Topless uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:19

Ik vind topless zonnen nogal ongepast dus ben blij dat het een beetje uit is.
Heb het zelf nooit gedaan en zit er ook niet echt op te wachten om de memmen van iemand anders bloot voor me te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:20

Suus schreef:
Voor mij heeft het zeker ook niks met preutsheid te maken. Ik vind het gewoon niet netjes. Wat is er mis met een mooie bikini? Een mooie "Marlies Dekkers" is veel mooier om naar te kijken dan andermans naaktloperij!

Idd, vind ik veel stijvoller.

Ik vind het sowieso altijd leuk als er iets te raden overblijft.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:22

Nou, mijn bikini is vooral functioneel. Zonder bovenstukje zwaaien ze alle kanten op en dat vind ik nou niet echt lekker 'zitten'. Of lopen eigenlijk vooral. Dus vandaar een bovenstukje met goede ondersteuning (beugel).
Maar ik heb er geen enkel probleem mee als anderen topless gaan, ik zou het zelf ook doen als ze wat kleiner waren. Alle vrouwen hebben toch borsten, ik snap niet zo goed waarom je dat perse zou moeten bedekken. Je buik bijvoorbeeld mag toch ook gezien worden. Ik snap echt wel dat dat als anders gezien wordt, op straat loop je ook niet in je blote borsten, maar eigenlijk is het raar toch? Dat een borst als iets anders wordt gezien als bijvoorbeeld een arm of een buik, terwijl iedereen het heeft? Zelfs sommige mannen! En die hoeven geen topje aan!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:22

Rianne_ schreef:
Nou nee, ik vind het niet bepaald leuk om het te zien ofzo. Dus vandaar mijn 'vind het geen gezicht'. Goed, iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Ik weet even niet hoe ik mijn 'standpunt' hier precies moet verwoorden..

Ben het met jou eens Rianne!
Ik weet ook niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik vind het ook geen gezicht om allemaal vrouwen met alleen maar een zwembroekje aan te zien liggen zonnen. Waarom moeten die borsten perse bruin zijn?? Je ziet er toch niks van als je gewoon zomerkleding aan hebt dat toevallig je borsten nog wit zijn.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:23

Ik vind dat als je topless wilt gaan zonnen, je naar een daarvoor bedoelt strand moet gaan.
Daar lopen geen kinderen rond, dus geen opmerkingen etc.

Niet iedereen vind het fijn om naast een topless persoon te moeten liggen, ik geloof best dat mannen zich geen houding weten te geven als ze met hun vriendin naast zo'n topless vrouw liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:26

sifra01 schreef:
Nou, mijn bikini is vooral functioneel. Zonder bovenstukje zwaaien ze alle kanten op en dat vind ik nou niet echt lekker 'zitten'. Of lopen eigenlijk vooral. Dus vandaar een bovenstukje met goede ondersteuning (beugel).
Maar ik heb er geen enkel probleem mee als anderen topless gaan, ik zou het zelf ook doen als ze wat kleiner waren. Alle vrouwen hebben toch borsten, ik snap niet zo goed waarom je dat perse zou moeten bedekken. Je buik bijvoorbeeld mag toch ook gezien worden. Ik snap echt wel dat dat als anders gezien wordt, op straat loop je ook niet in je blote borsten, maar eigenlijk is het raar toch? Dat een borst als iets anders wordt gezien als bijvoorbeeld een arm of een buik, terwijl iedereen het heeft? Zelfs sommige mannen! En die hoeven geen topje aan!

Ik zie een bil of een poes ook anders als een arm of een buik......

Het ís imo ook totaal iets anders. Borsten zijn niet alleen voor baby's namelijk :)*

Charlie_P

Re: Topless uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:29

Nou ja, iedereen zijn mening. Ik heb iig niet zoveel moeite met een beetje naakt. Vind dat er vaak wel heel moeilijk over gedaan wordt. Iedereen heeft een lijf hoor, zo bijzonder is het niet.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:30

Yamcha schreef:
sifra01 schreef:

Het ís imo ook totaal iets anders. Borsten zijn niet alleen voor baby's namelijk :)*

Precies! Anders zouden we ook wel gewoon allemaal naakt op het strand kunnen gaan liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:35

sifra01 schreef:
Nou ja, iedereen zijn mening. Ik heb iig niet zoveel moeite met een beetje naakt. Vind dat er vaak wel heel moeilijk over gedaan wordt. Iedereen heeft een lijf hoor, zo bijzonder is het niet.

Daarin verschillen we dan totaal van mening, ik vind mijn lijf wel heel bijzonder, en uniek en speciaal.
Zo speciaal dat ik bepaalde delen ervan exclusief voor mijzelf en mijn partner houd, daar heeft verder niemand iets mee te maken.

