Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:59

gewoon regels over maken.
stel je vriend heeft een beste vriendin en als het zo uitkwam sliepen ze wel eens samen onder 1 deken op 1 matras, zonder gedoe (vrienden, geen geliefden),
dan kan dat iets zijn wat nu niet meer kan omdat 1 van beide een relatie heeft.

je zal samen afspraken moeten maken, in elk geval over dingen moeten praten, en beide uiten waar je moeite mee hebt,
en dan samen beslissen wat wel of niet kan.

is wellicht voor iedereen verschillend, maar als er respect voor elkaar is, dan kunnen over dergelijke dingen gewooon afspraken worden gemaakt waar beide zich goed bij voelen.
en ja, de basis moet wel vertrouwen zijn, maar vertrouwen moet soms ook de kans krijgen te groeien, zoiets kan je niet afdwingen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:03

In een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen, maar ik vind ook dat je rekening mag houden met de gevoelens van een ander... Als jij dat niet fijn vind dat ie daar blijft slapen mag hij daar best rekening mee houden vind ik :o Maar aan de andere kant waar trek je de grens? Wat mag hij voor jou gevoel wel en wat niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:04

sflj schreef:
Maar in dit topic wordt steeds het 'waarom' er bijgehaald. Omdat er vanuit gegaan wordt dat er niet alleen geslapen wordt.
Dát vind ik idioot, belachelijk enz.

Inderdaad... dat respect voor elkaar heel belangrijk is vind ik zeker. Maar ik vind vertrouwen in elkaar ook heel belangrijk. Ik vind dat wanneer je relatie goed in elkaar zit dat de ander dan een eventuele avanche van een ander keihard afstraft, ipv dat ie er op in gaat. Dat respect moet er sowieso zijn, het moet niet voorkomen hoeven door bvb niet bij een ander te mogen slapen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:06

Mijn vriend en ik slapen gewoon niet zonder elkaar bij iemand anders. Stappen doen we vrijwel altijd samen en zo niet, dan rijden we toch naar huis... Wij willen gelukkig allebei niet bij iemand anders slapen... lekker bij hem, en hij lekker bij mij... Wij hoeven er ons dus beiden niet druk over te maken... Maar stel dat...: Persoonlijk zou ik uit mijn vel springen als ik erachter zou komen dat hij 'wegens omstandigheden' ineens bij een andere meid is blijven slapen terwijl hij eigenlijk bij vrienden of ouders zou slapen... Zou ik vantevoren weten dat hij als het echt niet anders kan bij een meisje thuis (collega of vriendin, anders is out of the question) zou blijven slapen, dan zou ik waarschijnlijk zelf niet slapen, maar ik zou het niet verbieden...

Succes in ieder geval met je probleem...

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:06

pff ik krijg met mijn vriend al ruzie als ik gewoon bij 2 meiden wil slapen laat staan als ik zeg dat ik bij een andere jongen blijf slapen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:26

Ik heb er vertrouwen in dat mijn vriendjes-figuur gedraagt, en ik weet gewoon dat hij zich gedraagt (stiekum zou ik er wel over 'piekeren') en hij zou van mij dan ook zeker bij die vriendin mogen slapen; het liefst wel op de bank of zo...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:27

Rianneke schreef:
In een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen, maar ik vind ook dat je rekening mag houden met de gevoelens van een ander... Als jij dat niet fijn vind dat ie daar blijft slapen mag hij daar best rekening mee houden vind ik :o Maar aan de andere kant waar trek je de grens? Wat mag hij voor jou gevoel wel en wat niet?

