Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:35

Ok dus je bent verder nu niet in gevaar? Draai de deuren op slot, en ga gauw naar bed. Morgen vroeg op en meteen gaan bellen. Hoe eerder je weg bent hoe beter! Laat hem maar stikken in zijn rotzooi, jouw probleem is het niet meer. En al beloofd hij je hemel op aarde, niet meer intrappen!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:36

nee zit alleen met wat er op mij af gaat komen want als hij echt financieel achter mij aan komt dan wordt het allemaal wel erg moeilijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:41

Zal ook zeker niet makkelijk gaan worden! Maar goed, dan heb je na alle ellende wel eindelijk weer de kans om je eigen leven op te bouwen dus het is het wel waard :j

(en je weet dat je altijd de rechtshulpadvieslijn kan bellen van de RuG he? :) Voor gratis advies)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:43

Dat zoek je morgen ofzo maar uit, maar zoveel kan hij je niet maken hoor. Zit er overwaarde op het huis? Zoja moet hij je uitkopen, zo nee kan jij met de bank bellen dat je van hypotheek akte geschrapt moet worden. Dan is het huis van hem,maar ook de schulden. Je hoeft iig er dan niet meer aan mee te betalen. Loop morgen even bij het juridisch loket binnen met kopie van de hypotheek akte, hun weten daar meer van.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:46

advies lijn ???
Welke is dat want zal heus ng advies nodig hebben met betrekking de financiele dingen van het huis.

Dat van de hypotheek akte als hij mij op straat zou zetten is dat dan zo makkelijk geregeld ??????

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:48

Jaa, zou lekker worden. Hij schopt jou je huis uit maar jij moet blijven betalen? Nee zo werkt et niet. Je zult wss iets moeten ondertekenen, maar als hij jou de toegang tot je huis verbiedt dan kan dat.
Juridisch loket heb je meer aan, neem je papieren mee

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:48

Verlaat u de woning, of heeft u deze al verlaten, dan houdt u recht op uw aandeel in het huis. Ook blijft u hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheeklasten. Daar heeft u destijds ook voor getekend. Hierover kunt u afspraken maken met uw (ex)partner. Bijvoorbeeld dat degene die in het huis blijft wat meer betaalt. De andere partner heeft er immers geen woongenot meer van en moet kosten maken voor een nieuw onderdak. Lukt het u niet om samen afspraken te maken, dan beslist de rechter in het echtscheidingsvonnis over de definitieve verdeling en uw onderlinge verplichtingen. Kan het niet zolang wachten, probeer dan mediation (samen praten onder begeleiding van een neutrale bemiddelaar). U kunt ook via uw advocaat een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter.

Tekst van hun pagina

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:49

en ik heb alleen hypotheek akte geen samenlevingscontract en geen testament

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:49

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:55

sarona25 schreef:
en ik heb alleen hypotheek akte geen samenlevingscontract en geen testament

Maakt niet uit, neem mee en laat hun er maar naar kijken. Dan nog, het is maar geld! Jij bent zoveel belangrijker.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:56

ja gelijk heb je ga naar mijn bed ben echt kapot tot morgen allemaal :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:59

Goed zo slaap ze, je hebt een lange dag morgen voor de boeg, en als er wat is je mag me altij pben!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:00

Slaap lekker :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:06

sarona25 schreef:
Verlaat u de woning, of heeft u deze al verlaten, dan houdt u recht op uw aandeel in het huis. Ook blijft u hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheeklasten. Daar heeft u destijds ook voor getekend. Hierover kunt u afspraken maken met uw (ex)partner. Bijvoorbeeld dat degene die in het huis blijft wat meer betaalt. De andere partner heeft er immers geen woongenot meer van en moet kosten maken voor een nieuw onderdak. Lukt het u niet om samen afspraken te maken, dan beslist de rechter in het echtscheidingsvonnis over de definitieve verdeling en uw onderlinge verplichtingen. Kan het niet zolang wachten, probeer dan mediation (samen praten onder begeleiding van een neutrale bemiddelaar). U kunt ook via uw advocaat een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter.

