patjelisa schreef:Ze zijn nu officieel failliet moet je nu blijven betalen voor leningen?sorry als het al gezegd is...
Voor zover ik weet wel, anders blijf je namelijk in gebreken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liezel1 schreef:jUstkiimmiej schreef:hij zegt: ze hebben ons kapot gemaakt.. en ik zat te denken:
Ja jij hebt honderden? misschien wel duizende gezinnen kapot gemaakt? en dat hij aan het eind van deze week alleen zijn huis nog heeft, dat is zijn eigen stomme schuld en had ie niet te hoge leningen en hypotheken moeten verstrekken..
Laat ik dan maar advocaat van de duivel spelen: Die mensen waren er zelf bij, je moet lezen voordat je wat tekent.

Uiteindelijk gaat het om geld verdienen, geen enkele bank leeft van liefdadigheid, wel van goede reclame en tevreden klanten die anderen hun bank/ adviseur aanraden. Daarom zijn ze vaak zo vriendelijk/ meedenkend. Maar het blijven allemaal verkopers om winst te maken 
) Bienotje schreef:[Grappige uitspraken komen hier voorbij
Onafhankelijke hypotheekadviseurs bestaan niet hoor...
Maar het blijven allemaal verkopers om winst te maken
Bienotje schreef:DSB bank was ook niet de enige die zich uitliet met woekerpolissen. En inderdaad valt het mij nu ook op dat sommige wel erg hard roepen. Vele zijn de dupe van hun eigen hebberigheid geworden. Hebben een luxe & duur huis gekocht, de rekening met hoge spaarrente of de lening met lage rente geaccepteerd. Met de bijbehorende risico's ind e voorwaarden die ze wilden nemen. Dat je ervan baalt als het tij keert prima, maar niet alles afschuiven. Toen de buurman meer betaalde voor minder risico's was die ook niet zielig..
!!Anoeska schreef:Verdiende loon klinkt natuurlijk ook heel ongezellig. En zo zie ik het ook niet helemaal. Maar ik vind wel iedereen zelf verantwoordelijk voor de hantekeningen die hij/zij gezet heeft. Niemand is natuurlijk bewust iets aangegaan wat ze eigenlijk helemaal niet konden betalen. Maar mensen hebben dan waarschijnlijk wel nagelaten om echt goed uit te zoeken wat alles betekende dat in het contract stond. Dus een deeltje eigen schuld is er wel.
Het is Nederlands om het goedkoopste op te zoeken en alle reclames doen je ook echt geloven dat je het er van moet nemen.
dat is toch gewoon te triest voor woorden eigenlijk..
Chubby schreef:Maar iedereen wéét toch dat je spaargeld boven 100.000 niet 'verzekerd' is?!