Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:02

Sita_ schreef:
Ik heb eens een advertentie op MP geplaatst dat ik een bijrijdster zocht voor mijn Irish Cob merrie..
Ik kreeg een telefoontje van een jongen met een buitenlands accent. Hij wilde weten of ik dat was op de foto, en of ik geen bijrijder voor mezelf zocht.. :x

_O-

Mijn paard stond op MP voor 1950 euro (jaja papa denkt dat die een handelaar is, vandaar zo'n raar bedrag :+). Krijg ik een mailtje; voor 700 euro krijgt het paard een goed tehuis.
Halloooooo. Ben je nou helemaal van de pot gerukt.. Mafkees. :x

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:07

Tinky12 schreef:
Sita...daarom ook geen foto van jezelf plaatsen.Maak jezelf onherkenbaar,er zijn genoeg mafkezen hoor :P

Nou ja, zo herkenbaar was ik niet.. Het was gewoon een rijfoto.. Maar inderdaad, sindsdien doe ik dat echt niet meer.. :n
Het is alweer een paar jaar geleden, nu kan ik dr wel om lachen.. :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:07

Iessie schreef:
Ik heb wel eens lingerie setjes aan een man verkocht. :D Hij vond het leuk om dat te dragen. :))

Ook is er wel eens een vrouw hier aan de deur geweest, verschillende paardenspullen meegenomen: longeerlijn,longeerzweep, stuk of 6/7halsters, touwen, dekje.
Helaas had ze maar een euro of 4 bij zich. >;) Omdat het spul niet meer zo nieuw was had ik gezegd dat ze het mee mocht nemen als ze achteraf nog een tientje over zou maken op mijn rekening nummer.
Heb nooit meer wat gezien... :n Dat vond ik zo raar..Het leek een aardige vrouw maar betalen deed ze niet. :\

_O- Keek jr ook raar van op zeker? :))

Die van Sita_ _O- omg, ik zou echt niet weten hoe daar op te reageren :))

Sita_

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:08

Ik zei dus tegen hem dat dat mijn zus was.. :') En dat die al genoeg bijrijders had.. Ik wist het eventjes niet meer.. :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:09

Wel slim opgelost :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:10

Ook wel eens gehad hoor...paard stond er voor E1800,- in en ze durven E350,- te bieden :+ Heb diegene verteld dat we een rijpaard te koop hadden,geen slachter.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:50

Onmogelijk, wat een figuren op mp....

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:13

Tinky12 schreef:
Heb ook wel eens contant geld opgestuurd gekregen,ook eigen risico.Was ook wat teveel dus wisselgeld in het pakketje met terug gestuurd.Degene was blij met de spullen en het wisselgeld,kon ze goed gebruiken.Heb zoiets van afspraak is afspraak dus netjes wisselgeld erbij :o

Mensen met het verhaal van weinig geld...gehandicapte kinderen of volgelingen van welk geloof dan ook...snap niet dat ze mensen een schuldgevoel aan durven praten en deze zaken als excuus gebruiken,bah :n

Sita...daarom ook geen foto van jezelf plaatsen.Maak jezelf onherkenbaar,er zijn genoeg mafkezen hoor :P

En m'n moeder vond 't maar zo raar, dat al die mensen zichzelf onherkenbaar maken op foto's _O-
Ze vroeg zelfs nog of dat misschien niet oplichters waren :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:27

wake_up schreef:
En m'n moeder vond 't maar zo raar, dat al die mensen zichzelf onherkenbaar maken op foto's _O-
Ze vroeg zelfs nog of dat misschien niet oplichters waren :+

:D Nee hoor...zijn zelfs heel verstandige mensen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:21

Mijn paard stond op MP voor 1950 euro (jaja papa denkt dat die een handelaar is, vandaar zo'n raar bedrag :+). Krijg ik een mailtje; voor 700 euro krijgt het paard een goed tehuis.
Halloooooo. Ben je nou helemaal van de pot gerukt.. Mafkees. :x[/quote]

Dit heb ik ook al verschillende keren meegemaakt. Heb een paard in de hogere prijsklasse te koop krijg ook van die biedingen van een paar honderd euro. Die mensen krijgen dan ook standaard van mij antwoord met de mededeling dat ik het paard niet in stukken verkoop en als ze een stuk willen hebben dat ze dan naar de slager moeten gaan. :P

