Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:37

Wij zijn met zijn 2en en twee katten zo'n 40 tot 60 euro per week kwijt.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:38

Ik ben in mijn eentje en ben zo'n 20 euro per week kwijt aan boodschappen.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:14

Renske_ schreef:
Hier nog eentje bij wie het soms echt mislukt!
Vorige week met maik samen boodschappen gedaan, zat echt niet extreem veel bij voor ons 2en want hij bleef maar 1,5 dag en we waren 55 euro kwijt!!
Oke zat een 6pack Bullit bij, 4 grote blikjes Bullit(die al een euro per stuk zijn) wasmiddel, make-upreinigingsdoekjes, wat onnodig snoepgoed/koekjes/sinterklaaszooi en best wat kaas en dat is ook vrij duur(want ik wil dan weer gesneden plakjes maar niet die voorverpakte uit de fabriek maar die door t personeel van de kaasafdeling wordt gesneden&verpakt, maarja ik ben een muts met eten en moet toch íets eten!!)

Vandaag heel netjes voor 15,- boodschappen gedaan en kan daar tot dinsdag/woensdag mee vooruit :)

heey rens nu weet ik wat ons probleem is, we maken al ons geld op aaan de bullit :D
heb hier ook 4 trays staan :D:D:D:D:D:D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:05

Nou om 12 uur hoorde ik dat we eters kregen.. .tjah.. Op zich valt het me nog mee.. 13 euro.. incl n pak hagelslag en brood voor morgen :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:08

Ik doe thuis de boodschappen, woon samen met mijn moeder en ik ben meestal zo'n 45 euro kwijt.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:40

devine schreef:
Snap soms echt niet wat de mensen eten...we zijn een gezin met man,kind van 11jr en ik.

Gisteren naar de supermarkt geweest om eten te halen voor het weekend:

*Kipfilet € 7,09 (kilo)...

Dat haal ik in de aanbieding, was ik laatst 3,99 per kilo voor kwijt. Dan haal ik meerdere pakjes en gooi het per 2 in de vriezer. Zulk vlees vertik ik om te kopen als het dit soort prijzen betreft.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:42

Ik koop ook altijd vlees in de aanbieding, van die grote voordeelverpakkingen en vries het dan ook per 2 in. Scheelt wel veel geld. :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:47

Mayo schreef:
devine schreef:
Snap soms echt niet wat de mensen eten...we zijn een gezin met man,kind van 11jr en ik.

Gisteren naar de supermarkt geweest om eten te halen voor het weekend:

*Kipfilet € 7,09 (kilo)...

Dat haal ik in de aanbieding, was ik laatst 3,99 per kilo voor kwijt. Dan haal ik meerdere pakjes en gooi het per 2 in de vriezer. Zulk vlees vertik ik om te kopen als het dit soort prijzen betreft.

Nou ik wou ook al reageren op die kipfilet, vroeg me af of het biologisch of van een kip met gouden adertjes was ofzo :+
Oke, ik koop het ook meestal in de aanbieding, of anders op datum (meteen invriezen en dan is het geen probleem, wel een stuk goedkoper) maar zelfs als het niet in de aanbieding is hoeft het toch geen ruime 7 euro per kilo te kosten?
Kilo kip van de appie, dus wel in kiloverpakking dan, is standaard 5,99. Dat is toch al weer ruim een euro minder :)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:50

Wij zijn met z`n tweeen en geven maximaal 50 euro per week uit. De ene week een keer 30 euro en de andere dan een keer 60.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:58

Thuis zijn we ong 70 euro kwijt elke zaterdag. En dagelijks kopen we ook brood, groente enz. Dat is met elkaar iets van 50, dus per week 120 euro. We zijn met z'n 3en thuis, een hond en nog 7 katten.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:59

Even over de kip het is echt waar als ik de bon kom scannen had ik het gedaan..
Normaal let ik ook wel op vondt het ook duur maar we wilden graag wraps eten dus ja..kwamen net van stal af mijn zoon en ik dus snel even naar binnen bij de COOP nou dat is op zich toch geen dure supermarkt?

