Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:34

Nou, sorry, maar ik onthou het kenteken van de auto voor me echt niet, daar hoef je ook helemaal niet naar te kijken. :')

Suusoi

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:36

Nee daar kijk ik hooguit ook niet naar. Enige wat mijn instructeur wel eens vraagt is wat voor kleur auto ik achter me heb rijden als ik op de ringweg of snelweg rij.. Ik hoef echt geen kentekens te onthouden :+ Lijkt me alleen maar rot. Dan kan je je toch niet meer concentreren op andere dingen?

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 01:00

Ik wil ook binnenkort beginnen met rijles! Hoe hebben jullie de keuze van jullie rijschool gemaakt?
Ik ben al een tijdje 18, maar ik vind het een beetje eng dat autorijden. :o Maar nu heb ik zomervakantie en heel veel vrije tijd, dus nu kan ik er echt niet meer onderuit! Morgen dus maar eens rondbellen. En dan wil ik er zo snel mogelijk vanaf zijn. :D

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 01:13

Ik heb donderdag mijn eerste rijles gehad. En het ging echt goed :D Had ik niet verwacht.. ik maar denken: oliebol, ik ga schokkend wegrijden, laat de auto 5 keer afslaan of rij de spiegel eraf :+ Maar nee, gelukkig niet hahaha

Ik mocht naast sturen, ook al schakelen en gas geven. Die koppeling vind ik minder, ik dacht dat het gas geven was en klaar.. maar niet dus :( Auto rijden is moeilijker dan ik dacht. Maar ik vond het in iedergeval erg leuk :D Dinsdag (vandaag dus) heb ik mijn 2e les.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:41

Ik mag vandaag ook weer! Heb nu voor 1x een andere instructeur dus ben benieuwd of ik vandaag wat 'nieuws' leer. Misschien dat deze instructeur iets op een andere manier uitlegt dat ik het wat beter begrijp... even afwachten dus! Ben benieuwd :D

Ik moet 24 juli afrijden dus ik moet zo langzamerhand wel alles onder de knie hebben! Ik moet alleen nog goed in de dode hoek kijken aldoor. Ik kijk wel, maar niet goed genoeg (volgens mijn instructeur). Kijken want de andere instructeur vandaag zegt!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:43

Lisa91 schreef:
Annn schreef:
Zijn er meer mensen die met RIS(rijopleiding in stappen) rijden?

Ja ik! Heb jij ook zo'n boek erbij?
Ik vind het wel een fijne methode :)

Ja heb er ook een boek bij :)
Heb pas 2 lessen gehad, dus over de methode kan ik nog niet veel zeggen :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:47

Suusoi schreef:
Ik mag vandaag ook weer! Heb nu voor 1x een andere instructeur dus ben benieuwd of ik vandaag wat 'nieuws' leer. Misschien dat deze instructeur iets op een andere manier uitlegt dat ik het wat beter begrijp... even afwachten dus! Ben benieuwd :D

Ik moet 24 juli afrijden dus ik moet zo langzamerhand wel alles onder de knie hebben! Ik moet alleen nog goed in de dode hoek kijken aldoor. Ik kijk wel, maar niet goed genoeg (volgens mijn instructeur). Kijken want de andere instructeur vandaag zegt!

Je kijkt wel, maar je ziet niks. :D Dat klinkt heel bekend.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:04

mijn instructeur heeft ook een grote kaart waar ie dingen opschrijft :+
heb em zelf ook nog niet gezien verder haha

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:05

Ik mag wel gewoon op die kaart kijken. Wat hij daarop invult, vult hij ook in in mijn RIS-boek, zodat ik het ook zelf kan bijhouden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:06

Annn schreef:
Zijn er meer mensen die met RIS(rijopleiding in stappen) rijden?

Ik heb ook het RIS boek inderdaad.. :j
Handig om van te voren al te weten hoe dingen moeten etc. en welke dingen we gaan behandelen :j

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:26

Saskiaatje schreef:
Suusoi schreef:

Je kijkt wel, maar je ziet niks. :D Dat klinkt heel bekend.

Ja zoiets inderdaad :))

Les ging goed trouwens! Was echt leuk om eens met een andere instructeur te rijden. Niet dat die andere me niks leerde ofzo, maar door wat hij heeft gezegd voel ik me wel iets zekerder voor mn afrijden!

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:55

YESYESYES geslaagd voor mn theorie :D :D :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:47

ziatje schreef:
YESYESYES geslaagd voor mn theorie :D :D :D

Gefeliciteerd! :)

Ik had vanmiddag les en het ging wel oké... Ik weet niet, het is niet dat er echt was mis ging, maar voor mijn gevoel ging het ook niet helemaal lekker. Weer veel kruispunten gedaan en veel moeten kijken, veel mijn hoofd moeten draaien wat ik blijkbaar niet kan. :+ Werd er een beetje moe van dat het blijkbaar zo moeilijk is om je hoofd te draaien. :P

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:07

Mag ik ook me kletsen ? Ik ben pas met auto rijlessen begonnen ik heb nu zo een stuk of 15 - 20 lessen gehad (A). wat mij erg goed bevalt .

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:18

ik mag straks weer om 16.20 :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:12

En ik ook straks van 15 tot 16. Hopelijk ben ik nu wat meer in de stemming dan de vorige keer. :o Ik merk dat ik een beetje gefrustreerd raak van die bijzondere verrichtingen. :))

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:15

ohja dat heb ik ook wel eens als t niet wil
zoals bij dat fileparkeren toen ik dat voor de eerste keer moest doen,
wou ook niet :')

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:20

Fileparkeren. :+:

Bij mij ging het maandag goed maar hij vond van niet. Toen was ik ook chagarijnig. Hij is zeker bang dat ik kan afrijden ofzo.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:20

_O- Ook dat klinkt bekend.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:26

Ik mag morgen eindelijk weer na 1,5 week niet gereden te hebben. Daarna gaat hij op vakantie dus dan kan ik weer 2 weken niet. ;(

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:48

Mij les ging maandag ook goed, heb nu 15 lessen gehad :D Heb veel stukjes snelweg gereden dit keer 8-)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:59

Saskiaatje schreef:
_O- Ook dat klinkt bekend.

Echt hoor, het sloeg helemaal nergens op. Hij had niet eens argumenten waarom het niet ging. Dus ik was heel tevreden maar zegt 'ie op het einde; 'Ik hoop dat het vrijdag beter gaat'. Dus ik ' :? '. Bah.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:18

gefeliciteerd Ziatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:39

Ik had vandaag les 9.
Rijden ging wel goed, in het begin een beetje moeite met schakelen (geen idee wat ik nou liep te klöte). Weer stukje op de snelweg geweest en veel vak parkeren en bebouwde kom weggetjes. En ook bochtje achteruit een aantal keer gedaan, wat trouwens wel super goed ging :)).

Ik moet nog steeds theorie aanvragen :=

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:06

Paula schreef:
M3lisss schreef:
Melisje geslaagd :o

Gefeliciteerd!! :D Hoe ging het?

dank u allen!
het ging opzich goed, alleen liet ik de auto afslaan toen ik op een helling een scherpe bocht naar links moest maken. Kwam der ineens een fietser aan uit dat straatje. Schrok me helemaal leip :P
en moest straatje keren en dat gaat altijd goed behalve toen..
Ik dacht echt dat ik gezakt was, maar nee, IK HEB HEM *\o/*