@Pebblesther: anders ging ik idd naakt op het strand liggen :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:38

O maar ik vind mijn lijf ook wel bijzonder! Ik vind het fantastisch hoe alles werkt enzo. Maar ik vind het niet zo bijzonder dat ik bijvoorbeeld een borst heel krampachtig moet verstoppen. Als ik bijvoorbeeld naar het strand ga kleed ik me daar ook gewoon even om. Nee en naakt zal ik ook niet doen, maar meer omdat dat hier niet zo geaccepteerd is en andere mensen er wel problemen mee hebben en ik niemand wil kwetsen. Dat is dus meer iets voor het naaktstrand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:40

Ik snap je :)

Wij verschillen dan idd van mening. Dat is ook niet erg.

Ik vind het te prijzen in je dat je anderen niet wilt kwetsen en rekening houdt met hun gevoelens. Dat is een fatsoen wat ik nog maar weinig aantref in Nederland, echt geweldig!

Hulde! +:)+

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:43

Thanx :o

Zoveel mensen, zoveel meningen. Geeft idd helemaal niets. Als iedereen gewoon een beetje rekening met elkaar houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:45

Dat is het precies, en dat vind ik ook zo leuk in je vorige post.

Als iedereen rekening met elkaars gevoelens houdt, dan komen we er prima uit, en zijn verschillen alleen maar leuk :) dan kun je ook van elkaar leren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:09

Yamcha schreef:
sifra01 schreef:

Daarin verschillen we dan totaal van mening, ik vind mijn lijf wel heel bijzonder, en uniek en speciaal.
Zo speciaal dat ik bepaalde delen ervan exclusief voor mijzelf en mijn partner houd, daar heeft verder niemand iets mee te maken.

@Pebblesther: anders ging ik idd naakt op het strand liggen :D

Goed jaloezie kan jij het niet noemen, noch jaloezie of onzekerheid, maar wat kan je het dan wel noemen, denk jij dat je dat kan benoemen?

Als jij vind dat het iets privé is waarom laat je een ander dan ook niet met die gedachte, en kan je het niet gewoon laten rusten zonder je dr zo druk om te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:31

Ik maak me er niet druk om, vind dit een leuk discussietopic :D
Zoals ik al eerder schreef: ik kan me meer ergeren aan andere dingen (onopgevoede gillende ruzieënde kinderen, harde muziek, geschreeuw), maar ik ga al járen niet meer naar het strand op de drukke tijden, ik bemin de rust.
's Avonds om een uur of 8, 9 wil ik nog weleens gaan zwemmen, of 's ochtends heel vroeg. Ik kan het zwemmen namelijk wel waarderen, de drukte en de herrie op het strand echter niet. Zodoende erger ik me totaal niet, omdat ik het niet meekrijg. Het scheelt me echt enorm veel ergernissen.

Om op je vraag terug te komen: ik vind het echt erg moeilijk om dat in één woord te vatten, op dit moment zou ik het niet weten. Misschien kom ik er later op terug.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:41

Suus schreef:
Voor mij heeft het zeker ook niks met preutsheid te maken. Ik vind het gewoon niet netjes. Wat is er mis met een mooie bikini? Een mooie "Marlies Dekkers" is veel mooier om naar te kijken dan andermans naaktloperij!

Haha leuk al die verschillende meningen. Ik vind die marlies dekkers bh's/bikini's afschuwelijk dus van mij mag iemand dan net zo lief topless rondlopen (om beide kijk ik gerust heen hoor, maar om maar even aan te geven dat niet iedereen graag hetzelfde ziet) :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:36

Yamcha schreef:

Dan zouden mannen ook een bovenstukje aan moeten want op 'dat' gebied zijn de tepels van een man net zo gevoelig als van een vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:45

Yamcha schreef:
Om op je vraag terug te komen: ik vind het echt erg moeilijk om dat in één woord te vatten, op dit moment zou ik het niet weten. Misschien kom ik er later op terug.

Maar Yamcha waarom vinden bv vrouwen als jou dit 'moeilijk' of 'hebben dr moeite mee' (Ben benieuwd hoe jij dit wil gaan noemen :D ) en is er werkelijk geen man die hier dezelfde gedachte op nahoudt?
Hoe kan dat toch dat de meesten vrowuen er zo ingewikkeld over doen??

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:06

Volgens mij kijken de meeste mannen ook niet graag naar andermans zaakje :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:43

Pebblesther schreef:
Rianne_ schreef:
Nou nee, ik vind het niet bepaald leuk om het te zien ofzo. Dus vandaar mijn 'vind het geen gezicht'. Goed, iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Ik weet even niet hoe ik mijn 'standpunt' hier precies moet verwoorden..