Maar het ging mij er ook om ik had gewoon wat dagelijkse dingen gehaald en dan ben ik zo dat bedrag kwijt en dan heb ik echt allen voor het weekend eten.

Beetje boodschappen doen dan ben ik zeker €120,00 a €130,00 kwijt.(voornamelijk bij de Hoogvliet of XXL)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:21

Devine, dat hebben wij hier ook hoor met de wekelijkse boodschappen. En dan door de week ook nog telkens aardig wat kwijt. Maarja, 3 volwassen (en dan 3 keer in de week 4 volwassenen) en een broertje van 18..

Wij hebben wel eens dat we het vlees invriezen en dat het daarna zo ontzettend stinkt. Vooral bij gehakt is dat zo. Dus meestal gooien we het dan weg, want dan is het echt niet meer te eten. Hebben jullie daar ook last van?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:38

vlees is dus eigenlijk 1 van het weinige waar ik wel veel aan uitgeef.....
idd stinkt het,slechte kwaliteit het krimpt en het kookt inplaats dat het bakt. :r
daarom koop ik uitsluitend nog vlees pakketen van ECHT scharrelvee.
dat telt voor mijn kip,eitjes en rundvlees.
varkens word hier een stuk moeilijker.
tja...het is duurder maar ik vind het zijn geld waard.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:48

Marilla schreef:
Devine, dat hebben wij hier ook hoor met de wekelijkse boodschappen. En dan door de week ook nog telkens aardig wat kwijt. Maarja, 3 volwassen (en dan 3 keer in de week 4 volwassenen) en een broertje van 18..

Wij hebben wel eens dat we het vlees invriezen en dat het daarna zo ontzettend stinkt. Vooral bij gehakt is dat zo. Dus meestal gooien we het dan weg, want dan is het echt niet meer te eten. Hebben jullie daar ook last van?

Hahaha klopt soms is het niet lekker meer maar vaak krijgt het hier niet de kans en we eten eigenlijk alleen maar rundergehakt en kipfilet van varkensvlees wordt ik altijd zo naar van en vindt dat stinken..

Ben blij dat er toch iemand hier reactie geeft die ook dit geld uitgeeft aan de boodschappen..denk af en toe wel eens ben ik nou zo dat ik het geld maar uitgeef aan eten.
We zijn hier wel van het lekkere eten mijn man is altijd kok geweest en weet wat hij lekker vindt en mijn zoon en ik vinden dit dan ook echt niet erg :+
En dan in het weekend drinken we gezellig een wijntje en dat is dan ook zo vier flessen met een toastje erbij :9

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:54

devine schreef:
Even over de kip het is echt waar als ik de bon kom scannen had ik het gedaan..
Normaal let ik ook wel op vondt het ook duur maar we wilden graag wraps eten dus ja..kwamen net van stal af mijn zoon en ik dus snel even naar binnen bij de COOP nou dat is op zich toch geen dure supermarkt?

Maar het ging mij er ook om ik had gewoon wat dagelijkse dingen gehaald en dan ben ik zo dat bedrag kwijt en dan heb ik echt allen voor het weekend eten.

Beetje boodschappen doen dan ben ik zeker €120,00 a €130,00 kwijt.(voornamelijk bij de Hoogvliet of XXL)

Hahah ik geloof je wel hoor! Het was meer zo van 'hoe durven ze het ervoor te vragen?!' maar heb wel eens vaker belachelijk dure kip langs zien komen. :j
Over de prijs van de COOP durf ik niet zoveel te zeggen, die hebben we hier niet dus heb geen idee hoe hun prijzen zijn.
Moet zeggen dat ik hun huismerkprijzen (dat is Markant toch?) niet indrukwekkend lager vind dan die van de A-merken, dus wat dat betreft doet het me een beetje aan de C1000 denken. Ik pak dan nog liever de Appie omdat die meer keus hebben in B/C merken en nog regelmatig goede aanbiedingen hebben :)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:00

