Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:11

Jolandaa_ schreef:
ze hoeft niet mee.. ze kan de 800 ook gewoon terug betalen.. :))

Als ze dat doet dan verklaar ik haar voor gestoord :P :+ Sorry hoor, maar zou jij dat wel doen dan? :P even 800 euro in de prullenbak gooien.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:12

En dat geldt dus precies ook voor haar ouders... die gooien die 800 euro ook niet zo even in de prullenbak! :)*

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:12

Tuurlijk moet dat verschil er zijn en dat maakt me ook helemaal niet uit, maar om nou persee niet mee te willen omdat de bestemming niet naar jou zin is.. :roll:
sabina1998 schreef:
Jolandaa_ schreef:

Als ze dat doet dan verklaar ik haar voor gestoord :P :+ Sorry hoor, maar zou jij dat wel doen dan? :P even 800 euro in de prullenbak gooien.

Ja, anders gooit ze het geld van haar ouders weg, dat is beter zeker :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:13

sabina1998 schreef:
Jolandaa_ schreef:

moet jij niet naar bed :wow: waar zijn jou ouders??????

_Yasmine_

zap schreef:
Nee hoor Yasmine!
Zeker niet als het om de vakantie ging, mijn zus en ik wilde overal wel mee naar toe. Het is zelfs zo erg dat we vorig jaar niet eens meer mee mochten, ze wilde nu weleens met zijn tweetjes op vakantie :P

phoe wat een geruststelling, valt echt een last van mijn schouders :D
haha ik geef je ouders groot gelijk.. even tijd voor zijn tweeen :)

@ dramaqueen, ik ben verreweg van perfect..
maar als het om vakanties gaat ben ik zeker niet moeiljik.. zeker niet als het om griekenland zou gaan..

pmarena

Eh , nee , alles zou om haar draaien als ma-lief meteen alles om zou gooien en naar Malta zou gaan , dus haar zin krijgt ze sowieso niet hoor :)

En idd. het stukje over geen verantwoordelijkheid leren door je zo vast te zetten in je standpunt : en dat is nu net het voorbeeld dat moeders geeft : het maakt me geen ruk uit wat je wilt want je gaat gewoon MEE naar Griekenland. PUNT.
Dat is behoorlijk vastzetten in je standpunt :j

De TS houdt tenminste nog allerlei mogelijkheden open door te zeggen dat ze niet mee wil , dan kan moeders wat opties geven wat ze dan wèl kan doen.

Er is ook niks mis mee dat ouders beslissen waar de vakantie naartoe gaat.
Maar het is wel zo sociaal als de kinderen een beetje inspraak krijgen. Het moet voor IEDEREEN leuk zijn. Als je ouders een plek uitkiest die alleen voor jezelf leuk is en waar je kinderen niet naartoe willen , dan doe je het toch niet helemaal goed i.m.o.

Dan kun je die koters beter thuis laten en zelf van je vakantie genieten zonder balende aanhang :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:14

_Yasmine_ schreef:
zap schreef:
Nee hoor Yasmine!
Zeker niet als het om de vakantie ging, mijn zus en ik wilde overal wel mee naar toe. Het is zelfs zo erg dat we vorig jaar niet eens meer mee mochten, ze wilde nu weleens met zijn tweetjes op vakantie :P

phoe wat een geruststelling, valt echt een last van mijn schouders :D
haha ik geef je ouders groot gelijk.. even tijd voor zijn tweeen :)

@ dramaqueen, ik ben verreweg van perfect..
maar als het om vakanties gaat ben ik zeker niet moeiljik.. zeker niet als het om griekenland zou gaan..

nee okee, ik had het over het algemeen! wist niet dat je het specifiek alleen over vakanties had :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:15

Ok... Ik las de beginpost en ik zie inderdaad ook een stampende puber voor mij die (zoals veel pubers := ) niks meer leuk vinden wat de ouders wel leuk vinden.... :+

Mijn mening...:

Je bent 16 jaar, zit nog op school, alles is en zal voor je worden betaald, je moeder heeft alle recht om te bepalen waar de vakantie heen gaat, ook als jij het er niet mee eens bent, dat is nu eenmaal het leven :j
Daar heb je ook ouders voor lijkt mij? Ik moest vroeger ook wel eens mee op vakantie naar een land wat mij niks aan leek, maar achteraf zijn het allemaal topvakantie's geweest!

Zodra jij zometeen lekker 18 bent kun je lekker met je vrienden/vriendinnen en je zelfverdiende geld wat je waarschijnlijk met vakkenvullen verdiend hebt of met een andere butbaan waar je weinig voor betaald krijgt (dat zijn namelijk meestal de eerste baantjes) en dan zal je alle vakantie's wel aan willen pakken die maar een beetje betaalbaar zijn en geloof mij maar dat je dan elke zelfverdiende vakantie veel en veel meer gaat waarderen...