Ik krijg al de kriebels als ik lees/ hoor dat iets wel of niet 'mag!'
Je hebt in mijn ogen niet te bepalen wat een ander wel of niet 'mag.' Of je iets leuk vind, is een ander verhaal. Maar niemand kan een ander iets verbieden enz. Zoals ik al zei; we leven niet meer in de middeleeuwen! Ik heb medelijden met alle mensen die vinden dat hun partner iets 'niet mag' maar nog meer met hun partners!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:28

Kimberley_ schreef:
pff ik krijg met mijn vriend al ruzie als ik gewoon bij 2 meiden wil slapen laat staan als ik zeg dat ik bij een andere jongen blijf slapen

Dat is toch superzielig? Dus een gezellig avondje/ nachtje bij vrienden / -innen zit er voor jou niet in?! Ook een leuke vriend dan... :(:)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:30

je kunt iemand ook niet verbieden. Of zeggen dat mag niet. Maar je kunt wel grenzen trekken. Je zult er samen uit moeten komen. Als mijn vriend mijn grenzen niet goed vind of ik die van hem dan zullen we ook niet samen oud worden.
Het is geven en nemen voor beide partijen en door communicatie kom je daar uit. Niet met verbieden.
En als je daar niet uit komt is het einde verhaal denk ik.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:34

BraveSpots schreef:
Mer1980 schreef:
Bravespots: noem het op de logeerkamer, noem het ernaast of op de bank. Ik voel mij er dood en dood ongelukkig bij als mijn vent bij een andere vrouw in 1 huis slaapt zonder mij. Dus dat gebeurt er gewoonweg niet. Of ik kom ertussen liggen (ben overigens geen Bi)

Maar hoe kun je je nu dood en doodongelukkig voelen door een waarde of een norm? Want je vertrouwd hem verder wel heb ik begrepen.

Overigens vind ik persoonlijk wel een verschil in op de logeerkamer of ertegenaan in bed ;) .

Goede vraag, lastig te beantwoorden. We worden allemaal opgevoed met normen en waarden, iedereen wordt gevormd door levenslessen de een anders dan de ander. Ik heb bevestiging aan mijn normen en waarden en het geeft mij gewoon een heel erg naar en onzeker gevoel als mijn vent niet naast mij ligt. Hoeft niets met de vent in kwestie te maken hebben. is puur mijn gevoel, mijn ik. Ik dernk dat niemand in mijn hoofd kan kijken, hoeft ook niet.

Overigens is er ook een groot verschil tussen logeerkamer en in hetzelfde bed, maar emotioneel is het voor mij niet verschillend.

@ heino: jammer dat jij ook meteen mensen als ik veroordeel dat ook mijn relatie (die ik overigens niet heb) maar meteen slecht is en geen vertrouwen heeft. Daar hoeft het nl niets mee te maken te hebben. Je mag van mening verschillen of je het zelf wel of niet doet, maar je kan niet van een ander zijn/haar relatie zeggen dat ie slecht is en maar aannemen dat er geen vertrouwen is. Het kan ook aan normen, waarden en principes liggen. dat JIJ het anders zou doen en daar gevoelstechnisch anders instaat is absoluut jouw goed recht, maar veroordeel een ander niet omdat die er toevallig anders instaat. dat is erg oneerlijk....

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:34

sflj schreef:
Kimberley_ schreef:

Dat is toch superzielig? Dus een gezellig avondje/ nachtje bij vrienden / -innen zit er voor jou niet in?! Ook een leuke vriend dan... :(:)

Het gaat nu wel beter hoor ;) In het begin (2jaar terug) was het echt heel erg

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:35

__Nathalie__ schreef:
je kunt iemand ook niet verbieden. Of zeggen dat mag niet. Maar je kunt wel grenzen trekken. Je zult er samen uit moeten komen. Als mijn vriend mijn grenzen niet goed vind of ik die van hem dan zullen we ook niet samen oud worden.
Het is geven en nemen voor beide partijen en door communicatie kom je daar uit. Niet met verbieden.
En als je daar niet uit komt is het einde verhaal denk ik.

