr schreef:Ik zeg niet dat je het niet kan hebben, maar je moet het met me eens zijn dat er dan nog zoveel om je heen en met je gebeurt dat de kans heeel klein is dat je altijd samen blijft...
Zo schreef je het in je post wel maar goed dat terzijde.
Vind kinderen leuk voor 3 uur daarna heb ik het gehad, kan er ook niet zo heel goed mee omgaan.
Komende 8 jaar zullen uit mij bewust geen kinderen komen. Mocht ik 22 zijn en ongewenst zwanger worden zal ik er nog over na te denken om het te houden. Op dit moment is er voor mij maar 1 beslissing waar ik niet lang over na hoef te denken.
En sorry maar mocht ik 5 jaar een relatie hebben, zie ik dit ook niet met condooms samen. Om dat nou meteen onverantwoord te noemen?
Iorrr schreef:Maar doe je het zonder condoom dan? Ik ben van mening dat je, zeker onder de 18, geen echt serieuze relatie hebt en ik zou het dan ook nooit zonder condoom doen! Je bent aan de pil en je doet het met condoom, dan is de kans echt 0 dat je zwanger word hoor...
Steph86 schreef:Ik ben het er wel met Rowo over eens dat er te makkelijk over gedacht wordt.
Toen ik zelf zwanger was van de eerste had ik ook een meid in de klas zitten die ook zwanger bleek te zijn, uiteindelijk heeft ze abortus laten doen omdat zowel haar ex en haar moeder haar alleen die keus overlieten.
Ze heeft dus abortus gedaan, 3 weken later komt ze weer op school om doodleuk te vertellen dat ze het liefst zo snel mogelijk weer zwanger wil worden en er ditmaal toch voor gaat.
Daar gaan mijn nekharen dus echt overeind van staan, ondanks dat haar moeder en haar ex alleen die keus gaven aan haar om het weg te laten halen vond ze zelf ook dat abortus de beste optie was.
In mijn ogen ben je dan echt een misselijk persoon.
MiSz_SaNdY schreef:phara ik spreek voor mezelf dat doe k meestal he
Kyrseltje schreef:Ik snap dat laatste van jou heel goed, ik heb nu een half jaar een vriend en de condoom gebruiken wij ook niet meer. Wat ik net ook al zei je wordt er snel laks in en denkt snel dat het wel goed gaat tot het een keer echt fout gaat.
rowo schreef:Iorrr schreef:Maar ik zal me er niet meer in mengenMijn standpunt is wel duidelijk...
![]()
Edit: ik ben helemaal niet tegen abortus hoor, maar dan alleen als er alles aan gedaan is om een zwangerschap te voorkomen!!!
Ach ieder mag zijn mening geven toch? Dus ook jijT is en blijft Bokt, waar de mensen over bepaalde dingen zoo verschillend denken.
Maar dan nog een vraag van mij; wat versta je onder Alles?
rowo schreef:Kyrseltje schreef:Ik snap dat laatste van jou heel goed, ik heb nu een half jaar een vriend en de condoom gebruiken wij ook niet meer. Wat ik net ook al zei je wordt er snel laks in en denkt snel dat het wel goed gaat tot het een keer echt fout gaat.
Ik vraag me ook af hoeveel procent na zoveel tijd nog WEL een condoom gebruikt. Ik geloof meer niet dan wel... De meesten vertrouwen toch op anti conceptie? Maar om dan nou meteen te zeggen, dat je er om 'vraagt' zwanger te worden?
rowo schreef:Jou vriend gebruikt na al die jaren ook nog steeds een condoom? Dat vind ik toch echt knap, serieus!!![]()
Ik doe er in jou opzicht dus niet alles aan, maar voor mij is het iig wel voldoende
Iorrr schreef:rowo schreef:Jou vriend gebruikt na al die jaren ook nog steeds een condoom? Dat vind ik toch echt knap, serieus!!![]()
Ik doe er in jou opzicht dus niet alles aan, maar voor mij is het iig wel voldoende
Nee sterker nog, nooit gebruikt ook bij hem! Maar ik zou het dan ook nooit weg laten halen. Ik wacht liever nog een paar jaar met kinderen, maar komt het dan komt het... Dit vind ik een totaal andere denkwijze als de jouwe..
pharagirlke schreef:Ik denk dat het verhaal van dat meiske dat meteen weer een kleine wil eerder om aandacht trekken gaat eerlijk gezegd.... Zulke mensen zou je moeten kijken in wat voor thuissituatie ze zitten enz ipv er van uit te gaan dat elke tiener zo is.
Iorrr schreef:Pharagirlke dat zeg ik ook niet. Iemands mening is (bijna) nooit goed of fout. Maar ik vind dat als je niet je uiterste best doet het te voorkomen, je het moet accepteren als het dan zo is.
Is gewoon mijn denkwijze, hiermee wil ik niemand veroordelen of wat dan ook, maar ik wil de mensen (en dan vooral de jonge mensen) hier wakker proberen te schudden...