Sommige verkopers maken ook "misbruik" van kinderen. Mijn zoon (net 16 jaar) heeft het nu al 2 x meegemaakt dat hij een telefoon wil kopen via MP, spreekt met die mensen af om naar de telefoon te komen kijken. Komt hij bij die mensen willen ze in plaats van de bijv. afgesproken € 100,= ineens € 20,= meer hebben... De laatste die dat bij hem deed, heb ik even op een nette manier verteld dat het kl**tzak is. :Y)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 01:56

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MP.
Heb wel een keer de Nigeria mail gehad toen ik een Playstation 2 te koop had staan. Toen heb ik geantwoord dat ik het alleen deed als het geld via PayPal werd overgemaakt. Niks meer van gehoord uiteraard :)

Heb zelf heel veel meubels via MP gekocht. Altijd zonder problemen en zelfs een keer voor elkaar gekregen dat ze de kast kwamen brengen en zelfs naar boven brachten (had ook 50 euro boven vraagprijs betaald, dat hielp denk ik ;) )

Heb nu zelf weer een veulen te koop. Heb 1 reactie ontvangen: of ik ook paarden wilde kopen :+

Bijrijdsters vinden is echt moeilijk. Zelfs na mijn aanbod mijn merrie te mogen rijden, stallen waar je wilde en wedstrijden te rijden (alles op MIJN kosten) leverde niks op..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 02:01

Geld laten opsturen zou ik wel aandurven. Maar dan wel op eigen risico.
Ik heb net nog 50 dollar opgestuurd naar Nieuw Zeeland en zelfs dát was aangekomen! Dus heb er wel vertrouwen in :)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 02:04

Nuage schreef:
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MP.
Heb wel een keer de Nigeria mail gehad toen ik een Playstation 2 te koop had staan. Toen heb ik geantwoord dat ik het alleen deed als het geld via PayPal werd overgemaakt. Niks meer van gehoord uiteraard :)

Heb zelf heel veel meubels via MP gekocht. Altijd zonder problemen en zelfs een keer voor elkaar gekregen dat ze de kast kwamen brengen en zelfs naar boven brachten (had ook 50 euro boven vraagprijs betaald, dat hielp denk ik ;) )

Heb nu zelf weer een veulen te koop. Heb 1 reactie ontvangen: of ik ook paarden wilde kopen :+

Bijrijdsters vinden is echt moeilijk. Zelfs na mijn aanbod mijn merrie te mogen rijden, stallen waar je wilde en wedstrijden te rijden (alles op MIJN kosten) leverde niks op..

Hier nog eentje.
Ze hoefden niet te mesten,geen land op te ruimen alleen maar rijden en poetsen en zelfs daar kwam geen normale reactie op.
Heb per toeval toen een leuke bijrijdster gevonden.
Maar voor mij geen bijrijdsters meer via mp.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 02:08

Laatst verkocht ik een hamsterkooi..
Onwijs veel mensen voor gebeld en gemaild.
Ze kwamen allemaal kijken, nooit iemand gekomen.
Ja 1 keertje.. die hebbenz e direct meegepakt.

Vroeg er 10 euro voor ofzo.
Mailde naar iemand uit de buurt die er zocht, we gingen afspreken in de'r stadje, dus ik m'n ouders helemaal opgejaagd dat we de'r optijd moesten zijn, krijg ik net voor tijd een sms'je: sorry ik wil maar 7;50 euro geven (ze mocht 'm voor 8).
Dus ik: neen, 8 euro of niets.
Zaagt die meid nog zeker 10 sms'jes door, heb ik daarna van m'n vader moeten sturen: Sorry, wij verkopen liever niets aan u.

Of er belde iemand voor m'n hamsterkooi, ik stond in de douche dus ik met schuim in m'n oren de telefoon opgenomen. Zegt die man dat die donderdag nog terugbelde, nooit meer iets van gehoort.

Of dan zeggen ze aan de telefoon: ik kom morgenavond wel de kooi halen. Hebben ze nog eens je adres niet.

Vorige week zette ik een advertentie op kapaza: Kooi + vogels, 30 euro.
Direct heel veel reacties gekregen.
Ik gaf de eerste voorrang, die besloot dat hij er maar 25 voor wou geven, ik zei nee laat het dan maar. Zei ie: die kooi geraak je nooit kwijt :s Nou, enkele dagen later was hij verkocht.

Zelfde kooi, man ging op maandagavond komen kijken (deze week), 's middags stuurt hij een mailtje dat er iets tussenkwam, niet meer teruggestuurt.