Tekst van hun pagina

En zo is het!
Wettelijk ben je gewoon verplicht om mee te betalen tot het huis verkocht is, daar ontkom je niet aan!
Of hij koopt je uit óf het moet verkocht worden!
(Heb zelf nl ook ooit zoiets meegemaakt alleen is toen mijn ex vertrokken,het huis te koop gezet de overwaarde,gelukkig hadden we die, werdt gewoon verdeeld dit alles door een advocaat!
Je zult wel iets moeten.
Ik weet niet in welke tijd jullie het kochten maar als je pech hebt zit je nog lang aan die schuld vast!
Waar je ook niet onderuit kunt....
Mits...van een kale kip kunnen ze niet plukken maar zorg dan wel dat je je zaakjes goed op orde hebt!
Sucses

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:19

TS heeft over dit onderwerp al een topic lopen: [LZP] Ligt het aan mij ( SOS )

Daar kan de discussie verder gaan.

Edit: Dit is het oudste topic, dus open ik deze weer en sluit het andere topic.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:50

Dat financiele gedoe, daar kom je inderdaad wel uit, maar het is wel belangrijk! Een hypotheek gaat nogal niet over een hoop geld.

Misschien even een weetje, je kan voor je juridische hulp een vergoeding krijgen, mits je onder een bepaalde inkomensgrens zit. http://www.rvr.org/nl/subhome_rz/rechts ... osten.html

Mijn vriend en zijn ex konden ook niet meer met elkaar praten en die zijn via de rechter bij een mediator terecht gekomen. Daar is onder andere een financieel convenant uitgekomen, waarin ook afspraken over het huis zijn vastgelegd. En de verdeling van de spullen is in die gesprekken ook geregeld. Dat financieel convenant is overigens door de rechtbank bekrachtigd (heet anders, maar kom even niet op de term) en navolging ervan kan dus afgedwongen worden. Misschien ook iets voor jullie?

Trek er een dag voor uit en ga eens uitvogelen wat er allemaal geregeld moet worden. Kijk of je iemand kunt vinden die je wil steunen, want in je up zo'n gevecht leveren gaat best pittig worden. En zoek juridische hulp.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:32

Dat financiële gedoe is inderdaad vast wel uit te komen. Begin in ieder geval eens met een eigen rekening openen en regel dat jouw salaris daarop wordt gestort. Is nog lang niet de eindoplossing, maar zo heb je in ieder geval een beginnetje met zelf de touwtjes in handen krijgen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:35

Ts, je zit alleen maar over het geld te zeuren maar zoals iemand al zei, je kunt van een kale kip niet plukken.
Ga weg of blijf, maar doe wat, je wilt nog steeds geloven dat hij van je "houd" maar je hebt zelf een giga plank voor je hoofd.
Weg daar, huis in de verkoop of mond houden en blijven en dan niet weer een topic openen dat je het zo slecht hebt want je bent de enigste die hier wat aan kan doen.
Alle tips die je nu krijgt heb je al diverse keren gehad en je blijft de "zielepiet" uithangen en dat lost echt niets op maar dat is je nog steeds niet duidelijk.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:49

Mochten de schulden wel erg zijn kun je altijd naar de GKB dan ben je naar een aantal jaren helemaal schulden vrij. En alles wordt voor je geregeld.

Maar zoals hierboven ook al staat beschreven je moet gewoon weg daar. Ik vraag me af waar je banger voor bent.. voor de klappen of voor de geldzaken ?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:48

TS nogmaals, geld is maar geld, jij bent zo veel belangrijker!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:34

Ja heb volgende week afspraak bij juridisch loket en morgen wordt ik gebeld door maatschapelijk werk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:36

chocobroodje schreef:
TS nogmaals, geld is maar geld, jij bent zo veel belangrijker!

daarbij wordt dat echt niet minder als je langer wacht :n

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:04

Ik begrijp iets niet helemaal goed.
Huis staat op je ex zijn naam, maar jij bent mede eigenaar?
Dat kan toch niet of ben ik nu de kluts kwijt?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:06

Wij hebben samen hypotheek genomen bij de bank en heb samen koopakte maar heb geen samenlevings contract en testament

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:08

Of je nou een samenlevinscontract hebt of niet; jullie zijn allebei eigenaar en allebei hoofdelijk aansprakelijk voor de schuld die erop rust. Daar staat een samenlevingscontract los van. Als je ook in het kadaster kijkt, zul je zien dat jij ook voor de helft eigenaar bent. Een testament hieft hier helemaal niks mee te maken. Er is immers niemand dood.

Ik dacht in het begin van je topic te begrijpen dat jij nooit had getekend op de koopovereenkomst, alleen voor de hypotheekakte?