Ja klopt wel wat je zegt vondt het ook aardig prijzig maar we hadden geen zin om het hele dorp door te gaan :+
Kwamen net van stal af en waren het zat..
Markant merk vindt ik ook aardig duur we hebben hier vlakbij een Emté maar daar kom ik nagenoeg nooit die heeft ook veel markant.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:45

170 euro voor 5 personen, 2 honden, 3 katten.

mleppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:53

wij zijn zijn met z'n twwetjes en onze kat bassie en wij zijn 60euro in de week kwijt aan boodschappen maar dan moet ik wel de week boodschappen in 1x halen in plaats van iedere dag een keer naar de supermarkt.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:22

Ik woon op kamers en ben 10 a 15 euro per week aan boodschappen kwijt voor alleen mezelf ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:23

Bij mij stinkt het vlees nooit vanuit de vriezer :? Misschien niet snel genoeg ingevroren of 'verkeerd' laten ontdooien?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:28

Ik zit nu op ong. 250 per maand incl. stalling pony en benzine.
Lukt best met aanbiedingen, paar keer vegetarisch (peultjes, ei, kaas) en ik kook de eerste paar dagen flink voor de vriezer. Veel dingen die ik lekker vindt zijn het makkelijkste te maken voor 3/4 personen. Dus 2/3x diepvries + avondeten en ik heb de rest van de maand een lading gezond en goedkoop snelklaar eten (en minder afwas)
Verder geen sigaretten of drank (lust ik niet), drink ik thee, (bij acties meteen inslaan) en snoep/koek/chips komt er zelden. Met mijn fybro kan ik kiezen tussen meer pijnstillers of gezonder eten, gezonder eten heeft dan mijn voorkeur.
Enige lekkers wat er wel altijd is is goede chocola, maar die is vrij uitgesproken van smaak en dan eet je er niet zo heel veel van.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:59

Ik ben straks even naar de AH geweest, en heb voor..

Perzikstukjes op sap van 'HAK'
4 Wolkentoetjes
Bakje garnalen'
'Milk & Fruit Sinaasappel' van Friesche Vlag
Dubbeldrank
Duyvis Cashewnootjes
Veldsla

12 euro betaald.

Vinden jullie dat veel geld? :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:03

nee, dat kost nu eenmaal zo veel geld.
Maar de duyvis nootjes, dubbeldrank, perzikstukjes van HAK, en de wolkentoetjes had je natuurlijk ook goedkopere versie's van kunnen nemen.
en de garnalen.............. tja, soms heb je gewoon lekkere trek.

't is maar net hoe goedkoop je wilt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 02:30

Ragnaaa schreef:

4 Wolkentoetjes
Bakje garnalen'
Dubbeldrank
Duyvis Cashewnootjes
Veldsla

12 euro betaald.

Dat komt neer op gemiddeld 1,71 per artikel, dat vind ik duur ja. Maar het zijn dan ook stuk voor stuk luxe artikelen.
Want je hebt geen boterham, geen avondmaaltijd. Ja stukjes misschien, geen idee wat je met de sla en garnalen gaat doen. Vooruit wel een toetje. Maar valt me dus op dat het vooral luxe artikelen zijn. Dit soort dingen zouden de prijs van je gewone boodschappen dus de lucht in jagen als je het tegelijk kocht :j Luxe producten zijn een keuze, en als je je die kan veroorloven, prima toch? Ik zou echter iemand die probeert te sparen toch echt andere productkeuzes aanraden :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:23

Ragnaaa schreef:

4 Wolkentoetjes
Bakje garnalen'
Dubbeldrank
Duyvis Cashewnootjes
Veldsla

12 euro betaald.

Ja, vind ik erg veel geld voor iets wat geen volledige maaltijd is :)
Komt gemiddeld op 1 euro 70 en als je iets beter op merken let e.d, dan ben je veel goedkoper uit en
heb je veel meer voedzamere dingen.