Ik zal je "als moeder zijnde" echt een ondankbaar kind vinden, 800 euro voor een vakantie.... en nog niet tevreden...
waar gaat het tegenwoordig toch allemaal over mensen.... Leer eens te leven en hou eens op met puberen/opstandig doen om, imo "kleine niks zeggende gebeurtenissen in je leven".... :roll:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:16

xDramaQueen schreef:
Jolandaa_ schreef:

daarom, laat lekker thuis blijven, kan ze gelijk leren koken, wassen, strijken en werken :D

Kijk , dat bedoel ik , dat is een veel betere les hoor dan als een kleuter dwingen om mee te gaan :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:17

pmarena schreef:
Kijk , dat bedoel ik , dat is een veel betere les hoor dan als een kleuter dwingen om mee te gaan :j

En wat voor les leert een kind daaruit? ;) Dat het niet uit maakt om je ouders te kwetsen? en dat alles met geld goed te maken is? :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:17

@pmarena: Dat staat er niet, dat moeder het zo gedaan heeft. TS heeft de eis gesteld: we gaan naar Malta, moeder heeft de eis gesteld: jij gaat mee. Malta bleek te duur, maar TS wilde nergens anders naartoe. Dus tja... aan haar eis kon niet voldaan worden. Ze wilde niet inschikken en iets anders mee uitzoeken. Dan niet, dan kiest mams. Daarin zie ik alleen de TS zich vastzetten in haar standpunt.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:18

xDramaQueen schreef:
okee, ik had het over het algemeen! wist niet dat je het specifiek alleen over vakanties had :)

vooral vakanties :)
zeker omdat mijn ouders betalen hebben zij het recht om te beslissen..
en ik ben pas 16 dus al zou ik het niet leuk vinden, jammer dan... dan moet ik nog mee, dat weet ik dus waarom zou je protesteren?

over andere dingen ben ik ook best makkelijk, ik weet toch dat ik er niets mee op schiet :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:18

Dochterlief wil alleen maar naar Malta, nergens anders heen. Lijkt met zeer standvast ofniet? Niks geen opties, alleen malta is in de picture!

Ik snap dat het in veel gevallen sociaal is als het kind mee mag beslissen. Maar betaald het dan ook mee?? Wij mochten thuis ook altijd mee beslissen hoor, maar in mijn omgeving hoorde ik ook vaak dat dat niet het geval was. Erg? Welnee, op die leeftijd hebben je ouders het gewoon nog voor het zeggen, niks meer niks minder. Wil je niet mee, jammer dan, leer je maar aanpassen :)

Als ts het had tussen een strandvakantie op Malta en een bergbeklimvakantie in de Alpen ofzo, kijk dan kan ik me voorstellen dat je als ouders zijnde je kind mee laat beslissen omdat dat een zeer specifieke vakantie is. Maar ga je op Malta nu echt andere dingen doen dan op Rhodos? Ik geloof het niet :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:20

Robynn schreef:
pmarena schreef:

En wat voor les leert een kind daaruit? ;) Dat het niet uit maakt om je ouders te kwetsen? en dat alles met geld goed te maken is? :D

Dat je vooral je zin moet doordrijven, want dan kom je er wel :j

(goede instelling hoor.....)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:20

_Yasmine_ schreef:
xDramaQueen schreef:
okee, ik had het over het algemeen! wist niet dat je het specifiek alleen over vakanties had :)

vooral vakanties :)
zeker omdat mijn ouders betalen hebben zij het recht om te beslissen..
en ik ben pas 16 dus al zou ik het niet leuk vinden, jammer dan... dan moet ik nog mee, dat weet ik dus waarom zou je protesteren?

over andere dingen ben ik ook best makkelijk, ik weet toch dat ik er niets mee op schiet :+

Zo een was ik er vroeger ook hoor :j Helemaal niks mis mee! :D Ik heb mijn ouders altijd gerespecteerd en ik durf met trots te zeggen dat ik een hele brave en vooral liefhebbende puber was tegenover mijn ouders :j
Laatst bijgewerkt door Djoena op 24-07-09 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:21

zap schreef:
Dat je vooral je zin moet doordrijven, want dan kom je er wel :j

(goede instelling hoor.....)