Ben het met jou eens Rianne!
Ik weet ook niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik vind het ook geen gezicht om allemaal vrouwen met alleen maar een zwembroekje aan te zien liggen zonnen. Waarom moeten die borsten perse bruin zijn?? Je ziet er toch niks van als je gewoon zomerkleding aan hebt dat toevallig je borsten nog wit zijn.

jij niet nee, maar mijn vriend vind het wel heel fijn om mooie gebruinde borsten te zien :j
en daar zon ik ze graag bruin voor :j

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:52

Wat is dan het verschil tussen topless zonnen, en naakt in een sauna rondlopen? Voor mij is het namelijk net zo onschuldig en niet bedoelt om wie dan ook een naar raar ongemakkelijk of om uitdagend te willen zijn. Ik doe het simpelweg voor mijzelf. Net zoals een ander naar de sauna gaat, en het daar wel geaccepteerd is om naakt rond te lopen.

Het is maar net hoe een ander er mee omgaat. Als we allemaal wat makkelijker en minder krampachtig erover zouden doen, hoeven we ook niet allemaal het beeld op te houden wat de reclameblokken ons willen 'verkopen' namelijk het perfecte lijf. Wat simpelweg niet bestaat. Of juist alleen maar, als je het van de andere kant kunt bekijken. We zijn allemaal uniek, op onze eigen manier.
We zijn zo ontzettend krampachtig over ons lijf, terwijl dat het enige echte reele dat er is. Bijna geen enkele man/vrouw is zo perfect geschapen als de cosmetica/kleding industrie ons wil doen geloven. Er zijn niet voor niets zoveel meisjes die ziek zijn letterlijk van de anorexia of bolymia omdat ze niet geleerd is om van zichzelf te houden en we onszelf allemaal gek maken met de gedachte dat we 'perfect' moeten zijn.

Ik hoor hier ook in deze discussie dat moeders moeite hebben met het feit dat hun kroost een 'blote borst' zouden kunnen zien. Hoe kweek je op jonge leefdtijd al schaamte/en of obsessie.. ?? Sorrie, maar zo zie ik het. Er is namelijk niets mis met een borst.

Ik kan me voorstellen dat op het moment dat het misbruikt gaat worden, om er op die manier mee te paraderen, dat andere mensen zich ongemakkelijk gaan voelen, dat het wat anders is. Maar dat voel ik dan net zo goed als een vrouw/man in een sauna wijdbeens gaat zitten. Daar zit namelijk wel wat achter... Dan gaat het aanstootgevend worden.
Als ik topless zon, dan doe ik dat niet om een ander ongemakkelijk te laten voelen, of onzeker, of een man op te willen winden. Ik doe het omdat ik het fijn vind om de zon op mijn lijf te voelen, geen zin heb om van die rare witte bandjes te kweken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:08

goh nathaly, heeel netjes en duidelijk omschreven!! ben het helemaal met je eens. daarom ook houd ik van een goeie sauna, niet zo'n wellnessresort zoals bijv. zwaluwhoeve. want daar komt dan weer wel die bekrompenheid om de hoek kijken. ook wat de opvoeding van kinderen betreft, zijn wij heel open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:11

frankiej schreef:
want daar komt dan weer wel die bekrompenheid om de hoek kijken.

Ssstt...zo mag je het niet noemen, noch jaloezie of onzekerheid, hoe het wel heet zullen we hoop ik toh nog wel te horen krijgen want daar is al meerdere malen om gevraagd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:01

Chiqa schreef:
Yamcha schreef:

Maar Yamcha waarom vinden bv vrouwen als jou dit 'moeilijk' of 'hebben dr moeite mee' (Ben benieuwd hoe jij dit wil gaan noemen :D ) en is er werkelijk geen man die hier dezelfde gedachte op nahoudt?
Hoe kan dat toch dat de meesten vrowuen er zo ingewikkeld over doen??

Dat is ook maar een aanname van jou.

Ken genoeg mannen die er wel degelijk moeite mee hebben.
Ik denk dat het milieu waaruit ik kom, iets anders is. Het zijn bij mijn weten niet alleen vrouwen die er moeilijk over doen, dat is alleen maar een aanname van jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:03

Yamcha schreef:
dat is alleen maar een aanname van jou.

Maar wat is het dan wel?? ;) Kan je daar nu inmiddels antwoord opgeven ipv in te vullen of het een aanname is?
Wist trouwens niet dat het milieurafhankelijk was, zoals jij nu beweerd, uit wat voor soort milieu zal ik dan wel niet komen waar het de normaalste zaak van de wereld is?

Yamcha schreef:
Ken genoeg mannen die er wel degelijk moeite mee hebben.

En jij geloofd dit :D :D