Andere vrouw reageerde op 'n zoekertje waarbij stond "gereserveerd", ze vroeg of ze 'm nog kon kopen. Ik uitgelegd dat als de verkoop niet door ging ik haar zou mailen, heb 2x gemaild. Stuurt niets meer terug :s

Uiteindelijk zijn mensen uit Reti (België) tot in limburg gereden bij ons voor vogels + kooi. Kwamen ze hier aan en zagen ze dat de kooi niet in hun auto paste (1m60x1mx60cm, stond bij t zoekertje). Kan m'n vader straks de kooi nog gaan brengen tot in Reti voor 10 euro..

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 02:09

En over bijrijdsters gesproken.
Heb er nog steeds geen gevonden voor m'n shetlander.. Meisje van 7 die ik leer rijden rijdt nu wel wat vaker..
De meeste willen dat je je paard stalt in hun manege en dat jij de kosten betaalt :s Ik heb geen paard voor niets hé ;)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 03:25

Ik heb een 7 jarige beleerde shetlander hengst te koop staan met volle papieren nog best goede papieren ook. En wat denk je hij stond eerst voor 300 euro. Mailt er een vrouw dat ze wilt komen kijken okee prima dat kan. 1 dag voor de afspraak zegt ze af. Ze had een nieuwe shet dus geen plek voor deze. Nouja prima dan wachten we op een ander. Hij is inmiddels naar 250 euro verlaagd. Ik vind de prijs meevallen als ik kijk wat de shetlanderprijs van tegenwoordig is.

Mailt ze nog een keer dat ze hem wilt ruilen tegen haar binnengekomen shet. Nou dat deed ik dus niet want ik had er geen plek voor van de winter dus komt er geen nieuwe, even ter duidelijkheid hengstje stond zwaar verwaarloosd op de mart die heb ik opgelapt en die gaat de verkoop weer in.

Nu was haar shethengstje verkocht en ze had al 4x zeker de vraagprijs van mijn shet gevraagd. Zegt ze ineens 250 euro vind ik ontiegelijk veel geld want hij wordt bij mij een gezelschapspony.... ehm tja allemaal heel leuk en aardig maar als een fries 3500 is dan zeg je ook niet ik geef 1500 want hij word toch niet veel gereden hij staat meer op de wei.

Dus nee dat deed ik ook niet. Toen zei ze voor 125 neem ik hem,, net of ik dan blij moest zijn dat zij hemw el nam. Dus ik weer gereageerd dat dat niet kon dat vond ik gewoon te weinig. maar wat zegt ze,, Nou hij is 250 euro dan moet ik 300 euro castratie betalen dat doe ik dus niet. Waarop ik alleen maar stuurde dat ze dan op zoek moest gaan naar een ruin.

zo vaag joh

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:11

Ik heb toen toevallig, via diezelfde advertentie als waar ik het eerder over had, wel mijn bijrijdster gevonden via MP.. :)
Ze was alleen wel 3 jaar jonger dan de leeftijd die ik eigenlijk wilde hebben, maar het klikte toen zo goed met mijn merrie dat ik dat maar door de vingers heb gezien..

Helaas is ze na anderhalf jaar moeten stoppen, maar echt zij was goud waard! Nu tegenwoordig vind je zulke bijrijdsters niet meer.. :n Ze stellen veels te veel eisen of gaan het paard als eigendom zien..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:21

_x_Vace_x_ schreef:
HAHA ergt he! :+

Ik had mijn leren laarzen op MP staan voor 150 euro koste 400 nieuw en heb ze maar half jaartje aan gehad.

Kreeg ik een mail van een vrouw/meisje die zegt ik kan maximaal 50 euro bieden maar ik ben van God dus ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Naar welke rekening mag ik het geld overmaken? mijn adres is ...........

Na toen brak me klomp heb niks tegen gelovige mensen maar dit sloeg alles :+ :+ }:0

Hahaha jemig :D 'ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel' Nee sorry mevrouw ik snap er helemaal niets van!

Ik had ook wel eens een meisje, die op een frontriem ofzoiets bood. Veel te laag, waarvoor ik niet eens moeite zou doen om hem in te pakken.. Ja ze zegt ik mag niet zoveel geld uitgeven aan mijn pony want ik heb niet zoveel geld.
Ja en als ie ziek wordt dan, dan koop je toch geen pony!! Achteraf moest ze heel veel spulletjes zelf betalen en haar ouders springen bij in geval van nood, maar vind het nog steeds raar.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:29