Nou inderdaad.... :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:21

Robynn schreef:
pmarena schreef:

ik quote uit een ander topic wat ik zou doen:

thuis laten, kind wil dat, leren koken, strijken, wassen, overleven en haar laten werken voor de centjes en misschien kan ze in het najaar met een vriendin naar malta
ik zou haar vakantie annuleren en dan krijg ik het geld terug, dat zet ik weg, ik laat haar veel eigen geld verdienen, en als het erop aan komt en ze het huis goed verzorgd heeft, betaal ik 200 euro mee aan haar maltareisje met een vriendin oid omdat ze hard heeft gewerkt, goed op het huis heeft gepast, en verantwoordelijk is geweest.

jullie zullen me vast voor gek verklaren maar énig idee hoezwaar het is om als een 16 jarige te overleven zonder je ouders wanneer ze er niet zijn en er niets voor je gedaan word?
zwaar! lesje genoeg! dat hoeft niet gelijk te betekenen dat zij haar zin krijgt of dat moeders zwak is, nee dat is een teken dat moeders haar gaat leren dat je niet alles kan hebben in het leven wat jij wilt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:22

Citaat:
ik zou haar vakantie annuleren en dan krijg ik het geld terug,

En dat geloof je toch zeker zelf niet he?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:24

wat hebben jullie een hoop vertrouwen in een 16 jarige die één of twee weken alleen thuis is. De meeste 16 jarigen die ik heb meegemaakt feesten gewoon die dagen door, het huis wordt een ongelofelijke zwijnenstal, het geld om te eten is de eerste twee dagen al op en als de ouders eraan denken te bellen dat ze over een paar uur thuis zijn, dan heb je kans dat het huis nog opgeruimd wordt. Maar kom niet een dagje eerder terug ;) :D :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:24

xDramaQueen schreef:

thuis laten, kind wil dat, leren koken, strijken, wassen, overleven en haar laten werken voor de centjes en misschien kan ze in het najaar met een vriendin naar malta
ik zou haar vakantie annuleren en dan krijg ik het geld terug, dat zet ik weg, ik laat haar veel eigen geld verdienen, en als het erop aan komt en ze het huis goed verzorgd heeft, betaal ik 200 euro mee aan haar maltareisje met een vriendin oid omdat ze hard heeft gewerkt, goed op het huis heeft gepast, en verantwoordelijk is geweest.

jullie zullen me vast voor gek verklaren maar énig idee hoezwaar het is om als een 16 jarige te overleven zonder je ouders wanneer ze er niet zijn en er niets voor je gedaan word?
zwaar! lesje genoeg! dat hoeft niet gelijk te betekenen dat zij haar zin krijgt of dat moeders zwak is, nee dat is een teken dat moeders haar gaat leren dat je niet alles kan hebben in het leven wat jij wilt.

En als je mazzel hebt krijg je daarna de kinderbescherming op je dak omdat je jouw 16 jarige KIND langer als een 2 dagen alleen thuis hebt gelaten _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:25

Robynn schreef:
pmarena schreef:

OUDERS te kwetsen ??

Kind wordt meer gekwetst door tegen haar zin meegesleept te worden , de ouders kiezen er zelf voor om gekwetst te worden doordat ze het op deze manier aanpakken met het dwingen om mee te gaan. Zoals gezegd : er zouden ook andere opties te bedenken zijn maar moeders houdt star vast aan haar eis dat de TS mee op vakantie moet. Nu gaat het om vakantie , maar dit soort dingen trekt zich door naar andere situaties en dan vinden mensen het ineens wel heel erg als iemand iets tegen zijn zin moet doen ;)

Het is gewoon respectloos om iemand dingen te laten doen die die niet wil.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:25

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
ik zou haar vakantie annuleren en dan krijg ik het geld terug,

als het slimme mensen zijn hebben ze een annuleringsverzekering afgesloten, zo niet en ik krijg niets terug, dan zou ik haar laten werken om 400 euro terug te betalen :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:26

Anya schreef:
wat hebben jullie een hoop vertrouwen in een 16 jarige die één of twee weken alleen thuis is. De meeste 16 jarigen die ik heb meegemaakt feesten gewoon die dagen door, het huis wordt een ongelofelijke zwijnenstal, het geld om te eten is de eerste twee dagen al op en als de ouders eraan denken te bellen dat ze over een paar uur thuis zijn, dan heb je kans dat het huis nog opgeruimd wordt. Maar kom niet een dagje eerder terug ;) :D :D

En dan is je eigen vakantie dus ook naar de Filistijnen :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:26

xDramaQueen schreef:
Blue_Eyes schreef:

als het slimme mensen zijn hebben ze een annuleringsverzekering afgesloten, zo niet en ik krijg niets terug, dan zou ik haar laten werken om 400 euro terug te betalen :j

Een annuleringsverzekering is er voor calamiteiten, die keert echt niet uit voor 'mijn dochtertje van 16 heeft geen zin meer'.

pmarena schreef:
Het is gewoon respectloos om iemand dingen te laten doen die die niet wil.

Zoals je ouders te dwingen naar Malta te gaan of jou thuis te laten? :)*
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 24-07-09 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:27

Robynn schreef:
xDramaQueen schreef:

En als je mazzel hebt krijg je daarna de kinderbescherming op je dak omdat je jouw 16 jarige KIND langer als een 2 dagen alleen thuis hebt gelaten _O-

waar slaat dit op :') kinderbescherming heeft wel wat beters te doen dan een 16 jarige te checken die haar eigen onderbroeken moet wassen, nooit alleen thuis geweest zeker? :D