Helemaal mee eens ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:37

Het gaat mij erom (en of je dat nou overleggen / grenzen trekken of verbieden noemen wil) dat je iemand beperkt in iets.
Stel dat je vriend graag motorcrosst maar jij dat niet leuk vindt en bang bent dat hem iets overkomt. Je kunt het hem niet verbieden maar praat er wel met hem over en vindt dan eigenlijk dat hij maar rekening met jouw gevoelens moet houden en er dus uit zichzelf mee stopt?
Dát is dus wat ik bedoel! Hoe het gaat doet er niet toe, het feit dat je iemand ergens in beperkt of iemand zich laat beperken omdat ie rekening met jou houdt, dát vind ik niet kunnen. Ik zou niet eens wíllen dat mijn vriendin dat deed! Zou me ontzettend schuldig voelen als zij niet kon doen wat ze eigenlijk wel wil omdat ík vind dat ze rekening met míj moet houden! Verschrikkelijk!
Als ik een relatie wil met iemand maar die iemand doet iets wat ik niet leuk vind (of dat nou roken, motorcrossen of slapen bij een ander is) dan heb ik dat maar te accepteren. Kan ik dat niet of vind ik het een te groot probleem, begin ik er dus niet aan maar ik probeer niet iemand te veranderen!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 05-06-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:39

Caesar schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik vind dat als jij gelooft dat als hij bij een meid blijft slapen en hij zegt dat er niks gebeurd is, jij ontzettend naief bent.
Ik heb deze kul ook eens geloofd maar later kwam toch de aap uit de mouw en hadden ze toch sex gehad. Zelfde bij een vriendin van mij, haar vriend was ook bij een meid blijven slapen maar niks gebeurd zei hij... yeah right... later bekende hij toch.
Kom niet met die sh*it aan hoor. Mannen blijven mannen en die duiken er zo op.

Ik zou het in ieder geval nooit pikken, echt niet.
Als jij het gelooft prima maar je bent wel extreem goed van vertrouwen, zeker na wat je al meegemaakt hebt... Bij mij gaat het er niet meer in.

+:)+ Precies mijn gedachte!

helemaal mee eens
als mijn vriend het zou wagen om eens ergens anders te blijven slapen dan mag hij daar meteen voorgoed blijven slapen want ik moet hem dan niet meer
ik heb niet de meningen van alle andere bokkers gelezen aangezien het 15 paginas bevat
dat vind ik dus ook beetje onzin; dat er 15 hele pagins zijn volgeschreven over zo n onderwerp
de meeste zullen het niet accepteren binnen een relatie en ook niet willen
als hij het wel wil en jij niet dan lijkt me de keuze toch simpel? daar heb je verder echt geen 15 paginas met meningen/adviezen voor nodig hoor :D
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 05-06-09 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:40

Tssss... Ik vind dat te belachelijk voor woorden!
Hij doet verder toch niks?!
Nog iets; ik vind eigenlijk dat Suzanne d'r post moet veranderen! Ik voel me zwaar beledigd door de zin:" mannen blijven mannen.... enz"
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 05-06-09 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:41

Ik vind bij een andere meid slapen totaal niet te vergelijken met motor crossen als ik eerlijk ben.

Dat je iets niet wil wil niet zeggen dat je je partner in alles beperkt net zo min als dat je je partner vrij laat in alles dat je dan ook maar alles hoeft te pikken.

Mijn vriend en ik doen beide alles wat we willen op dat na :+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:43

sflj schreef:
Nog iets; ik vind eigenlijk dat Suzanne d'r post moet veranderen! Ik voel me zwaar beledigd door de zin:" mannen blijven mannen.... enz"

nee hoor; hij doet helemaal niks :+
dat zeggen ze namelijk allemaal :o :D
smoes nr 1 :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:44

Mer1980 schreef:
@ heino: jammer dat jij ook meteen mensen als ik veroordeel dat ook mijn relatie (die ik overigens niet heb) maar meteen slecht is en geen vertrouwen heeft. Daar hoeft het nl niets mee te maken te hebben. Je mag van mening verschillen of je het zelf wel of niet doet, maar je kan niet van een ander zijn/haar relatie zeggen dat ie slecht is en maar aannemen dat er geen vertrouwen is. Het kan ook aan normen, waarden en principes liggen. dat JIJ het anders zou doen en daar gevoelstechnisch anders instaat is absoluut jouw goed recht, maar veroordeel een ander niet omdat die er toevallig anders instaat. dat is erg oneerlijk....