Ik heb ook weleens een meisje van 14j erg blij gemaakt. Ik had van iemand een zweetdeken gekregen voor mijn paard toen,
maar dat was te klein. Ik kende ook niemand met een pony dus het lag hier maar te verstoffen. Toen op MP gezet en een meisje
reageerde, maar ze had ook maar een 4 a 5 euro. Heb even de maten van haar pony gevraagd en heb haar toen ook gratis het
deken gestuurd. Helemaal blij! Kreeg achteraf ook foto's van haar pony met het deken op toegemaild, erg leuk! :)

Verder inderdaad wel eens mensen die 25 euro gaan bieden op mijn Petrielaarzen nog in prima staat, maar ach, daar reageer
ik dan gewoon niet op. Verder alleen maar goede ervaringen.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:59

ik bied ook regelamtig aan of zoek iets
ik had gereageerd op een haflinger die man zij van ja hij staat nu niet hier dus je kan niet komen kijken
dus hij zij van ja je moet wachten tot hij weer hier staat
ik 1 week gewacht en hij stond er nog niet
toen kreek ik een sms van ja je moet dr maandag op halen wand ze staat nu hier en ze moet deze week weg wand anders moet ik weer stal geld batalen
ik was ook gewoon wezen kijken bij andere pony`s en heb dat oiok van te vorgen gezegd dat ik er bij nog meer ging kijken
dus ik zij van deze week kan ik niet ja maar dan moet
dus toen had ik af gezegd wand het moets alle maal zo snel van die man dat ik het noiet vertrouwde

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:22

Nuage schreef:
Bijrijdsters vinden is echt moeilijk. Zelfs na mijn aanbod mijn merrie te mogen rijden,] [bstallen waar je wilde[/b] en wedstrijden te rijden (alles op MIJN kosten) leverde niks op..

niet kunnen vinden?

ik kijk ook met regelmaat op MP, en altijd met een max van 25 km (zit assendelft dus ook tussen) maar zie altijd een hoop "oudere" bijrijders zichzelf aanbieden :j

en zeker het dikgedrukte verbaas ik me over, je zou toch zeggen dat mensen dat aantrekt :j
als ze western had geweest had ik het dan wel geweten :j

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:29

Gisteren nog.
Krijg ik een voicemailberichtje of ik iemand wilde terugbellen, het ging over een advertentie.
Nou prima, ik die man terugbellen en het gesprek ging ongeveer zo:

Ik: hallo, ik bel u terug want u had gereageerd op mijn advertentie, bla bla bla
Vent: Bent u degene waar ik vanmiddag ben geweest?
Ik: ehuuuuu nee? (had de hele middag gewerkt :') )
Vent: nou dan gaat het over he?
Ik: *Hangt telefoon op.

Later die avond kreeg ik weer een voicemailbericht of ik hem weer wilde terugbellen.

Ja daahaag... ik blijf niet aan de gang.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:00

Nou breekt mijn klomp!

Wie misschien in mijn vorige post heeft gelezen dat een eventuele klant van mij moeilijk deed om een tientje, kan zich nu verder verbazen.
Blijkbaar kan je als klant een beoordeling geven en nu heeft hij er een heel flauwekulverhaal bij mijn advertentie gezet om mensen voor mij te waarschuwen! :oo >;) 8)7
Blijkbaar kan je elk willekeurig persoon op deze manier zwart maken! }>

Wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb een mail van Marktplaats gekregen waarin ik hier op kan reageren, die zetten ze er dan weer onder.
Maar het is zo'n onzin dat ik weinig zin het om er uberhaubt op te reageren.
Maar dan staat dit dus wel als -enige- "beoordeling" bij mijn advertentie. |( :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:20

Marktplaats? Ben je nu niet in de war met marktplaza?

Die heb ik laatst laten verwijderen, zaten ook een paar gefrusteerden mensen tussen die hun zin niet kregen..

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:05

MP word af en toe niet goed van sommige mensen. (ik word nog zieker van de mailtjes in het Engels... of je iets op kan sturen naar Verre landen)
Net mijn nieuwe telefoon erop gezet. NIEUWPRIJS 549 en nog en lederen tas van 45 euro. Bon is gewoon aanwezig en 2 jaar garantie

Kreeg net dit mailtje. Vraag me af waarom ze uberhaupt reageren als ze geen interesse hebben!!

Citaat:
hahaha die kun je kopen voor 13 euro per maand op elke site en dan krijg je der ook nog 25 euro beltegoed bij maandelijks.
Zo kost je de telefoon een kleine 300 euro NIEUW en je krijgt 600 euro beltegoed, bij jou is die 2e hands je houdt het beltegoed zelf en vraagt dubbel zo veel gek