Ik had het ook niet over alle mensen hier die er niet blij mee zouden zijn als hun vriendje bij een ander meisje zou gaan slapen. Maar wél over degene die er vanuit gaan dat er meteen maar wat moet gebeuren als hun vriend een nacht ergens anders slaapt :)

Als jij uit principe niet wilt dat je vriend ergens anders slaapt en jullie komen er samen uit, prima!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:46

Daar ben ik het wel mee eens heino want ergens blijven slapen wil natuurlijk niet betekenen dat er ook wat gebeurd.
Ik weet dat als mijn vriend ergens blijft slapen dat er niks gebeurd maar ik vind gewoon dat hij daar niet hoort te slapen.
En dat vind hij gelukkig zelf ook :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:46

tamaramt schreef:
sflj schreef:

nee hoor; hij doet helemaal niks :+
dat zeggen ze namelijk allemaal :o :D
smoes nr 1 :D

Je begeeft je op glad ijs. Ik ben ook een man en ik zeg dat ook ja.
Maar toch zou ik het doen, volgens jou?
Afgezien daarvan; ook jij vertrouwt je vriend dus niet bij een ander in huis. (laat staan in bed)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:48

__Nathalie__ schreef:
Daar ben ik het wel mee eens heino want ergens blijven slapen wil natuurlijk niet betekenen dat er ook wat gebeurd.

Nee maar sommige hier vinden dat dus wel :?
Ik zou het geen prettig idee vinden dat mijn vriend niet vreemd gaat omdat ik hem die mogelijkheid (het slapen bij een ander) ontneem. Hij moet gewoon respect voor jou en jullie relatie hebben.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:50

Dat het wel vaak gebeurd dat geloof ik wel. Maar zou er niet gelijk van uit gaan. Je moet je vriend daar wel in vertrouwen. En dat zou ik ook wel doen. Maar ik vind dat hij daar niet hoort te slapen net als dat hij vind dat ik dat ook niet hoor te doen dus doen we het geen van beide.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:51

Heino schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat er veel mensen hier een heel slechte relatie hebben. Waarom ik dat vind? Omdat nummer 1 voorwaarde ontbreekt: vertrouwen.

Het gaat niet om samen slapen in hetzelfde bed, maar gewoon de een in het ene bed en de ander in het andere bed, misschien nog in verschillende kamers ook.

Ik denk dat het niet heel veel met vertrouwen te maken heeft, maar met grenzen stellen. Sommige mensen doen er makkelijk over als hun vriend of vriendin bij iemand van het andere geslacht gaat slapen, en andere moeilijk. Maar dat is ook per persoon anders. Ikzelf zou het er erg moeilijk mee hebben. Heeft mijn vriend ook. Het is dan ook voor ons een onbeschreven 'regel' dat we dat niet doen. Ik vind dat je ook pas kan zeggen of mensen een slechte of goede relatie hebben, als je ze persoonlijk kent, en als je hun problemen van beiden personen weet. Ik vind zelf dat ik een goede relatie heb, want hij is gebaseerd op vertrouwen en liefde, wederzijds respect, maar we hebben er toch allebei moeite mee als 1 van ons bij iemand anders gaat slapen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:52

... en waarom zou je daar moeite mee hebben, Otje? ;)

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:56

sflj schreef:
... en waarom zou je daar moeite mee hebben, Otje? ;)

Omdat ik dat meisje had willen zijn waarbij hij slaapt. Het idee alleen al maakt me jaloers. Ik weet dat jaloezie een slechte eigenschap is, maarja dat betekent niet dat mijn reatie slecht is. Ik zeg ook niet dat hij het niet mag ofzo, maar ik zou het gewoon niet leuk vinden. Maar ik vertrouw hem wel.